![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Joo kannattaa facebookin puolelta seurata terragassin Mikon kirjoituksia. Siellä on ollut paljon nyt juttua noista Dual-fuel sarjoista.
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Siellähän sitä on tullut seurattua. Henkilöautoissa dual-fueli ei tuo niin suurta säästöä kuin isommassa kalustossa, takaisinmaksuaika on pitkä. Ton oman auton kulutusta laskeskelin niin vuositasolla nykyisillä hinnoilla ja kilometreillä säästöä tulisi reilu tuhat euroa.
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
joko ne nuo diesel kaasu härvelit toimii oikeasti ? joskus runsas vuos sitten kyselin uuden Volvon D3 moottoriin kaasutus settiä, lupaili palata aiheeseen kun kokemusta on, eipä oo vielä kuulunu ... ois ollu pk-seudulla pirssissä mielenkiintoinen testialusta - no, nyt aika on mun osalta menny sen ohi jo kun on dieselhybridi ajossa
ihmeen vähän noista kyllä mitään kuulee, kummastakaan systeemistä
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Kuinkas tuo regulaattorin lämmityskierto? RAMin sarjan mukana tuli letkut ja T-haarat, mitkä viittaisivat rinnalle kytkentään. Mutta eikös tuossa ole vaarana että neste menee sieltä mistä helpoiten pääsee? Eli toisin sanoen onko ongelmana että sisätilat pysyvät kylmänä, jos neste kiertää suurimmaksi osaksi regulaattorin läpi?
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
pk seudulla pyörii yhen invataksiyrityksen sprintereitä, maakaasupelejä... nää on vissiin ehkä tehtaan tekeleitä sitten, bensakoneesta ko ?
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Vai toimii 30/70 suhteella? Tarkistapas muistakin lahteista, ettei tulisi pettymysta. Noita LPG-Diesel asennuksia on taalla jonkin verran ja taalla ilmoitetaan kaasun osuudeksi 10-30 % ajotavasta riippuen. Kaasu kytkeytyy pois, kun kierrokset laskee joutokaynnille tai moottorilla ei ole kuormitusta. Juttelin kaasuasennuksia tekevan asentajan kanssa, ja han suositteli kaasua ainoastaan tehdasasennettuihin turbodieseleihin. Etenkin turbottomissa dieseleissa kaasusta saatava hyoty on minimaalista ja jalkiturbotetuissa koneissa tulee kestavyysongelmia. Kaasun kaytosta dieseleissa Australiassa on pitka ja varikas historia. Alkunsa se sai siita, kun rekoissa pitkissa nousuissa ei tehot riittaneet ja joku alysi ottaa kaasupullon hyttiin ja siita letku moottorin ilmanottoon. Kun tarvittiiin lisatehoa, niin kuski kiersi pullon venttiilia nappituntumalla ja aina joskus kavi, ettei kaasun syotto ollut aivan kohdallaan ja moottorista kuului kova parkaisu, kun osien kappaleet sinkoilivat. |
#10
|
||||
|
||||
![]()
nyt tarkkana, LPG (propaani?) ja CNG (maakaasu?) taitaa kuitenkin olla aika erilaisia kaasuja
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#11
|
||||
|
||||
![]() Nestekaasu ja maakaasu (CNG) ovat kuitenkin eriasia. Tokihan kaasun kannattavuus on parhaillaan bensakoneen kanssa, mutta eiköhän tuo diesel puolikin ihan toimivaaa ole. Kulutus arviot varmasti tarkentuvat kokoajan silläpuolella. |
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Valtra on tehnyt protoversion tai kaks biokaasutraktorista, ja siinä dieselin osuus oli niinkin pieni kuin 13%. Commonrail kone ja molemmat polttoainejärjestelmät ovat väylässä joten niiden hallinta suhteessa toisiinsa helppoa.
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#14
|
|||
|
|||
![]()
RAM:ia näkyy ainakin valokuvissa olevan (feisbookki).
|
#15
|
||||
|
||||
![]()
Jeps RAMmihan tuo vissiin on.
|
#16
|
||||
|
||||
![]()
Mites onko muilla kaasuletkut eristetty matalapaine puolella? Itsellä ei ole. Näin vain Oragassin facebook sivuilla kuvia, joissa letkut oli eristetty talveksi.
Onko tästä iloa? |
#17
|
||||
|
||||
![]()
Ei ole eristeitä, letkut menee paljaana. Mitäköhän sillä eristämisellä on haettu??
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. |
#18
|
||||
|
||||
![]()
Ei ole minullakaan pelkät kumiletkut eköhän ainakin Jeepin konehuoneessa lämpöä riitä ainakin vartin ajon jälkeen.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Unimoggeja ja jutustelua aiheesta | pee | Tekniikka & Jutustelu | 694 | 26.07.2025 22:25 |
Jutustelua Xenoneista | ärjyy70 | Tekniikka & Jutustelu | 178 | 11.03.2016 14:05 |
Jutustelua | Elmo | Jokes | 0 | 21.08.2006 12:33 |
Pieniä huomioita ( jutustelua) | Ex_inkkari | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 11.09.2004 18:06 |
Mielipide (jutustelua, ei tekniikkaa) | IironSika | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 02.09.2004 20:00 |