![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Suuttimetko vuotaa hiliksissa ?Aamuisin kun käynnistää niin pölläyttää dieselille haisevan pilven. Heti hehkutuksen jälkeen kun starttaa niin lähtee ensimmäisellä pyöräytyksellä käyntiin, eli hehkut ainakin pelaa. Ei pölläytä enää päivällä, ainoastaan aamulla. Vuotaako suuttimet seisoessa vai mikähän ?
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Tai sit se on vaan vanha vanhanliiton Toitsku ja toi kuuluu ominaisuuksiin?
Itse en kyllä tekis mitään, edes vaivaisi päätäni asialla.. ![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Kuuluu etukammio koneen ominaisuuksiin. Eli normaalia on. Nyky hajuttomana,mauttomana, aikakautena tommonen vaan herättää ihmetystä...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Selvä homma kiitoksia.
Edit. Se kyllä savuttaa liikaa aamulla, ja käyntikin on vaivalloista niin kauan kun nafta palaa pois sylintereistä. Mitä pitäisi tehdä, mikä siellä vuotaa sylintereihin, ne suuttimetko. Voiko niitä korjata vai mitä... Viimeksi muokannut Hilluksi : 24.02.2014 07:23 |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Se kyllä savuttaa liikaa aamulla, ja käyntikin on vaivalloista niin kauan kun nafta palaa pois sylintereistä. Mitä pitäisi tehdä, mikä siellä vuotaa sylintereihin, ne suuttimetko. Voiko niitä korjata vai mitä... Osaisiko joku neuvoa kiitos?
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Laitahan vitejoo...
Ja ennen suutinsvappia vaiha hehkut jos et oo satavarma että ne on ehjät. Paljonkos tuolla on ajettu ja kauan oot omistanu laitteen?
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi Viimeksi muokannut Bj Andy : 26.02.2014 07:11 |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Ja hehkujen jälkeen venttiilien säätö.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Hehkut on ostettu uudet kun kaveri sanoi että niissä se vika on, mutta ei ollut. Ja ostin alkuperäiset koska hintaeroa oli vain 4€. Käyntiin lähtee tosi hyvin hehkujen vaihdon jälkeen, ennen piti hehkuttaa kaksi kertaa. Kuulin että jossain on joku säätö kauanko hehkuttaa, olisiko se pielessä? En ole vielä kauaa omistanut autoa, enkä koskaan omistanut tuollaista dieseliä siksi vähän outoa. Se savutus on sellaista että jos painaa kaasua käynnistäessä niin menee 5-6 sek. niin savutus loppuu jä käynti paranee. Voihan se olla että kuuluu 395tkm ajetun Hiluxin ominaisuuksiin, mutta häiritsee silti. Paljonkos ne venttiilien välykset on kylmänä ?
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
Jos se lähtee hyvin tulille ja hehkut on uudet ja orkkikset niin ne on silloin ok eli älä säädä mitään.
Etukammio kone , niinkuin tuo hiluxin pata on, toimii kylmänä juurikin noin,johtuen siitä että sen männän puristama ilma ei alkuun lämpene tarpeeksi siellä etukammiossa mihin se pottoaine ruiskutetaan joten alkuun syttyminen on mitä on. Samasta syystä se tarvii aina toimivat hehkut käynnistyäkseen kylmänä. Noilla kilsoilla voisi olla tarpeen käyttää sekä suuttimet että pumppu huollossa, mutta jos laite on mennyt aina katastuksen savumittauksesta läpi ja toimii muuten niin ei sekään ole välttämätöntä. Jos löytyy se savumittaus lappu niin pistä lukemat esiin niin arvostellaan sekin puoli.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Ei tuo kovin vakavalle kuulosta. Vetäiskö jostain himpun ilmoja. On niin pikku vuoto että vaikuttaa vasta pitemmällä seisotuksella. Minkähän moinen pilvi sieltä putkesta pöllähtää?
Mulla rupes tulemaan pakoputkesta öljyä, silti pyörii ihan hyvin. ![]() |
#11
|
|||
|
|||
![]()
En olisi yhtään huolissani. älä nyt ainakaan mitään kalliita huoltoja suunnittele.
Itse olen huomannut, että kannattaa hehkun merkkivalon sammuttua hetki odottaa kunnes kuuluu selvä naksahdus ja sitten käyntiin. runneri ja läjä molemmat käynnistyi paljon siivommin noin...
__________________
Toyota 4runner diesel 1991 |
#12
|
|||
|
|||
![]()
Jos on kyseessä 110 tai uudempikorinen niin on levysäätö venttiilin välyksille. Pako 0.45mm imu 0.25mm.
Noilla kilometreillä helposti ensimmäinen venttiilivälyksen säätökerta...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#13
|
|||
|
|||
![]()
Joo olen sen aina käynnistänytkin niin että kuuntelen sen releen naksuksen, ja hyvin lähtee kylmänä käyntiin. Tuo venttiilien levysäätö kuulostaa oudolta, eli taidan antaa olla. Ja savuttakoon aamulla, ei se haittaa kun naapureita
![]() |
#14
|
|||
|
|||
![]()
Kyl se kannattaa säätää, käyttää liikkeessä niin on nekin levyt olemassa. Pari sataa olisi ollut etuvetoiseen säätö merkkiliikkeessä, luultavasti hiluksi hieman halvempi kun vähemmän purettavaa...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#15
|
|||
|
|||
![]()
onko oikeasti ollut palasäätöisessä toyotan koneessa säätötarvetta? Itsellä on ollut 4 palasäätöistä, yksi diesel ja kolme bensakonetta. corollasta joskus meinasin säätää ja senkin avasin turhaan 400tkm:n kohdalla...yhden palan olisi voinut vaihtaa jos ihan viimeisen päälle olisi laittanut.
__________________
Toyota 4runner diesel 1991 |
#16
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
E: niin, omatoimisesti voi toki mitata ja tarkistaa onko tarvetta säädölle, se on kuitenkin helppo nakki eikä vaadi rakotulkkia kummempaa erikoisvälinettä...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#17
|
||||
|
||||
![]()
Kysynpä tässä samalla kun sama kone kyseessä.
Eli Hiace 2L(2?) vm 2001 ajettu 407tkm. Esim -15C pakkasessa ei lähde Tojotan tyyliin "puolella koneen pyöräytyksellä" ja alkaa käymään kolmella pytyllä, kunnes hetken päästä tasaantuu. Savuttaa hetken sinertävää. Jos ei paina startin jälkeen kaasua niin just ja just pysyy käynnissä ensimmäisten sekuntien aikana. Viime talvena lähti todella hyvin käyntiin vaikka oli saman verran pakkasta. Avaimen hipaisu ja heti kävi tasaisesti. Oisko osa hehkuista rikki? Suuttimet? Lämpimänä toimii hienosti. Jos on ollu roikan nokassa niin lähtee suhkoht normisti käyntiin. http://youtu.be/98QK1DmD-5g Pääasia tietenkin, että lähtee edes käyntiin ja varmasti monen mielestä tuommonen käynnistyvyys on ihan normaalia... vaan ois kiva saada se vanha "vaivaton" kylmästartti takas ![]() |
#18
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#19
|
|||
|
|||
![]()
Mulla on uudet orkkis hehkut ja sama oire.
|
#20
|
|||
|
|||
![]()
Tarkista ne venttiilivälykset ettei kanna.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#21
|
|||
|
|||
![]()
Eikös sen huomaisi tehoissa jos joku venttiili kantaa ?
|
#22
|
|||
|
|||
![]()
Eipä kyllä ainakaan minun persdyno huomannut mitään kun kone oli lämmennyt.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#23
|
|||
|
|||
![]()
Varmaa ainakin on, etteivät vanhuuttaan ainakaan parane ja voi olla montakin eri vikaa. Kuulostaa videossa samalta kuin yksi hehku olisi mykkä. toisaalta jos hehku mykkä, niin toimisiko hehkun merkkivalo "normaalisti".
Onko noin uudessa enää sitä vahapatruunasysteemiä syöttöpumpun kyljessä...voisiko osasyynä olla? Saako se ilmaa jostain ja kylmänä yskii enimmät ilmat pihalle ennen kuin käynnistyy?
__________________
Toyota 4runner diesel 1991 |
#24
|
|||
|
|||
![]() Minkä ikäinen hilux? ei sattunut silmiin pikaisella lukemisella.
siis seuraavat kommentit -80 luvun L, 2L ja 2Lt kokemuksien pohjalta:
Siis jos "nafta palaa sylintereistä pois" niin ei vaikuttane käymiseen, ainakaan heikentävästi. Yhtä-äkkiä tulee mieleen 2 vaihtoehtoa, jos puristukset on tallessa jokaisessa pytyssä. (voi testata suuntaa-antavasti esim. pörittämällä räikällä kampiakselin päästä, tussilla merkityt puristuskohdat (2kpl/hihnapyörä) tuntuvat kaikki samoilta, siis 2 kierrosta kampiakselia=4 sylinteriä) Siis suihku/-kut kusee, siis ei polta kunnolla käynnistyksen yhteydessä, taikka jostain pääsee ilmaa dsl-järjestelmään: siis ensimmäisenä jättäsin tankin korkin auki yöksi, ja jos ei auta, niin tankinkorkki auki ilmaus käsipumpulla 5 minuuttia ennen starttia, ja jos auttaa, niin sitten etsimään ilmavuotoa... ja -70 luvun hiluxit eroaa aikapaljon parikymmentä vuotta uudemmista.... siis ei pikaluvulla sattunut silmään, minkä ikäinen "potilas" on ![]() |
#25
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Viimeksi muokannut Hilluksi : 05.03.2014 05:22 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
syöttöpumppu vuotaa | walle81 | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 28.12.2010 18:56 |
rengas vuotaa | ahku | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 18.02.2009 06:03 |
Tankki vuotaa! | 33SD | Tekniikka & Jutustelu | 31 | 12.03.2007 17:47 |
Automaatti vuotaa?! | MrShit | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 11.06.2005 23:00 |
Rankun tankki vuotaa.. | Tikru75 | Tekniikka & Jutustelu | 30 | 09.02.2005 22:37 |