Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 18.02.2014, 18:31
Hilluksi Hilluksi ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 15.02.14
Sijainti: Hamina
Viestit: 26
Perusasetus

Suuttimetko vuotaa hiliksissa ?


Aamuisin kun käynnistää niin pölläyttää dieselille haisevan pilven. Heti hehkutuksen jälkeen kun starttaa niin lähtee ensimmäisellä pyöräytyksellä käyntiin, eli hehkut ainakin pelaa. Ei pölläytä enää päivällä, ainoastaan aamulla. Vuotaako suuttimet seisoessa vai mikähän ?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 18.02.2014, 18:42
Late_:n Avatar
Late_ Late_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 04.04.10
Sijainti: Hamina
Viestit: 979
Perusasetus

Tai sit se on vaan vanha vanhanliiton Toitsku ja toi kuuluu ominaisuuksiin?

Itse en kyllä tekis mitään, edes vaivaisi päätäni asialla..
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 18.02.2014, 21:20
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.212
Perusasetus

Kuuluu etukammio koneen ominaisuuksiin. Eli normaalia on. Nyky hajuttomana,mauttomana, aikakautena tommonen vaan herättää ihmetystä...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 19.02.2014, 07:32
Hilluksi Hilluksi ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 15.02.14
Sijainti: Hamina
Viestit: 26
Perusasetus

Selvä homma kiitoksia.

Edit. Se kyllä savuttaa liikaa aamulla, ja käyntikin on vaivalloista niin kauan kun nafta palaa pois sylintereistä. Mitä pitäisi tehdä, mikä siellä vuotaa sylintereihin, ne suuttimetko. Voiko niitä korjata vai mitä...

Viimeksi muokannut Hilluksi : 24.02.2014 07:23
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 26.02.2014, 06:22
Hilluksi Hilluksi ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 15.02.14
Sijainti: Hamina
Viestit: 26
Perusasetus

Se kyllä savuttaa liikaa aamulla, ja käyntikin on vaivalloista niin kauan kun nafta palaa pois sylintereistä. Mitä pitäisi tehdä, mikä siellä vuotaa sylintereihin, ne suuttimetko. Voiko niitä korjata vai mitä... Osaisiko joku neuvoa kiitos?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 26.02.2014, 07:08
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.212
Perusasetus

Laitahan vitejoo...

Ja ennen suutinsvappia vaiha hehkut jos et oo satavarma että ne on ehjät.

Paljonkos tuolla on ajettu ja kauan oot omistanu laitteen?
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi

Viimeksi muokannut Bj Andy : 26.02.2014 07:11
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 26.02.2014, 11:10
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Laitahan vitejoo...

Ja ennen suutinsvappia vaiha hehkut jos et oo satavarma että ne on ehjät.

Paljonkos tuolla on ajettu ja kauan oot omistanu laitteen?
Ja hehkujen jälkeen venttiilien säätö.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 27.02.2014, 07:09
Hilluksi Hilluksi ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 15.02.14
Sijainti: Hamina
Viestit: 26
Perusasetus

Hehkut on ostettu uudet kun kaveri sanoi että niissä se vika on, mutta ei ollut. Ja ostin alkuperäiset koska hintaeroa oli vain 4€. Käyntiin lähtee tosi hyvin hehkujen vaihdon jälkeen, ennen piti hehkuttaa kaksi kertaa. Kuulin että jossain on joku säätö kauanko hehkuttaa, olisiko se pielessä? En ole vielä kauaa omistanut autoa, enkä koskaan omistanut tuollaista dieseliä siksi vähän outoa. Se savutus on sellaista että jos painaa kaasua käynnistäessä niin menee 5-6 sek. niin savutus loppuu jä käynti paranee. Voihan se olla että kuuluu 395tkm ajetun Hiluxin ominaisuuksiin, mutta häiritsee silti. Paljonkos ne venttiilien välykset on kylmänä ?
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 27.02.2014, 07:52
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.212
Perusasetus

Jos se lähtee hyvin tulille ja hehkut on uudet ja orkkikset niin ne on silloin ok eli älä säädä mitään.

Etukammio kone , niinkuin tuo hiluxin pata on, toimii kylmänä juurikin noin,johtuen siitä että sen männän puristama ilma ei alkuun lämpene tarpeeksi siellä etukammiossa mihin se pottoaine ruiskutetaan joten alkuun syttyminen on mitä on. Samasta syystä se tarvii aina toimivat hehkut käynnistyäkseen kylmänä.

Noilla kilsoilla voisi olla tarpeen käyttää sekä suuttimet että pumppu huollossa, mutta jos laite on mennyt aina katastuksen savumittauksesta läpi ja toimii muuten niin ei sekään ole välttämätöntä.

Jos löytyy se savumittaus lappu niin pistä lukemat esiin niin arvostellaan sekin puoli.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 27.02.2014, 08:01
hiluvitkutin:n Avatar
hiluvitkutin hiluvitkutin ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.07
Sijainti: keitele, Finland.
Viestit: 2.356
Perusasetus

Ei tuo kovin vakavalle kuulosta. Vetäiskö jostain himpun ilmoja. On niin pikku vuoto että vaikuttaa vasta pitemmällä seisotuksella. Minkähän moinen pilvi sieltä putkesta pöllähtää?
Mulla rupes tulemaan pakoputkesta öljyä, silti pyörii ihan hyvin. vaan kyllä pöläytteleekin.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 27.02.2014, 11:42
KarvaTurpa KarvaTurpa ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.03.06
Sijainti: Joensuu, Finland.
Viestit: 609
Perusasetus

En olisi yhtään huolissani. älä nyt ainakaan mitään kalliita huoltoja suunnittele.
Itse olen huomannut, että kannattaa hehkun merkkivalon sammuttua hetki odottaa kunnes kuuluu selvä naksahdus ja sitten käyntiin. runneri ja läjä molemmat käynnistyi paljon siivommin noin...
__________________
Toyota 4runner diesel 1991
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 27.02.2014, 13:06
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hilluksi Näytä viesti
Paljonkos ne venttiilien välykset on kylmänä ?
Jos on kyseessä 110 tai uudempikorinen niin on levysäätö venttiilin välyksille. Pako 0.45mm imu 0.25mm.

Noilla kilometreillä helposti ensimmäinen venttiilivälyksen säätökerta...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 27.02.2014, 17:58
Hilluksi Hilluksi ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 15.02.14
Sijainti: Hamina
Viestit: 26
Perusasetus

Joo olen sen aina käynnistänytkin niin että kuuntelen sen releen naksuksen, ja hyvin lähtee kylmänä käyntiin. Tuo venttiilien levysäätö kuulostaa oudolta, eli taidan antaa olla. Ja savuttakoon aamulla, ei se haittaa kun naapureita
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 28.02.2014, 13:12
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Kyl se kannattaa säätää, käyttää liikkeessä niin on nekin levyt olemassa. Pari sataa olisi ollut etuvetoiseen säätö merkkiliikkeessä, luultavasti hiluksi hieman halvempi kun vähemmän purettavaa...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 28.02.2014, 15:26
KarvaTurpa KarvaTurpa ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.03.06
Sijainti: Joensuu, Finland.
Viestit: 609
Perusasetus

onko oikeasti ollut palasäätöisessä toyotan koneessa säätötarvetta? Itsellä on ollut 4 palasäätöistä, yksi diesel ja kolme bensakonetta. corollasta joskus meinasin säätää ja senkin avasin turhaan 400tkm:n kohdalla...yhden palan olisi voinut vaihtaa jos ihan viimeisen päälle olisi laittanut.
__________________
Toyota 4runner diesel 1991
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 28.02.2014, 22:30
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja KarvaTurpa Näytä viesti
onko oikeasti ollut palasäätöisessä toyotan koneessa säätötarvetta? Itsellä on ollut 4 palasäätöistä, yksi diesel ja kolme bensakonetta. corollasta joskus meinasin säätää ja senkin avasin turhaan 400tkm:n kohdalla...yhden palan olisi voinut vaihtaa jos ihan viimeisen päälle olisi laittanut.
On. 485tkm ajettu 2C dieseli alkoi käynnistyä kolmella kylmänä kun kelit jäähtyi.

E: niin, omatoimisesti voi toki mitata ja tarkistaa onko tarvetta säädölle, se on kuitenkin helppo nakki eikä vaadi rakotulkkia kummempaa erikoisvälinettä...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 28.02.2014, 23:04
4x4_88:n Avatar
4x4_88 4x4_88 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 13.12.06
Sijainti: SUOMI
Viestit: 286
Perusasetus

Kysynpä tässä samalla kun sama kone kyseessä.
Eli Hiace 2L(2?) vm 2001 ajettu 407tkm.
Esim -15C pakkasessa ei lähde Tojotan tyyliin "puolella koneen pyöräytyksellä" ja alkaa käymään kolmella pytyllä, kunnes hetken päästä tasaantuu. Savuttaa hetken sinertävää. Jos ei paina startin jälkeen kaasua niin just ja just pysyy käynnissä ensimmäisten sekuntien aikana.

Viime talvena lähti todella hyvin käyntiin vaikka oli saman verran pakkasta. Avaimen hipaisu ja heti kävi tasaisesti.

Oisko osa hehkuista rikki? Suuttimet? Lämpimänä toimii hienosti. Jos on ollu roikan nokassa niin lähtee suhkoht normisti käyntiin.

http://youtu.be/98QK1DmD-5g

Pääasia tietenkin, että lähtee edes käyntiin ja varmasti monen mielestä tuommonen käynnistyvyys on ihan normaalia... vaan ois kiva saada se vanha "vaivaton" kylmästartti takas
__________________
BJ40 ´75
http://www.offroadoulu.com/
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 01.03.2014, 00:55
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 4x4_88 Näytä viesti
Kysynpä tässä samalla kun sama kone kyseessä.
Eli Hiace 2L(2?) vm 2001 ajettu 407tkm.
Esim -15C pakkasessa ei lähde Tojotan tyyliin "puolella koneen pyöräytyksellä" ja alkaa käymään kolmella pytyllä, kunnes hetken päästä tasaantuu. Savuttaa hetken sinertävää. Jos ei paina startin jälkeen kaasua niin just ja just pysyy käynnissä ensimmäisten sekuntien aikana.

Viime talvena lähti todella hyvin käyntiin vaikka oli saman verran pakkasta. Avaimen hipaisu ja heti kävi tasaisesti.

Oisko osa hehkuista rikki? Suuttimet? Lämpimänä toimii hienosti. Jos on ollu roikan nokassa niin lähtee suhkoht normisti käyntiin.

http://youtu.be/98QK1DmD-5g

Pääasia tietenkin, että lähtee edes käyntiin ja varmasti monen mielestä tuommonen käynnistyvyys on ihan normaalia... vaan ois kiva saada se vanha "vaivaton" kylmästartti takas
Varmaan hehku kun noin äkkiä kuitenkin alkaa käydä siivosti.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 01.03.2014, 10:32
Hilluksi Hilluksi ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 15.02.14
Sijainti: Hamina
Viestit: 26
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
Varmaan hehku kun noin äkkiä kuitenkin alkaa käydä siivosti.
Mulla on uudet orkkis hehkut ja sama oire.
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 01.03.2014, 11:21
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hilluksi Näytä viesti
Mulla on uudet orkkis hehkut ja sama oire.
Tarkista ne venttiilivälykset ettei kanna.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 01.03.2014, 14:58
Hilluksi Hilluksi ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 15.02.14
Sijainti: Hamina
Viestit: 26
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
Tarkista ne venttiilivälykset ettei kanna.
Eikös sen huomaisi tehoissa jos joku venttiili kantaa ?
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 01.03.2014, 18:32
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Eipä kyllä ainakaan minun persdyno huomannut mitään kun kone oli lämmennyt.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 01.03.2014, 20:27
KarvaTurpa KarvaTurpa ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.03.06
Sijainti: Joensuu, Finland.
Viestit: 609
Perusasetus

Varmaa ainakin on, etteivät vanhuuttaan ainakaan parane ja voi olla montakin eri vikaa. Kuulostaa videossa samalta kuin yksi hehku olisi mykkä. toisaalta jos hehku mykkä, niin toimisiko hehkun merkkivalo "normaalisti".
Onko noin uudessa enää sitä vahapatruunasysteemiä syöttöpumpun kyljessä...voisiko osasyynä olla?
Saako se ilmaa jostain ja kylmänä yskii enimmät ilmat pihalle ennen kuin käynnistyy?
__________________
Toyota 4runner diesel 1991
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 01.03.2014, 22:38
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.053
Perusasetus

Minkä ikäinen hilux? ei sattunut silmiin pikaisella lukemisella.


siis seuraavat kommentit -80 luvun L, 2L ja 2Lt kokemuksien pohjalta:
Siis jos "nafta palaa sylintereistä pois" niin ei vaikuttane käymiseen, ainakaan heikentävästi.
Yhtä-äkkiä tulee mieleen 2 vaihtoehtoa, jos puristukset on tallessa jokaisessa pytyssä. (voi testata suuntaa-antavasti esim. pörittämällä räikällä kampiakselin päästä, tussilla merkityt puristuskohdat (2kpl/hihnapyörä) tuntuvat kaikki samoilta, siis 2 kierrosta kampiakselia=4 sylinteriä)
Siis suihku/-kut kusee, siis ei polta kunnolla käynnistyksen yhteydessä, taikka jostain pääsee ilmaa dsl-järjestelmään: siis ensimmäisenä jättäsin tankin korkin auki yöksi, ja jos ei auta, niin tankinkorkki auki ilmaus käsipumpulla 5 minuuttia ennen starttia, ja jos auttaa, niin sitten etsimään ilmavuotoa... ja -70 luvun hiluxit eroaa aikapaljon parikymmentä vuotta uudemmista.... siis ei pikaluvulla sattunut silmään, minkä ikäinen "potilas" on
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 02.03.2014, 07:39
Hilluksi Hilluksi ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 15.02.14
Sijainti: Hamina
Viestit: 26
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
siis seuraavat kommentit -80 luvun L, 2L ja 2Lt kokemuksien pohjalta:
Siis jos "nafta palaa sylintereistä pois" niin ei vaikuttane käymiseen, ainakaan heikentävästi.
Yhtä-äkkiä tulee mieleen 2 vaihtoehtoa, jos puristukset on tallessa jokaisessa pytyssä. (voi testata suuntaa-antavasti esim. pörittämällä räikällä kampiakselin päästä, tussilla merkityt puristuskohdat (2kpl/hihnapyörä) tuntuvat kaikki samoilta, siis 2 kierrosta kampiakselia=4 sylinteriä)
Siis suihku/-kut kusee, siis ei polta kunnolla käynnistyksen yhteydessä, taikka jostain pääsee ilmaa dsl-järjestelmään: siis ensimmäisenä jättäsin tankin korkin auki yöksi, ja jos ei auta, niin tankinkorkki auki ilmaus käsipumpulla 5 minuuttia ennen starttia, ja jos auttaa, niin sitten etsimään ilmavuotoa... ja -70 luvun hiluxit eroaa aikapaljon parikymmentä vuotta uudemmista.... siis ei pikaluvulla sattunut silmään, minkä ikäinen "potilas" on
Mulla on vm-91 ja kohta 400tkm ajettu. Pitääpä kokeilla noita niksejä auttaako mitään. Siihen venttiilien säätöön en viitsisi ruveta. Ja hehkut pelaa satavarvasti, ne on juuri vaihdettu ja lähtee nyt paremmin käyntiin. Ennen piti hehkuttaa kahteen kertaan. Autohan pelaa hyvin, se savuttaminen ja epätasainen käynti aamulla vaan kiusaa. Se on sellainen hyvin pintakaasulla vääntävä, kulkee herkästi sellaista 100kmh vitosella pintakaasulla, ja vääntää hyvin kaupungissakin. Hävettää vaan se savupilvi

Viimeksi muokannut Hilluksi : 05.03.2014 05:22
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
syöttöpumppu vuotaa walle81 Tekniikka & Jutustelu 2 28.12.2010 18:56
rengas vuotaa ahku Tekniikka & Jutustelu 3 18.02.2009 06:03
Tankki vuotaa! 33SD Tekniikka & Jutustelu 31 12.03.2007 17:47
Automaatti vuotaa?! MrShit Tekniikka & Jutustelu 7 11.06.2005 23:00
Rankun tankki vuotaa.. Tikru75 Tekniikka & Jutustelu 30 09.02.2005 22:37


Sivu luotu: 12:56 (GMT +2).