![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Vittu, pitäskö perustaa oma ketju betonirakentamiseen liittyen. Tää vähän rönsyilee. Sori aloittajalla ![]()
__________________
HJ61 MMC |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Eihän tuo tosiaan ole poikkeuksellisen iso tuo silta ja on nuo pitkät sillat tiedossa vaikka tuolla sipoonlahdella. En kuitenkaan kovin montaa noin leveää siltaa tiedä. Kyseessä on tekeillä oleva oleva ylikulkusilta, jossa moottoritie ja rampit ylittää Kehäradan Keimolassa. Äkkiseltään sitä luulisi tunneliksi, mutta silta se kuulemma on ja mitat tosiaan siten noin päin. Haminan tietämillä samantyyppinen rakenteilla. Siinä pituus luokkaa 20 metriä ja leveys 499 metriä. Jos ois 500 metriä, niin menisi tunneliksi väkisin ja määräykset sen mukaiseksi, mutta nyt sitä voidaan käsitellä siltana, jossa joku tie menee tulevan moottoritien yli. Jos sitten vähän siihen tallin lattian pinnoittamiseen. Itse varmaan vaan maalaisin betonimaalilla tai sitten epoksilla pinnoittaisin. Maalattu ois helpompi korjaillakin ja estäisi myöskin pölyämistä ja nesteiden imeytymistä betoniin. Nuo hierrettävät pinnoitteetkaan ei ihan mahdottomia kestä kuitenkaan. Toki varmasti kotitallissa kestävät, mutta esim mun työpaikalla tuntuu melkoisesti irtoavan lattiasta pölyä, vaikka on tuollein pinnoitettu. Trukkiliikenne on tosin kotitallia aika lailla raskaampaa ja pyöräkuormat aika suuret välillä. Nastatkaan ei ehkä auta siihen lattioiden kestävyyteen. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Miksi huokostettu?
betonissa on aina vähän kosteutta ja siihen tulee jostain vettä ja varsinkin ulkona olevissa betonilaatoissa oleva vesi jäätyy niin siihen laitetaan lisähuokoistus eli pieniä mikrohuokosia joihin jäätyvä vesi saa laajentua rikkomatta betonia. ![]()
__________________
veli-matti |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ulkotilat on asia erikseen! Erittain tarkea vaihe valussa on tiivistys, joka lattiatoissa usein jaa tekematta. Vibraamaton norm. betoni ei ikina saavuta suunnittelulujuuttaan! Pinnoittamatta jattaminen ei ole hyva ajatus. Maantiesuola renkaista, oljyt yms liottelevat aineet (maito yksi pahimmista) vahingoittavat betonia nopeasti. Saat harjata ja harjata lattiaa ja aina polisee! Jalkihoida = pida kosteana riittavan kauan, jos on kiire kayta nesteytinta/notkistinta = vahemman vetta ja parermpi loppulujuus. Betoni ei "kuivu" vaan sitoutuu. Etta silleen. Viimeksi muokannut Topi1982 : 09.02.2013 06:58 |
#6
|
|||
|
|||
![]()
autokatos on tehty vuonna nakki ja muussi!
mutta jos porukka on sitä mieltä että vanha betoni pois ja pohja kunnnolla eristää, niin mitenkä se onnistuu? onko kumminkin tarkoitus että se eristys menee leveämmälle (ohi ulkoseinänpinnan) kuin se uusi betonilattia? kumminkin seinä ja katto pysyy paikoillaan, harkkoilla tarkoitus nostaa ylöspäin! |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Esimerkkina vaan mita myrkkya se maito on verrattuna vaikka kaljaan!
![]() Siis betonin kyseessa ollen. Pakollinen tiede osio: Maito reagoi betonin vapaan kalkin kanssa ja rapauttaa sen (betonin). Vanhat meijereiden betoniset viemariputket havisivat olemattomiin, kun ei tiedetty maidon pirullisia ominaisuuksia. ![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Katos perhanaa. Se olikin 140 leveä. Pitäis enemmän olla ajatusta mukana kun lukee
![]()
__________________
HJ61 MMC |
#10
|
|||
|
|||
![]() Mutta tuohon alkuperäiseen kysymykseen:
Siis jos halutaan tehdä autotalliin lattia, joka ei halkeile, niin pohjat pitää olla kunnossa: siis jos/kun tuo vanha lattia on valettu perustamatta, niin vaikka siihen vanhan ja uuden valun väliin pistetään mitä eristettä, ja uusi valu on perinteinen lattiavalu, niin halkeaa varmasti, kun alusta antaa periksi.
-> siis periaatteessa maaperätutkimuksen mukaan annetaan perustamisohjeet, jotka toimii pohjana rakennesuunnittelulle.... Mutta noin periaatteessa vois olla hiekkamaalla esimerkiksi: (selvyyden vuoksi aloitetaan lattiapinnasta): noin 100mm betoni laatta, jos nosturia tms niin paksumpi niiltä kohtiin, sopivaa betonia, toimittaja tietää, kun kerrot. Lämpöeriste: "routastyroksi" kestää paljon, mutta voi olla perusteltua käyttää parammin puristusta kestävää... siis noin 100mm, ja sitte kapillaarikatko pestystä? sepelistä, 300-500mm, jossa salaojitus. ja sitten tarvittavan vahva sora/hiekkapatja.... Ja tuohon betonilattian pinnoitukseen: Oman tallin lattia on valettu "lujimmalla" normaalimassalla, ja sitten hiottu betoniliima pois (tämä yleensä ongelmana, jos pinnoite ei pysy) ja sitten lattia karkaistu kemiallisesti (25kg hienon suolan näköistä ainetta sekoitettiin veteen, ja harjattiin lattiaan 2x4 tuntia?, nimeä en nyt muista, mutta esim. lentokonehalleja pinnoitetaan noin) ja sitten, kun lattia oli taas kuiva, niin vedin solmasterin ep-10? epoksin lattiaan, ensimmäinen kerros pikkasen liikaa ohennettuna, toinen kerros normaalisti ohennettuan, vastoin ohjeita ![]() Ja maksamaton mainos, edelleen solmaster, UR300? maalilla maalasin kipsilevyseinä, ja sinnekkin kestää sotkea vanhaa dsl-moottoriöljyä, lähtee paperilla pyyhkimällä parin päivän päästä.... |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Autotallin korotusta | mikaelt | Chit-Chat | 5 | 22.04.2011 12:12 |
Myydään Autotallin Hylly | Rekisteröimätön | O/M/V Muut | 2 | 08.09.2010 18:46 |
Myyty Autotallin ovet | khonkonen | O/M/V Muut | 1 | 14.09.2009 20:18 |
Myyty Autotallin pariovet | MakeO | O/M/V Muut | 12 | 17.05.2009 09:21 |
Autotallin ovi | Killer-Wo | Chit-Chat | 5 | 21.01.2009 17:32 |