Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 24.09.2009, 16:05
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

Patrolissa sd33 käynnistymisongelmia kylmällä kelillä.


Muistelen nähneeni joskus asennuskuvia hj:n syöttöpumpusta sd33 koneeseen
mutta en löydä niitä täältä enkä hs:n puoleltakaan.
Muistaisko joku missä olivat vai olenko nähny vaan unta.

__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O

Viimeksi muokannut bluevan : 12.11.2009 14:02 Perustelu: Otsikon muokkaus lähemmäksi ongelmaa
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 24.09.2009, 19:57
swamber:n Avatar
swamber swamber ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 05.09.03
Sijainti: Vihanti, Finland.
Viestit: 680
Perusasetus

Eihän se päällepäin näytä sen kummemmalta, kiilan joutuu jättään pois tai tekkeen uuden uran. Siittä ei oo varmuutta tulleeko ruokaa enempi vaikka on millin isommat elementit.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 24.09.2009, 20:01
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

Ahsoo.
Jostain luin et ois riittäny säätöurien pidennys.
Tuolla pumpun vaihdolla meinasin kokeilla jos sais laitteen käynnistymään kunnolla.
SD33 kun savuttaa sinistä ja röpöttää kylmänä ekat pari minuuttia.
Mulla pari syöttöpumppua patrolista joilla ajettu puolisen miljuunaa mut yks hj:n pumppu
reilut 100tkm ajettuna joten meinasin kokeilla sitä.
Josko ois auttanu.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 25.09.2009, 22:55
mikkoimp:n Avatar
mikkoimp mikkoimp ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.06.06
Sijainti: Meripori, Finland.
Viestit: 1.234
Perusasetus

onko suuttimien kunto mikä? ihan ensimmäisenä en alkaisi kyllä rivipumppua vielä tuolla ajolla epäilemään,jos pumppu olisi väljä niin käyntiin lähtö olisi sitten vaikeaa ja saisi sahata...

onko siis 60 vai 61 pumppu?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 26.09.2009, 15:50
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

-Suutinkärjet uusittu
-Lohko hoonattu ja rengastettu
-Venttiilit/seetit mirattu
-Polttoaineputkisto uusittu
-Hehkujen toiminta tarkastettu
-Sähköinen naftapumppu

Tuo hj pumppu on kuuskymppisest.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 26.09.2009, 16:32
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.613
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bluevan Näytä viesti
-Suutinkärjet uusittu
Onhan myös avautumispaineet tarkastettu kärkien vaihdon yhteydessä?
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 26.09.2009, 16:47
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

Paineet oli säädetty ensin 125bar mutta naputtivat pirusti ja savutti koko ajan sinistä kun ajoin muutaman sata kilometriä.
Suuttimet uudelleen säätöön ja nyt 100bar avautumispaine niin rupes lämpimänä toimimaan.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 26.09.2009, 20:53
swamber:n Avatar
swamber swamber ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 05.09.03
Sijainti: Vihanti, Finland.
Viestit: 680
Perusasetus

Minkä merkkiset hehkut?
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 27.09.2009, 19:33
mikkoimp:n Avatar
mikkoimp mikkoimp ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.06.06
Sijainti: Meripori, Finland.
Viestit: 1.234
Perusasetus

mikä moottorin kunto muuten oli, että oliko kulunut? tietysti pumppukin kuluu jos moottorilla ajettu huonoilla öljyillä..

oletko ajoitusta kokeillut muutella?
lähteekö lämpöisenä hyvin käyntiin?
mikä oli suutinten muu kunto? joskus kun tulee niitäkin vastaa ettei pelkällä kärkien vaihdolla hyvää tule..
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 28.09.2009, 10:49
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

Hehkut merkkiä HKT. Etsiskelin haulla ja nuo ilmeisesti aika paskoja.
Kaikki helottavat punaisena kyllä.
Millä peruusteella valitaan uudet hehkutulpat (aika ja voltit)? Luukakset ilmeisesti ois hyviä?
Timerista löytyi seuraavat tiedot.
11067 C6801
484368 0000
Niles 24V

Tokihan melkein puolmiljoonaa ajettu moottori oli kulunut muttei mielestäni loppu. Uusilla renkailla katkovälys ok.
Ajoitusta on kokeiltu käännellä muttei mitään vaikutusta käynnistyvyyteen. Mustaan savuun kylläkin

Lämpimänä tärähtää tulille heti ja käy kaikilla röpöttämäti.

Suuttimet rempannut firma sanoi sumujen olevan todella hyvät eli pitäisi johtua niistä.
Itse en saa niitä testattua mitenkään.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O

Viimeksi muokannut bluevan : 28.09.2009 12:07
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 28.09.2009, 15:21
swamber:n Avatar
swamber swamber ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 05.09.03
Sijainti: Vihanti, Finland.
Viestit: 680
Perusasetus

Berun hehkut reikään niin saattas vika kadota ja kahtoo vielä että jäläkihehkutus toimii.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 28.09.2009, 15:31
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

Akun vieressä oli kolme "klönttiä".
Hehkun ajastin (musta), 1kpl iso rele ja pumpun askelmoottorin ohjausboxi (harmaa).

Kuuluisko sen ison releen toimia myös jälkihehkun releenä?
Lueskelin et joillain 2kpl releitä ja jäähdytetty boxi mut tuolta ei moisia löytyny.
Eikä näytä siltäkään et joku sieltä olis jotain poistanu koska ei ole tyhjiä kiinnikkeitä/reikiä.

Auto on -82 joten onkohan sitä jälkihehkua edes ollu.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 28.09.2009, 21:28
patroltd patroltd ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.01.06
Sijainti: lehtimäki, Finland.
Viestit: 731
Perusasetus

Nappihehku ja reilusti jälkihehkua ni loppuu savutus ja lähtee käyntiin. Mulla ainakaan ei ollu jälkihehkua alkup. systeemissä jolloin hehkutulpat jäähtyy jo startatessa ja jos lähti käyntiin niin helvetinmoinen savu. Tietysti tulpat pitää olla kunnossa.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 28.09.2009, 21:40
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

Äsken mittasin kylmästä koneesta ni hehkuille tuli 24.8V eli sama mitä akuista lähtee ja tasan 17sekunttii. No huomisaamuna tilaileen uusia tulppia.
Ja voihan tuota jälkihehkua antaa avaimestakin varovasti.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 29.09.2009, 08:42
Jani E:n Avatar
Jani E Jani E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Parkano, .
Viestit: 1.730
Perusasetus

onkos tässä kans sellanen rakenne ku esim tojossa että noissa pitkään hehkutettavissa tulpissa on jälkihehku ittessään? siis massaa niin paljo että hehkuu hetken vie starttauksen jälkeen! ja pikahehkuihin joku 5sek tulee sitte releellä vie jälkihehkua?
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 01.10.2009, 21:34
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

Hehkutulpat ei peih´jooni oo vielä tullu mut kyselin männänrenkaita ja kaikki myy eioota.

Olisko jollain antaa vinkkiä mistä sd33 koneeseen löytäis kun motonettikin näyttää nollaa.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 02.10.2009, 21:18
patroltd patroltd ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.01.06
Sijainti: lehtimäki, Finland.
Viestit: 731
Perusasetus

Ei mistään suomesta alle 430,- itse tilasin tuolta www.noordeman.com.au oli hyvä palvelu vaikka huonolla englannilla maileja lähettelin. Tuli kaikki osat oikeita ja hiukan eri hintaan kuin suomesta. Tietysti valtio rosvoaa tullit+alvit yms mutta silti tulee halvemmaksi varsinkin jos enemmän ostaa.
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 04.10.2009, 09:46
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

Nyt uudet lucasin hehkut mut ei mitään auttanu. Pitää kysellä jos lähistöltä löytäis puristusmittarin dieselille. Josko se sit vaan on väljistyny

Männänrenkaita saa aikaisintaan kolmen viikon päästä tehdastilauksena.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 04.10.2009, 22:08
mikkoimp:n Avatar
mikkoimp mikkoimp ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.06.06
Sijainti: Meripori, Finland.
Viestit: 1.234
Perusasetus

äkkiähän sen mittarin tekee rikkinäisestä hehkusta itselle niin ei tarvi etsiskellä aina, jostain vain joku 0-30bar mittari ja vähän letkua..

eikös se nyt rengastettu ole? vai koska tuo ylhäällä kerrottu remppa on tehty?
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 04.10.2009, 23:15
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.242
Perusasetus

Anteeksi taas ilonpilaus mutta mikä tässä nyt on se vika,ja millon se alkoi? Eli kauan olet kyseisen kamppeen omistanut?

Etukammio koneen ominaisuuksiin kuuluu se että lähtee huonosti kylmänä käyntiin,ja savuttaa jonkin aikaa.
Ja varsinkin kun ulkoilman lämpötila menee alle 10 asteen niin savua alkaa tulla useimmiten riittävästi.

Ja se johtuu siitä että ilma joutuu puristumaan pienen reijän kautta sinne etukammioon,ja että suuttimet on mallia "tappi" eli suihku kuvio on jokseenkin "kapea" ja lisäksi suihkutuspaine on matala eli juuri tuo reilu 100 bar(Esim.Bj 110 bar),ja jos kyseesä on vielä tehdas turbokone niin puristussuhde saattaa olla jotain 17:1 luokkaa,eli aikas matala.

Jos haluaa päästä ko.ilmiöstä eroon niin kone pitäisi lämmittää ennen käynnistystä,eli joko lohkolämppäri,tai webasto(eberi,artic)tms.

Ja taas ne perusasiat eli öljyn vaihto ajallaan,hehkut kuntoon,ehjä termari ym.

Syöttöpumpun vaihdolla ei ole juurikaan merkitystä koska ruiskutus paine riippuu suuttimista,eli miten ne on säädetty.Tosin isommalla pumpulla saisi lisää tehoa jos vaan ilma riittää.

Pahoittelen jos nyt tuli taas kerrottua asioita jotka kaikki jo tiesi/puhuttua soopaa...mutta nyky koneisiin tottuneille joutuu usein selittelemään( esim Bj:n kylmäsavua ihmetelleille) mistä ko. ilmiö johtuu.
Se dieseli nyt vaan syttyy hitaammin kuin nyky (1500 bar) commonrail suoraruisku koneissa.

Ja nissanin koneistahan ei meikäläisellä ole mitään kokemusta joten kaikki edellä mainittu on ihan yleistä pohdintaa...
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 05.10.2009, 08:11
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

No joo en ajatellut taas loppuun asti. Hehkutulpastahan tuon adapterin saa tehtyä.
Mietin vaan et mistä löytäis huonon suutinrungon adapteriaihioksi.

Tuo rengastus on tehty keväällä ja kesäkuumalla toimi suhtkoht ok.
Nyt kylmien kelien kanssa ongelmat saapuivat.
Kone on alunperin ilman ahdinta ollut ja viimetalvena -20 astetta eikä silloinkaan savuttanut nuin paljoo mitä nyt +10.
Ja suurin murhe on se että se ei käy kaikilla ensimmäiseen minuuttiin vaan röpeltää ihan kuin olisi ilmaa muttei yhdessäkään letkussa ilmaa kulje. (kirkkaat letkut)

Olkkukin lauantaina kyllä näki ja kuuli Tai siis ei vissiin nähnyt savulta mitään.

Siksi epäilen että syöttöpumpussa olisi jotain rikki.

Ja tosiaan on ollut noita kammiokoneita (vw) perheessä viimeiset 20vuotta ja niillä tullut leikittyä joten tiedän että ei sellainen ihan savuttamati käynnisty kylmästä.Nykyään tdi niin saa pakkasestakin käymään! Mutta liika on liikaa. Pitääpä ottaa viteoo ehtoommalla.

Tosin nyt muutamia kertoja uusilla hehkuilla kokeillut niin starttauksen jälkeen mielestäni käy noin 2-3sekuntia hienosti ja sitten alkaa vasta pätkimään. Tämä saattaisi viitata väljään koneeseen.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O

Viimeksi muokannut bluevan : 05.10.2009 08:44
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 05.10.2009, 10:06
Olkku:n Avatar
Olkku Olkku ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 22.03.06
Sijainti: Vermuntila Rauma Finland.
Viestit: 1.900
Perusasetus

Juu voin kyseisen kylmäkäynnistyksen nähneenä (ja KYLLÄ tiedän että kuinka paljon savua tulee vanhasta kylmästä diesel-moottorista, itte kun olen kans jonnii verran pelannut noitten kanssa, varsinkin traktoreiden kanssa) sanoa että ei tuo toimi lähellekkään kunnolla.

Savua oli maailma täys (niinku olis ollu -15pakkasta) ja kone röpötti aivan kuten polttoaine loppuis maks viiden sekunnin sisällä...

Eniten ihmetyttää se, että kone ei suostu ottamaan kunnolla kierroksia, kierrokset maks. 1000 vaikka oli lappu melkein lattiassa.
Ja ulkolämpötila oli noin +8.
__________________
RASOR
Rauman Seudun OffRoad ry
Vain kääpiöt madaltavat autojaan...
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 05.10.2009, 20:43
patroltd patroltd ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.01.06
Sijainti: lehtimäki, Finland.
Viestit: 731
Perusasetus

Sammuuko avaimesta, eli toimiiko se sammuttimen moottori, eikös se ohjaa pakkosyöttöä? Onko kuumalla moottorilla tehot tallella? Ja edelleen se jälkihehku, pyydä vaikka kaveria pitämään johtoa suoraan akulta hehkuille ainakin puoli minuuttia käynnistyksen jälkeen. Olen edelleen sitä mieltä että paten oma hehkusysteemi on perseestä.
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 05.10.2009, 21:19
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Jaa jälkiasennusturbo? ehkä sitä kannattais kattella
toisenkin kerran ennen pumpun purkua. Saattaa
sekin tehdä jotain tolle pumpun säädölle ym.
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 05.10.2009, 21:33
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

Koneen oma sammutin käytössä kyllä ollut kokoajan.
Voihan tuo ratsunin oma hehkusysteemi olla perseestä mutta on se viimeiset puolitoista vuotta lähtenyt kivuttomasti käyntiin jopa -25 pakkasesta ilman lohkista.

Eikä auta jälkihehkutus kun sitä avaimesta antaa. Tuo ahdinpaketti on pultattu siihen kesällä eikä lämpinä huomaa mitään tehovajeita. Tai eihän tuossa mitään voimaa oo ikuna ollukkaan mutta parempi kuin ilman paineita.
Kone jaksaa kyllä hyvin vetää 2tonnin kärryä maantiellä. 80kmh ja 0.4 paineita tasakaasulla.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Jaa jälkiasennusturbo? ehkä sitä kannattais kattella
toisenkin kerran ennen pumpun purkua. Saattaa
sekin tehdä jotain tolle pumpun säädölle ym.
Ahtimen ei pitäis kyllä vaikuttaa käyntiinlähtöön eikä tyhjäkäyntiin.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
M: Patrollin osia mm turbon syöttöpumppu. Kuvia! jiggi O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 14 18.09.2007 18:50
mahtuuko 33x12.5x15 pyörimään Patrolissa? Tekniikka & Jutustelu 7 29.04.2006 21:21
Patrolissa ei olekaan jännitteenalentajaa! VonLeka Tekniikka & Jutustelu 15 20.04.2006 05:56
Patrolissa outo sähkö(?) vika VonLeka Tekniikka & Jutustelu 11 08.11.2005 23:17
patrolissa pehmeä jarrupoljin patrol88 Tekniikka & Jutustelu 14 15.11.2004 16:09


Sivu luotu: 10:53 (GMT +2).