![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Tuli vaan mieleen et onko toi palkki pelkästään noiden kierretankojen varassa? Pääseekö se heijaamaan pituus suunnassa kun siirtelee kuormaa kissan varassa? Meinaan aika pitkä varsi tangoissa eikä toi kipsilevy paljoa pidättele vaikka oliskin jämtistä reiästä läpi työnnetty.
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ei pääse liikkumaan. Toinen jokaisesta kiinnitystangosta menee koolauslaudan läpi, ei pelkästään kipsin. Ja jonkun verran tota on kiristetty, että vähän on painetta tota kipislevyäkin vastaan. Eikä ainakaan pikainen testi saanut gyprokkeja rutisemaan.. ![]() ![]()
__________________
- Broken Ribs Team -
- FJDC - |
#3
|
||||
|
||||
![]()
En voi olla kirjoittamatta tähä nosturi/talja topikkiin, ammatiltani olen kuitenki nosturitarkastaja/asentaja.
Mutta toisaalta noi omat autotalli nosturi viritykset ei kuulu mulle mitenkään ja sekin asia että jos käytätte nostimianne ainoastaan itse niin ei oo onnettomuus asiaoissakaan mitään epäselvää, mutta jos joku toinen niillä ittensä teloo on asia aivan eri. Senhän kaikki jo tiesikin. Töissä kun väliin törmää ketjutaljoihin(pakollinen tarkastus) niin kyllä ne japanianpoikien tekemät on niitä parhaita ollu, suurimman osan saa koota vielä purkamisen jälkeen. Kiinalaisia ei meillä edes avata enää vaan romutetaan, tai siis määrätään romuun. I-palkki vaunuja on tosiaan pääsääntöisesti kahta mallia ns. tynnyri pyörillä jotka kaarevalle pinnalle ja niitä suoria sille suoralle pinnalle. Ja nää sopii aika huonosti väärinpin asennettaessa. Helmapelti:n tapauksessa se rata oli rakennettu väärin, kierretanko kiinnitys on aivan hyvä tapa rakentaa pien nosturi järjestelmiä, kunhan niissä pysytään suositelluissa/määrätyissä mitoissa, esim. meidän kotelopalkki nosturi radoissa saa palkin ylitys ensimmäisestä kannatimesta olla 40-70cm(riippuu kuormasta yms.) Tarkoitatko pelti kiskolla kotelopalkkia? Sen kannake väli 1000kg kuormalla max. 3,3m Jos ja kun teette näitä nosturi juttuja ja on kysyttävää tai tarvittette jotai osia(tosin aika kalliita)niin laittakaa mulle vaikka yv:tä niin vastailen sieltä sitte.
__________________
PäHäMa MMC Slck |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Hyvä että täältä "ammattimiesten" joukosta löytyy myös ammattimies!
![]() Ymmärrän hyvin _kekkula_:n huolen asiassa, virityksiä on varmaan monen näköistä. Mutta joo. Tää mun viritys on ihan vaan oman hengen ja terveyden vaarantamista varten suunniteltu! ![]() Ja vaikken olekaan valtuutettu laskemaan minkään valtakunnan lujuuskestävyyksiä, tiedän varmuudella että tämä viritys kestää sen käytön mitä aion sillä tehdä. Laskeskelin vähän silleen, että jos katto kestää 200 kiloa lunta per neliö, niin pakkohan yhden kattotuolin on kestää vähintään se sama 200 kiloa painoa. Ja tämän kiskon paino jakautuu nyt melko tasaisesti kuudelle kattotuolille. Ja kissan pyörätkin nojaa ihan koko pinnallaan kiskoa vasten. Ja uskallan vielä väittää, että melko paljon pahempiakin nosturivirityksiä on nähty... ![]() ![]()
__________________
- Broken Ribs Team -
- FJDC - Viimeksi muokannut Renegade : 04.04.2013 08:29 Perustelu: kirotusvirhen korjaus |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Se lumikuorma jonka katon pitää kestää kuormittaa kattotuoleja aivan eri lailla ja ei sekään välttämättä kestä jos kuormitus ei ole tasaisesti ympäri kattoa. Esim jos katolta pudotetaan lumia niin aika yleinen virhe pudotta lape karrallaan jolloin katto antaa periks vinokuorman takia. En silti epäile etteikö tuo kestäis
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Ja tuota lumikuormaa juuri viimeksi tänään mietiskelin, kun talon katolta lähti kaikki lumet etäläpuolen lappeelta, mutta pohjoispuolelta (missä on vielä parit lumiesteet) ei ole pudonnut vielä yhtään. Ja täällä(kin) sitä lunta on tämä talvena tullut... Siinä toisella lappeella on varmaan vielä 50 senttiä tavaraa, jonka alimmat kerrokset on jo enemmän jäätä kuin lunta, kun on päässyt jo pakkautumaan niin hyvin. Hyvin tuo näyttää Kastellin kattotuolit sen kestävän. Keskellä taloa on vielä viiden metrin matkalla saksiristikot (eli vino sisäkatto), ja tuolla kohdalla niiden ristikoiden jänneväli n. 10 metriä ilman mitään kantavia/tukevia väliseiniä. Eikä oo talossakaan edes kipsitlevyt rutisseet! ![]()
__________________
- Broken Ribs Team -
- FJDC - Viimeksi muokannut Renegade : 05.04.2013 10:44 |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Loppu tänään talijasta veto niin piti volovolla kiskasta
![]() Onneksi sattu olehen työmaalla tuollaanen puutarha jyrsin matkas......
__________________
![]() ![]() ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty puominostin, ketjutalja-projekti | poiu | O/M/V Muut | 1 | 09.12.2012 18:26 |
Myydään Ketjutalja | Rolpatti | O/M/V Muut | 2 | 04.07.2010 21:28 |
Myyty nostopukki+ketjutalja | akp | O/M/V Muut | 0 | 20.02.2009 10:45 |
M:iso vanha ketjutalja | akp | O/M/V Muut | 2 | 07.08.2007 08:16 |
M: Ketjutalja sekä sähkövinssi | Visentti | O/M/V Muut | 0 | 05.04.2004 08:50 |