Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 05.08.2013, 19:30
walle81 walle81 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.12.10
Sijainti: kalajoki
Viestit: 49
Perusasetus

nisukka keitti ja kansipahvi vaihtoon


eliikkäpäs niinhän siinä sitte kävi että kinkkukaappi otti ja keitti hajonneen vesiputken vuoksi jota en ajoisa hokannu!ne pitäs nuo kännykät kieltää ajon aikana ko ei kerkii mittareita tsiikailla

mut mut ny ois kansi irti ja uutta kansipahvia vailla ja kysymys kuuluupi että mihis momenttiin nuo pultit vedetään ja misä järjestyksessä?joku kaavio olis paikallaan ja siinähän on tosiaan kahden kokosia pultteja m10 ja m12!!

ja kiirekki olis ko tuo jahtikausiki lähestyy

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 05.08.2013, 19:48
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Bensa vai diesel, ja onko 80 vai 2000 luvun kapineita...


Siis jos olisi tarkemmat tiedot, niin helpommin saisi vastauksia/neuvoja.....
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 05.08.2013, 19:53
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Kuullostas siltä, että kyseessä on 80luvun kampe ja moottorimallia SD... Ja dielseli, kun siin noita kahden kokosia sekasin.

Keskeltähän alotetaan, ja päitä kohden ristiin puolelta toiselle...

Noi kymppiset voi vetää ns. 12kiloon ja toiset 14kilooo...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 05.08.2013, 19:53
walle81 walle81 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.12.10
Sijainti: kalajoki
Viestit: 49
Perusasetus

katos tärkein pääs unohtuun!eli motti on 2.3 sd diisseli ja vanha tuo mosa on.tarkkaa ikää en tuolle motille tiiä runko on 2.4 bensa vm87 johon istutettu jälistä päin tuo diisseli
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 05.08.2013, 19:58
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja walle81 Näytä viesti
katos tärkein pääs unohtuun!eli motti on 2.3 sd diisseli ja vanha tuo mosa on.tarkkaa ikää en tuolle motille tiiä runko on 2.4 bensa vm87 johon istutettu jälistä päin tuo diisseli
Kyllähän tuo tekniikka vielä samalta vuosikympiltä on, ja voi pian olla vielä et samalta vuodeltakin. Td sarjasia moottoreita tuli tarjolle -88, mutta ompa tuossa lähellä yks 87:kin tuolla tekniikalla. Ei muuten, mutta vaihdoin sellasen sinne ku entinen porsi.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 05.08.2013, 22:03
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

joku SD23 -86 --> 88?????


Koskaan en ole kiriny k.o kantta, ja nuo allaolevat momentit "viitteellisiä"
siis nuo sylinterien pultit (10 kpl) vois olla ensimmäisessä kiristyksessä n. 59-78 Nm, ja toisessa 118-127 Nm, ja nuo pienemmät,sivussa rivissä olevat 8 kpl, ensin 20-29 Nm ja toisessa 44-54Nm.
Ja kiristys lähtee keskeltä kiertäen, voin piirtää kuvan, jos tarpeen (minulla laajempaa kokemusta ainoastaan LD28:sta, ja joku kertoi huomattavasti suurempia momentteja k.o kinkkukaappiin)
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 06.08.2013, 20:37
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Saahan niihin tarvikekaupasta momentit oikeetkin, tai sit koneistamolta kysyen...

Ei tarvi arpoo ja miettiä et mikä on oikeen.

Vanhan liiton korjaajat vetää ns. kilo per milli noita kii ja on pysyneet kii ja nipussa hyvin.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 06.08.2013, 21:55
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jyrden Näytä viesti
Saahan niihin tarvikekaupasta momentit oikeetkin, tai sit koneistamolta kysyen...

Ei tarvi arpoo ja miettiä et mikä on oikeen.

Vanhan liiton korjaajat vetää ns. kilo per milli noita kii ja on pysyneet kii ja nipussa hyvin.
Aika raju momentti tuolle 10mm pultille tuo aiemmin esittämäsi: ja varsinkin kun kyseessä kannen pultti, siis valuraudassa/teräksessä vastin kierteet!

" Noi kymppiset voi vetää ns. 12kiloon ja toiset 14kilooo..."

Vai onko jossain tuommoisia momentteja 80 luvun autoissa, nimen omaan kannenpulteissa? vai oliko sulla halvalla ajosta otettu moottori myynnissä?

Olen vetänyt 10mm kierteellä olevia pultteja/muttereita k.o momenttiin, jopa suurempaan, mutta mutteri on ollut jotain aivan muuta, valurauta lohko.

p.s sinne koneistamoonkin arvii yleensä tietää enemmän, kuin se että aikaisemmin ollut bensa, nyt diesel, ja auton valmistusajankohta.

Viimeksi muokannut BJ-40/76 : 06.08.2013 21:57 Perustelu: Moottorin tiedot tarpeen koneistamoonkin.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 07.08.2013, 15:16
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Aika raju momentti tuolle 10mm pultille tuo aiemmin esittämäsi: ja varsinkin kun kyseessä kannen pultti, siis valuraudassa/teräksessä vastin kierteet!

" Noi kymppiset voi vetää ns. 12kiloon ja toiset 14kilooo..."

Vai onko jossain tuommoisia momentteja 80 luvun autoissa, nimen omaan kannenpulteissa? vai oliko sulla halvalla ajosta otettu moottori myynnissä?

Olen vetänyt 10mm kierteellä olevia pultteja/muttereita k.o momenttiin, jopa suurempaan, mutta mutteri on ollut jotain aivan muuta, valurauta lohko.

p.s sinne koneistamoonkin arvii yleensä tietää enemmän, kuin se että aikaisemmin ollut bensa, nyt diesel, ja auton valmistusajankohta.


Pihassa Nissanin LD20-II:nen turbotettuna ja siinäkin kansi vedetty 14kN... Ja ei oo moksiskaan, ja siinä tuollaset kymppiset pultit ja valuarautanen kansi....

Osa koneistamoista vaatii, ja osa ei sitten taas... Joidenkin kansipahvien mukana tulee lappuakin et näkee mikä järjestys ja momentit niissä... Itse käyttänyt kannet eräällä kansipajalla, josta alottajallekin voi kysyy momentit...

kauppiaksin antanut momentit kysyttäessä, jos tarve ollut siihen. Ei tarvi kaikkia netisyövereistä ettiä ja selata sivutolkulla et missä se oli, jos sattuu jonku forumin jutusta löytyykin jotain tietoo.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 07.08.2013, 19:41
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jyrden Näytä viesti
Pihassa Nissanin LD20-II:nen turbotettuna ja siinäkin kansi vedetty 14kN... Ja ei oo moksiskaan, ja siinä tuollaset kymppiset pultit ja valuarautanen kansi....
Jos on vedetty 140Nm (tuo 14kN ei ole kiristysmomentti, vaan "vetovoima" noin 1400kg), niin ei heitä välttämättä paljon, vois olla 3. vaiheessa 118-127 Nm oikea momentti.

Se, että onko 10mm pultit, epäilyttää: monessa suhteessa tuo LD20 muistuttaa tuota LD28, jossa on paksummat pultit: ja momentti juurikin tuo yllämainittu. Tuo sd23 on taasen aivan erillainen....
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
APUA hj 60 keitti pahasti esamylly Tekniikka & Jutustelu 26 14.02.2013 14:36
Lumikuskilla keitti Mutamies Chit-Chat 70 23.01.2011 15:45
HJ60 -83 raidetanko väljä ja iskari vaihtoon Viljami Tekniikka & Jutustelu 6 05.11.2009 00:12
Kansipahvi jappe Tekniikka & Jutustelu 26 18.08.2008 19:25
Suzuki keitti... Päksi Tekniikka & Jutustelu 6 27.02.2008 19:28


Sivu luotu: 16:37 (GMT +2).