![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
Etenemistä havaittavissa???Ekat savut otettu: Tosin nämä savut tuli siitä kun rakentelin uusiksi tekniikkapaketin kiinnikkeet ja hitsauksen jälkeen oli savua ilmassa ![]() Piti vetää tuo apparinpuoleinen vaihteiston kannake niin lähelle runkoa kun tässä vaiheessa uskalti. Pitäisi vielä kuitenkin päästä purkamaan tarvittaessa keskustasauspyörästön lukon käyttövermeetkin poies ilman laatikon irroittamista. Runko kun kapenee eteenpäin mennessä kohtuullisen paljon: Edit: Lisätään kuva laatikon etupuoleltakin missä systeemit näkyy: Kuskinpuolelle tuli sitten hieman pitempi kiinnikerauta: Laatikkoon tulevat kiinnitysraudat modifioin alkuperäisistä kuskinpuoleisista korvallisista kun niistä sai hyvin näprättyä käypäiset tähän tarkoitukseen, oli jo kertynyt muutama varaosalaatikko mistä sain päästeltyä yhden tarvittavan korvallisen lisää. Kuskinpuoleisen pakosarjan lähtö osuisi aika kivasti rungon sisäpulelle. Ongelmia vaan saattaa tulla siitä kun tuolle tietämille asettuu yläpuolen pitkittäinen tukivarsi etuakselissa. Sen väisteleminen saattaa aiheuttaa omat talkoot: Hyvin se asettui apparin puolikin: Laatikon takapäätä laskin hivenen alemmas tässä vaiheessa: Nykyisillä laatikon pään kiinnikkeillä voidaan hieman pelata korkeussuunnassa, mikäli siihen jostakin syystä nähdään aihetta.
__________________
__________________________________________________ ________________ "Pimeässä risukasassakin voi olla hyvällä mielellä" sanoo pikku filosofi minussa Viimeksi muokannut ideanikkari : 03.03.2013 10:37 Perustelu: Kuvan lisäys |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Mitä tapahtui alkuperäiselle etuakselille?
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
Alkuperäinen tehtaalta asenettu?
Alkuperäinen tähän projektiin tarkoitettu? Tehtaalta tullut akseli on kuoriltaan vielä arkistoissa, mutta vajaalla kokoonpanolla. Ainakin välitykset+tasauspyörästö uupuu, kuten myös kunnolliset jarrut. Alkuperäinen tähän projektiin tarkoitettu D44 akseli odottaa asentamistaan tuohon vihriäiseen, sitten jossakin tulevaisuudessa.
__________________
__________________________________________________ ________________ "Pimeässä risukasassakin voi olla hyvällä mielellä" sanoo pikku filosofi minussa |
|
#4
|
||||
|
||||
Etupään nakertelua
Homma jatkuu
Sainpas viikonloppuna ruhtinaallisen päivän täysin häiriötöntä talliaikaa . Eipäs sieltä paljoa tullut poistuttuakaan kun mukamas vauhtiin pääsi.Kuvasatoa viikonlopulta: Ensin apparinpuoleisen sisäkierron rakentamista: Sitten vähän etupäähän poikittaisputkia ja tukiputkia rakennellen. Ennen kuin poikkiputkia pääsi mallaamaan, niin piti etukaariputkia hieman fiksata että sai hieman enemmän suojaa tuulilasille. Lopputukos näyttää tältä: Moottori on jollain tavoin "putkitettu piiloon". Kävihän se tässä vaiheessa sellainen "ahaa" -elämys että pitäisikö vaan jättää kuoret poies. Pari putkea vaan lisää ja hieman jotain katetta putkien päälle: Sitten pitikin jo mallailla kojelautaa/rintapeltiä tontillensa. Alempi poikittaistuki maastoutui kojelaudan alle: Suunniteltu pintapellin/tuulilasin saranapaikan kiinnityskohta, mistä saa pulttailtua paketin kiinni: Alkaa vähän jo ilme muotoutumaan: "Chopattu UAZ" : Jotain tarttee varmaan keksiä tuolle konepellille: Tuosta on hyvä taas seuraavalla talliajalla jatkaa...
__________________
__________________________________________________ ________________ "Pimeässä risukasassakin voi olla hyvällä mielellä" sanoo pikku filosofi minussa |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Hyvän näköstä seppäilyä tästä vehkeestä tulee varmasti komia
Älä ihmeessä vaiha tota uazin kone peltiä sopii älyttömän tyyliin Mutta kuinka tuo koppa näyttää niin mahottoman leveeltä vai hämääkö vaan silmä
__________________
2X suzuki sj410 -83 |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Tosta autosta ei paljon eteenpäin näekkään, mutta ajelee sivulasista
|
|
#7
|
||||
|
||||
|
No sehän nyt riippuu ihan siitä mitä tällä tullaan ajamaan, hetipitikovaa vai trial- tyyppistä hidasta etenemistä missä pitää nähdä lähelle
![]() On jo kyllä hieman ajatuksissa ollut tuo lähelle näkeminen mutta ei siitä tässä vaiheessa tämän enempää... Voihan sitä ajaa myös "korvakuulolta", ellei aivan kuuro satu olemaan... ; Edit: Niinjoo... Tästä laitoksesta tulee "tohtori" mikäli pajatonttu löytää välineen siihen... ![]()
__________________
__________________________________________________ ________________ "Pimeässä risukasassakin voi olla hyvällä mielellä" sanoo pikku filosofi minussa Viimeksi muokannut ideanikkari : 27.03.2013 00:19 |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Ensinnäkin:
Terveisiä Kiovasta! ![]() Ei se koppa/putket ole yhtään leveämmät kuin alkuperäinen koppa. Ainoastaan tuulilasin karmien kohdalta on levennystä tapahtunut noin putken halkaisijan verran puoleltaan... Noi tohjotan akselit ovat vaan niin kapoiset tuohon laitokseen... ![]() Yksi toimenpide voi olla konepellin lyhennys, mutta se jää nähtäväksi miten käy...
__________________
__________________________________________________ ________________ "Pimeässä risukasassakin voi olla hyvällä mielellä" sanoo pikku filosofi minussa |
|
#9
|
||||
|
||||
|
Ja seuraavaksi hieman hahmotelmaa etupään osalta.
Sisempi kierto menee kutakuinkin noin, mihin tikkujen yläpää tulee kiinnitettäväksi: Pakosarjan pultteihin pääsee VIELÄ käsiksi: Pellin alle jää tällä hetkellä tuommoinen näkymä: Ja ettei vaan pääsisi lämmöt karkaamaan liian korkeiksi tulevaisuuden tiimellyksessä: Ei pitäisi loppua jäähdyttimen kapasiteetti ihan heti kesken... Ja ei, konepelti ei mahdu kiinni kun jäähdytin on tuolla paikalla: On se myös aika riskialtis muutenkin tuossa edessä, joten lopullinen asennuspaikka tulee muualle kuin tuohon. Tuli myös mietittyä eteenpäin noiden peltiosoen kohtaloa. Taitaa punaiseksi langaksi muodostua vain ja ainoastaan pintaosien käyttö. Muut systeemit rakennellaan sitten tapauskohtaisesti. Noh, aika näyttää tuonkin.
__________________
__________________________________________________ ________________ "Pimeässä risukasassakin voi olla hyvällä mielellä" sanoo pikku filosofi minussa Viimeksi muokannut ideanikkari : 03.03.2013 19:26 Perustelu: Kuva lisää |
![]() |
| Luokat |
| ilmatikut, putkirunko, uaz, v8 |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Ajankulua lauantaiksi; Keuruun huutokauppa | armas | Chit-Chat | 1 | 28.09.2007 23:13 |
| Offikikottimen puutteessa ajankulua... | -P- | Chit-Chat | 2 | 17.08.2007 10:08 |
| Eräänlainen copterline | ugly_hj | Chit-Chat | 3 | 13.09.2005 21:53 |
| ajankulua | Linkit | 0 | 07.12.2004 21:02 | |
| Suhde tämäkin. | Rudolf | This And That | 0 | 29.10.2002 12:14 |