![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() Patrolissa ei olekaan jännitteenalentajaa!purin eilen maasturia ja en löytänyt 24->12v alentajaa. mittaritaulun takana oli jännitteen tasaaja, mutta alentajaa ei ole. alkup. mankalle menee suoraan yhdeltä akulta 12v ihan vaan tämmöinen informaallinen tieto. jos on lisättävää niin kertokaa Heavy Fucking Metal
__________________
Monien lähteiden mukaan elämä johtaa 100% varmuudella kuolemaan. Muistakaa pelätä kaikkea, älkää vahingossakaan erehtykö nauttimaan mistään. Ikinä. Milloinkaan. autot: TOYOTA HJ61, NISSAN KING CAB 4X4 2.5TDIC |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Omas oli 2 jännitteenalentajaa kytkinpolkimen yläpuolella, päällä olevan lapun mukaan max. 1A. Toisesta oli tinaus pettäny eikä kumpikaan enää alentanu jännitettä. Taitaavat olla kierroslukumittaria ja radiota varten.
Eipä enää tarvi ihimetellä miksi ei kierroslukumittari toimi jos on saanu 24v ties kuinka monta vuotta. Kannattaa radiolle laittaa jonkulainen alentaja, tua toisesta akusta virranryöstö on oiva keino tuhota akkuja. -- Patrol 3.3 4x4 Honda XL600 2x1 Pajero V6 3000 (emännän kauppakassi) |
#3
|
||||
|
||||
![]()
olen vääntänyt kättä monesti faijan kanssa siitä että yhdeltä akulta ei kannata ottaa virtaa. se sanoo että kyllä voi ottaa, se on vuosia ottanut kaivinkoneen akulta virtaa ties mille vehkeille ja hyvin on akut/laturit toiminu
nii tossa kaivinkoneessahan on myös 24v (2x12v) Heavy Fucking Metal |
#4
|
||||
|
||||
![]()
täältä sain jonkun sähkökaavion ni sen mukaan patrolissa ei ole jännitteen alentimia ja mankalle menee suoraan 12v yhdeltä akulta.
millainen mutikka on sitten se jännitteen alentaja? se on kone huoneessa vai auton sisällä? Heavy Fucking Metal |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Sellanen ~5x3x2(cm) metallinen laatikko, löytyy auton sisäpuolelta kytkinpolkien yläpuolelta.
Kyllä varmaankin kärsii ottaa toisesta akusta +12V josei hirveitä virtoja tarvi. Itelläkin on soittimen jatkuvavirtapiuha akussa kiinni, eikä mitään ongelmia oo. Eri asia jos usiampia amppeereja pitää saada, että saa blaupunktien kalvot riittävään liikkeeseen, kantamaan radio novan uutistenlukijan tuottamat ääniaallot suoraan moottoritienopeutta ajavan kuljettajan tärykalvolle. -- Patrol 3.3 4x4 Honda XL600 2x1 Pajero V6 3000 (emännän kauppakassi) |
#6
|
|||
|
|||
![]()
ei kannata rosvota siitä toisesta akusta, kyllä se ratiokin vie sitä virtaa ja toinen akku kuluu nopemmin. oon kuullu että se vajaa akku ei taho latautua enää täyteen auton omalla laturilla.
Note! This message was posted anonymously! |
#7
|
||||
|
||||
![]()
nissanin pojat on kuule anönyybi ihan tehdasvalmisteisesti rosvonnu mankalle powerit yhdeltä akulta! kuulopuheet ei voita nissanin insinöörejä!
![]() Heavy Fucking Metal |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Mietippäs seuraavaa. Sulla on poppikone toisessa akussa kiinni. Poppkone jäi viikonloppuna päälle. Maanantaina toinen akku on 13V ja toinen 12V (aikas tyhjä). Kone lähtee nippa nappa käyntiin. Lataa näppärästi 28V. Nyt toinen akku on noin 12.5V (lähes tyhjä) ja toinen (se täys) 16.5V.
Kysymys? Kuinka kauan kestää tuo akku, jota ei ole kuormitettu. -Jussi- |
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Eli latas toista akkua reilulla 15,5voltilla ja toista 12,5:llä. En kehannu koittaa että kui kauva kestää, vaan pistin starttikaapeleilla akut rinnan ja laturiin ne. in the middle of nothing. |
#10
|
|||
|
|||
![]()
tyhmä kysymys akkujen eri latautumisesta??? en ole sähkö insinööri mut onko akkujan voltit mitattuja vai vaan laskettuja? luulisi tyhmänä tasaantuvan mut en ala väittämään.. muistaakseni pätkässä oli konehuoneessa oikealla (eli kartturin) puolella musta jäähdytys rivoin oleva alennin joka palaa herkästi hajalla olevalla kärryn pistokkeella minkä laittoi väärin päin.. muutettu 6v lamppu sulakkeeksi siihen.. kello liikaa niin ei voi veli pojalle soittaa miten asia oli et oliko alkuperäinen.. palanut pari kertaa niin sen takia lamppu sulake että ei aina muuntaja pala.. 83- vuodesta ollu samassa perheessä pätkä paku.. ja kärryyn otetaa 12v jostain...
lisää kaasua, puut suurenee... |
#11
|
|||
|
|||
![]()
Mites se on jos sen 12v vetää molemmilta akuilta? Siis plussa ja miinus molemmilta samaan niin saadaan 12v tasasesti molemmista akuista. Toki maakontaktit on kiellettyjä, mutta jännityksessä on kiva elää...
Note! This message was posted anonymously! |
#12
|
|||
|
|||
![]()
Sehän on oikosulussa jos ne sillee yhistät.
|
#13
|
|||
|
|||
![]()
varmistin velipojalta ni alkuperäinen jännitteen alennin konehuoneessa ja alkuperäinen mankan kytkentä on alentimen kautta..
lisää kaasua, puut suurenee... |
#14
|
||||
|
||||
![]()
Sisussa oli toinen akku täysin kuollut, mutta koneen käydessä kumpikin akku näytti samaa jännitettä. Eli ei toinen sen enempää jännitettä (voltti) vastaan ota, virtaa (amppeeeri) ottaa. Sitten kun sammutti auton ja antoi olla, niin hetken päästä jännitteet alle 10V ja yli 12V.
|
#15
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Eli akut o kytketty sarjaan.. |
#16
|
||||
|
||||
![]()
Juu 24V systeemi.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
mahtuuko 33x12.5x15 pyörimään Patrolissa? | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 29.04.2006 21:21 | |
Mikä turbo & paljo on ahdot vakio Patrolissa,sd33t | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 22.12.2005 21:04 | |
Patrolissa outo sähkö(?) vika | VonLeka | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 08.11.2005 23:17 |
patrolissa pehmeä jarrupoljin | patrol88 | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 15.11.2004 16:09 |