Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 07.04.2013, 08:39
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.362
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti
mitäs tossa vanhassa ho lohkossa on vikaa ja paljo se maksa
Löytyis ehjä HO lohko Omasta ajokista purettu kiertokangen antauduttua.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 07.04.2013, 12:15
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 454SS Näytä viesti
Löytyis ehjä HO lohko Omasta ajokista purettu kiertokangen antauduttua.
hmm... millaset veivit sinne pitää laittaa että kestää
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 07.04.2013, 15:08
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.362
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti
hmm... millaset veivit sinne pitää laittaa että kestää
Eiks nää Jeepin mosat normaalisti kestä ihan hyvin vakionakin. Tää kone oli Saksantuontiautossa ja öljynkierto just sen näköinen kuin voit kuvitella että on kun mineraaliöljyjä ei vaihdeta koskaan. Venttiilikoneistosta sai piikata pikeä irti.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 07.04.2013, 16:00
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 454SS Näytä viesti
Eiks nää Jeepin mosat normaalisti kestä ihan hyvin vakionakin. Tää kone oli Saksantuontiautossa ja öljynkierto just sen näköinen kuin voit kuvitella että on kun mineraaliöljyjä ei vaihdeta koskaan. Venttiilikoneistosta sai piikata pikeä irti.
kuka tässä vakiosta mitään on puhunut, mullahan on omassa ihan toimiva lähes vakio moottori jo
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 07.04.2013, 17:23
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.362
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti
kuka tässä vakiosta mitään on puhunut, mullahan on omassa ihan toimiva lähes vakio moottori jo
Tarkoitin että vakioalakerta saattais olla niin vahva että kestäisi jopa ahdinkokeilusi, koska ei nämä heikoimpien koneiden maineessa ole. TimoL varmasti tietää mitä kankia ison veden takana Jeepin koneisiin laitetaan
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 07.04.2013, 19:25
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 454SS Näytä viesti
Tarkoitin että vakioalakerta saattais olla niin vahva että kestäisi jopa ahdinkokeilusi, koska ei nämä heikoimpien koneiden maineessa ole. TimoL varmasti tietää mitä kankia ison veden takana Jeepin koneisiin laitetaan
stroukkeri tai ahdin, jompi kumpi haluttais kokeilla mutta voi olla että jää ajan puutteissa tekemättä
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 07.04.2013, 16:24
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 454SS Näytä viesti
Eiks nää Jeepin mosat normaalisti kestä ihan hyvin vakionakin. Tää kone oli Saksantuontiautossa ja öljynkierto just sen näköinen kuin voit kuvitella että on kun mineraaliöljyjä ei vaihdeta koskaan. Venttiilikoneistosta sai piikata pikeä irti.
Jeepeistä ei omakohtaista kokemusta, mutta lienee samallainen kuin muutkin:

Ja nyt kun tulee "paremman huolellapidon kohteeksi" niin jotkut huomattavan hyvin pesevät oljyt koneeseen, ja öljyjen/suodattimen vaihtoväli heti maksimmiin, niin pääset itsekkin ihmettelemään laakeriremonttia

-> siis kun pistetään parempaa öljyä koneeseen, niin kaikki vuosikymmenten paska lähtee irti, tukkii öljynsuodattimen, ja silloin kokoajan likainen öljy kiertää suodattimen ohi (niin kuin aina kylmä oljy tekee) ja sitten tuo paska tukkii joko kanteen menevä öjykanavan, Hydrauliset nostajat taikka kiertokangen öljykanavan.... ja alkaa kuulua kolina
-> suosittelen vaihtamaan suodatinta huomattavan usein, esim ensimmäisen kerran 500 km jälkeen, sitten 2000 km jälkeen, ja uudet öljyt+suodatin 5000km jälkeen. (jos öljy menee heti ensimmäisen lenkin jälkeen käytetyn näköiseksi, niin se on merkki että öljy toimii myös puhdistamisen osalta, siis vanhat paskat alkaa liuota öljyyn)
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Kompuran rassaamista, muutama kysymys Nostokurki Chit-Chat 6 01.03.2013 14:25
muutama tekninen kysymys Arctic Rhino Tekniikka & Jutustelu 3 24.01.2013 09:20
Pajerosta muutama kysymys Lepralord Tekniikka & Jutustelu 3 04.01.2012 17:37
King cab muutama kysymys Lepralord Tekniikka & Jutustelu 2 26.09.2011 04:27
Muutama auton rakentelu kysymys? fomoko Tekniikka & Jutustelu 9 06.10.2010 19:41


Sivu luotu: 03:13 (GMT +2).