![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() katalysaattorit offiautossamillasia porukat on käyttäneet, kuitenkin varmaan paljon senkin ikäisiä laitteita missä se pitää paikallaan olla ettei ihan kaikki varmaan poistaneet ole, tahtoo olla ettei noitten kestoikä ole montaakaan kuukautta kun jo kolisee, rämisee tai tehot häviää ja veto loppuu, nyt kun täytyy tuota pakoputkirempaa taas jeeppiin tehdä niin kaippa se olis sekin laitos uusittava. vimmemmäksi paikallaan ollu magnaflown tekeles, 90 semmonen maksaa ja mitään ei kestä, suora putki tilalle ei ole vaihtoeho, äänet on liian kovat, tuppaa vähän kärytä paikallaan seissoskellessä ja kaippa se vähän päästöihinkin muutenkin vaikuttaa... putkikoko on 2 1/2" joten vaihtoehtoja on kyllä hyvin, riittää jeepin tehoille mutta se koko ja kestävyys onkin sitten ihan arvoitus. ja samaan rahaan kysellääs että mistäs tarpeeksi kestävä vaimennin?
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Ei kokemusta offiautojen katalysaattoreista.
Kuten ei jenkeistäkään hirveän paljon, esim. tuosta kuvasta en tunnista katalysaattoria...
Muutaman matalamman auton katti on tullut "laipotettua" ja tehtyä sitten "varaosa putki" siis suora putki katin tilalle. Äänet varmaan kovenee, mutta ei mitenkään dramaattisesti. Noista tee-se-itse pakoputkista; 2-3 penempää läpivirtaus vaimenninta toimii paremmin kuin yksi iso, ainakin turbokoneissa. (turbo on mahtava äänen vaimennin matalille äänille) Ja sitten tuosta katista ja sen lämpiämisestä: renkaasta tms. lentävä turve/karike toimii oivallisena kekälekoneena katalysaattorin päällä: siis auto/maastopalon vaara on todellinen. Mutta ei riitä katsastusmiehelle perusteeksi jättää pois. Uskon, että katsastusmiehetkin arvaa, että minkä takia katalysaattori on laippakiinnitteinen, ja uusilla pulteilla kiinni... mutta eivät ole kuulemma kommentoineet ![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
tottakai katalysaattori käy kuumana ja sytyttää turvettakin, mutta niin tekee jo jeepin pakosarjakin, siellä kollektorin päällä palaa turve ihan toistuvasti, siihen on jo tottunut että sitä saa joka reissun jälkeen sammutella, usein saa oikein erikseen pysäyttää ja varistella kytyjä etenkin kesäkelillä ettei tielle varisevat kipinät levitä mitään maastopaloja millasia läpivirteusvaimentimia ne pienemmät sitte tarvis olla että tulis hiljaisempi kun katti+ tommonen resonaattori? pönttö, tolle matkaa mitä autossa on putkea ei kovin montaa vaimenninta sovi koska ainoa paikka niille on tuon alimmaisen putken maltkalla, tuolleen ilman kattia ääni on todella sietämätön autoon sisälle jossei se hiljainen ole katin kanssakaan, ja jos jättää katin katsastusvarusteeksi niin milläs välttää sen käryn haistelu paikallaan jumitellessa kun se ainakin mun yksilössä on todella pistävä, kanssamatkustajat valittaa aiheuttavan päänsärkyä.. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Minulla on ollut Jeepissä koko ajan sama katalysaattori ja vaimennin minkä laitoin sinne kun vaihdoin akselit ja alustasarjan neljä vuotta sitten. Katalysaattori on Walker ja vaimennin Spin Tech. Suunnistuskisoihin ja venäjälle mennessä laitan lisäksi tupon sorvilastua pakoputken päästä sisään lisävaimennukseksi - kun noissa tapahtumissa tulee vietettyä pitkiä aikoja autossa niin pieni lisävaimennus vaikuttaa positiivisesti käyttökokemukseen.
Edit: Hajuhaittaa en ole huomannut katalysaattorin takia, mutta palavaa hajua tulee muuten kyllä kun turve jumittaa putkeen kiinni ja käryää siinä pitkän aikaa. Viimeksi muokannut offroadjouni : 15.08.2013 07:14 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Se käry on rikkaan seoksen aiheuttamaa, katti poistaa sitä omalta osaltaan, mutta koneessa jotain vikaa kyllä on jos ilman kattia tulee pää kipeäksi (pakokaasun seassa on siis liikaa häkää ja se tarkoittaa epätäydellistä palamista)...
__________________
Killing time is not murder |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
onko keraamisen ja metallisen katin välillä kuinka kestossa eroa, hinnassa ainakin näkyy olevan. kuinka jouni se sun spin techkkis kestää lommoontua, noi flotechit on ainakin niin paperia että ne on aina ummessa tai osat irtoilee. nykyinen raptori on niin tukossa ettei auton takaa kuulu oikeastaan mitään ääntä, pieni suhina vaan, sislle taas tulee mahdoton imuääni/resonanssi konehuoneesta ja auto ei jaksa kunnolla kulkea 80, vierrokset vaan venyy. irti olevassa magnaflown katissa taasen näkyy olevan sisäosasta pala irti ja se on siellä tukkeena ja kolisemassa. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Paremmat renkaat eteen vai taakse offiautossa sekä kuluneen renkaan asennus suunta | tume_81 | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 20.10.2012 22:14 |