![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Liekkö vesipumppu missä kunnossa? Kaikki siivet on tallella?
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Alkeiskysymys
-termari oikein päin pesässään? (ei ehkä edes mene väärinpäin) Tää on mielenkiintoinen ominaisuus. Jos kerran ilman termariakin heiluu lämpötilat samaan tahtiin ylös alas, niin silloin vika on jäähdytysnesteen kierrossa. Lämpötilan nousu lisää jossain tukekohdassa painetta niin paljon, että vesi turzahtaa tukkeen ohi ja kun lämpötila alenee, niin paine pienenee ja virtaus vähenee ja kohta on taas painetta kun on lämpöä jne. Olisko joku kuminpala mennyt tonne putkistoon ? Ahistaa, mutta ei tuki kokonaan...
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Mä mistään mitään tajuu, mut voisko syylärin korkissa olla jotain feelua. Paine ja lämpötila ku menee käsi käjessä. Tuli vaan mieleen ku tässä töissä tuijottelin tota syve säiliötä ja 0,5 barin paineella lämpö on n.115c ja 0,1 n 102c.
|
#4
|
|||
|
|||
![]() Termostaatti: onko alkuperäinen?
reilun 10v takaisia muistikuvia 2L-t:stä:
Siis termostaatin tehtävä ei ole pelkästään avata kiertoa jäähdyttimeen, vaan myös tukkia tuo moottorin sisäinen kierto. Tuossa minun profiilissa sekalaisia kansiossa hdj-80 alkuperäinen termostaatti, ja tuo ylimpänä oleva laippa pakottaa vesipumpun kierrättämään kaiken veden jäähdyttimen läpi, kun moottori tosi kuuma Muistaakseni 2L-t:ssä samoin? Siis termostaatti toimii ; kylmästä kuumaan seuraavasti: Kylmänä termostaatin kautta ei pääse juurikaan nestettä jäähdyttimeen, vaan vesipumppu kierrättää nestettä moottorissa ja lämmityslaitteen kennossa. Puoli lämpimänä sekä nestettä päästetään termostaatilta sekä jäähdyttimeen että moottorin sisäiseen kiertoon. Kuumana tuo termostaatin päässä oleva läppä tukkii koneen sisäisen kierron, eli "kaikki" neste kiertää jäähdyttimen kautta. Tarviketermostaatista monesti puuttuu tuo "moottorin sisäisen kierron sulkija läppä" ja sitten ihmetellään että miten kone keittää. Ja tuo termostaatin poisto on "väärä liikku" jos ei samalla tuki tuota koneen sisäistä kiertoa. "nimimerkillä" vain alkuperäisiä termostaatteja ja kannentiivisteitä ![]() Molemmissa olen ostanut halvan ja hyvän, valitettavsti tuo halpa piti vaihtaa hyvään , että alkoi toimimaan/kestämään ![]() Viimeksi muokannut BJ-40/76 : 14.03.2013 00:02 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
kannattaa kokeilla alkuperäistä termostaattia, ainakin noissa vanhemmissa henkilömallin tojotissa tekee tuota humpailua tarvike termostaatilla.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Läjän laatikko | Jarski lj 70 | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 22.11.2011 12:35 |
Läjän korotuksesta. | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 22.04.2011 07:50 |
MB 2435 -90 lämpöongelmia | SamiN | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 04.11.2010 04:44 |
Lämpöongelmia Chevyssä | Viipo | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 15.07.2010 11:43 |
O:Läjän perä | Hippo | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 22.06.2007 09:32 |