Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Maasturin rengaskoko työkäyttöön vedoten? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=108251)

kelervotti 09.03.2013 23:33

Maasturin rengaskoko työkäyttöön vedoten?
 
Eli kuinka isoille renkaille on mahdollista saada lupa trafista jos pystyy osoittamaan että pitää kulkea tietömillä taipaleilla metsä työn takia (yksityis yrittäjä), Vai onko nykyisiin 33" tyytyminen papereissa.

Janne1986 10.03.2013 07:32

35" 12,5 15 taitaa olla yleisin mitä ovat antaneet.
Saa olla varmasti aika hyvät perusteet esim.39":D

Yölento 10.03.2013 07:47

Saa olla TOSI hyvät perusteet koska Trafilta on sanottu että yli 35" ei myönnetä...

-Captain- 10.03.2013 13:27

osta joku kevyt k-a, niihin saa isommat ku 35"...

HeikkiH 10.03.2013 16:09

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -Captain- (Viesti 981219)
osta joku kevyt k-a, niihin saa isommat ku 35"...

Riippuu konttorista, katsastuksen yhteydessä asiaa tivasin ja 51mm korkeempaa tarjottiin mitä otteella oli.

tekniikkamies 10.03.2013 16:14

Tämä tuntuu olevan yleisin maasturiharrastajien toive, että halutaan vakiota isommat renkaat ja ehkä isommat kuin viranomaiset sallii.

Mielestäni asia saataisiin ratkaistua jos valmistetaan jo tehtaalla sellainen ajoneuvo, jonka ominaisuudet riittää.

Eiks tää JCB Fastrac ole aika lähellä sitä mistä me haaveillaan, mitä nyt ehkä vähän tilavampi ohjaamo olis kivempi:

http://www.youtube.com/watch?v=czzgX0nNM2o

http://www.youtube.com/watch?v=E3xxRtXMqRA

Heikki L 10.03.2013 16:19

Sitten kun noita alkaa saamaan ruosteisen toyotan hinnalla niin olen kiinnostunut!
Tai jos jo tiedät mistä noita trackkeja saa alle 5t, niin kerro ihmeessä.

tekniikkamies 10.03.2013 16:25

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Heikki L (Viesti 981279)
Sitten kun noita alkaa saamaan ruosteisen toyotan hinnalla niin olen kiinnostunut!
Tai jos jo tiedät mistä noita trackkeja saa alle 5t, niin kerro ihmeessä.

Mua myös häiritsee muuten niin mainioiden työkoneiden hinta kun kelpais hyvin ihan perus Unimog tai vaikka 1980-luvun kunnollinen nelivetotraktori, bisneksiä niille ei kuitenkaan ihan niin paljoa ole tiedossa, että kannattas ostaa. Jotain kivaa puhdettahan keksis kyllä helopostikin.

Traktoreissa on nykysin kyllä aika muikeita renkaita, joku 42 tuuman vanteel oleva rupee olee jo vähän raskas käsiteltäväki! :rolleyes:

Glutton 11.03.2013 19:12

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies (Viesti 981276)
Tämä tuntuu olevan yleisin maasturiharrastajien toive, että halutaan vakiota isommat renkaat ja ehkä isommat kuin viranomaiset sallii.

Mielestäni asia saataisiin ratkaistua jos valmistetaan jo tehtaalla sellainen ajoneuvo, jonka ominaisuudet riittää.

Eiks tää JCB Fastrac ole aika lähellä sitä mistä me haaveillaan, mitä nyt ehkä vähän tilavampi ohjaamo olis kivempi:

http://www.youtube.com/watch?v=czzgX0nNM2o

http://www.youtube.com/watch?v=E3xxRtXMqRA

Ja painoa tällä möhkäleellä on vissiin 9000kg

Jussi Heinonen 11.03.2013 20:45

Mitä manöövereita tarvii tehdä että isommat renkaat saa otteeseen? Mulla täyttyy käsittääkseni kaikki kriteerit miksi voidaan leimata isommilla renkailla. Marssinko siis katastuskonttorille rahatukon kanssa?

Yölento 11.03.2013 20:49

Vapaamuotoinen hakemus Trafille johon ne hyvät perustelut, auton merkki/malli ja tietty rengaskoko. Saattavat soittaa ja kysellä asiasta ennen päätöstä. Lupa tulee (jos tulee) postiennakkona. Matti kertonee päivän hinnan. :D

RIPAX 11.03.2013 20:54

Riippuu..
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jussi Heinonen (Viesti 981778)
Mitä manöövereita tarvii tehdä että isommat renkaat saa otteeseen? Mulla täyttyy käsittääkseni kaikki kriteerit miksi voidaan leimata isommilla renkailla. Marssinko siis katastuskonttorille rahatukon kanssa?

Selvität mikä on suurin mallisarjan rengas ja lisäät sihen 51mm halkasijaan ja leveys saa kasvaa 102mm ja se on se rengas minkä saa laittaa ku meet muutoskatsastukseen,tietty sen pitää mahtua pyörimään ja kääntymään ja kuvio ei saa tulla lokarin ulkopuolelle. Ai mikä on mallisarjan suurin? tietoa löytyy jos tiedetään mikä auto,konttorilla sitä ei tiedetä. Sit jos löytyy perusteita ni anoo Trafista poikkeuslupaa ni mahdollisesti 35*12.5 R15 saa luvat.

-MaTTi- 11.03.2013 20:55

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Yölento (Viesti 981781)
Vapaamuotoinen hakemus Trafille johon ne hyvät perustelut, auton merkki/malli ja tietty rengaskoko. Saattavat soittaa ja kysellä asiasta ennen päätöstä. Lupa tulee (jos tulee) postiennakkona. Matti kertonee päivän hinnan. :D

Haetaan tällä kaavakeella: https://lomake.fi/b/ec/index.cgi/fil...ecipient_id=21

Täällä lisätietoja, kuten myös tieto että tavoitekäsittelyaika PAHASTI RUUHKAUTUNUT. Saa varautua vuoden odotteluun. Maksaa 380 € kun päätös on tehty, tulee kirjattu kirje postiin minne myös noudettaessa maksetaan.

_LM_ 11.03.2013 21:13

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- (Viesti 981784)
Maksaa 380 € kun päätös on tehty

Myös kielteinen päätös maksaa sitten tuon saman 380€

Jussi Heinonen 11.03.2013 21:17

Kiitos tiedosta. Pakko sanoa että summa tuntuu aika suolaiselta siihen nähden että tuskin käsittelijällä varttia kauemmin asian kanssa menee.. Mulla on nyt otteessa 31x10.5-15, mutta ajatuksena oli että saisi otteeseen noi alla pyörivät 33x12.5-15 mutiaiset. Ne on oikeesti ihan tarpeelliset eritoten talvella, tänäänkin oli savotta sellaisen tien päässä että melkein koko matkalta oli perämurikka vetänyt omaa jälkeä keskelle. Olis varmaan pienemmillä kumeilla tullut ärsyttävän pitkä kävelymatka kamat kainalossa..

Viipo 11.03.2013 21:25

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jussi Heinonen (Viesti 981803)
Kiitos tiedosta. Pakko sanoa että summa tuntuu aika suolaiselta siihen nähden että tuskin käsittelijällä varttia kauemmin asian kanssa menee.. Mulla on nyt otteessa 31x10.5-15, mutta ajatuksena oli että saisi otteeseen noi alla pyörivät 33x12.5-15 mutiaiset. Ne on oikeesti ihan tarpeelliset eritoten talvella, tänäänkin oli savotta sellaisen tien päässä että melkein koko matkalta oli perämurikka vetänyt omaa jälkeä keskelle. Olis varmaan pienemmillä kumeilla tullut ärsyttävän pitkä kävelymatka kamat kainalossa..

Sehän riippuu autosta. Useimpiin japanin tuotteisiin on 33" tennarit leimattavissa.

-MaTTi- 11.03.2013 21:44

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Viipo (Viesti 981808)
Sehän riippuu autosta. Useimpiin japanin tuotteisiin on 33" tennarit leimattavissa.

Ei taida Jussin Isuzuun löytyä tarpeeks isoo verrokkikumia: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=104502

BJ-40/76 11.03.2013 22:13

Ongelma kysymyksen asettelussa....
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja kelervotti (Viesti 981042)
Eli kuinka isoille renkaille on mahdollista saada lupa trafista jos pystyy osoittamaan että pitää kulkea tietömillä taipaleilla metsä työn takia (yksityis yrittäjä), Vai onko nykyisiin 33" tyytyminen papereissa.

Siis kun jotain nippelitietoa kaivataan, niin vaikea avittaa, vaikka haluaisi, jos ei tiedä Mistä Autosta? kyse:confused:

On aivan eri asia saada luvat 35":lle johonkin Hodariin taikka isoon jenkkiin, kuin Johonkin sj-410 suzukiin, taikka vm. 2013 4-motion golffiin:o

Mutta alkuperäiseen kysymykseen: Olis varmaan hyvä, että olisi jotain syytä raahata auto metsään; Siis miksi moottorikelkka tai mönkijä ei käy....
Ja jotain "kättä pitempää" jos on, esim. jos joudut käsittelemään kemikaaleja (kannon myrkyttämistä tms.) niin esim. roiskeen osuessa silmään, ensiapu (silmähuuhde) välineet pitää olla jatkuvasti lämpimässä/+:n puolella tms, ja Autossa Kiinteästi olevan matkapuhelimen kantama on merkittävästi parempi, kuin kännykän (liitteeksi ensiapuohjeet, toimeksianto tilaajalta sijaintitietoineen, ja puhelin Operaattorin kenttäkartta.... mistä ilmenee että känny ei kuulu, mutta autopuhelin kuuluu)...

Tai voihan sen anomuksen tehdä mallilla: Olen kuolutukselta metsuri, tarvin autoon abc-123 isot renkaat koska pitää päästä metsään, liitteenä ammattikoulun päästötodistus.

tekniikkamies 12.03.2013 08:52

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Glutton (Viesti 981730)
Ja painoa tällä möhkäleellä on vissiin 9000kg

Omasta mielestä olisi mielenkiintoista tehdä ikäänkuin kevyt työkone. Itse keksisin ainakin kunnollisella voimanulosotolle käyttöä mm. painepesun ja paineilman teon merkeissä.

Työkoneissahan toisaalta paino on plussaa. Ilmeisesti hallintosetien mielestä autot eivät voi olla työkoneita elleivät ole kuorma-autoja.

Vielä naurettavampaa on kun nykyisin mönkijät on traktoreita.

ssuvik 12.03.2013 10:54

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies (Viesti 981920)
Ilmeisesti hallintosetien mielestä autot eivät voi olla työkoneita elleivät ole kuorma-autoja.

Ihan ku muistan nähneeni joskus BJ?/LJ?/RJ? joka oli työkone.

-MaTTi- 12.03.2013 11:19

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ssuvik (Viesti 981950)
Ihan ku muistan nähneeni joskus BJ?/LJ?/RJ? joka oli työkone.

Onhan niitä vanhoja työkoneeksi rekisteröityjä BJ45 kompura-autoja paljonkin, ennen sai pakustakin työkoneen, ei enää.

Bj Andy 12.03.2013 13:14

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies (Viesti 981920)
Omasta mielestä olisi mielenkiintoista tehdä ikäänkuin kevyt työkone. Itse keksisin ainakin kunnollisella voimanulosotolle käyttöä mm. painepesun ja paineilman teon merkeissä.

Työkoneissahan toisaalta paino on plussaa. Ilmeisesti hallintosetien mielestä autot eivät voi olla työkoneita elleivät ole kuorma-autoja.

Vielä naurettavampaa on kun nykyisin mönkijät on traktoreita.

Menee kyllä ot:ksi vaan hommaa joku kevyt ka minkä muokkaat sitten haluamaksesi työkoneeksi. Samalla saat leimata siihen tarvittavan kokoiset renkaat.

Ja mikä parasta tadadadittatii !!!! Saaa-aat ajaAaaa löpölläääää!!!::eek::eek::D

JiiPee 12.03.2013 18:17

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jussi Heinonen (Viesti 981803)
että saisi otteeseen noi alla pyörivät 33x12.5-15 mutiaiset. Ne on oikeesti ihan tarpeelliset eritoten talvella, tänäänkin oli savotta sellaisen tien päässä että melkein koko matkalta oli perämurikka vetänyt omaa jälkeä keskelle. Olis varmaan pienemmillä kumeilla tullut ärsyttävän pitkä kävelymatka kamat kainalossa..

Sellaistahan tässä on koko talven ollut, eli että perämurikka vetää uraa lumeen. Sitä mukaa kun ajoura polkeentuu ja nostaa autoa vähän ylemmäs, sataa lisää lunta keskellekin ja perämurikka kahlaa siinä aina vaan syvemmällä.

Minulla on 245/75R16:t nastakiekot autossa (n. 31") ja joka viikonloppu la & su tähän asti on lumien aikaan tullut savotalla käytyä. Sellainen kilometri auraamatonta koneuraa on ajettavana. Nyt vasta maaliskuussa piti ensimmäisen kerran pieni pätkä vinssata - tähän asti on pärjännyt painamalla sitä oikeanpuoleisinta petaalia syvemmälle.

Pari edellistä talvea oli hankalammat, kun lunta oli selvästi enemmän. Piti käydä tekemässä traktorilla parkkipaikka tien sivuun ja kulkea siitä sitten ahkion kanssa savotalle.

tekniikkamies 12.03.2013 21:59

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- (Viesti 981960)
Onhan niitä vanhoja työkoneeksi rekisteröityjä BJ45 kompura-autoja paljonkin, ennen sai pakustakin työkoneen, ei enää.

Mun mielessä on pyörinyt miten auton jordaanista sais kohtuubudjetilla haarotettua voiman koneiden pyöritykseen jos tarkoitus olis ettei sen ominaisuudet autona heikkenis paljoa?

Siis meinaan vaikkei rekisteröis mikskään muuks verojen välttämiseksi, toimiva voiman ulosotto olis kyllä kätevä. Kyllä mun tietääkseni vaikka joku HJ61 tyrkkäis voimaa kardaania pitkin niin, että sen puolesta se olis kyllä käytännössä työkone. Sillähän pyöris vaikka aika hyvänkokoinen generaattori.

-MaTTi- 12.03.2013 22:45

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies (Viesti 982215)
toimiva voiman ulosotto olis kyllä kätevä.

Öö... tota, eikös se alkuperäinen ja pakollinen PTO ole jokseenkin toimiva ja voimaakin saa siitä ulkoistettua melkoisesti. :confused: Eikös se HJ:n ulosotto ole vieläpä läpivetävä, joten taaksekin päin saisi kartaanin vedettyä.


Sivu luotu: 20:47 (GMT +2).