![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() grandi (ZJ) murheita ja mutinaa.elikkäs tuollainen grandi ollut nyt muutaman talven auravehkeenä, alkoi viimetalvena sammahtelemaan lämpöisenä satunnaisesti eikä lähtenyt käymään ennenkuin jäähtyi. siihen vaihdoin osia mm, kammenanturi, jakajankansi+pyörijä ja tietenkin perushuoltokin öljyt ja suodattimet. viimeisimpänä tuli uus puola, en sitä ehtinyt testaamaan kun aloin sitten koko moottoria käymään läpi mielenkiinnosta moiseen. no nyt on kone käyty läpi uusilla osilla kasattu (pääosin uusilla) ja kone paikalleen nesteet sisään ja eikun kokeil... hetkinen starttaa starttaa, mutta eipähän meinannutkaan, hetken tutkailua ja tarkistukset, no kipunahan sieltä uupuu, mittailin vähän ja puolalle tulee virtaa kun virrat päällä, mutta ei silti tule kipinää eikä puolalta eteenpäin mene virtaa. vanhalla puolallakaan ei sano mitään ![]()
Viimeksi muokannut gessusankari : 04.08.2024 20:27 Perustelu: otsikko sopivammaksi |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Saako se puola maita?
Minkälaisia vastusarvoja saat noista puolista? Eli onko ne kunnossa..
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
...lisää tutkiskeltu, puola mitattu jotain 1,2 ja 17 ohmia saatu molemmista mittailtua joten taitavat olla molemmat ehjiä
![]() alkaa kyllä iteltä jo ideat ja kokeilun kohteet loppumaan eikä viitsi noita ylikalliita osia huvikseen alkaa tilaamaan koristeeksi hyllylle ![]() ![]() ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]()
...noniin ja mittailuja tehty, kampianturille ja nokkaanturille ainakin tulee se 5v ohjausvirtaa, puolalle tulee se +12v virtaa. puolan toisesta johdosta en saanut mitään irti, kaikki valot jne mittaristos toimii mielestäni ihan oikein. absin valo on ainoo joka jää palamaan (tehnyt sitä jo talvesta asti ja joskus jopa sammunut itekseen vähäks aikaa) akku otti ja kuoleentu, nyt pikkuakulla/apuakulla testailut ennenkuin mitään uutta raaskii mennä ostamaan.
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
tuntuu melkeinpä itsepetokselta, kun tuon laitoin myyntiin, meinaa vaan usko ja järki loppua tuon kanssa eikä millään viittis enempiä varojakaan upottaa, kun tuntuu että aina varma osa olikin vain kokeilu kappale
![]() ![]() ![]() ![]() |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Itselläni tallissa ZJ 5.2 grandi ja välillä ollut vikana, että sammuilee yllättäin tyhjäkäynniltä. mitään vikaa en ole keksinyt. Kikdownin vaijeri oli irti sen laitoin takaisin. Hetken luulin sen jo jotain auttaneen, mutta katsastukseen keväällä viedessä ei auto meinannut pysyä tyhjäkäynillä ollenkaan käynissä.
Yleensä tälläista käytöstä esiintyy kuumana, mutta nyt kun autolla on ollut kesällä enemmän ajoa niin paremmin on toiminut ja vika on hävinnyt. (toistaiseksi luulen) En vielä osaa asiassa auttaa, mutta jään seuraamaan mihin suuntaan tämä ketju kehittyy. ![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tänään taas toisen projektin kimpussa ja siinä sivussa piti testata uutta vikokoodinlukijaa jolla tätä pitäis pystyä lukemaan.. sai sieltä jotain ulos (jostain muistin syövereistä heitti tälläisiä) p0143, p0196, p0234, olikohan nuo jo valmiiksi laitteen muistissa vai kuinka muka ahtais liikaa ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]() päätä seinään kun en muutakaan keksi..
lukijan kans taas koitin lukee vikoja, ei sieltä nyt mitään ulos saanut (oliskohan noi aiemmat ollu laitteen muistis jos sitä on joku muu aiemmin testannut ja palauttanu kauppaan tms??) virtoja ja antureita mittailtu, mitenkään en vieläkään viisastunut. puolia kun mittailin (uutta ja vanhaa) niin molemmissa toinen arvoista oli päin pers.... joten voiskohan vika olla ihan vaan niin yksinkertainen et puola(t) on rikkipoikki vaikka toinen onkin uus
![]() ![]() täytyis varmaan tuonne rakentelupuolelle kirjottaa jotai stooria tuosta remppailusta, kuvia vaan on aika nihkeesti kun en aina jaksa (osaa ottaa tarkkoja siistejä kuvia) kuvata kaikkea tekemääni.. |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
On jo muutama kiinanherkku tullu viallinen hommattua aikojen saatossa.. ![]() Ihan sama ostaako sen Suomesta, jenkeistä vai suoraan kiinanpojilta..
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen. |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
aiemmin oli takkua toimituksis kun kuvan mukaan tilas oikeeta mutta lähettivät aivan erilaista ja valittivat ettei kuvan mukaan voi tilata ![]() ![]() ![]() |
#12
|
||||
|
||||
![]()
jihuu tänään vihdoin sain loput osat sekä puolan, puola kiinni ja koe savuja ottamaan...PRKL.. ei vieläkään puhettakaan että lähtis tulille
![]() ![]() |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Tuli mieleen, että onhan sulla virranjakaja varmasti oikeassa asennossa? Se on täysin mahdolista laittaa 180° pieleen, jolloin sitten fuel sync on yhtä paljon pielessä. Tosin ei se silti selitä kipinän puutosta, kun muistaakseni kipinää tulee vaikka olisi väärässä asennossa. Ei vain lähde käyntiin koska bensa ruiskutetaan aivan väärään aikaan.
Ja se toki kannattaa muistaa, että virranjakajan asento ei vaikuta näissä millään tavalla kipinään, vaan ainoastaan fuel synciin -> tarkoittaa siis sitä että kone tietää milloin alkaa ruiskuttamaan polttoainetta. Kannattaa tuo nyt kuitenkin varmistaa että on oikeassa asennossa..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#14
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]() |
#15
|
||||
|
||||
![]()
Katso FSM:stä miten se jakajan asento katsotaan; varsinaisesti pitäisi säätää tarkasti kohdalleen DRBIII- kapulalla tai vastaavalla joka osaa näyttää fuel syncin koneen käydessä 1000rpm, mutta sen saa kyllä muutaman asteen tarkkuudella kohdalleen muutenkin. Ja se ei tosiaankaan saa heittää paljon yhtään, mieluiten ei ollenkaan..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#16
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() |
#17
|
||||
|
||||
![]()
noniin, sitä jakajaa katsoin kaikki pitäis olla just tasan kohdillaan (ykköne ylhäällä, merkki kohdallaan ja pyörijä näyttää cyl 1 merkkiin) ei vieläkään minkään näköistä kipinää, kattikin varmaan jo/kohta paskana kun täynnä bensaa.. mitähän seuraavaks tekis ??? tarviiko ottaa ja purkaa koko auto osiks ja myydä vai mitä tän kans tekee?
![]() ![]() ![]() |
#18
|
||||
|
||||
![]()
aamutuimaan tänään jeepin tutkiskelua, otin testiks kammen, nokan sekä tpm anturin liittimet irti ja kokeilin vikakoodeja - ei mitään koodia ulos. sit otin kaasuläpän anturin liittimen irti ja taas koittamaan - sieltähän tuli koodi ulos, eli jollainlailla toimii vikakooditkin, mutta vikaa vaan ei löydy. mittasin nokkaanturin niin ainakin se 5v menee sinne sitä en tiedä laskeeko kun starttaa kun tuo digimittari ei ainakaan näyttänyt. puolalle tulevaan liittimeen mittari kiinni ja sielä tulee 10,8V
![]() ![]() nyt saa heittää ideoi kehiin enneku palaa lopullisesti hermo ja sitte tuota ei enään ihmetellä. |
#19
|
||||
|
||||
![]()
tänään tuota taas vähän piti ihmetellä, kaikki maadoitukset (konehuoneen) otettu irti ja hiottu puhtaalle pellille eli ainakin maat on kunnossa. virrat päälle ja nokan anturista liitin irti,käsinpyöritin konetta niin välillä heitti bensapumppua päälle ja rele (asd?) naksui eli vissiinkin kammenanturi on kunnossa. seuraavaksi nokan anturin liitin takas kiinni ja kammen anturin liitin irti ja pyörittämään konetta (edelleen käsin) ei mitään ääntä mistään
![]() ![]() ![]() ![]() |
#20
|
||||
|
||||
![]()
nonniiin, arvatenkin kun osia vaihtelee summissa niin lopputulos tietenki yllättävä, sehän oli sit se nokka (jakajan)anturi
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
#21
|
||||
|
||||
![]()
itse itselleni vastaten:
jotain märkää sinne laatikkoon ja ennen sitä huuhdontaa kyllä hyvin että saa kaik paskan pois. noh huuhtelin useempaan otteeseen ja käyttelin välillä autoo laatikko n asennos. uuet suodatin ja tiviste sekä öölit sisään ja vanha syyläri paikalleen lootan jäähytys ohittaen, mehut sisään ilmaten ja eikun testaamaan, nythän tämä peli toimii ![]() ![]() ![]() ![]() riittääkö laatikolle pelkkä se keulas oleva pikku jäähdytin vai tarviiko siinä olla tuo jäähdyttimen kautta menevä jäähdytys myös käytössä ? kun nuukuuttaan en raaskinu uutta syyläriä ostaa ja eräällä palstalaisel olis ollu käytetty, mut. mut.. |
#22
|
||||
|
||||
![]() ...
Hiljaista on ollut 🤔 nooh autohan toimi vallan hienosti kun ekakerran aurasin tälle talvelle, jeeppi parkkiin ja viikon päästä olis ollu vinssaushommia tiedossa. Ja pyh vielä mitä tuttuakin tutumpaa starttailua eikä meinannutkaan käyntiin, akku hyyty ja lataukseen. Täydellä akulla koittamaan pieni kutina et kyl se ny lähtee. Vielä mitä pari kertaa pyöräytti ja startti hyytyi 😳 vittu tää jeeppi on kyllä ihan paska auto ei sittd vahingossakaan toimi kun maks yhen ajokerran (ehkä puolituntia, ei varsinaista ajoa.)
Noh tilasin sit uuden startin ja varuiks jakajan kannen+pyörijän (kun epäilytti et tuliko kunnollinen kipinä) Viikon pari odotteli et huvitti alkaa pihalla starttia vaihtamaan ja sit se tuli vaihdettua, kansi ja pyörijä myös ja eikun koittamaan. Mitä vittua taas starttaa muttei yrittänytkään käyntiin, tutkimaan.. bensaa kyllä tulee kipunaa ei. Puolalta kyl tulee virtaa hakajalle asti mut siitä ei eteenpäin mee mitää 🙄 neljää eri jakajan kantta ja pyörijää tuossa vaihdellu ja kokeillu. Ei puhettakaan et tulis kipinää. Mikä helvetti tätä saatanan romua vaivaa ??? Nyt menee jo järki tämän kanssa laittais paaliin koko paskan mut on jo sen verran palanu rahan paskaa tähän ettei enään kehtaa. Polttaaakaaan ei voi ku jää niin paljon siivottavaa... Pitääkö vaan alkaa myymään palasina vai mitä vittua tän kans tekee ? Ei paljoo lunta aurata ku vitun romu ei tykkää käynnistyä juuri koskaan suosiolla ![]() ![]() |
#23
|
||||
|
||||
![]()
Onko tuossa siis ihan normaali vanhanaikainen virranjakaja?
Minulla kävi volvossa niin että puolalle tuli virrat, mutta tulpalle asti ei tullut kipinää. Ja vika oli siinä että puola ei saanut satunnaisesti (tai oikeastaan enimmäkseen) maita sen takia että katkojien kärkien johto oli poikki, ja johti vain satunnaisesti sähköä. Johdon kuori siis oli ehjä, mutta kuparijohdin oli sisältä poikki. Kuva: https://imgbb.com/BCFybzK tuo johto oli liian kovaa materiaalia, ja taipui alipaineen vaikutuksesta aina samasta kohdasta ja katkaisi kuparijohdon. |
#24
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Onko puola mitattu, voihan se olla että antaa heikon kipinän eteenpäin mutta ei sitten oikeasti tee yhtään mitään kun pitäisi.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#25
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tarkoitatko tuota ensiö ja toisio puolen mittausta jota tein jo silloin aiemmin ? Sitä en nyt ole tehnyt mutta vaihdoin puolan kyllä välillä vanhaan ja nyt paikallaan on tuo uusin (mullahan näitäkin on sen kolme kpl ehjää ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään lj 70 2.4td -90 osina tai kokonaan | lost coyotes | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 17.12.2016 11:43 |
Myyty hj-61 osina/kokonaan | Niko.T | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 11 | 07.02.2013 11:25 |
Myydään sj 410 osina tai kokonaan | jps | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 9 | 20.08.2009 18:27 |
Myydään FJ-55 osina/kokonaan | BJV-8 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 6 | 22.09.2008 08:23 |