![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Täällä lisätietoja, kuten myös tieto että tavoitekäsittelyaika PAHASTI RUUHKAUTUNUT. Saa varautua vuoden odotteluun. Maksaa 380 € kun päätös on tehty, tulee kirjattu kirje postiin minne myös noudettaessa maksetaan.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Myös kielteinen päätös maksaa sitten tuon saman 380€
__________________
4-vedon ja 2-vedon ero? No käveltävä matka takaisin tielle. GR patrollien osia kaikki nurkat täynnä... Kysy jos tarvitset jotain! |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Kiitos tiedosta. Pakko sanoa että summa tuntuu aika suolaiselta siihen nähden että tuskin käsittelijällä varttia kauemmin asian kanssa menee.. Mulla on nyt otteessa 31x10.5-15, mutta ajatuksena oli että saisi otteeseen noi alla pyörivät 33x12.5-15 mutiaiset. Ne on oikeesti ihan tarpeelliset eritoten talvella, tänäänkin oli savotta sellaisen tien päässä että melkein koko matkalta oli perämurikka vetänyt omaa jälkeä keskelle. Olis varmaan pienemmillä kumeilla tullut ärsyttävän pitkä kävelymatka kamat kainalossa..
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Minulla on 245/75R16:t nastakiekot autossa (n. 31") ja joka viikonloppu la & su tähän asti on lumien aikaan tullut savotalla käytyä. Sellainen kilometri auraamatonta koneuraa on ajettavana. Nyt vasta maaliskuussa piti ensimmäisen kerran pieni pätkä vinssata - tähän asti on pärjännyt painamalla sitä oikeanpuoleisinta petaalia syvemmälle. Pari edellistä talvea oli hankalammat, kun lunta oli selvästi enemmän. Piti käydä tekemässä traktorilla parkkipaikka tien sivuun ja kulkea siitä sitten ahkion kanssa savotalle.
__________________
Jukka |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Sen verran että toiminimelle hain ja ihan aikuisten oikeesti oli työhön liittyvää perustelua, lyhyesti niin että metsäkoneiden ja maatalouskoneiden vauriotarkastelussa ja korjaushitsauksessa täytyy mennä paikanpäälle työkalujen ja tarvikkeiden kanssa. ja se takoittaa sitä että paljon tavaraa mukana ja korjaukset usein tapahtuu "keskellä ei mitään".
__________________
Elämä on kovaa... Mut ilman kovaa ei oo elämää! ![]() Arctic Rhino ***Noormarkun Off Road Team*** |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Onkos tuo muutoskatsastus renkaille yhtä tyyris normaalin katsastuksen yhteydessä? Alla on 35"set ja leimalle ajelen normirenkailla.
Sitten toinen kyssäri; kun tuossa hojossa tosiaan tuo kardaanivinssi, niin saako siitä ulosottoa esim.klapikoneelle? Semmoisia mitä traktoreilla käytetään? Tulin jostain lukeneeksi, että tuo perus 7t:n valovirta-klapikone haukkaa aika lailla sähköä... |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Ei appiukon klapimasiina inahtanutkaan 10 A nallilla tänään, laukoi vaan nallia ylös. Jäykät öljyt joo, mutta kesälläkin räpsii välillä ylös....
__________________
"- Perusarvot kunnossa. Sanotaanko niin, että kun viimeksi tankkasin auton, niin laitoin polttoainetta tankkiin enkä pakoputkeen." T.Hakkarainen. |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
En tiedä mikä niitä pellejä siellä risoo... Oikein perus perse toimintaa... Vituttaa edes ajatus että sinne taas soittaisin... Ajelen sitten ilman mitään lupia, maksan sen satunnaisen sakon sitten vaikka... Kun ei tolla autolla ihan hupiajoa tulla ajeleen kuitenkaan. -Joel
__________________
Elämä on kovaa... Mut ilman kovaa ei oo elämää! ![]() Arctic Rhino ***Noormarkun Off Road Team*** |
#12
|
|||
|
|||
![]()
Onko joku muuten saanut sakkoja isommista renkaista mitä otteelle on merkattu? Minkälaisia seuraamuksia tälläisestä rikkeestä on odotettavissa, rikesakko, päiväsakkoja, kilvet pois??
|
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=1445 |
#14
|
|||
|
|||
![]()
Kun huonoja teitä maailmassa kuitenkin on aika paljon, mieleen tulis eikö olisi kysyntää tehdä tehdastekoinen isorenkainen auto...
Kiinnostustahan ainakin netissä on ilmeisesti herättänyt esim. Can Am 6x6 mönkijä, eikö markkinoita löytys jos tehtäs kunnolla maastokelpoinen pickup tai maasturi? http://www.arctictrucks.fi/?PageID=4720 Eikö mitenkään Suomessa saa ikäänkuin vakioksi rekattua sallaista vehjettä, jossa on maastokäyttö otettu huomioon? Tuosta puunhalkomakoneen toiminnasta tulee mieleen, että välttämättä 10 A töpseleistä ei kannata ottaa virtaa moottoreiden käynnistämiseen vaan sellaisesta töpselistä, jossa vähintaan 2,5 neliöiset piuhat ja 16 A etanasulakkeet eikä 1,5 neliön piuhaa mihinkään väliin. Kova juttu olis jos autoon sais sellasen järkevän kokoisen vehkeen joka tekis kunnollista voimavirtaa. Sillä olisi helpompi käynnistää puunhalkomahärveleitä, painepesureita tai hitsata. Omassa autossa 3000 watin invetteri käynnistää moottoreita ehkä 1500 wattiin saakka ja sitten jos on pehmokäynnistys, vähän isompiakin. |
#15
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
35 euroa rikesakko ja kuulemma viikko aikaa muuttaa vikakohteet autosta. Oli normaali puhallutusratsia ja kun puhalsin nollat niin "aja tohon sivuun niin jutellaan noista valoista". Kyseessä oli porin poliisista yksi ns. Ulkonäköpoliisi. Kaveri oli poliisina porissa muutama vuosi sitten ja kertoi silloin jo työparistaan mikä käski aina kääntyä perään jos vastaan tuli esim. Vaikka rekka missä oli sinertävät parkit kattopitkissä tai jos vastaan tuli tuningauto mikä oli matala niin piti mitata maavara ym. Korotuksesta ei kukaan maininnut mitään vaikka soa patrol ja alla tosiaa 35" mutikat Edittiä vielä. Niin eivätkä puhuneet urakkanupista mitään
__________________
Kyllä tosta pääsee,jos ei kävellen ni patrollilla |
#16
|
||||
|
||||
![]()
Hyvä J***** L*********
Kiitos alla olevasta yhteydenotostanne liikenne- ja viestintäministeriöön koskien ajoneuvojen rengasmuutosvaatimuksia. Rengasmuutoksista säädetään nykyisin liikenneministeriön päätöksessä auton rakenteen muuttamisesta (779/1998). Ajoneuvolakiin (1090/2002) valmistellaan parhaillaan muutoksia, joiden on tarkoitus tulla voimaan kesällä 2014. Nämä muutokset valtuuttavat Liikenteen turvallisuusviraston antamaan auton rakenteen muuttamisesta määräykset, jotka korvaavat nykyisen päätöksen 779/1998. Liikenteen turvallisuusvirasto teettää vuoden 2014 alussa diplomityön, jossa tutkitaan päätöksen 779/1998 kehitystarpeita. Diplomityötä hyödynnetään pohjatietona Liikenteen turvallisuusviraston määräyksen laadinnassa, jolloin myös rengasmuutosten ehtoja pohditaan uudelleen. Liikenteen turvallisuusvirasto voi myös erityisestä syystä myöntää yksittäistapauksissa poikkeusluvan ajoneuvon rakennetta ja varusteita koskevista vaatimuksista. Lupia myönnettäessä Liikenteen turvallisuusvirasto käyttää tapauskohtaista harkintaa arvioiden haetun muutoksen vaikutusta liikenneturvallisuuteen ja päästöjen vähentämiseen. Ystävällisin terveisin liikenneneuvos Kari Saari |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
bj rengaskoko | timppat | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 03.07.2012 19:00 |
Ostettu Mönkijä työkäyttöön Tervolassa | Joske | O/M/V Muut | 0 | 02.07.2010 10:26 |
rengaskoko asiaa | timppa253 | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 28.10.2008 02:31 |
Oma vai firman auto työkäyttöön? | SukiSuki | Chit-Chat | 12 | 20.11.2007 21:50 |
rengaskoko?! | ari | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 17.10.2005 17:05 |