![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Jotkut uskaltaa ajaa Työkonepolttoöljyllä....
Lainaus:
Vai oliko "niin paljon veroja maksamatta", että papereita/identiteettiä ei ollut? Siis vaikka olisi pikkuisen laho tms. niin kannattaisi elvyttää tuon työkone statuksen takia, sillä jos esim. pienellä komperessorilla/aggrikaatilla, niin huomattavan helppo varustaa maastokäyttöön. Ja tuohon Työkone ja Polttoöljy- yhtälöön: Siis Lämmitysöljy ja Moottoripolttoöljy on aivan eri tavaraa! En muista tarkkaa, (ja aikaisemminkin olen erehtynyt ![]() On ollut monia käsityksiä siitä, mitä saa tehdä ja mitä ei: Siis esim. siltoja hiekkapuhaltava firma oli ongelmissa, kun hinasi Matkailuvaunua kompressori/hiekkapuhallus kuoppurilla, mutta käsittääkseni järki voitti, kun pitäähän tuolla puhaltajalla olla WC/pesutilat/vaatekaappi mukana. ja matkailuvaunusta hävisi rekisterikilpi ja telkkari "yhdessä yössä", samoin kuin sängyksi sopivat sohvat -> muuttui hinattavaksi laitteeksi, mallia sosiaali/wc tila. (nyt pitää rekisteröidä tuo vaunu uudestaan, kun hinattavan laitteen määräykset muuttuu) Siis polttoöljyllä toimiva 2.auto/offiauto on aika riskialtis käyttää, toki tuo Moottoripolttoöljy /dsl hintaero on niin pieni, että kannattaako riskeerata? Kärjistetty esimerkki: Ilman kirjallista tilausta, letka maastureita, ja sitten tästä agrekaattiautosta löytyy jotain tuohon työhön kuulumatonta, esim. viinapullo.... Itselläni Traktori, mutta kun en ole Maa / Metsätalouden harjoittaja, enkä urakoi, niin Bellessä on dieselit tankissa ![]() Mutta jokainen tekee mitä parhaaksi näkee. (siis eikö olisi helpompi tankata henkilöautoon tuota Moottoripolttoöljyä, taikka hakea kärryllä/lavalla 2-400 litraa kerralla?) P.S jos tuolla offi? vehkeellä ajaa vuodessa 500 litraa, niin paljonko kalliiksi tulee DSL? Ja sitten vielä se, että jos "kärähtää" polttoöljystä, niin vaikka poltat keksinnön, niin maksat! Toki tuo Minä/Verottaja suhde on toiminut siedettävästi, mutta noissa verojutuissa pitää pitää mielessä se, että lasku laukeaa todettaessa! Siis esim. Maalla joku ystävällinen ihminen myy vanhan, kolaroidun DSL auton eurolla 15v tulevalle autoasentajalle, ja tämä tekee siitä "jokkis" auton naapurin pakettipellolle, kuten naapurin 15v veljekset bensa autoistaan. Ja kun kätevä käsistään/osaa ajaa, niin julkisuus... tulli kiinnostuu tuosta autosta ![]() Mutta MPö tankissa, ja auto: pistetään muutama tonni laskua/ulosottoon. Siis maalaisjärjellä väärin, mutta verokarhu anonyymi..... -> (Moottori-) Polttoöljyä en ole ostanut muutamaan vuoteen.... siis silloin kun se kiellettiin huviveneistä. Ja sorry, että "saarnaan", mutta tuo vero?????? rike? torppaa tehokkaasti nuoren eteenpäin pyrkimisen; siis jos ulosotto velkaa muutama tonni, niin aika moni nuori ajattelee, että tuota paskaa on hämmennetty, niin v**ut. Nuorella ihmisellä vuoden parin korvaus on ikuisuus -> siis talouden suunnittelu 2 vuoden päähän....
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Mitenkä nykyään on tämä? Nykyinen talo syö pelkkää sähköä, niin ei ole tarvinnut pöötä tilailla. Tuo moottoripolttoöljy on tehty lähinnä uudemmille common-rail koneille. Rivi ja jakajapumppu koneet käydä raksuttaa ihan samalla tavalla tupaöljyllä, kuin tähänkin asti.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Joskus tullut nähtyä et ainakin vanhoissa bj/hj-45:ssa mistä oli tehty kompura-autoja niin kardaani oli sellasella pikakiinnikkeellä ja vaihdettiin vaan laatikon päähän se mitä sillä hetkellä tarvittiin.
|
#4
|
|||
|
|||
![]() Kannattaa tarkastaa että on "hyväksytty" moottorikäyttöön.Lainaus:
Teboilin nettisivuilta opiskeltu? Taikasana on tuo "EN590" hyväksyntä. Siis ainakin -29/-34 Teboilin Diesel/motor-lämmitys öljy saman kamaa: ainoat poikkeamat on väri ja polyaromaattien määrä p-%: polttoöljyllä tyypillisesti 3, ja dieselillä tyyp. 2, max raja 8 ![]() Siis samassa laivassa kulkee, ja samassa tankissa; vasta "tullirajalla" lirutetaan merkkiaine sekaan, siis lämmitysöljyyn. Siis MoPo = diesel merkkiaineella, mutta Kevyt Polttoöljy voi olla aivan muuta. Siis ainakin jokapaikassa käsketään käyttämään MoPo:a dieseleissä, ja silloin kun tuli tuo MoPo, niin jos traktoreissa yms. oli jotain käyntiongelmia, niin takuukysymyksissa aina ottivat polttoainenäytteen maahantuojan piikkiin, vaikka ei ollut Common rail. Ja tuon tupaöljyn voiteluominaisuudet: Öljy-yhtiöt ei lupaa oikeastaan mitään. Johonkin museoikäiseen rivipumpulliseen romuun voisin harkita, mutta jakajapumpulliseen en missään nimessä. p.s ainakin teboililla on talvilaatu "tupaöljyä" http://www.teboil.fi/page.asp?path=1;1510;1505;5007 , toki samalla Moottoripolttoöljyä, kuten kaikki muu tb:n kevyt polttoöljy nyt näyttäisi olevan ![]() Siis teboilin lämmitysöljy -29/-34 käy common rail koneisiin yhtä hyvin kuin diesel ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Eikun mä olen dieselmoottoritehtaassa töissä.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Tarkoitin että itse olen suurimmaksi osaksi koostanut allaolevan tb:n sivuilta.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
bj rengaskoko | timppat | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 03.07.2012 19:00 |
Ostettu Mönkijä työkäyttöön Tervolassa | Joske | O/M/V Muut | 0 | 02.07.2010 10:26 |
rengaskoko asiaa | timppa253 | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 28.10.2008 02:31 |
Oma vai firman auto työkäyttöön? | SukiSuki | Chit-Chat | 12 | 20.11.2007 21:50 |
rengaskoko?! | ari | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 17.10.2005 17:05 |