![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() Sisäpuolinen beadlock mallia SLCKKoska normaali beadlock ei varmista renkaan sisäpuolen pysymistä vanteella, tuli suunniteltua ja tehtyä sisäpuolinen beadlock. Tällaiseen en ole aikaisemmin törmännyt. Kyseessä on demo-versio tubeless vanteelle mikä ei ole halkaistavissa. Koeajo raportti myöhemmin keväällä. Kommentteja!? http://www.slck.net/gallery2.php?g2_itemId=30191
__________________
Minäkö muka tyhmä? Nyt en ymmärrä mitään. |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Nerokasta! Miksipä tuo ei toimisi.
__________________
Juho Haapakorpi Kaukas 4x4'n ski |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Luulis auttavan aika paljon.
Entäs jos vielä vanteeseen hitsais muutaman knöölin mihin tuo irtokehä nojais niin ei tarttis ruuvata pultteja niin piukkaan.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Asiallista ! Se siis onnistui kasata !
Nyt samanlainen sitten vielä toiselleki puolelle ![]() Ennakkoluuloton kekseliäisyys, ja viitseliäisyys johtaa hyviin keksintöihin, tää kuuluu kyllä osastoon: *** RESPECT ***
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Siinähän oli tuo "kynkkä" sitä varten, eli 2 mm paksu peltisoiro hitsattu ympäri.
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
kyllähän toi toimii!
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Tollasen oli samaan tyyliin tehtyn joskus aikoinaan piraten palstalla ja oli ihan toimiva systeemi ainoastaan asennus ei ollut kauhean helppo.
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
Miten onnistuisko sellainen, että vanteessa olisi olake jossa kouru johon sisäbeadlock panta lukittuisi ja olisi jousilla kiristyvä ettei tarviisi pultteja kiristää?
Eli kouruna voisi olla toisesta laidasta hitsattu peltisoiro jonka vanteen puoleinen reuna olisi vanteen ja soiron välistä viistetty ja kyseisen viisteen ja vanteen väliin lukittuisi sisäbeadlock;erin viistetty reuna. Olipahan taas hyvin selitetty ![]() Eikä välttämättä muuten viiste kiristeisessä tarviisi olla pultteja lainkaan ![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tuo pikkuF:n versio näyttää varsin nerokkaalta ja toimivalta ![]() |
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Lainaus:
Pysyyhän se lukkovannekkin kasassa ja samalla periaatteella on nipussa |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Kerros vielä miten tuo sun keksintö puretaan?
__________________
Harbor Cruisers |
#12
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]() ![]() Mutta kai se lie samalla tavalla kuin kasaankin eli kummi paikalleen ja lyödään lukko koloonsa, mutta poistaessa vain lyötäisiin lukko kolosta tai sitten sopivalla avaimella lukon katkaisun vieressä olevasta avaimen reiästä kampeamalla ![]() Tai sitten vanteessa olevaan puoliskoon kolo josta kiilalla lyömällä lukko nousisi ylös tämä ei tosin toimisi jos lukko vanne jostain syystä pääsisi pyörimään ![]() |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Punainen osa on kiinteä vanteessa, ja oranssi on irtonainen katkos raolla oleva osa?
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#14
|
|||
|
|||
![]()
Jeppistä juuriki näin
|
#15
|
||||
|
||||
![]()
Piirrä vielä rengas tuohon kuvaan niin huomaat että ei sitä ihan helpolla asenna, saati pura
![]()
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#16
|
|||
|
|||
![]()
Itsehän laittasin nuo viistoukset just toisin päin ja kaksiosanen kehä niinkuin alottajan keksinnössä niin se puristaa renkaan reunan tuohon väliin. Tuo nykynenkin voi toki jo toimia samoin vaan ei saa kuvasta ihan selvää, suorilta pinnat näyttää kehässä mutta entäs vanteen puolella? Radio-ohjattavien beadlockeissa on pulttikehät kummallakin puolella
![]() Tuota piirroksen kaltaista en uskoisi saavan kenenkään kasaan ![]() |
#17
|
|||
|
|||
![]()
Nostan hattua
__________________
Pitikö se sinne nyt ajaa? |
#18
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lisäksi, mahtuuko edes 10x15" vanne menemään renkaan sisälle 15" aukosta? Köyhän miehen beadlokkihan olis vetää poraruuveja vanteen läpi kumin jalkaan. Noissa kumin sisälle tulevissa pantasysteemeissä kannattaa olla tarkkana, ettei se pääse iteksiään murtumaan/purkaantumaan missään tilanteessa. Itellä purkaantu viemäriputki halkastavan vanteen sisältä, ja se melkein hakkas kudokset sisältäpäin rikki. |
#19
|
||||
|
||||
![]()
Lisäsin paremman kuvan "kynkästä"...
__________________
Paino on voimaa, ylipaino on ylivoimaa! |
#20
|
||||
|
||||
![]()
No joo en vaan kuvasta erottanut et siinä tuollainen jo oli mitä aiemmassa ajoin takaa.
Onks patentoitu vai saako kopioida ![]()
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#21
|
|||
|
|||
![]()
Mitenhän tuo toimisi ilman tuota vanteeseen hitsattua kynkkää ihan pannan ja vanteen puristusvoiman kitkalla?
Aika kovan puristuksen saa jos 10mm pulteilla vetää ääliöön.... Mutta tosi fiksun näköinen synnytys tämä...!
__________________
- eskimo kaenuusta |
#22
|
||||
|
||||
![]()
Ei ole mallisuojattu tai patentoitu mitenkään.Eli saa vapaasti kopioida ja esittää myös parannusehdotuksia.
Mikäli joku aikuistenoikeasti innostui asioista annan myös konsulttiapua muutamista käytännön pikku-pikku nikseistä liittyen aiheeseen. Kannattaa mielummin soittaa 0400-494406. Itsekkin suunnittelin aluksi pelkkää pantaa ilman kynkkää mutta jouduin päätymään kynkän kannalle eräästä syystä....
__________________
Minäkö muka tyhmä? Nyt en ymmärrä mitään. |
#23
|
||||
|
||||
![]()
Aavistuksen viettää tuo vanne keskelle, joten saa olla aika kova puristus että se ilman kynkkää pysyy. Ja onhan se helpompi asentaa kohdalleen kun kynkkä hoitaa kohdistamisen.
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#24
|
||||
|
||||
![]()
Oikein arvattu...juuri molemmista syistä!!
__________________
Minäkö muka tyhmä? Nyt en ymmärrä mitään. Viimeksi muokannut PikkuF : 28.02.2013 17:57 |
#25
|
||||
|
||||
![]()
Koeajoja suoritettu maasto-olosuhteissa 0,4 baarin paineilla.Ainakin Boggerin pitokyky parani oleellisesti.
Pientä hionosäätöä pitää vielä kehitellä BL-kehän profiiliin koska yksi renkaista onnistui tyhjenemään kokonaan. Tarkastelussa selvisi että kehä oli kuitenkin pysynyt paikallaan.Eli sovitus BL:n ja renkaan reunan välillä saisi olla vieläkin tiukempi. Ongelmahan ei ole kovin suuri jos mukana kulkee ilmakompura. Rengas tunkilla ylös,ilmat takaisin ja matka jatkuu... Maantieajossa 1,5 baarin paineilla oli havaittavissa ennalta-odotetunlaista pikku woblausta tuossa 60km/h vauhdissa. Mistään pitkänmatkan safarirenkaista ei siis ole enään puhe,vaan puhtaasti maastoajoon sopivasta tsydeemistä.
__________________
Minäkö muka tyhmä? Nyt en ymmärrä mitään. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostettu 16" beadlock kehät mallia"offivaruste" | tapsa4x4 | O/M/V Renkaat ja vanteet | 0 | 15.07.2010 07:49 |
SLCK sivusto nurin? | Cental73 | Chit-Chat | 2 | 01.04.2007 08:44 |
SLCK:n uusi keskustelupalsta | anttir | Linkit | 17 | 21.12.2006 20:27 |
Teiskon SLCK:n tapahtuma 3-4. 9.? | Killman | Tapahtumat | 9 | 20.06.2005 19:12 |
SLCK goes Åland | anttir | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 10.05.2004 13:08 |