Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 08.02.2013, 20:13
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ssuvik Näytä viesti
Suurin osa liikuntasaumoista on leveys-suunnassa. Joka tapauksessa rakenteet missä on liikuntasaumat muuallakin kuin kannen ja maatuen välissä, on harvinaisia.
Epäselvästi ilmaisin itteeni. Tokihan ne saumat yleensä on poikkisuunnassa, mutta tässä silta on jaettu liikunta-alueisiin poikkisuunnassa, eli tietysti silloin saumat pitkittäin. Vaan harvemminpa tuollaisia 140 m leveitä ja 15 m pitkiä siltoja tehdäänkään.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 08.02.2013, 20:24
ssuvik:n Avatar
ssuvik ssuvik ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.02.12
Sijainti: Nurmo
Viestit: 2.748
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vmt Näytä viesti
Epäselvästi ilmaisin itteeni. Tokihan ne saumat yleensä on poikkisuunnassa, mutta tässä silta on jaettu liikunta-alueisiin poikkisuunnassa, eli tietysti silloin saumat pitkittäin. Vaan harvemminpa tuollaisia 140 m leveitä ja 15 m pitkiä siltoja tehdäänkään.
Minkäs takia siellä tuollaiseen on päädytty? Ei tuo ole mitenkään poikkeuksellisen iso silta. Esim. 7-tie pyyhkäisee Sipoonlahden yli kahta 300x15 metristä pitkin. Ei niissäkään ole ainuttakaan liikuntasaumaa muutakuin päissä.

Vittu, pitäskö perustaa oma ketju betonirakentamiseen liittyen. Tää vähän rönsyilee. Sori aloittajalla
__________________
HJ61
MMC
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 08.02.2013, 21:26
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ssuvik Näytä viesti
Minkäs takia siellä tuollaiseen on päädytty? Ei tuo ole mitenkään poikkeuksellisen iso silta. Esim. 7-tie pyyhkäisee Sipoonlahden yli kahta 300x15 metristä pitkin. Ei niissäkään ole ainuttakaan liikuntasaumaa muutakuin päissä.

Vittu, pitäskö perustaa oma ketju betonirakentamiseen liittyen. Tää vähän rönsyilee. Sori aloittajalla
joo, menee vähän ohi alkuperäisen aiheen, mutta silti...
Eihän tuo tosiaan ole poikkeuksellisen iso tuo silta ja on nuo pitkät sillat tiedossa vaikka tuolla sipoonlahdella. En kuitenkaan kovin montaa noin leveää siltaa tiedä.
Kyseessä on tekeillä oleva oleva ylikulkusilta, jossa moottoritie ja rampit ylittää Kehäradan Keimolassa. Äkkiseltään sitä luulisi tunneliksi, mutta silta se kuulemma on ja mitat tosiaan siten noin päin. Haminan tietämillä samantyyppinen rakenteilla. Siinä pituus luokkaa 20 metriä ja leveys 499 metriä. Jos ois 500 metriä, niin menisi tunneliksi väkisin ja määräykset sen mukaiseksi, mutta nyt sitä voidaan käsitellä siltana, jossa joku tie menee tulevan moottoritien yli.

Jos sitten vähän siihen tallin lattian pinnoittamiseen. Itse varmaan vaan maalaisin betonimaalilla tai sitten epoksilla pinnoittaisin. Maalattu ois helpompi korjaillakin ja estäisi myöskin pölyämistä ja nesteiden imeytymistä betoniin. Nuo hierrettävät pinnoitteetkaan ei ihan mahdottomia kestä kuitenkaan. Toki varmasti kotitallissa kestävät, mutta esim mun työpaikalla tuntuu melkoisesti irtoavan lattiasta pölyä, vaikka on tuollein pinnoitettu. Trukkiliikenne on tosin kotitallia aika lailla raskaampaa ja pyöräkuormat aika suuret välillä. Nastatkaan ei ehkä auta siihen lattioiden kestävyyteen.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 08.02.2013, 23:06
veli-matti:n Avatar
veli-matti veli-matti ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.08.09
Sijainti: Kemi
Viestit: 172
Perusasetus

Miksi huokostettu?
betonissa on aina vähän kosteutta ja siihen tulee jostain vettä
ja varsinkin ulkona olevissa betonilaatoissa oleva vesi jäätyy niin siihen laitetaan lisähuokoistus eli pieniä mikrohuokosia joihin jäätyvä vesi saa laajentua rikkomatta betonia. pitäs toimia
__________________
veli-matti
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 09.02.2013, 06:23
Topi1982 Topi1982 ei ole kirjautuneena
Banned
 
Rekisteröitynyt: 25.01.06
Viestit: 3.077
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veli-matti Näytä viesti
Miksi huokostettu?
betonissa on aina vähän kosteutta ja siihen tulee jostain vettä
ja varsinkin ulkona olevissa betonilaatoissa oleva vesi jäätyy niin siihen laitetaan lisähuokoistus eli pieniä mikrohuokosia joihin jäätyvä vesi saa laajentua rikkomatta betonia. pitäs toimia
Sisalattiaan huokostinta? Ennenminkin vesitiivista betonia!
Ulkotilat on asia erikseen! Erittain tarkea vaihe valussa on tiivistys, joka lattiatoissa usein jaa tekematta. Vibraamaton norm. betoni ei ikina saavuta
suunnittelulujuuttaan!

Pinnoittamatta jattaminen ei ole hyva ajatus.
Maantiesuola renkaista, oljyt yms liottelevat aineet (maito yksi pahimmista) vahingoittavat betonia nopeasti. Saat harjata ja harjata lattiaa ja aina polisee!
Jalkihoida = pida kosteana riittavan kauan, jos on kiire kayta nesteytinta/notkistinta = vahemman vetta ja parermpi loppulujuus.
Betoni ei "kuivu" vaan sitoutuu. Etta silleen.

Viimeksi muokannut Topi1982 : 09.02.2013 06:58
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 09.02.2013, 09:05
nissand22 nissand22 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.10.11
Sijainti: outokumpu
Viestit: 119
Perusasetus

autokatos on tehty vuonna nakki ja muussi!
mutta jos porukka on sitä mieltä että vanha betoni pois ja pohja kunnnolla eristää, niin mitenkä se onnistuu? onko kumminkin tarkoitus että se eristys menee leveämmälle (ohi ulkoseinänpinnan) kuin se uusi betonilattia?
kumminkin seinä ja katto pysyy paikoillaan, harkkoilla tarkoitus nostaa ylöspäin!
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 09.02.2013, 10:17
JJ90:n Avatar
JJ90 JJ90 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 24.09.10
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.200
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jyty Näytä viesti
Maantiesuola renkaista, oljyt yms liottelevat aineet (maito yksi pahimmista) vahingoittavat betonia nopeasti.
Jyty asian ytimessä, mut kellä helvetillä on tallissa maitoa? Tähän toki offipalstan kymmenet maitokuskit sanoo että hep.
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 09.02.2013, 19:59
Topi1982 Topi1982 ei ole kirjautuneena
Banned
 
Rekisteröitynyt: 25.01.06
Viestit: 3.077
Perusasetus

Esimerkkina vaan mita myrkkya se maito on verrattuna vaikka kaljaan!
Siis betonin kyseessa ollen.
Pakollinen tiede osio:
Maito reagoi betonin vapaan kalkin kanssa ja rapauttaa sen (betonin).
Vanhat meijereiden betoniset viemariputket havisivat olemattomiin, kun ei tiedetty maidon pirullisia ominaisuuksia.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 08.02.2013, 23:48
ssuvik:n Avatar
ssuvik ssuvik ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.02.12
Sijainti: Nurmo
Viestit: 2.748
Perusasetus

Katos perhanaa. Se olikin 140 leveä. Pitäis enemmän olla ajatusta mukana kun lukee No nyt ymmärrän miksi rakenne niin erikoinen.
__________________
HJ61
MMC
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 09.02.2013, 00:32
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Mutta tuohon alkuperäiseen kysymykseen:


Siis jos halutaan tehdä autotalliin lattia, joka ei halkeile, niin pohjat pitää olla kunnossa: siis jos/kun tuo vanha lattia on valettu perustamatta, niin vaikka siihen vanhan ja uuden valun väliin pistetään mitä eristettä, ja uusi valu on perinteinen lattiavalu, niin halkeaa varmasti, kun alusta antaa periksi.

-> siis periaatteessa maaperätutkimuksen mukaan annetaan perustamisohjeet, jotka toimii pohjana rakennesuunnittelulle....

Mutta noin periaatteessa vois olla hiekkamaalla esimerkiksi: (selvyyden vuoksi aloitetaan lattiapinnasta): noin 100mm betoni laatta, jos nosturia tms niin paksumpi niiltä kohtiin, sopivaa betonia, toimittaja tietää, kun kerrot.
Lämpöeriste: "routastyroksi" kestää paljon, mutta voi olla perusteltua käyttää parammin puristusta kestävää... siis noin 100mm, ja sitte kapillaarikatko pestystä? sepelistä, 300-500mm, jossa salaojitus. ja sitten tarvittavan vahva sora/hiekkapatja....

Ja tuohon betonilattian pinnoitukseen: Oman tallin lattia on valettu "lujimmalla" normaalimassalla, ja sitten hiottu betoniliima pois (tämä yleensä ongelmana, jos pinnoite ei pysy) ja sitten lattia karkaistu kemiallisesti (25kg hienon suolan näköistä ainetta sekoitettiin veteen, ja harjattiin lattiaan 2x4 tuntia?, nimeä en nyt muista, mutta esim. lentokonehalleja pinnoitetaan noin)
ja sitten, kun lattia oli taas kuiva, niin vedin solmasterin ep-10? epoksin lattiaan, ensimmäinen kerros pikkasen liikaa ohennettuna, toinen kerros normaalisti ohennettuan, vastoin ohjeita, mutta nyt lattiassa epoksipinta, joka hiekanjyvien päällä niin ohut, että näkee hiekanjyvän värin, mutta välit niin kyllästettyjä, että pari päivää vanha dsl-moottoriöljytahra lähtee pyyhkimällä pois.

Ja maksamaton mainos, edelleen solmaster, UR300? maalilla maalasin kipsilevyseinä, ja sinnekkin kestää sotkea vanhaa dsl-moottoriöljyä, lähtee paperilla pyyhkimällä parin päivän päästä....
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Autotallin korotusta mikaelt Chit-Chat 5 22.04.2011 12:12
Myydään Autotallin Hylly Rekisteröimätön O/M/V Muut 2 08.09.2010 18:46
Myyty Autotallin ovet khonkonen O/M/V Muut 1 14.09.2009 20:18
Myyty Autotallin pariovet MakeO O/M/V Muut 12 17.05.2009 09:21
Autotallin ovi Killer-Wo Chit-Chat 5 21.01.2009 17:32


Sivu luotu: 06:47 (GMT +2).