Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 16.04.2006, 18:37
VonLeka:n Avatar
VonLeka VonLeka ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: TEXAS
Viestit: 2.807
Perusasetus

Patrolissa ei olekaan jännitteenalentajaa!


purin eilen maasturia ja en löytänyt 24->12v alentajaa. mittaritaulun takana oli jännitteen tasaaja, mutta alentajaa ei ole. alkup. mankalle menee suoraan yhdeltä akulta 12v

ihan vaan tämmöinen informaallinen tieto.
jos on lisättävää niin kertokaa

Heavy Fucking Metal

__________________
Monien lähteiden mukaan elämä johtaa 100% varmuudella kuolemaan. Muistakaa pelätä kaikkea, älkää vahingossakaan erehtykö nauttimaan mistään. Ikinä. Milloinkaan.

autot: TOYOTA HJ61, NISSAN KING CAB 4X4 2.5TDIC
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 17.04.2006, 06:59
freddie freddie ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 26.02.04
Sijainti: Kauhava, Finland.
Viestit: 465
Perusasetus

Omas oli 2 jännitteenalentajaa kytkinpolkimen yläpuolella, päällä olevan lapun mukaan max. 1A. Toisesta oli tinaus pettäny eikä kumpikaan enää alentanu jännitettä. Taitaavat olla kierroslukumittaria ja radiota varten.

Eipä enää tarvi ihimetellä miksi ei kierroslukumittari toimi jos on saanu 24v ties kuinka monta vuotta.

Kannattaa radiolle laittaa jonkulainen alentaja, tua toisesta akusta virranryöstö on oiva keino tuhota akkuja.

--
Patrol 3.3 4x4
Honda XL600 2x1
Pajero V6 3000 (emännän kauppakassi)
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 17.04.2006, 11:56
VonLeka:n Avatar
VonLeka VonLeka ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: TEXAS
Viestit: 2.807
Perusasetus

olen vääntänyt kättä monesti faijan kanssa siitä että yhdeltä akulta ei kannata ottaa virtaa. se sanoo että kyllä voi ottaa, se on vuosia ottanut kaivinkoneen akulta virtaa ties mille vehkeille ja hyvin on akut/laturit toiminu

nii tossa kaivinkoneessahan on myös 24v (2x12v)

Heavy Fucking Metal
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 17.04.2006, 12:02
VonLeka:n Avatar
VonLeka VonLeka ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: TEXAS
Viestit: 2.807
Perusasetus

täältä sain jonkun sähkökaavion ni sen mukaan patrolissa ei ole jännitteen alentimia ja mankalle menee suoraan 12v yhdeltä akulta.

millainen mutikka on sitten se jännitteen alentaja? se on kone huoneessa vai auton sisällä?



Heavy Fucking Metal
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 17.04.2006, 13:33
freddie freddie ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 26.02.04
Sijainti: Kauhava, Finland.
Viestit: 465
Perusasetus

Sellanen ~5x3x2(cm) metallinen laatikko, löytyy auton sisäpuolelta kytkinpolkien yläpuolelta.

Kyllä varmaankin kärsii ottaa toisesta akusta +12V josei hirveitä virtoja tarvi. Itelläkin on soittimen jatkuvavirtapiuha akussa kiinni, eikä mitään ongelmia oo. Eri asia jos usiampia amppeereja pitää saada, että saa blaupunktien kalvot riittävään liikkeeseen, kantamaan radio novan uutistenlukijan tuottamat ääniaallot suoraan moottoritienopeutta ajavan kuljettajan tärykalvolle.

--
Patrol 3.3 4x4
Honda XL600 2x1
Pajero V6 3000 (emännän kauppakassi)
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 18.04.2006, 20:11
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

ei kannata rosvota siitä toisesta akusta, kyllä se ratiokin vie sitä virtaa ja toinen akku kuluu nopemmin. oon kuullu että se vajaa akku ei taho latautua enää täyteen auton omalla laturilla.

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 18.04.2006, 20:25
VonLeka:n Avatar
VonLeka VonLeka ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: TEXAS
Viestit: 2.807
Perusasetus

nissanin pojat on kuule anönyybi ihan tehdasvalmisteisesti rosvonnu mankalle powerit yhdeltä akulta! kuulopuheet ei voita nissanin insinöörejä!

Heavy Fucking Metal
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 18.04.2006, 21:11
HJ60_Jussi HJ60_Jussi ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 05.01.06
Sijainti: Haukipudas
Viestit: 845
Perusasetus

Mietippäs seuraavaa. Sulla on poppikone toisessa akussa kiinni. Poppkone jäi viikonloppuna päälle. Maanantaina toinen akku on 13V ja toinen 12V (aikas tyhjä). Kone lähtee nippa nappa käyntiin. Lataa näppärästi 28V. Nyt toinen akku on noin 12.5V (lähes tyhjä) ja toinen (se täys) 16.5V.

Kysymys?

Kuinka kauan kestää tuo akku, jota ei ole kuormitettu.

-Jussi-

Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 18.04.2006, 22:21
arsenix arsenix ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 21.06.05
Sijainti: Raahe
Viestit: 624
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Mietippäs seuraavaa. Sulla on poppikone toisessa akussa kiinni. Poppkone jäi viikonloppuna päälle. Maanantaina toinen akku on 13V ja toinen 12V (aikas tyhjä). Kone lähtee nippa nappa käyntiin. Lataa näppärästi 28V. Nyt toinen akku on noin 12.5V (lähes tyhjä) ja toinen (se täys) 16.5V.

Kysymys?

Kuinka kauan kestää tuo akku, jota ei ole kuormitettu.

-Jussi-

Eipä tarvi ees poppimasiinan jäähä päälle, mulla ku oli just toisesa akusa vaan mankka kii ni se tyhjeni iha normaalikäytöllä.
Eli latas toista akkua reilulla 15,5voltilla ja toista 12,5:llä.
En kehannu koittaa että kui kauva kestää, vaan pistin starttikaapeleilla akut rinnan ja laturiin ne.

in the middle of nothing.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 18.04.2006, 23:38
ramo79 ramo79 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 14.01.05
Sijainti: jämsä, Finland.
Viestit: 285
Perusasetus

tyhmä kysymys akkujen eri latautumisesta??? en ole sähkö insinööri mut onko akkujan voltit mitattuja vai vaan laskettuja? luulisi tyhmänä tasaantuvan mut en ala väittämään.. muistaakseni pätkässä oli konehuoneessa oikealla (eli kartturin) puolella musta jäähdytys rivoin oleva alennin joka palaa herkästi hajalla olevalla kärryn pistokkeella minkä laittoi väärin päin.. muutettu 6v lamppu sulakkeeksi siihen.. kello liikaa niin ei voi veli pojalle soittaa miten asia oli et oliko alkuperäinen.. palanut pari kertaa niin sen takia lamppu sulake että ei aina muuntaja pala.. 83- vuodesta ollu samassa perheessä pätkä paku.. ja kärryyn otetaa 12v jostain...

lisää kaasua, puut suurenee...
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 19.04.2006, 05:43
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Mites se on jos sen 12v vetää molemmilta akuilta? Siis plussa ja miinus molemmilta samaan niin saadaan 12v tasasesti molemmista akuista. Toki maakontaktit on kiellettyjä, mutta jännityksessä on kiva elää...

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 19.04.2006, 07:29
juza juza ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 19.07.05
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 576
Perusasetus

Sehän on oikosulussa jos ne sillee yhistät.

Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 19.04.2006, 17:45
ramo79 ramo79 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 14.01.05
Sijainti: jämsä, Finland.
Viestit: 285
Perusasetus

varmistin velipojalta ni alkuperäinen jännitteen alennin konehuoneessa ja alkuperäinen mankan kytkentä on alentimen kautta..

lisää kaasua, puut suurenee...
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 19.04.2006, 18:28
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.326
Perusasetus

Sisussa oli toinen akku täysin kuollut, mutta koneen käydessä kumpikin akku näytti samaa jännitettä. Eli ei toinen sen enempää jännitettä (voltti) vastaan ota, virtaa (amppeeeri) ottaa. Sitten kun sammutti auton ja antoi olla, niin hetken päästä jännitteet alle 10V ja yli 12V.

Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 19.04.2006, 21:56
arsenix arsenix ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 21.06.05
Sijainti: Raahe
Viestit: 624
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Sisussa oli toinen akku täysin kuollut, mutta koneen käydessä kumpikin akku näytti samaa jännitettä. Eli ei toinen sen enempää jännitettä (voltti) vastaan ota, virtaa (amppeeeri) ottaa. Sitten kun sammutti auton ja antoi olla, niin hetken päästä jännitteet alle 10V ja yli 12V.
Ja sisussas oli kuitenki 24voltin järjestelmä?
Eli akut o kytketty sarjaan..

Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 20.04.2006, 05:56
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.326
Perusasetus

Juu 24V systeemi.

Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
mahtuuko 33x12.5x15 pyörimään Patrolissa? Tekniikka & Jutustelu 7 29.04.2006 21:21
Mikä turbo & paljo on ahdot vakio Patrolissa,sd33t Tekniikka & Jutustelu 2 22.12.2005 21:04
Patrolissa outo sähkö(?) vika VonLeka Tekniikka & Jutustelu 11 08.11.2005 23:17
patrolissa pehmeä jarrupoljin patrol88 Tekniikka & Jutustelu 14 15.11.2004 16:09


Sivu luotu: 04:00 (GMT +2).