Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 23.02.2013, 18:07
PikkuF:n Avatar
PikkuF PikkuF ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 31.07.03
Sijainti: Porvoo,eteläsuami
Viestit: 559
Perusasetus

Sisäpuolinen beadlock mallia SLCK


Koska normaali beadlock ei varmista renkaan sisäpuolen pysymistä vanteella, tuli suunniteltua ja tehtyä sisäpuolinen beadlock. Tällaiseen en ole aikaisemmin törmännyt. Kyseessä on demo-versio tubeless vanteelle mikä ei ole halkaistavissa. Koeajo raportti myöhemmin keväällä.
Kommentteja!?

http://www.slck.net/gallery2.php?g2_itemId=30191

__________________
Minäkö muka tyhmä?
Nyt en ymmärrä mitään.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 23.02.2013, 18:11
HRD:n Avatar
HRD HRD ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.03.07
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.602
Thumbs up

Nerokasta! Miksipä tuo ei toimisi.
__________________
Juho Haapakorpi
Kaukas 4x4'n ski
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 23.02.2013, 18:16
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

Luulis auttavan aika paljon.
Entäs jos vielä vanteeseen hitsais muutaman knöölin mihin tuo irtokehä nojais niin ei tarttis ruuvata pultteja niin piukkaan.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 23.02.2013, 18:21
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Asiallista ! Se siis onnistui kasata !

Nyt samanlainen sitten vielä toiselleki puolelle

Ennakkoluuloton kekseliäisyys, ja viitseliäisyys johtaa hyviin keksintöihin, tää kuuluu kyllä osastoon:

*** RESPECT ***
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 23.02.2013, 18:48
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.061
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bluevan Näytä viesti
Entäs jos vielä vanteeseen hitsais muutaman knöölin mihin tuo irtokehä nojais niin ei tarttis ruuvata pultteja niin piukkaan.
Siinähän oli tuo "kynkkä" sitä varten, eli 2 mm paksu peltisoiro hitsattu ympäri.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 23.02.2013, 19:46
tare:n Avatar
tare tare ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.07.03
Sijainti: Riihimäki, Finland.
Viestit: 3.049
Perusasetus

kyllähän toi toimii!
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 23.02.2013, 20:46
tapsa4x4:n Avatar
tapsa4x4 tapsa4x4 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.02.03
Sijainti: lahti/hollola, Finland.
Viestit: 9.816
Perusasetus

Tollasen oli samaan tyyliin tehtyn joskus aikoinaan piraten palstalla ja oli ihan toimiva systeemi ainoastaan asennus ei ollut kauhean helppo.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 23.02.2013, 21:41
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Miten onnistuisko sellainen, että vanteessa olisi olake jossa kouru johon sisäbeadlock panta lukittuisi ja olisi jousilla kiristyvä ettei tarviisi pultteja kiristää?

Eli kouruna voisi olla toisesta laidasta hitsattu peltisoiro jonka vanteen puoleinen reuna olisi vanteen ja soiron välistä viistetty ja kyseisen viisteen ja vanteen väliin lukittuisi sisäbeadlock;erin viistetty reuna. Olipahan taas hyvin selitetty

Eikä välttämättä muuten viiste kiristeisessä tarviisi olla pultteja lainkaan
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 23.02.2013, 22:31
LaaLaa:n Avatar
LaaLaa LaaLaa ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 6.245
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai Näytä viesti
Miten onnistuisko sellainen, että vanteessa olisi olake jossa kouru johon sisäbeadlock panta lukittuisi ja olisi jousilla kiristyvä ettei tarviisi pultteja kiristää?

Eli kouruna voisi olla toisesta laidasta hitsattu peltisoiro jonka vanteen puoleinen reuna olisi vanteen ja soiron välistä viistetty ja kyseisen viisteen ja vanteen väliin lukittuisi sisäbeadlock;erin viistetty reuna. Olipahan taas hyvin selitetty

Eikä välttämättä muuten viiste kiristeisessä tarviisi olla pultteja lainkaan
Juurikaan en pysynyt käryllä tuossa selostuksessa,mutta äkkiseltään tuli mieleen varmuus renkaan pyöriessä esim. satasen vauhdissa tai reilummassa nimismiehenkiharassa?

Tuo pikkuF:n versio näyttää varsin nerokkaalta ja toimivalta
__________________
~~~~~~~~~~~~~~
www.suzuki4x4club.fi
~~~~~~~~~~~~~~
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 23.02.2013, 23:58
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai Näytä viesti
Miten onnistuisko sellainen, että vanteessa olisi olake jossa kouru johon sisäbeadlock panta lukittuisi ja olisi jousilla kiristyvä ettei tarviisi pultteja kiristää?

Eli kouruna voisi olla toisesta laidasta hitsattu peltisoiro jonka vanteen puoleinen reuna olisi vanteen ja soiron välistä viistetty ja kyseisen viisteen ja vanteen väliin lukittuisi sisäbeadlock;erin viistetty reuna. Olipahan taas hyvin selitetty

Eikä välttämättä muuten viiste kiristeisessä tarviisi olla pultteja lainkaan
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja LaaLaa Näytä viesti
Juurikaan en pysynyt käryllä tuossa selostuksessa,mutta äkkiseltään tuli mieleen varmuus renkaan pyöriessä esim. satasen vauhdissa tai reilummassa nimismiehenkiharassa?

Tuo pikkuF:n versio näyttää varsin nerokkaalta ja toimivalta

Pysyyhän se lukkovannekkin kasassa ja samalla periaatteella on nipussa
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	beadlocker.png‎
Views:	640
Size:	2,6 Kt
ID:	34170  
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 24.02.2013, 00:04
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai Näytä viesti
Pysyyhän se lukkovannekkin kasassa ja samalla periaatteella on nipussa
Kerros vielä miten tuo sun keksintö puretaan?
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 24.02.2013, 00:12
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai Näytä viesti
Pysyyhän se lukkovannekkin kasassa ja samalla periaatteella on nipussa
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja baxxter Näytä viesti
Kerros vielä miten tuo sun keksintö puretaan?

Empä ole sinne vielä kerennyt
Mutta kai se lie samalla tavalla kuin kasaankin eli kummi paikalleen ja lyödään lukko koloonsa, mutta poistaessa vain lyötäisiin lukko kolosta tai sitten sopivalla avaimella lukon katkaisun vieressä olevasta avaimen reiästä kampeamalla
Tai sitten vanteessa olevaan puoliskoon kolo josta kiilalla lyömällä lukko nousisi ylös tämä ei tosin toimisi jos lukko vanne jostain syystä pääsisi pyörimään
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 24.02.2013, 00:16
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.324
Perusasetus

Punainen osa on kiinteä vanteessa, ja oranssi on irtonainen katkos raolla oleva osa?
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 24.02.2013, 00:43
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Punainen osa on kiinteä vanteessa, ja oranssi on irtonainen katkos raolla oleva osa?
Jeppistä juuriki näin
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 24.02.2013, 13:10
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.613
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai Näytä viesti
Jeppistä juuriki näin
Piirrä vielä rengas tuohon kuvaan niin huomaat että ei sitä ihan helpolla asenna, saati pura
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 24.02.2013, 15:49
Noxi Noxi ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 02.01.13
Sijainti: Kalajoki
Viestit: 20
Perusasetus

Itsehän laittasin nuo viistoukset just toisin päin ja kaksiosanen kehä niinkuin alottajan keksinnössä niin se puristaa renkaan reunan tuohon väliin. Tuo nykynenkin voi toki jo toimia samoin vaan ei saa kuvasta ihan selvää, suorilta pinnat näyttää kehässä mutta entäs vanteen puolella? Radio-ohjattavien beadlockeissa on pulttikehät kummallakin puolella

Tuota piirroksen kaltaista en uskoisi saavan kenenkään kasaan ja ois pirun tarkkaa renkaan reunanpaksuuden kanssa..
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 25.02.2013, 10:46
88 88 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.06
Sijainti: Lappi TL, .
Viestit: 912
Perusasetus

Nostan hattua
__________________
Pitikö se sinne nyt ajaa?
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 25.02.2013, 11:06
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Noxi Näytä viesti
Radio-ohjattavien beadlockeissa on pulttikehät kummallakin puolella
On niitä käytetty tuolla kisapuolellakin, mutta normaalissa käyttöautossa tulee ongelmia jarrujen mahtumisen kanssa.
Lisäksi, mahtuuko edes 10x15" vanne menemään renkaan sisälle 15" aukosta?

Köyhän miehen beadlokkihan olis vetää poraruuveja vanteen läpi kumin jalkaan.

Noissa kumin sisälle tulevissa pantasysteemeissä kannattaa olla tarkkana, ettei se pääse iteksiään murtumaan/purkaantumaan missään tilanteessa. Itellä purkaantu viemäriputki halkastavan vanteen sisältä, ja se melkein hakkas kudokset sisältäpäin rikki.
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 25.02.2013, 20:54
toyovoima:n Avatar
toyovoima toyovoima ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 04.05.04
Sijainti: Porvoo, Finland.
Viestit: 1.081
Perusasetus

Lisäsin paremman kuvan "kynkästä"...
__________________
Paino on voimaa, ylipaino on ylivoimaa!
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 25.02.2013, 22:04
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

No joo en vaan kuvasta erottanut et siinä tuollainen jo oli mitä aiemmassa ajoin takaa.
Onks patentoitu vai saako kopioida
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 25.02.2013, 22:13
Eskimo Eskimo ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.10.03
Sijainti: Kajjjaani, .
Viestit: 3.320
Perusasetus

Mitenhän tuo toimisi ilman tuota vanteeseen hitsattua kynkkää ihan pannan ja vanteen puristusvoiman kitkalla?
Aika kovan puristuksen saa jos 10mm pulteilla vetää ääliöön....

Mutta tosi fiksun näköinen synnytys tämä...!
__________________
- eskimo kaenuusta
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 27.02.2013, 08:31
PikkuF:n Avatar
PikkuF PikkuF ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 31.07.03
Sijainti: Porvoo,eteläsuami
Viestit: 559
Perusasetus

Ei ole mallisuojattu tai patentoitu mitenkään.Eli saa vapaasti kopioida ja esittää myös parannusehdotuksia.
Mikäli joku aikuistenoikeasti innostui asioista annan myös konsulttiapua muutamista käytännön pikku-pikku nikseistä liittyen aiheeseen.
Kannattaa mielummin soittaa 0400-494406.

Itsekkin suunnittelin aluksi pelkkää pantaa ilman kynkkää mutta jouduin päätymään kynkän kannalle eräästä syystä....
__________________
Minäkö muka tyhmä?
Nyt en ymmärrä mitään.
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 28.02.2013, 11:29
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.613
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PikkuF Näytä viesti
Itsekkin suunnittelin aluksi pelkkää pantaa ilman kynkkää mutta jouduin päätymään kynkän kannalle eräästä syystä....
Aavistuksen viettää tuo vanne keskelle, joten saa olla aika kova puristus että se ilman kynkkää pysyy. Ja onhan se helpompi asentaa kohdalleen kun kynkkä hoitaa kohdistamisen.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 28.02.2013, 17:54
PikkuF:n Avatar
PikkuF PikkuF ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 31.07.03
Sijainti: Porvoo,eteläsuami
Viestit: 559
Perusasetus

Oikein arvattu...juuri molemmista syistä!!
__________________
Minäkö muka tyhmä?
Nyt en ymmärrä mitään.

Viimeksi muokannut PikkuF : 28.02.2013 17:57
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 10.04.2013, 18:33
PikkuF:n Avatar
PikkuF PikkuF ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 31.07.03
Sijainti: Porvoo,eteläsuami
Viestit: 559
Perusasetus

Koeajoja suoritettu maasto-olosuhteissa 0,4 baarin paineilla.Ainakin Boggerin pitokyky parani oleellisesti.
Pientä hionosäätöä pitää vielä kehitellä BL-kehän profiiliin koska yksi renkaista onnistui tyhjenemään kokonaan.
Tarkastelussa selvisi että kehä oli kuitenkin pysynyt paikallaan.Eli sovitus BL:n ja renkaan reunan välillä saisi olla vieläkin tiukempi.
Ongelmahan ei ole kovin suuri jos mukana kulkee ilmakompura.
Rengas tunkilla ylös,ilmat takaisin ja matka jatkuu...

Maantieajossa 1,5 baarin paineilla oli havaittavissa ennalta-odotetunlaista pikku woblausta tuossa 60km/h vauhdissa.
Mistään pitkänmatkan safarirenkaista ei siis ole enään puhe,vaan puhtaasti maastoajoon sopivasta tsydeemistä.
__________________
Minäkö muka tyhmä?
Nyt en ymmärrä mitään.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostettu 16" beadlock kehät mallia"offivaruste" tapsa4x4 O/M/V Renkaat ja vanteet 0 15.07.2010 07:49
SLCK sivusto nurin? Cental73 Chit-Chat 2 01.04.2007 08:44
SLCK:n uusi keskustelupalsta anttir Linkit 17 21.12.2006 20:27
Teiskon SLCK:n tapahtuma 3-4. 9.? Killman Tapahtumat 9 20.06.2005 19:12
SLCK goes Åland anttir Tekniikka & Jutustelu 4 10.05.2004 13:08


Sivu luotu: 21:51 (GMT +2).