|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
grandi (ZJ) murheita ja mutinaa.elikkäs tuollainen grandi ollut nyt muutaman talven auravehkeenä, alkoi viimetalvena sammahtelemaan lämpöisenä satunnaisesti eikä lähtenyt käymään ennenkuin jäähtyi. siihen vaihdoin osia mm, kammenanturi, jakajankansi+pyörijä ja tietenkin perushuoltokin öljyt ja suodattimet. viimeisimpänä tuli uus puola, en sitä ehtinyt testaamaan kun aloin sitten koko moottoria käymään läpi mielenkiinnosta moiseen. no nyt on kone käyty läpi uusilla osilla kasattu (pääosin uusilla) ja kone paikalleen nesteet sisään ja eikun kokeil... hetkinen starttaa starttaa, mutta eipähän meinannutkaan, hetken tutkailua ja tarkistukset, no kipunahan sieltä uupuu, mittailin vähän ja puolalle tulee virtaa kun virrat päällä, mutta ei silti tule kipinää eikä puolalta eteenpäin mene virtaa. vanhalla puolallakaan ei sano mitään mitähän tein tuossa väärin vai pimahtiko mulla nyt tuo pcmmä tuolta ??? sinne kai seuraavaks pitää vilkaista jos ei muuta keksi. tähän konkurssiin ei kiinnostais kyllä enään kauheemmin alkaa sijoittelemaankaan kun tosiaan vain aura hommiin ja fiilistelyyn tätä olen käyttänyt. neuvoi vinkkei ja helppiä saa laittaa, boksikin olis kiva testata mutta miten vai oisko jollain sopivaa jolla kokeilla käymään..
Viimeksi muokannut gessusankari : 04.08.2024 20:27 Perustelu: otsikko sopivammaksi |
#2
|
||||
|
||||
Saako se puola maita?
Minkälaisia vastusarvoja saat noista puolista? Eli onko ne kunnossa..
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen. |
#3
|
||||
|
||||
...lisää tutkiskeltu, puola mitattu jotain 1,2 ja 17 ohmia saatu molemmista mittailtua joten taitavat olla molemmat ehjiä kammenanturista en osaa sanoa mitään, kokeiltu myös vanhalla muttei auttanut mihinkään. tuossa timo l:n kans jo keskustelinkin ja muistelin että anturi oli paikallaan kun motin laittelin takas paikalleen,, mutta taisikin olla niin että otin sen irti ennen asennusta ja laitoin paikalleen kun sain motin ja lootan naitettua yhteen.
alkaa kyllä iteltä jo ideat ja kokeilun kohteet loppumaan eikä viitsi noita ylikalliita osia huvikseen alkaa tilaamaan koristeeksi hyllylle joku järki tälle täytyis löytää, heivaanko koko paskan jo jonnekki lantalaan häpeemään vai mitä tässä tekis ??? |
#4
|
||||
|
||||
näemmä samaan aikaan kirjoitellaan joo tos edellises noit arvoi ja maa johtoja ainakin uusittu sekä moottoriin että akusta runkoon. kokeilin kyllä tuosta puolalta nyt niin ei siihen toiseen johtoon ainakaan tuu maita eli missäs se vika paikka nyt sit on
|
#5
|
||||
|
||||
...noniin ja mittailuja tehty, kampianturille ja nokkaanturille ainakin tulee se 5v ohjausvirtaa, puolalle tulee se +12v virtaa. puolan toisesta johdosta en saanut mitään irti, kaikki valot jne mittaristos toimii mielestäni ihan oikein. absin valo on ainoo joka jää palamaan (tehnyt sitä jo talvesta asti ja joskus jopa sammunut itekseen vähäks aikaa) akku otti ja kuoleentu, nyt pikkuakulla/apuakulla testailut ennenkuin mitään uutta raaskii mennä ostamaan.
|
#6
|
||||
|
||||
tuntuu melkeinpä itsepetokselta, kun tuon laitoin myyntiin, meinaa vaan usko ja järki loppua tuon kanssa eikä millään viittis enempiä varojakaan upottaa, kun tuntuu että aina varma osa olikin vain kokeilu kappale tahtoo olla noita muitakin joihin upottaa aikansa ja varansa vaikka eihän tuota mikään pakko ole myymään mennä, ihan hyvin se tuossa ehtii miettiä tekemisiään ja tulee sit joskus aikanaan kuntoon. voi vaan joutua ulkoruokintaan välillä kun tilat on rajalliset - mutta kaikki vinkit ja neuvot on edelleen tervetulleita
|
#7
|
|||
|
|||
Itselläni tallissa ZJ 5.2 grandi ja välillä ollut vikana, että sammuilee yllättäin tyhjäkäynniltä. mitään vikaa en ole keksinyt. Kikdownin vaijeri oli irti sen laitoin takaisin. Hetken luulin sen jo jotain auttaneen, mutta katsastukseen keväällä viedessä ei auto meinannut pysyä tyhjäkäynillä ollenkaan käynissä.
Yleensä tälläista käytöstä esiintyy kuumana, mutta nyt kun autolla on ollut kesällä enemmän ajoa niin paremmin on toiminut ja vika on hävinnyt. (toistaiseksi luulen) En vielä osaa asiassa auttaa, mutta jään seuraamaan mihin suuntaan tämä ketju kehittyy. |
#8
|
||||
|
||||
Lainaus:
Tänään taas toisen projektin kimpussa ja siinä sivussa piti testata uutta vikokoodinlukijaa jolla tätä pitäis pystyä lukemaan.. sai sieltä jotain ulos (jostain muistin syövereistä heitti tälläisiä) p0143, p0196, p0234, olikohan nuo jo valmiiksi laitteen muistissa vai kuinka muka ahtais liikaa en kyllä oo vielä ahdinta tuolla pellin alla nähny muuten mitä tuo lukija näytti niin en niistä mitään ymmärtäny, tai no kaasuasennon se luki ja näytti toimivan. ja lämpötiloja yms, mutta en mitään vikaa löytänyt. mittailin vielä uudestaan tuota puola hommaa, sain puolalta mitattua vastusta 2,3 ja 12,9 tai jotain siihen suuntaan (muisti niin hyvä että unohdin jo) sekä mittasin siitä liittimestä niin sinne tulee virtaa sekä toiseen napaan maata, eikö sit pitäis jo kipunakin tulla, vaan vaikka koitin suoraan puolasta kipinätesterillä ni ei sieltä mitään tullu tarkistelin ja hion kaikkia konehuoneen maadoituksia vielä uudelleen, mutta ei mitään vaikutusta. sain toisenkin testiakun (yks vanha ylimääränen) tsippaamaan, vuorokaus latingis ja kerran pyöräytti ja naksnaks |
#9
|
||||
|
||||
päätä seinään kun en muutakaan keksi..
lukijan kans taas koitin lukee vikoja, ei sieltä nyt mitään ulos saanut (oliskohan noi aiemmat ollu laitteen muistis jos sitä on joku muu aiemmin testannut ja palauttanu kauppaan tms??) virtoja ja antureita mittailtu, mitenkään en vieläkään viisastunut. puolia kun mittailin (uutta ja vanhaa) niin molemmissa toinen arvoista oli päin pers.... joten voiskohan vika olla ihan vaan niin yksinkertainen et puola(t) on rikkipoikki vaikka toinen onkin uus
täytyis varmaan tuonne rakentelupuolelle kirjottaa jotai stooria tuosta remppailusta, kuvia vaan on aika nihkeesti kun en aina jaksa (osaa ottaa tarkkoja siistejä kuvia) kuvata kaikkea tekemääni.. |
#10
|
||||
|
||||
Lainaus:
On jo muutama kiinanherkku tullu viallinen hommattua aikojen saatossa.. Ihan sama ostaako sen Suomesta, jenkeistä vai suoraan kiinanpojilta..
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen. |
#11
|
||||
|
||||
Lainaus:
aiemmin oli takkua toimituksis kun kuvan mukaan tilas oikeeta mutta lähettivät aivan erilaista ja valittivat ettei kuvan mukaan voi tilata hah osta meeeerssu kuvan mukaan kaupasta ni saat ladan mut joo josko nyt olis kuitenkin oikee tulos ni sais vaa heittää paikallee ja toivon mukaan pääsee ottamaan ensisavut koneesta |
#12
|
||||
|
||||
jihuu tänään vihdoin sain loput osat sekä puolan, puola kiinni ja koe savuja ottamaan...PRKL.. ei vieläkään puhettakaan että lähtis tulille mietin jo et kasasinkoväärin tai unohdinko jotain moottorista, mutta eikö tuolta puolalta kuitenkin pitäis jotain ulos tulla se on sitte sillälailla että talli takana on vielä tilaa sinne tuo paska menee häpeemään turhauttavaa ostella kokoajan jotain uutta mutta silti auto ei toimi, ei oo pakko saada kuntoon kolataan lumikolalla sitte.
|
#13
|
||||
|
||||
Tuli mieleen, että onhan sulla virranjakaja varmasti oikeassa asennossa? Se on täysin mahdolista laittaa 180° pieleen, jolloin sitten fuel sync on yhtä paljon pielessä. Tosin ei se silti selitä kipinän puutosta, kun muistaakseni kipinää tulee vaikka olisi väärässä asennossa. Ei vain lähde käyntiin koska bensa ruiskutetaan aivan väärään aikaan.
Ja se toki kannattaa muistaa, että virranjakajan asento ei vaikuta näissä millään tavalla kipinään, vaan ainoastaan fuel synciin -> tarkoittaa siis sitä että kone tietää milloin alkaa ruiskuttamaan polttoainetta. Kannattaa tuo nyt kuitenkin varmistaa että on oikeassa asennossa..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#14
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#15
|
||||
|
||||
Katso FSM:stä miten se jakajan asento katsotaan; varsinaisesti pitäisi säätää tarkasti kohdalleen DRBIII- kapulalla tai vastaavalla joka osaa näyttää fuel syncin koneen käydessä 1000rpm, mutta sen saa kyllä muutaman asteen tarkkuudella kohdalleen muutenkin. Ja se ei tosiaankaan saa heittää paljon yhtään, mieluiten ei ollenkaan..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#16
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#17
|
||||
|
||||
noniin, sitä jakajaa katsoin kaikki pitäis olla just tasan kohdillaan (ykköne ylhäällä, merkki kohdallaan ja pyörijä näyttää cyl 1 merkkiin) ei vieläkään minkään näköistä kipinää, kattikin varmaan jo/kohta paskana kun täynnä bensaa.. mitähän seuraavaks tekis ??? tarviiko ottaa ja purkaa koko auto osiks ja myydä vai mitä tän kans tekee? tällä oli kyllä mukava aurata mutta ei se paljon auta kun auto ei käy
|
#18
|
||||
|
||||
aamutuimaan tänään jeepin tutkiskelua, otin testiks kammen, nokan sekä tpm anturin liittimet irti ja kokeilin vikakoodeja - ei mitään koodia ulos. sit otin kaasuläpän anturin liittimen irti ja taas koittamaan - sieltähän tuli koodi ulos, eli jollainlailla toimii vikakooditkin, mutta vikaa vaan ei löydy. mittasin nokkaanturin niin ainakin se 5v menee sinne sitä en tiedä laskeeko kun starttaa kun tuo digimittari ei ainakaan näyttänyt. puolalle tulevaan liittimeen mittari kiinni ja sielä tulee 10,8V mittarin maa moottorin kylkeen ni sai sen 12v eli maata tulee, mutta oliko se tarpeeksi ?? virrat päälle ja käsin käänsin konetta niin pumppu jne heräillee kun pyörittää eli eikös silloin ole nokan/kammen anturi/anturit kunnossa ?? ja eikös tuo kipinä testeri (sellainen johdonpätkä jossa polttimo kuvunsisällä) näytä kipinää jos suoraan puolaan laittaa tuon
nyt saa heittää ideoi kehiin enneku palaa lopullisesti hermo ja sitte tuota ei enään ihmetellä. |
#19
|
||||
|
||||
tänään tuota taas vähän piti ihmetellä, kaikki maadoitukset (konehuoneen) otettu irti ja hiottu puhtaalle pellille eli ainakin maat on kunnossa. virrat päälle ja nokan anturista liitin irti,käsinpyöritin konetta niin välillä heitti bensapumppua päälle ja rele (asd?) naksui eli vissiinkin kammenanturi on kunnossa. seuraavaksi nokan anturin liitin takas kiinni ja kammen anturin liitin irti ja pyörittämään konetta (edelleen käsin) ei mitään ääntä mistään pitäisköhän sen nyt sanoa jotain tai tehdä samaa kuin aiemmin jos joku innokas haluaa omallaan kokeilla samaa ja kertoa tuloksia niin olisin kiitollinen
|
#20
|
||||
|
||||
nonniiin, arvatenkin kun osia vaihtelee summissa niin lopputulos tietenki yllättävä, sehän oli sit se nokka (jakajan)anturi otin ja vaihdoin sen ja jo tottuneena käynnistymättömyyteen ei odotuksiakaan enään ollut, kyllä oli kummastus suuri kun se pärähtikin tulille siinä sit into piukalla käyttelin lämpimäks ja kaikki vaikutti olevan ok, ajoituskin tais mennä nappiin kun tuntuu pelaavan ja vastaa kaasuun hyvin. pieni testilenkki ja peruutellen takas talliin ja whaaaaat perskeles en edes muistanu ku lipsahti tuo lenkkiavain käsistä kun avasin tuon laatikonöljyn liitoksen tuosta syyläristä että saa irroitella syylärin jne keulilta että saa työskentely tilaa (..ja rikkoa ilmastoinnin putket ) noh sieltä sit tais se sisäosa ottaa ja hajota eikai siinä auta kun laittaa syyläri tilaten ja toivoa parasta sekä pelätä pahinta, laatikosta litkut valumaan pois sekö varmaan sitte jäähy järjestelmä huuhdontaan ja uusia litkuja hakemaan mitäs ölppää tuonne laatikkoon kannattais laitella ?
|
#21
|
||||
|
||||
itse itselleni vastaten:
jotain märkää sinne laatikkoon ja ennen sitä huuhdontaa kyllä hyvin että saa kaik paskan pois. noh huuhtelin useempaan otteeseen ja käyttelin välillä autoo laatikko n asennos. uuet suodatin ja tiviste sekä öölit sisään ja vanha syyläri paikalleen lootan jäähytys ohittaen, mehut sisään ilmaten ja eikun testaamaan, nythän tämä peli toimii nyt ei sit muutako testiä testiä ja katotaan kauanko pysyy nipussa seuraavaks taitaa olla etujarrujen ne kolojen korjuut kun tuntuu et jarrut ahdistais edes, siis kokoajan jarruttaa. pitää sitä nyt tutkia kun ehtii. pohjan öljyäminenki olis edes ja takapäähän pitäis sorvailla noi korotuspalatkin riittääkö laatikolle pelkkä se keulas oleva pikku jäähdytin vai tarviiko siinä olla tuo jäähdyttimen kautta menevä jäähdytys myös käytössä ? kun nuukuuttaan en raaskinu uutta syyläriä ostaa ja eräällä palstalaisel olis ollu käytetty, mut. mut.. |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään lj 70 2.4td -90 osina tai kokonaan | lost coyotes | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 17.12.2016 11:43 |
Myyty hj-61 osina/kokonaan | Niko.T | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 11 | 07.02.2013 11:25 |
Myydään sj 410 osina tai kokonaan | jps | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 9 | 20.08.2009 18:27 |
Myydään FJ-55 osina/kokonaan | BJV-8 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 6 | 22.09.2008 08:23 |