![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Tuohon olen päässyt muutaman kerran aivan väkisin yrittämällä. Ja lisäys mäntsälässä (ST1) taitaa olla suomen halvin kaasu.
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Tuolla toisaalla tulikin jo esiin että meikäläinenkin ajelee kaasupiiraksella kun pärssus ei kestä bensanhintoja, tai ei ole kestänyt enää yli kuuteen vuoteen.
![]() Aútogas Powerjet+ on mulla systeeminä, alkuperäiset tupla paineensäätimet on korvattu yhdellä pienemmällä letkuviidakon vähentämiseksi ja toimivuuden parantamiseksi. Suuttimet on vaihdettu sarjan alkuperäisestä 2 x 4:n kikkareesta 4 x 2 kikkareiksi helpottamaan niiden sijoittelua. Takakontissa vesitilavuudeltaan 120litr kuituvahvisteinen teräspullo, hinkuna olis sijoittaa vielä yks pikkupullo varapyöräkoteloon. Tankkausliitin mahtuu II-Rangessa hienosti bensakorkin kaveriksi, ei tarvi missään konehuoneessa sörkkiä. ![]() 8,5-9kg menee tasaisesti kaasua ilman ajotavan kummempaa tarkkailua. Allekkin pääsee mutta sitten on jo hipsuteltava. Toimintamatka kaasulla on 240km kesällä ja karvan yli 200km talvella. Riittää kohtuullisesti mun pääasiallisiin ajoihin. Tankkauspisteistä semmoinen havainto että Gasum painaa säiliön selvästi täydemmäksi, kun vertaa tohon Mänttilän ST1 asemaan. Myös semmoinen havainto että Mänttilän asema huomattavan epävarma toiminnaltaan, tämä kulminoituu varsinkin kylmillä keleillä. Kesällä toimii mutta syksyllä alkaa nikottelu ja hidastelu. Viherrysrangaistusverosta huolimatta ajo on aika edukasta ainakin näillä bensakulutuksilla/hinnoilla. Varsin tyytyväinen olen ollut sijoitukseen, ja onhan tuossa vähän semmoista pientä lisäharrastetta jos semmoisesta tykkää. KaasuGurun sanoja lainatakseni tässä on se mukava juttu että voi ajella semmoisella autolla josta tykkää, eikä semmoisella joka on pihi mutta v***ttaa joka kerta kun sillä ajelee. Kone pysyy hieman puhtaampana. Tulpat ovat tosi siistit ja öljyt selkeästi vaaleampia kuin pelkässä bensakäytössä 10tkm vaihtovälillä. Ihan tavalliset sytkätulpat toimii ja kestää ainakin tässä hidaskäyntisessä haaramoottorissa. Ei tarvi ostaa niitä SIKAKALLIITA CNG-tulppia, setin kokeilin eikä niiden käytöllä voittanut mitään. Bensaa menee vielä toki. Käynnistys kylmänä bensalla, parin kilsan ajon jälkeen talvella voi jo vaihtaa kaasulle kun säädin on vähän lämmennyt.(pysyy varmasti käynnissä myös tyhjäkäynnillä) Lämpöisenä voisi ehkä startata suoraan kaasulla mutta tuntuu olevan varmempi käyttää 10sec viivettä ennen kuin vaihtuu kaasulle. Miinuksia: Tavaratilasta ~puolet meni pullolle. Hieman tehoa ja vääntöä uupuu, mutta tästä on tuntuvaa haittaa vain esim. kärryn vedossa tai jossain tiukassa ohitustilanteessa. Vaihto bensalle tosin onnistuu silmänräpäyksessä jos on tarve.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Juurikin näin!
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
Onkohan muilla palstalaisilla maakaasulaitteita autoissaan? Kuhalla on Jeepissä, mutta tässäkö nämä? |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
ST1 myös lopettaa tankkauksen kerrasta eikä jää liruttelemaan kuten Gasum.(Tattis)
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Eiks sulla oo paineensäätimessä mitään mittaria? Tattarisuollahan näkyy tienpuoleisen mittarin näytön alaosan (piiloon jäävän) ja ulkokuoren välistä yläviistosta tihrustamalla paineen.
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
On mittari mutta se on tällä hetkellä pelkästään sähköisesti kytketty. Uusi on kyllä odottamassa asennusta.
En kyllä ikuna jaksanut tutkia paineita silloin kun mittari oli vielä toiminnassa. ![]() Gasumilla vaihtelee paine 185-220bar:n välillä lämpötiloista riippuen. (sen aseman mittarin mukaan)
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. Viimeksi muokannut AVRO : 26.01.2013 20:47 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Unimoggeja ja jutustelua aiheesta | pee | Tekniikka & Jutustelu | 694 | 26.07.2025 22:25 |
Jutustelua Xenoneista | ärjyy70 | Tekniikka & Jutustelu | 178 | 11.03.2016 14:05 |
Jutustelua | Elmo | Jokes | 0 | 21.08.2006 12:33 |
Pieniä huomioita ( jutustelua) | Ex_inkkari | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 11.09.2004 18:06 |
Mielipide (jutustelua, ei tekniikkaa) | IironSika | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 02.09.2004 20:00 |