![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Tuliko viat tosiaan esiin noiden holkkien asennuksen jälkeen, vai voisko olla että vika oli jo aiemmin muttei ole tullut esille? Testaa onko etukardaanin jakiksen pään laakerissa väljää. Se tekee ainakin melkoista jyrinää nelikolla.
Viimeksi muokannut Hessu888 : 07.01.2013 13:10 |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Niin ja kyllähän toi umpinelivedolla tuppaa tuota tekemään vaikka kaikki olis ehjääkin, se kun ei ole tarkoitettu kuitenkaan jatkuvaksi nelivedoksi ajoon.
Nimittäin tuli hdj:hin kans tommonen ominaisuus kun on muutettu jäykälle vedolle ja napalukot kaikki on kuitenkin uutta ja ääni tuntuu tulevan siinä ainakin vain moott jarrutuksiss tommosesta 80 km/h ajosta, sitä kun nyt vaan on pakko pitää päällä vaikka ei noi ole enää tarkoitettu käytettäväksi, pitäis muuttaa full timeksi takaisin talveksi aina. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
ääni tulee kardaanista joko ei ole linjassaa kasattu takas tai kulma väärä. patrollisssa tuli juristus kun korotti sitä. saman lainen jyristys oli hj:ssa kun oli etukartaani liuku väärässä kohtaa.
Viimeksi muokannut toyota4x4 : 07.01.2013 13:34 |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
"Kevyen" murrosremontin yhteydessä vanhaa ei jäänyt ku kuoret, perä ja vetarit Etukardaani ei ole ollut palasina ...ei pitäs tulla sieltä. Mutta voiko murros täristää vedon ja jarrutuksen rajamailla ...siis jos toi holkki on soikeana ? Renkaat on vaihdettu ny nastoiksi , testataan vaikutaako ...ja samalla testaan tuon nelikko päällä ja napalukot auki . Sitte puran ton napalukon seuraavaksi ...ja sitte MYYN koko paskan ![]() Vetää kyl melkosen hiljaseksi ...ei jhymmärrä ei |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Blatseri ainakin jyrisi ja tutisi heti kun veto lakkas kun oli kardaanin ristikot entiset. Eikä ollu edes tuplaniveltä kun kyseessä oli takakardaani...
|
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Mutta tuo kardaanin jurraus voisi johtua a) väljästä liusta kardaanissa, taikka väärässä astekulmassa olevasta kardaanista, siis liuku väärässä poorissa b) kardaanin ristikoiden hakkaantuneisuudesta taikka pohjaamisesta, esim etujousi irti, taikka liuku täynnä vaseliiniä (jos auto ei offikäytössä, niin ylläpitorasvaus vain kesäkuumalla, ja yksi puristus vuodessa, parin kolmen vuoden välein puhdistus, ja uudelleen rasvaus) c) jakolaatikon taikka perän laipassa välystä, d) kardaani epätasapainossa. siis onko sinulla etukardaanissa tuplanivel? siis yhteensä 3 ristikkoa? ja onko autoa korotettu? ja jos renkaat pikkasenkaan erilla lailla kuluneet/jopa eri ilmanpaineet, niin jäykällä nelivedolla yleensä ongelmia, kun vääntömomentti menee akselista toiseen. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Vakiokardaani kahdella nivelellä , ei oo ollu irti autosta Laipoissa / ristikossa ei ole välystä , väännelty käsin ja raudalla Eikä oo korotettu ku ehkä 30 -40mm lisäkierteillä Mutta tuo "vaseliiniä luiku täynnä" on tod.näköisin ...pitää käyttää kardaani pöydällä. Kiitoksia ![]() Viimeksi muokannut Palde : 08.01.2013 20:22 Perustelu: Korjattu tabloidin "oikeinkirjoitusta" |
#9
|
|||
|
|||
![]()
No niin ...luiun poorihan siellä oli väljä
Ei vaan tuntunut ku oli vaseliinia täys ![]() Onkoos mitään kikkakolomosta tuohon poorin tiukkaamiseen ...hydrauliletkuprässi ? |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Taitaa kikka-kolmoset olla kuin tekohengitys anaaliin?
|
#11
|
||||
|
||||
![]()
Tuota noinaa... Rasvaa se boori paksulti irti ollessaan ja tyrkkää takaisin. Saatta auttaa tai sitten ei. Itellä autto Bertassa tänä syksynä kun hieman pyrki juristelemaan.
Tuota hydrauliprässiä oon miettiny itekkin,ja muistaakseni Calmari hitsaamalla kutistusta mutta kokeile ihmeessä. Todennäköisesti se menee pieleen mutta ompahan kokeiltu. Jos tuo vassu homma ei auta niin voihan sitä koittaa kääntää puolikierrosta siitä boorista jos vaikka sattuisi löytymään tiukempi kohta. Vaan paraiten nuo säilyy pyöriessään, se ny on tullu jo itelle selväksi.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Hilux LN65 kolkottaa nelikko päällä.??? | stemey | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 10.02.2012 22:03 |
BJ:n ohjaus VETELEE nelikko päällä! | Setä | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 25.11.2010 14:34 |
blazeri vetelee nelikko päällä?? | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 04.11.2008 14:31 |
sj 410 jyristää nelikko päällä | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 20.06.2006 19:33 | |
Kuinka lujaa ajat nelikko päällä? | Setä | Tekniikka & Jutustelu | 39 | 08.01.2006 15:48 |