Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.02.2013, 11:14
JarLaa:n Avatar
JarLaa JarLaa ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.01.08
Sijainti: Hml, Finland.
Viestit: 93
Perusasetus

No vanhaan palaten jälleen. Tuossa taas BJ:n herättelin ja vein leimallekkin "kuntoarvioon". Oikein konttorille ajaessani mietin, että olikos Bertta näin hirveä ajella. =) No leimasetä sanoit, että sektorivarren nivelessä tolkuton väljä ja yksi paikka korin kiinnityskohtaan.

Noi kuntoon ja eilen leima sitten taas lähes vuodeksi ja ajo-ominaisuudetkin nivelen kiristyksen myötä huippuluokkaa (no siis huomattavasti paremmaksi)

Mutta. Tulipa nyt samalla tarkisteltua kaikki voimansiirron kiristykset. Eli kardaanien pultit yms. Rasvattu nivelet ja öljyt tarkisteltu ja vähän lisäiltykkin. Mutta se ääni josta tämä keskustelu tuli aikoinaan aloitettua...

Se ei kadonnut, joskin ehkä hiukan vaimeni kun etuperässä oli pieni vajaus öljyssä ja sitä lisättiin.
Etuperässä on, kardaanista pyöritettäesä, n. vartin "löysä" eli väljä.

Pitäisikös tuohon nyt suhtautua siten, että se ääni johtuu siitä väljästä ja mitähän sille pitäisi tehdä? Nyt liikutaan täysin epämukavuusalueella itselleni.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 17.02.2013, 11:39
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.248
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JarLaa Näytä viesti
No vanhaan palaten jälleen. Tuossa taas BJ:n herättelin ja vein leimallekkin "kuntoarvioon". Oikein konttorille ajaessani mietin, että olikos Bertta näin hirveä ajella. =) No leimasetä sanoit, että sektorivarren nivelessä tolkuton väljä ja yksi paikka korin kiinnityskohtaan.

Noi kuntoon ja eilen leima sitten taas lähes vuodeksi ja ajo-ominaisuudetkin nivelen kiristyksen myötä huippuluokkaa (no siis huomattavasti paremmaksi)

Mutta. Tulipa nyt samalla tarkisteltua kaikki voimansiirron kiristykset. Eli kardaanien pultit yms. Rasvattu nivelet ja öljyt tarkisteltu ja vähän lisäiltykkin. Mutta se ääni josta tämä keskustelu tuli aikoinaan aloitettua...

Se ei kadonnut, joskin ehkä hiukan vaimeni kun etuperässä oli pieni vajaus öljyssä ja sitä lisättiin.
Etuperässä on, kardaanista pyöritettäesä, n. vartin "löysä" eli väljä.

Pitäisikös tuohon nyt suhtautua siten, että se ääni johtuu siitä väljästä ja mitähän sille pitäisi tehdä? Nyt liikutaan täysin epämukavuusalueella itselleni.
Ei välttämättä meinaa vielä mitään. Mutta mites ne välykset ylös-alas suunnassa???
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 17.02.2013, 11:53
KarvaTurpa KarvaTurpa ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.03.06
Sijainti: Joensuu, Finland.
Viestit: 609
Perusasetus

Entinen läjä piti aikanaan kilinää moottorijarrutuksen loppuvaiheilla ja kiihdytyksen alussa jos varovasti aikoi liikkeelle lähteä. ristikoita vaihdoin ja välyksiä tutkin, mutten löytänyt mitään vikaa. Vika korjaantui kun viimein tuli aika uusia renkaat. Joku rengas ei ilmeisesti ollutkaan samankokoinen ja voimalinjaan syntyi joku pänninki joka purkaantui tietyissä tilanteissa kuuluviin kilinänä etuperän seutuvilta.
__________________
Toyota 4runner diesel 1991
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 19.02.2013, 09:23
PikkuF:n Avatar
PikkuF PikkuF ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 31.07.03
Sijainti: Porvoo,eteläsuami
Viestit: 559
Perusasetus

Yksi mahdollinen syyllinen tuohon moottorijarrutusjurinaan voi olla kardaanilaipan laakerin kuluneisuus.Eli jos laippa liikkuu ylös-alas sen verran että se tuntuu sormenpäissä,niin laakeri on todennäköisesti tiensä päässä.
Kardaanin ristikot pitää myöskin olla kunnossa ja kardaani tasapainoitettu.
Sen lisäksi itse kardaanin ja liun haarukat pitää olla samansuuntaiset keskenään.
Kardaanin tasapainoituksen saa myös sekaisin työntämällä liun "ylösalaisin" sisään...
__________________
Minäkö muka tyhmä?
Nyt en ymmärrä mitään.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 19.02.2013, 18:56
holtom holtom ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.02.13
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 43
Perusasetus

Mulla sama rohina kun neliveto päällä moottorijarrulla tai tyhjäkäynnillä päästelee. Oikeastaan koivin ärsyttävä ääni. Ajelin sitten takapotkuna 400 km talvikelissä kusiluistin renkailla kun Bertan viikko sitten hajin. Pitänee tarkastella kiristykset, rasvat, öljyt tarkistaa/vaihtaa ja ihailla muutoin vain
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 19.02.2013, 21:05
JarLaa:n Avatar
JarLaa JarLaa ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.01.08
Sijainti: Hml, Finland.
Viestit: 93
Perusasetus

Kiitos kaikille! Taas monta tarkistettavaa kohdetta näillä hyvillä ohjeilla. Pakkohan sen on noilla selvitä
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hiluxin voimansiirrosta TojoHilux Tekniikka & Jutustelu 2 08.10.2009 23:19
KIIREELLINEN kysymys BJ:n voimansiirrosta P.S-77 Tekniikka & Jutustelu 8 23.10.2006 18:37
Rangen etuakselista/ voimansiirrosta vepele Tekniikka & Jutustelu 17 05.01.2006 21:41
Ihme ääni... Kumikameli Tekniikka & Jutustelu 6 12.11.2005 18:57
Rangen voimansiirrosta BH50 Tekniikka & Jutustelu 9 19.09.2005 15:44


Sivu luotu: 16:04 (GMT +2).