![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Jaa jälkiasennusturbo? ehkä sitä kannattais kattella toisenkin kerran ennen pumpun purkua. Saattaa sekin tehdä jotain tolle pumpun säädölle ym.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Koneen oma sammutin käytössä kyllä ollut kokoajan.
Voihan tuo ratsunin oma hehkusysteemi olla perseestä mutta on se viimeiset puolitoista vuotta lähtenyt kivuttomasti käyntiin jopa -25 pakkasesta ilman lohkista. Eikä auta jälkihehkutus kun sitä avaimesta antaa. Tuo ahdinpaketti on pultattu siihen kesällä eikä lämpinä huomaa mitään tehovajeita. Tai eihän tuossa mitään voimaa oo ikuna ollukkaan mutta parempi kuin ilman paineita. ![]() Kone jaksaa kyllä hyvin vetää 2tonnin kärryä maantiellä. 80kmh ja 0.4 paineita tasakaasulla. Ahtimen ei pitäis kyllä vaikuttaa käyntiinlähtöön eikä tyhjäkäyntiin.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#3
|
||||
|
||||
![]()
No sitten...
Voisiko olla mäntä halki,venttiili palanut,kansi halki,tms... Menee jo kalliisiin vikoihin mutta... Ja vielä että olikos tuossa se paine ero säätöinen syöttöpumppu,kuten Hj 60,ja Bj 40/42... Tosin jos siellä on kalvossa reikä niin pyrkii lähinnä ryntäämään koko ajan,ja savuaa kyllä tyhjäkäynnillä. Entäs ajoitukset? nokka,ja pumppu oisiko ne voineet liikkua? Viimeksi muokannut Bj Andy : 06.10.2009 06:14 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Painetta ei tee jäähdyttimeen ylimääräisiä eikä normiajossa nosta lämpöjä.
Suossa hapetettaessa nostaa kyllä lämpöjä mutta se todennäköisesti johtuu huonosta viskosta ja tunnelista. Ja säädin toimii paine-erolla sekä kalvo uusittu. Kokeiltu myös syötön ennakkoa muutella mutta ei vaikuta käynnistymiseen. Jakopää on rattailla joten ei pitäis nokan ajoitus ihan noinvain muuttua.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Suutinputkien pumpun puoleisessa päässä pitäisi olla jonkinlaiset takaiskuventtiilit,
jotka ainakin kulahtaneena päästävät suutinputkessa olevan paineen heilahtelemaan, jolloin ainakin kylmäkäynnistys kärsii. Omassta -88 turbossa oli vähän samankaltaiset käynnistysongelmat, ainoastaan savu oli harmahtavaa. Käyntiinlähdön ja 30sek. röpöttämisen jälkeen kävi ihan kunnolla ja vetojakin löytyi ihan riittävästi. Ajoin leiman loppuun ja pistin koneen osiksi, tarkoituksena kasata siitä kunnostettu turbokone tuohon -82 pätkään. Kannesta löytyi kahden viimeisen sylinterin kohdalta pitkät halkeamat keskeltä palotilaa ja lisäksi kahden muun sylinterin pakoventtiilien seetirenkaat olivat poikki. Tässä koneessa oli selkeästi vikaa sylintereissä, kannessa ja venttiilien seetirenkaissa. Vaikka edellinen turakkipaja oli tehnyt täydellisen koneremontin, niin silti sieltä puuttui yhdestä männästä ylimmäisestä renkaasta yli 2cm:n pätkä kokonaan, lisäksi kampiakselin päittäislaakeri oli jäänyt puoliksi litistyksiin ja parista männän jäähdytys -öljyruiskusuuttimesta puuttui ne pienet putkenpätkät kokonaan. Osia ei löytynyt öljypohjasta, eikä jäteöljynkään seasta... ![]() Kannattaa opetella käyttämään ohivuotomittaria. Ei ole kovin paha rakentaa itsekään. Osat maksaa muutaman kympin ja uudet tehdastekoset taitaa olla yli parisataa. Itselle tein tuollaisen jo muutamia vuosia sitten, mutta googlen avulla löytyy ohjeita ihan kuvien kanssa. Mittaus antaa paremman käsityksen koneen ja venttiilien kunnosta, kuin pelkkä puristuspainemittaus. Lisäksi voi mittaustilanteessa kuunnella mahd. venttiilivuotoja imu/pakosarjaan, poreilua syylärissä,... Tuo puristusmittarikin pitäisi olla sellainen venttiilillä varustettu, jotta se viisari jäisi sinne paikalleen, eikä sahaisi edestakaisin kokoaikaa. Viimeksi muokannut Kartse1 : 06.10.2009 11:57 |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Öö oliks tuossa kannessa irtonaiset seetirenkaat? Muisti pätkäs ny.
Meni opossumi ilmanputsariin tos mosan kanssa ja teen kokonaan toisen koneen. Toinen kiuas lattialla jo levällään ja laakerit ja tiivisteet tilattu. Männänrenkaat koko suomen maasta loppu ja nyt kyselyitä lähetetty tollarin ja taalan kauppoihin. Otin aamulla käynnistysvideon ja kunhan mutis saa sen suntuubiin niin linkitän. http://www.youtube.com/watch?v=ketRj...eature=channel Tuostakin hyvin kuulee että pari sekuntia käy hyvin ja sit rupee prötäämään. Lämpötila oli +8.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O Viimeksi muokannut bluevan : 07.10.2009 17:46 |
#7
|
|||
|
|||
![]()
On niissä kansissa vaihdettavat seetirenkaat.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
M: Patrollin osia mm turbon syöttöpumppu. Kuvia! | jiggi | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 14 | 18.09.2007 18:50 |
mahtuuko 33x12.5x15 pyörimään Patrolissa? | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 29.04.2006 21:21 | |
Patrolissa ei olekaan jännitteenalentajaa! | VonLeka | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 20.04.2006 05:56 |
Patrolissa outo sähkö(?) vika | VonLeka | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 08.11.2005 23:17 |
patrolissa pehmeä jarrupoljin | patrol88 | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 15.11.2004 16:09 |