Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 20.03.2013, 23:27
Tapsala Tapsala ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 648
Perusasetus

Pikku päivitys tähänkin rojektiin.

Tossa edellisenä viikonloppuna tekasin ohjaussylinterin loppuun. Katkoin varret sopivasta kohtaa ja hitsasin pultinpätkät jatkoksi, mihin spi sit nuo pallonivelet. Saihan se sylinteri uuden värinkin niskaansa. On kyl viimenen kerta ku maalaan mitään Miranolilla, se myrkky ei kuivu millään edes pannuhuoneessa...


Tälläviikolla Fed Ex toi vihdoin kauan odotetut osat:


Tulihan samassa lähetyksessä myös o-remgassarja suuttimille, automaattiaskin öljynsuodatin ja tiiviste, ja sit viä virranjakajan pyörijä.

Sit pääsinkin asenteleen tiivisteitä. Perkeleesti niitä olikin pieneen lootaan ängetty


Simpukan sain kasaan muutaman tunnin temuamisella. Hiukan haastavia ne kuulat saada takas sinne kierteeseen... Muutama o-rengas jäi ylitten, kun en vaan löytäny niille paikkaa. otin vanhan tiivisteen pois ja pistin uuden tilalle, mut silti niitä oli liikaa...

Lauantaina olis tarkotus asennella hilppeet autioon ja sunnuntaina testaan Nokialle, et kääntyykö ne renkaat viä tän säätämisen jälkeen

__________________
-MMC-
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 26.03.2013, 20:03
Tapsala Tapsala ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 648
Perusasetus

Sununtaina olin sit Nokialla pörräämässä, tosin ilma hydroassistanttia... Tarttee vielä tehä ohjausvarsi uusiksi, et mahtuu joka tilanteessa oleen, ku rupee tuota roipetta oleen akselilla.

Päivä meni muuten hyvin, taka-akselin traktionbar toimi ok, mut sit yhtäkkiä rupes kuuluun hirvee pärinä ja rapina konehuoneesta Viskon laakeri oli kaput ja päästi akslin tuleen niin paljo eteenpäin et ropelli otti kiinni syylärin ympäryspelteihin. Ilmeisesti laakeri oli lämmenny niin paljon et oli päässy tuleen pesästään pois. No tänään tuli irroteltua ko. osa:


huomenna metsästään uutta laakeria, kun koko tellinki näytti olevan melko arvokas...

Tämmöset tuli maanataina postista:


Mustangin suuttimet. Nelireikäset näyttäs olevan. 33% pinnaa enemmän tuottoja näin päissään laskettuna. Ei viitti hullutella suuttimien koolla et ecu pysyy viä järjissään sen ohjelmoitavan MAPin kanssa, kun saan aikaseks sen hommata. Rajottaa vaan tää opiskelu aika paljon rakentelua...
__________________
-MMC-
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 29.03.2013, 22:49
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tapsala Näytä viesti
Sununtaina olin sit Nokialla pörräämässä, tosin ilma hydroassistanttia... Tarttee vielä tehä ohjausvarsi uusiksi, et mahtuu joka tilanteessa oleen, ku rupee tuota roipetta oleen akselilla.

Päivä meni muuten hyvin, taka-akselin traktionbar toimi ok, mut sit yhtäkkiä rupes kuuluun hirvee pärinä ja rapina konehuoneesta Viskon laakeri oli kaput ja päästi akslin tuleen niin paljo eteenpäin et ropelli otti kiinni syylärin ympäryspelteihin. Ilmeisesti laakeri oli lämmenny niin paljon et oli päässy tuleen pesästään pois. No tänään tuli irroteltua ko. osa:


huomenna metsästään uutta laakeria, kun koko tellinki näytti olevan melko arvokas...

Tämmöset tuli maanataina postista:


Mustangin suuttimet. Nelireikäset näyttäs olevan. 33% pinnaa enemmän tuottoja näin päissään laskettuna. Ei viitti hullutella suuttimien koolla et ecu pysyy viä järjissään sen ohjelmoitavan MAPin kanssa, kun saan aikaseks sen hommata. Rajottaa vaan tää opiskelu aika paljon rakentelua...

mä voin väliaikaisesti avuksi sponsoroida ton mappianturin jännitteen huijauslootan enneku saat sen ohjelmoitavan aikaseksi?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 29.03.2013, 23:29
Tapsala Tapsala ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 648
Perusasetus

Täähän olikin mielenkiintoinen tarjous! Onko ton toimintatavasta mitään infoo? Eli siis mitä toi käytännössä sille singnaalille tekee?

Mitäs mieltä arvon raati on, pitäskö kaasuläppä olla enne ahdinta vai ahtimen jälkeen. Noissa jenkkien projekteissa se on pääsääntösesti ennen ahdinta. Kun taas esimerkiksi mun G60 Passatissa kaasuläppä on remmiahtimen jälkeen...

Onko tossa mitään taikaa???
__________________
-MMC-
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 30.03.2013, 00:35
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tapsala Näytä viesti
Täähän olikin mielenkiintoinen tarjous! Onko ton toimintatavasta mitään infoo? Eli siis mitä toi käytännössä sille singnaalille tekee?

Mitäs mieltä arvon raati on, pitäskö kaasuläppä olla enne ahdinta vai ahtimen jälkeen. Noissa jenkkien projekteissa se on pääsääntösesti ennen ahdinta. Kun taas esimerkiksi mun G60 Passatissa kaasuläppä on remmiahtimen jälkeen...

Onko tossa mitään taikaa???
saat säädetty mappianturille sisään menevää jännitettä, = seosta open loopissa dinon jeep sivuillakohan siitä oli juttua paremmin
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 30.03.2013, 23:56
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Mitenköhän akselit mahtaa kestää ahtimen tuoman lisäväännön?

Pian ne on sullakin Volvon / Mogin / Toyon akselit.

Ei mitään hieno peli sulla. Odottelen kovasti miten ruuvi asettuu konehuoneeseen. Sulla nämä suunnitellut eksoottisemmat vempeleet kuten hydraulivinssi on tupanneet myös toteutumaan.
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 03.04.2013, 19:24
Tapsala Tapsala ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 648
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Mitenköhän akselit mahtaa kestää ahtimen tuoman lisäväännön?

Pian ne on sullakin Volvon / Mogin / Toyon akselit.

Ei mitään hieno peli sulla. Odottelen kovasti miten ruuvi asettuu konehuoneeseen. Sulla nämä suunnitellut eksoottisemmat vempeleet kuten hydraulivinssi on tupanneet myös toteutumaan.
Kiitoksia kiitoksia! Itteekin hiukan jännittää kuinka tän ahtamisen kanssa menee, montako konetta sulatetaan ennenkuin löytyy sääföt.

Tuli talvella hommattua toinen imusarja.


Sitä tuli hiukna purettua:


Tämmösen alumiinilaipan askartelin joku viikonloppu ahtimelle:


Tämmönen paketti siitä on muotoutumassa. Tohon kaasuläpän ja alumiinilaipan väliin tarttee vielä 4omm lisää alumiinia johon jyrsitään kanava ilmalle. Sieltä samasta myös pultit kaasuläpän rungon läpi imusarjaan. Tottakai sit viä täytyy rakentaa kannakkaite imusarjaan sekä kanteen.



Vähä korkee paketti siitä tulee, mut eikös tällasen ahtimen kuulukkin tulla konepellistä läpi Viksumpaa varmaan olis hitsata tuo ahtimen laippa suoraan imusarjaan ja sit kaasuläppä ennen ahdinta, mutta mutta. Tälläsella kompinaatiolla vaan säilys kaikki kaasuläpän vermeet (vaijerin kiinnitykset, tyhjäkäyntimoottori, TPS yms.) alkuperäsillä paikoillaa, niin olis huomattavasti vähemmän muuttujia... Pääsee ainakin kohtuu helpolla testaan. Hiukan tuo orginaali 50mm kaasuläppä näyttää ahtaalta, mutta jos se vakion hengittää sen 180 hv niin eiköhän siitä ahdolla hiukan enempi läpi mee...

Huomenna taas koneistajan juttusille...

Jaa niin. Se flektin laakerihomma tuli pihalle viikonloppuna muutaman tunnin ajon jälkeen No nyt lähtee maatakiertävälle radalle se mekaaninen flekti ja tilalle sähkönen.
__________________
-MMC-
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 26.03.2013, 21:11
Kekkeruusi:n Avatar
Kekkeruusi Kekkeruusi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.03.12
Sijainti: Nokia
Viestit: 1.396
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tapsala Näytä viesti
. On kyl viimenen kerta ku maalaan mitään Miranolilla, se myrkky ei kuivu millään edes pannuhuoneessa...
Mä vetäsin kesällä suzukin pintaan ruiskulla valkoista miranoolia ja jätin pihalle katokseen kuivaan, seuraavana päivänä oli kuiva
__________________
-MMC-
Suzuki Jimny -02
Suzuki sj 413
Ex Toyota Lj -89
Ex Suzuki sj 413i
Ex Suzuki sj 410
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 26.03.2013, 21:19
Tapsala Tapsala ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 648
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kekkeruusi Näytä viesti
Mä vetäsin kesällä suzukin pintaan ruiskulla valkoista miranoolia ja jätin pihalle katokseen kuivaan, seuraavana päivänä oli kuiva
Toi ruisku tais olla se avainsana tos maalaamisessa. Ite tulee töhrittyä nää rakentelut ihan pensselillä...
__________________
-MMC-
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 29.03.2013, 18:03
Tapsala Tapsala ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 648
Perusasetus

Dodii!

Nyt on se viskon laakeri korjattu. Se alkuperänen laakeri oli sit semmonen et sisäkooli on suoraan akselin pinnassa, eli uusiks meni. No osa kun oli melko kallis niin tartti soveltaa. Koneistaja teki uuden akselin johon laitoin kolme tollasta pientä kuulalaakeria. Ulkohalkasija sama kuin alkuperäsessäkin laakerissa. Laakerilukitteen kera naputtelin paikalleen.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=126661

Huomenna Nokialle testaan et pysyykö se siä paikallaan
__________________
-MMC-
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään 1994 Jeep grand cherokee unlimited 5.2 puretaan kkari O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 6 23.04.2014 07:37
Myydään Jeep Cherokee 3,7 Limited 2002 mbakiepo O/M/V Ajoneuvot 1 20.09.2011 10:32
Myydään Grand Cherokee Limited jappe O/M/V Ajoneuvot 2 25.07.2009 23:22
Myydään Jeep Grand Cherokee 4.0 Limited Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 1 16.06.2009 14:59
M:JEEP CHEROKEE -90 LIMITED V.A.PAHTAJA O/M/V Ajoneuvot 2 01.08.2007 19:09


Sivu luotu: 03:33 (GMT +2).