Noniin, nyt kun helteet tuli, niin ei pelkästään ihmiset paistu, vaan tuo Chevyn pikkulohkokin rupee lämpenemään.
Koneessa on paikoillaan uus termari, syylärinä iso alumiininen Griffin ja flektinä motonetin isoin sähköropeli.
Viileämmillä keleillä lämmöt oli 80-90°C välillä, mutta nyt tällä viikolla normiajossakin lämmön pyörineet 95-105°C.
Viime kesänä testailin miten jäähtyy ilman termaria, niin ylävesiletkussa lämmöt oli jossakin 40°C kieppeillä matka-ajossa, eli periaatteessa syylärissä pitäs olla riittävästi jäähdytystehoa.
Ilman termaria ajelu vaan on kuulemma hiukan riskaabelia, joten laitoin sinne muistaakseni 85 asteisen.
Jäähdytysnesteetkin olen nyt vaihtanu pariin otteeseen ja pessy jäähdytysjärjestelmän mm. CRC:n radiator cleanerilla... Lämmöt vaan tuntuu nousevan.
Konepeltiäkin olen koittanu raottaa takalaidasta, jotta ilma vaihtuisi kunnolla konehuoneessa, mutta ei tunnu sekään auttavan.