Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 22.02.2012, 17:34
Akipell Akipell ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.08.09
Sijainti: jyväskylä
Viestit: 161
Perusasetus

kolina


tai kardaanin pultit löysällä kardaanista vaihdelaatikon päästä. yhen safarin ajaneena sentin laipat irtitoisistaan. tai napalukot käännettyinä mutta keppi 2wd asennossa. ja taas lentää osia.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 22.02.2012, 18:08
4x4_88:n Avatar
4x4_88 4x4_88 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 13.12.06
Sijainti: SUOMI
Viestit: 286
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Akipell Näytä viesti
napalukot käännettyinä mutta keppi 2wd asennossa. ja taas lentää osia.
Mitä sieltä muuten hajoaa? Itse olen joskus ajanut takavetopäällä ja nappikset kiinni.
__________________
BJ40 ´75
http://www.offroadoulu.com/
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 22.02.2012, 19:05
Killer-Wo:n Avatar
Killer-Wo Killer-Wo ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.01.04
Sijainti: Kemi, Finland.
Viestit: 1.652
Perusasetus

Ei sieltä lennä tai hajoa mitään.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 22.02.2012, 21:33
JarLaa:n Avatar
JarLaa JarLaa ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.01.08
Sijainti: Hml, Finland.
Viestit: 93
Perusasetus

Onko pahempi, että on napalukot ja takaveto päällä, vai napikset auki ja neliveto päällä? -80luvun lopulla tulli ajettua työkseen HJ 60, jossa napalukot aina päällä, neliveto silloin kun sitä tarvitsi. kai sillä muutaman vuoden aikana 50 tkm tuli ajettua noin, minkään hajoamatta.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 24.02.2012, 09:19
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.248
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JarLaa Näytä viesti
Onko pahempi, että on napalukot ja takaveto päällä, vai napikset auki ja neliveto päällä? -80luvun lopulla tulli ajettua työkseen HJ 60, jossa napalukot aina päällä, neliveto silloin kun sitä tarvitsi. kai sillä muutaman vuoden aikana 50 tkm tuli ajettua noin, minkään hajoamatta.
Ite ajelen talvet aina napikset kiinni ihan siitä syystä että silloin se nelikko löytyy tarvittaessa. Ei ainakaan meikäläinen ole tarpeeksi rattimies takaveto sladeihin bertalla.

Etu ja takaperäthän on samat ja kardaani osat on samat joten saman ne kestää pyöriä. Ja omasta kokemuksesta sanoisin että paremmin kestää kaikki ristikot laakerit ym. jos ne pyörii eikä pääse hapettumaan paikalleen.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 24.02.2012, 10:30
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.322
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Ite ajelen talvet aina napikset kiinni ihan siitä syystä että silloin se nelikko löytyy tarvittaessa. Ei ainakaan meikäläinen ole tarpeeksi rattimies takaveto sladeihin bertalla.

Etu ja takaperäthän on samat ja kardaani osat on samat joten saman ne kestää pyöriä. Ja omasta kokemuksesta sanoisin että paremmin kestää kaikki ristikot laakerit ym. jos ne pyörii eikä pääse hapettumaan paikalleen.
Juuri näin. Ajettaessa napalukot kiinni pelkällä takavedolla ei etupään voimansiirto rasitu käytännössä yhtään, se ei juurikaan välitä momenttia Ja pysyy tosiaan esim. ristikot kunnossa kun liikkuvat.

Suikkamies ei moisia turhakkeita (=napalukkoja) roplaa, tarpeettomat viritykset citymaastureita varten
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hiluxin voimansiirrosta TojoHilux Tekniikka & Jutustelu 2 08.10.2009 23:19
KIIREELLINEN kysymys BJ:n voimansiirrosta P.S-77 Tekniikka & Jutustelu 8 23.10.2006 18:37
Rangen etuakselista/ voimansiirrosta vepele Tekniikka & Jutustelu 17 05.01.2006 21:41
Ihme ääni... Kumikameli Tekniikka & Jutustelu 6 12.11.2005 18:57
Rangen voimansiirrosta BH50 Tekniikka & Jutustelu 9 19.09.2005 15:44


Sivu luotu: 18:13 (GMT +2).