Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.02.2013, 22:27
nyyperi nyyperi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 08.02.10
Sijainti: Ristiina
Viestit: 434
Perusasetus

Toi juutuubi on myös muuten jollakin lailla ihan opettavainen paikka. Olen juurikin katsellut sieltä erilaisia videoita safareilta ja jne. Ja kyllä sen huomaa että mikä merkitys on ajotaidolla ja vallankin reittisilmällä.
Joku ajaa pikkurenkaisella vakion näköiseltä kuin Porvoon moottoritietä, ja sitten seuraava tulee jollain hyvinkin katu-uskottavalla ( metsä-uskottavalla) kämineellä perässä, hirveästi happea antaen ja selvästi vaikeammin, ja minust tää etenkin talvikeleillä korostuu.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 18.02.2013, 00:47
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.028
Perusasetus

Lumessa ajamisesta tulee mieleen, että lumessa pärjää hyvin jos kaikki kortit ei ole heti pöytään lyötynä. Jos ajaa yksin, varaa joitain keinoja tulla takaisin jos suunniteltu ajoreitti ei ollutkaan mahdollinen.

Tyhmästä jumipaikasta on välillä minut päästänyt pois rengaspaineiden alentaminen.

Hämmästyttävän usein on pystynyt peruuttamaan samaa jälkeä pois kun on tullut. Nelivetoinen on tässä etevämpi kuin ennen oli vain käytössäni takavetoisia.

Tulevaisuutta ajatellen lukisin mielelläni kokemuksia ketjuista, tuntuu, että ne on varasuunnitelmaksi hyvä vaihtoehto, toisaalta jos niillä jää jumiin, taas tarvittaisiin joku parempi konsti.

Hapettamalla etenemisen parantamisessa tuntuu hyötysuhde huonolta haittoihin nähden.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 18.02.2013, 05:32
wuntzikka wuntzikka ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.06.10
Sijainti: ristiina/salo
Viestit: 2.085
Perusasetus

niin joo, jos yksin ajelee ni varaa ainaski puhelimen laturin mukaan/puhelimeen virtaa. jos ei oo vinssiä, niin traktorista usein saa apua jos jääpi jumiin.
__________________
t5 portteri -07
mitsu ällä200, -06, 4x4, manual, 31" kummipyörät
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 18.02.2013, 20:55
wikke:n Avatar
wikke wikke ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.04.07
Sijainti: Kupolin alla.
Viestit: 4.073
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nyyperi Näytä viesti
Ja kyllä sen huomaa että mikä merkitys on ajotaidolla ja vallankin reittisilmällä.
Joku ajaa pikkurenkaisella vakion näköiseltä kuin Porvoon moottoritietä, ja sitten seuraava tulee jollain hyvinkin katu-uskottavalla ( metsä-uskottavalla) kämineellä perässä, hirveästi happea antaen ja selvästi vaikeammin
Tähän kiinniti huomiota jo liki parikymmentä vuotta sitten, kun trialissa oli kolme luokkaa. Ykkösläiset veti nätisti pikku pisteillä reittäjä tarkoin harkiten. Kakkoset rymys väkisin "lurttu pohjassa". Kummatkohan kiinnosti katsojia yleensä enemmän? Noh, ne näyttävämmät...
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
ajotaito maastossa


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Traktori-topic baxxter Chit-Chat 482 30.05.2024 22:46
Huutonet Topic psychobilly Linkit 15 03.03.2016 22:38
suomessa uusilta poliiseita puuttuu ajotaito jopa kokonaan. Rekisteröimätön Chit-Chat 5 15.11.2010 03:05
Uusi topic IironSika Tekniikka & Jutustelu 37 02.12.2003 22:20


Sivu luotu: 17:08 (GMT +2).