![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Ei ole eristeitä, letkut menee paljaana. Mitäköhän sillä eristämisellä on haettu??
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Ei ole minullakaan pelkät kumiletkut eköhän ainakin Jeepin konehuoneessa lämpöä riitä ainakin vartin ajon jälkeen.
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
Enpä oo kuullu enkä kuvitellu minäkään että ne vois jäätyä.
Mitä mieltä porukka venttiilinvoiteluaineesta? Esim. FlashLube: http://www.cnghouse.fi/tuotteet/flashlube/ Olisko yhtään tarpeellista nykymoottorille? Vai onko ne niitä jotka ei tykkää lyijyttömästä bensastakaan? |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Joo en ollut itekkään tollasta eristämistä edes ajatellut.
Flashlubesta mulle sanottiin, että japanin moottoreissa osassa tarpeellinen. Jenkit ja eurot ei kuulemma tarvii. Tarkempia perusteluja asiaan en saanut. Omaan autoon kun kysyin niin vastaus oli että ei siitä haittaakaan ole, mutta ei hyötyäkään. |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Lisäainepurkki inkkeineen tuli aikoinaan hommattua setin mukana mutta koskaan se ei autoon asti päässyt, tai oli se pitkään konehuoneessa mutta ei kytkettynä.
Sitten kun Ryöväriin iskee kansiremppa, joka voi olla vaikka huomenna kun mittarissa on +200tkm, näkee miten venttiilit ovat jaksaneet. Ilometrejä on ajettu kaasulla kuitenkin jo ~49tkm eikä mitään käyntiin tai päästöihin vaikuttavaa ole ilmennyt. Rupes muuten Ryövärille kilsat maistumaan kaasujen myötä. Aiempi max 9-10tkm/v vaihtui +25tkm/v. Auto tykkää kun sillä ajetaan, jopa brittiauto.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Lainaus:
Tulpatkii tuli jo alkuviikosta, jospa ens viikolla joku ilta kerkeis vaihtamaan. |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Vihaisen oloisena tuo ulkomaanelävä on kirjoitellut.
Toihan olis näköradiossa yhtä ...piip...piip... Ehkä se lubesetti kannattaa laittaa, nehän ei oo edes kalliita. Ite pallottelin silloin ostotilanteessa sähkö-sähköttömän syteemin välillä ja ostin sähköttömän kun oli niin paljon halvempi ja tommonen omavaraisuus viehättää. Alipaineella imee lirpettiä pullosta. Mulla on totuuden paikat edessä ton omani kanssa, meni pata remonttiin muista syistä ja kunhan tuosta saa hatut pois niin näkee mikä meininkin siellä on. On kyllä kaasujen syytä koko homma... kuka korvaa!!! ![]() Ajattelin vaihtaa semmoiset suuntaavat suutintököt imusarjaan kun semmoiset ostin hiljattain, kaks vanhoista katkes imusarjaan. En sitten ruvennut takkuamaan siellä ahtaassa ja nostin koko imusarjan pois. Virhe #1: siitähän näkee Ryövärin nokkakepin. Virhe #2 katsoin sitä, rumana se on. Virhe #3 Menin ja mittasin huonoimman nokan, kamaa hävinnyt. Virhe #4, tutkin nostajia, kuluneet reilusti kupille. --> ottaa moottorin pois. Nytpä sitten näkee miten yläkerta on tullut toimeen kaasun kanssa. Kannen imukanava ja venttiililautanen ainakin on puhdas kuin kuoropojan mieli.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. Viimeksi muokannut AVRO : 09.03.2013 11:24 |
|
#8
|
||||
|
||||
P0 101
Minkäskokoisilla suuttimilla/kaasunpaineella palstan kaasu-ukkelit ajelee?
Mulla taas viime kesästä lähtien enenevässä määrin sytytelly moottorin vikavaloo ja P0 101 -koodi löytyy sieltä. Ei viittis joka päivä kahta kertaa sitä nollailla, joten mikäköhän mättää? Ilmamassamittarillehan tuo kohdistuu, mutta se ei ole vialla kun kerran bensalla ajellessa ei koodia edes pyydä. Eli vaihtoehto b, ilmavuoto eli tässä tapauksessa liikaa kaasua suhteessa siihen mitä MAF päästää lävitsensä. Tätä herjas jo alkuunkin toissa keväänä ennen kuin sain laitteet säätöön, korjaantui silloin isommilla suuttimilla. Vuoden siis pelas moitteetta 2.6 mm suuttimilla ja 1.8 bar kaasunpaineella (tyhjäkäynnillä). Nyt kokeillu nostaa painetta/lyhentää aukioloaikaa ja laskea painetta/pidentää aukioloaikaa ja rukannu karttaa muuten vaan, ei vaan kelpaa vaikka muuten toimii nätisti ja vedot on ihan kohdallaan myös. Pitäiskö vielä vaihtaa pykälää isommat suuttimet että sais aukioloajan eli "ruiskutusajan" mahollisimman pieneksi? Tän mukaan 2.2 mm suuttimetkin riittäis tollaseen 239 heposeen kutoskoneeseen, on tosin joku Autogas Italian taulukko eikä Lovaton mikä mulla: ![]() Täältä korjausmanuskan kertomaa ko. koodista: http://www.purefjcruiser.com/docs/20...em/0050019.pdf Ja tässä dataa perjantaiselta valonsyttymishetkeltä (Lahden motarilla tasakaasulla), osaako joku nörtti tulkata mikä on poskellaan vai onko mikään? Omaan silmään ei osu.
Viimeksi muokannut -MaTTi- : 21.12.2013 18:49 |
|
#9
|
||||
|
||||
|
Tältä näyttää n. 45 tkm kaasulla ajetut iridium-tulpat (sorry kännykuva, ei saanu tarkennettua ihan kohdalleen):
![]() Pientä kuoppaa kulunut kärkeen, muuten moitteettoman näköiset. Tuli vaihdettua remmiahtimen asennuksen yhteydessä vuodenvaihteessa, mukana kun tuli samanlaiset. Kaasullakin kulkee edelleen ok, pitää vaan syöttää bensaa vähän sekaan kun paineensäätimen virtauskyky taitaa loppua kesken. Tuli käytyä Joutsassa biokaasutankilla. Aika sekasin menee tuosta aidosta biosta, metaanipitoisuus selvästi huono, kone käy laihalla/tehoa puuttuu, kulutus suurempi ja ainetta menee kiloissa reippaasti yli 16 kg 90 litran tankkiin johon normaalisti menee n. 14.5 kg. Vikavalonkin sytytti kun ei fuel trimmien säätövara riitä. |
|
#10
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
|
|
#11
|
||||
|
||||
|
Kannet valmiina pajalla. Koneistusukon mukaan venttiilit ja seetit hyvässä kunnossa, ei mitään normaalista poikkeavaa kulumaa/syöpymää.
Eli roverin kasi näyttäisi pärjäävän hyvin ilman suoja-ainettakin, jotain +50tkm ajettu kaasulla.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Unimoggeja ja jutustelua aiheesta | pee | Tekniikka & Jutustelu | 694 | 26.07.2025 22:25 |
| Jutustelua Xenoneista | ärjyy70 | Tekniikka & Jutustelu | 178 | 11.03.2016 14:05 |
| Jutustelua | Elmo | Jokes | 0 | 21.08.2006 12:33 |
| Pieniä huomioita ( jutustelua) | Ex_inkkari | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 11.09.2004 18:06 |
| Mielipide (jutustelua, ei tekniikkaa) | IironSika | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 02.09.2004 20:00 |