Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Palde
Toi ilmeni vasta myöhemmin , ja pakkanen tuntus vaikuttavan jurinaan ...jakiksen pää on viä testaamatta > tsekataan
"Kevyen" murrosremontin yhteydessä vanhaa ei jäänyt ku kuoret, perä ja vetarit
Etukardaani ei ole ollut palasina ...ei pitäs tulla sieltä.
Mutta voiko murros täristää vedon ja jarrutuksen rajamailla ...siis jos toi holkki on soikeana ?
Renkaat on vaihdettu ny nastoiksi , testataan vaikutaako ...ja samalla testaan tuon nelikko päällä ja napalukot auki .
Sitte puran ton napalukon seuraavaksi ...ja sitte MYYN koko paskan
Vetää kyl melkosen hiljaseksi ...ei jhymmärrä ei
|
Vaikka minä olen noista tarvike pronsiholkeista pitänyt infoa yllä, niin nyt ei taida olla vika siellä

Mutta tuo kardaanin jurraus voisi johtua a) väljästä liusta kardaanissa, taikka väärässä astekulmassa olevasta kardaanista, siis liuku väärässä poorissa b) kardaanin ristikoiden hakkaantuneisuudesta taikka pohjaamisesta, esim etujousi irti, taikka liuku täynnä vaseliiniä (jos auto ei offikäytössä, niin ylläpitorasvaus vain kesäkuumalla, ja yksi puristus vuodessa, parin kolmen vuoden välein puhdistus, ja uudelleen rasvaus)
c) jakolaatikon taikka perän laipassa välystä, d) kardaani epätasapainossa.
siis onko sinulla etukardaanissa tuplanivel? siis yhteensä 3 ristikkoa? ja onko autoa korotettu?
ja jos renkaat pikkasenkaan erilla lailla kuluneet/jopa eri ilmanpaineet, niin jäykällä nelivedolla yleensä ongelmia, kun vääntömomentti menee akselista toiseen.