![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
||||
|
||||
![]() No miltäs se pinioni näytti kun laakerit vaihdoit ja onko nyt hammoas kosketuskohillaan?
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Eli perää ei purettu akselista irti pois , koska olosuhteet ovat "melko" talviset ...juu , pohjolantalli rajottaa . Mutta jos perä olisi sökö , niin sillon ujeltaisi ajaessa ...ja ääni muuttus nopeuden mukaan ...eikö ? Ny ei siis jurista kun tasainen veto on päällä , vaikka vetäs satasta ...vaan jos nostaa kaasun niin et moottori jarruttaa , niin jo juristaa ! Juristus lakkaa heti kun kaasutta eli menee "vedon puolelle" ...jossakin on väljää , tietäs ja löytäs vaan missä ? |
|
||||
|
||||
![]()
se sisempi laakeri on alempana ja jos ylempikin on saanu vesi kylpyä niin silloin alemmasta on ollu isompi osa veden alla.
niin ja se sisempi laakeri on myös isompi kantsii varmaan käyttää perä auki ja kerran kun sen aukasee niin laittaa myös ne poskilaakerit uusiksi.
|
|||
|
|||
![]() Folio pipo ja Lasinen laakerikuula.....
Siis käsitinkö oikein, että nyt juristaa ainoastaan pintakaasulla- taikka lievässä hidastuksessa?
Ja nimenomaan (jäykällä) nelivedolla? Lisko mahdollista että etu- ja takarenkaiden halkaisijassa olisi sen verran heittoa, että joku jousivakio/pikkasen hakkaantunut ristikko alkaa elämään omaa elämää? Siis sekä etu- että takakardaanin putket saman vaiheiset, siis keskiputken molemmissa päissä ristikon "silmät" samassa asennossa. (etukardaani tietysti eri vaiheessa takakardaanin kanssa) Jos minä jälestäisin k.o ongelmaa, niin yksi etu- ja takarengas vaihtaisi ensimmäiseksi paikkaa. ja jos ei auta, niin kardaanit irti, ja jokainen ristikko vääntelytestiin, ja jos löytyy "nikamaa" niin uutta.... |
|
|||
|
|||
![]()
Kyllä , ainoastaan pintakaasulla vedon ja moottorijarrutuksen pinnassa !
Paikkaa ovat renkaat vaihtaneet ...jopa niin että tallissa olevat 16-tuumaset kävi alla , ei vaikutusta asiaan . Mun aikana perissä ei ole ollut vettä , öljyt vaihtuu periin joka syksy . Ei oo ollu "puuroa" koskaan. Joskus jopa parikin kertaa syksyssä , murrosmuskan johdosta... Toki välystä alkaa väkisin löytyy paikasta jos toisesta , koska noi hilut kumminkin on pyörineet tuolla alla jo 500 tkm. Yleensä noi kolinat ja jurnutukset on loppuneet jumalattomaan pamaukseen , jonka jälkeen äänen aiheuttanut osa on ollut helppo paikantaa ![]() Tossa pari huonoa pätkää jurinasta : http://www.youtube.com/watch?v=TYAUxK4N2gg http://www.youtube.com/watch?v=-wRnrUBS--Q |
|
|||
|
|||
![]() Siis juriseeko aina moottorijarrutuksessa?
Kokeileppa pyöräyttää sammuksiin moottorijarrutuksessa, että syöttöpumppu ei vaan alkas "hakkaamaan, resonoimaan" tai suihku kusemaan, joka sittean alkais resonoimaan, esim. kytkimen kuoleentuneiden jousten kanssa.....
siis onko minkä ikäinen, onko 3b ja kumpaa mallia, rivi-vai jakajapumpulla? |
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Suuttimet ja pumppu huollettu syksyllä -12 oikeen liikkeessä . Mutta eikö tuo resonointi ilmenisi myös takavedolla ? No, huomenna jatketaan pähkäilyä ... |
|
||||
|
||||
![]()
Mulla patu juristi moottorijarrutuksessa ja syytä hain vaihoin etukardaanin ym. ja pinjoni tuntu välyksettömältä. lopulta annoin olla ja ajelin meneen kunnes tuli aika saada pienemmät välitykset ja sen rempan yhteydessä myös pinjonin laakerit vaihettiin niin loppu se jurina.
|
|||
|
|||
![]()
Löytykö tähän ratkaisua?
Itsellä hj60 tekee samaa. Neliveto kytkettynä moottorijarrutuksessa alkaa jyrinä kuulumaan. Loppuu kun antaa kaasua, että veto päällä. Öljyt ok ja hullunkierto löytyy. |
|
||||
|
||||
![]()
Tarkista ekaks ettei ole väljää jakolaatikon etuvedon lähdön laakerissa. Pariin tullut tuo laakeri vaihettua ja jyrinä moottorijarrutuksella on loppunu
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Hilux LN65 kolkottaa nelikko päällä.??? | stemey | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 10.02.2012 22:03 |
BJ:n ohjaus VETELEE nelikko päällä! | Setä | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 25.11.2010 14:34 |
blazeri vetelee nelikko päällä?? | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 04.11.2008 14:31 |
sj 410 jyristää nelikko päällä | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 20.06.2006 19:33 | |
Kuinka lujaa ajat nelikko päällä? | Setä | Tekniikka & Jutustelu | 39 | 08.01.2006 15:48 |