Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 07.01.2013, 13:08
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.949
Perusasetus

Tuliko viat tosiaan esiin noiden holkkien asennuksen jälkeen, vai voisko olla että vika oli jo aiemmin muttei ole tullut esille? Testaa onko etukardaanin jakiksen pään laakerissa väljää. Se tekee ainakin melkoista jyrinää nelikolla.


Viimeksi muokannut Hessu888 : 07.01.2013 13:10
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 07.01.2013, 13:23
bj45lava bj45lava ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 09.09.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 2.390
Perusasetus

Niin ja kyllähän toi umpinelivedolla tuppaa tuota tekemään vaikka kaikki olis ehjääkin, se kun ei ole tarkoitettu kuitenkaan jatkuvaksi nelivedoksi ajoon.

Nimittäin tuli hdj:hin kans tommonen ominaisuus kun on muutettu jäykälle vedolle ja napalukot
kaikki on kuitenkin uutta ja ääni tuntuu tulevan siinä ainakin vain moott jarrutuksiss tommosesta 80 km/h ajosta, sitä kun nyt vaan on pakko pitää päällä vaikka ei noi ole enää tarkoitettu käytettäväksi, pitäis muuttaa full timeksi takaisin talveksi aina.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 07.01.2013, 13:26
toyota4x4:n Avatar
toyota4x4 toyota4x4 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 08.06.04
Sijainti: lahti
Viestit: 3.957
Perusasetus

ääni tulee kardaanista joko ei ole linjassaa kasattu takas tai kulma väärä. patrollisssa tuli juristus kun korotti sitä. saman lainen jyristys oli hj:ssa kun oli etukartaani liuku väärässä kohtaa.

Viimeksi muokannut toyota4x4 : 07.01.2013 13:34
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 07.01.2013, 15:36
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.949
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bj45lava Näytä viesti
Niin ja kyllähän toi umpinelivedolla tuppaa tuota tekemään vaikka kaikki olis ehjääkin, se kun ei ole tarkoitettu kuitenkaan jatkuvaksi nelivedoksi ajoon.

Nimittäin tuli hdj:hin kans tommonen ominaisuus kun on muutettu jäykälle vedolle ja napalukot
kaikki on kuitenkin uutta ja ääni tuntuu tulevan siinä ainakin vain moott jarrutuksiss tommosesta 80 km/h ajosta, sitä kun nyt vaan on pakko pitää päällä vaikka ei noi ole enää tarkoitettu käytettäväksi, pitäis muuttaa full timeksi takaisin talveksi aina.
Mulla on tossa mun pzj75:ssä saman tyylin osat kuin otsikon autossa paitsi hdj-tyylin etuperä ja tällä pystyy kyl ajelee talvikelillä nelikolla satasta puolen suomen läpi ja moottorijarrutella ilman yhtäkään ylimäärästä ääntä tai värinää. Mittarissa vielä alle 800tkm =)
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 07.01.2013, 19:36
Palde Palde ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 23.09.03
Sijainti: Kuru, Finland.
Viestit: 1.097
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hessu888 Näytä viesti
Tuliko viat tosiaan esiin noiden holkkien asennuksen jälkeen, vai voisko olla että vika oli jo aiemmin muttei ole tullut esille? Testaa onko etukardaanin jakiksen pään laakerissa väljää. Se tekee ainakin melkoista jyrinää nelikolla.
Toi ilmeni vasta myöhemmin , ja pakkanen tuntus vaikuttavan jurinaan ...jakiksen pää on viä testaamatta > tsekataan
"Kevyen" murrosremontin yhteydessä vanhaa ei jäänyt ku kuoret, perä ja vetarit

Etukardaani ei ole ollut palasina ...ei pitäs tulla sieltä.

Mutta voiko murros täristää vedon ja jarrutuksen rajamailla ...siis jos toi holkki on soikeana ?

Renkaat on vaihdettu ny nastoiksi , testataan vaikutaako ...ja samalla testaan tuon nelikko päällä ja napalukot auki .
Sitte puran ton napalukon seuraavaksi ...ja sitte MYYN koko paskan

Vetää kyl melkosen hiljaseksi ...ei jhymmärrä ei
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 07.01.2013, 21:30
blazer blazer ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 31.08.11
Sijainti: lemu ,finland
Viestit: 122
Perusasetus

Blatseri ainakin jyrisi ja tutisi heti kun veto lakkas kun oli kardaanin ristikot entiset. Eikä ollu edes tuplaniveltä kun kyseessä oli takakardaani...
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 07.01.2013, 22:30
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Palde Näytä viesti
Toi ilmeni vasta myöhemmin , ja pakkanen tuntus vaikuttavan jurinaan ...jakiksen pää on viä testaamatta > tsekataan
"Kevyen" murrosremontin yhteydessä vanhaa ei jäänyt ku kuoret, perä ja vetarit

Etukardaani ei ole ollut palasina ...ei pitäs tulla sieltä.

Mutta voiko murros täristää vedon ja jarrutuksen rajamailla ...siis jos toi holkki on soikeana ?

Renkaat on vaihdettu ny nastoiksi , testataan vaikutaako ...ja samalla testaan tuon nelikko päällä ja napalukot auki .
Sitte puran ton napalukon seuraavaksi ...ja sitte MYYN koko paskan

Vetää kyl melkosen hiljaseksi ...ei jhymmärrä ei
Vaikka minä olen noista tarvike pronsiholkeista pitänyt infoa yllä, niin nyt ei taida olla vika siellä
Mutta tuo kardaanin jurraus voisi johtua a) väljästä liusta kardaanissa, taikka väärässä astekulmassa olevasta kardaanista, siis liuku väärässä poorissa b) kardaanin ristikoiden hakkaantuneisuudesta taikka pohjaamisesta, esim etujousi irti, taikka liuku täynnä vaseliiniä (jos auto ei offikäytössä, niin ylläpitorasvaus vain kesäkuumalla, ja yksi puristus vuodessa, parin kolmen vuoden välein puhdistus, ja uudelleen rasvaus)
c) jakolaatikon taikka perän laipassa välystä, d) kardaani epätasapainossa.

siis onko sinulla etukardaanissa tuplanivel? siis yhteensä 3 ristikkoa? ja onko autoa korotettu?

ja jos renkaat pikkasenkaan erilla lailla kuluneet/jopa eri ilmanpaineet, niin jäykällä nelivedolla yleensä ongelmia, kun vääntömomentti menee akselista toiseen.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 08.01.2013, 20:18
Palde Palde ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 23.09.03
Sijainti: Kuru, Finland.
Viestit: 1.097
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
liuku täynnä vaseliiniä (jos auto ei offikäytössä, niin ylläpitorasvaus vain kesäkuumalla, ja yksi puristus vuodessa, parin kolmen vuoden välein puhdistus, ja uudelleen rasvaus)
c) jakolaatikon taikka perän laipassa välystä, d) kardaani epätasapainossa.

siis onko sinulla etukardaanissa tuplanivel? siis yhteensä 3 ristikkoa? ja onko autoa korotettu?

ja jos renkaat pikkasenkaan erilla lailla kuluneet/jopa eri ilmanpaineet, niin jäykällä nelivedolla yleensä ongelmia, kun vääntömomentti menee akselista toiseen.
Perkules ...pojaat rasvas ton alustan kun oli kuulemma tiellä nosturilla ...pitää toi luiku tsekata , että olisko täynnä vaseliinia Ei oo tullu mieleenkään ...

Vakiokardaani kahdella nivelellä , ei oo ollu irti autosta
Laipoissa / ristikossa ei ole välystä , väännelty käsin ja raudalla
Eikä oo korotettu ku ehkä 30 -40mm lisäkierteillä

Mutta tuo "vaseliiniä luiku täynnä" on tod.näköisin ...pitää käyttää kardaani pöydällä.

Kiitoksia

Viimeksi muokannut Palde : 08.01.2013 20:22 Perustelu: Korjattu tabloidin "oikeinkirjoitusta"
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 18.02.2013, 19:10
Palde Palde ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 23.09.03
Sijainti: Kuru, Finland.
Viestit: 1.097
Perusasetus

No niin ...luiun poorihan siellä oli väljä
Ei vaan tuntunut ku oli vaseliinia täys

Onkoos mitään kikkakolomosta tuohon poorin tiukkaamiseen ...hydrauliletkuprässi ?
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 18.02.2013, 19:47
wikke:n Avatar
wikke wikke ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.04.07
Sijainti: Kupolin alla.
Viestit: 4.051
Perusasetus

Taitaa kikka-kolmoset olla kuin tekohengitys anaaliin?
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 18.02.2013, 19:58
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.256
Perusasetus

Tuota noinaa... Rasvaa se boori paksulti irti ollessaan ja tyrkkää takaisin. Saatta auttaa tai sitten ei. Itellä autto Bertassa tänä syksynä kun hieman pyrki juristelemaan.

Tuota hydrauliprässiä oon miettiny itekkin,ja muistaakseni Calmari hitsaamalla kutistusta mutta kokeile ihmeessä. Todennäköisesti se menee pieleen mutta ompahan kokeiltu.

Jos tuo vassu homma ei auta niin voihan sitä koittaa kääntää puolikierrosta siitä boorista jos vaikka sattuisi löytymään tiukempi kohta.

Vaan paraiten nuo säilyy pyöriessään, se ny on tullu jo itelle selväksi.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hilux LN65 kolkottaa nelikko päällä.??? stemey Tekniikka & Jutustelu 5 10.02.2012 22:03
BJ:n ohjaus VETELEE nelikko päällä! Setä Tekniikka & Jutustelu 20 25.11.2010 14:34
blazeri vetelee nelikko päällä?? Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 9 04.11.2008 14:31
sj 410 jyristää nelikko päällä Tekniikka & Jutustelu 8 20.06.2006 19:33
Kuinka lujaa ajat nelikko päällä? Setä Tekniikka & Jutustelu 39 08.01.2006 15:48


Sivu luotu: 22:11 (GMT +2).