![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Autotallin lattia sais olla enemmän kuin 50mm. Itse en tekisi alle 100millin vahvuista. Kotitallin lattia ei pinnoitteitakaan välttämättä tarvitse. Mut jos hyvän haluaa, niin monen tallin lattiat pinnoitettu epoksimaalillalla+hiekalla. Ihan perus siltojen höyrysulku-epoksikin toimisi. Eikä ole sen kalliimpaa kuin maali. Minkä verran aloittajan tallissa neliöitä?
__________________
HJ61 MMC |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Eikö se 80mm ole hyvä minimi, jos uutta lattiaa tekee. On se 50mm liian vähän, jo senkin suhteen että ei täyty raudoitusten vaatimat suojaetäisyydet betonin pinnasta.
Ja jos pinnoitteen haluaa, niin valun yhteydessä hierrettävä pinnoite niin kestää ja pysyy. Rautakaupat noita myy moneen lähtöön eri nimikkeillä, mutta maaleista ei pitkää iloa ole, hierrettävät parempia... |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Mun on pakko olla erimieltä tästä. Betonilattia epoksimaalit ja vaikkapa tuo mainitsemani siltaepoksi ovat kovempia kuin betoni itsessään. Ja maalatun märän pinnan päälle heitetään hiekkaa, mikä vielä lisää lujuutta ja tekee pinnasta pitävän.
__________________
HJ61 MMC |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Jossain välissä saattaisi olla kiva kun lattialla olisi mukavan lämmintä..... Tätä mukavuutta ennakoiden laittaisin tohon verkkoon kiinni lämmityskaapelin ja sille termostaatin suojaputken. Niin ja jos et tykkää koko maapalloa lämmitellä, niin laita laatan alle reilu kerros polyuretaanilevyjä eristeeksi.
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ja hintavakin ellei saa kakkoslaatua tms. Perus polystyreenilevy tai korkeapuristeinen esim. mainittu finnfoam voisi sopia paremmin |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Katsokaapa huvikseen paljon normi lattiastyrox kestää painoa....
Jos siellä ei pidetä maasturia kummempaa niin varmasti pelaa normi lattiastyroxkin.
__________________
- eskimo kaenuusta |
#7
|
||||
|
||||
![]() Pohjat
Kaikkein tärkein on betonilattiassa on pohjat kun net tehdään oikein kerroksittain ja tiivistetään hyvin ja kunnon hiekalla ettei vesi nouse kapilaarisesti laattaan sitten
siinä eristyksenä kestää r- styröksi joka painuu heti valun aikana sentin tai kaksi riippuen valun paksuudesta ja styroksin paksuudesta ja betoniksi lujuus luokiteltu lattiamassa vähintään k 30 ja valun paksuus 8-10 senttiä jotta voidaan käyttää 16 millin kiveä kutistumat on pienempiä ja lattia tulee peitellä heti kun siihen kestää mennä päälle mastertoppi pintaan silleen ettei siittä tule pattia keskelle muuten vesi valuu nurkkiin suosittelen hyvää lattian tekijää väärä paikka säästää (jos mahollista) ![]() ps lämmityskaapeli sinne sekaan tai vesiputki sitä kaipaa kun makailee kauan lattialla ![]() (vanhan laatan päälle valaminen on lottoamista se onnistuu tai ei)
__________________
veli-matti Viimeksi muokannut veli-matti : 05.02.2013 08:52 |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
epoksi ei taida tykätä kipinöistä / hitsausroiskeista vielä nykyäänkään ? omaan hierrettiin aikanaan joku mastertopin kopio, ei maksa paljoo eikä kaduta...
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
HJ61 MMC |
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Tässä käsittääkseni oltiin tekemässä korjausvalua vanhan päälle niin onhan sillä alla lattia joka kantaa.
__________________
- eskimo kaenuusta |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Autotallin korotusta | mikaelt | Chit-Chat | 5 | 22.04.2011 12:12 |
Myydään Autotallin Hylly | Rekisteröimätön | O/M/V Muut | 2 | 08.09.2010 18:46 |
Myyty Autotallin ovet | khonkonen | O/M/V Muut | 1 | 14.09.2009 20:18 |
Myyty Autotallin pariovet | MakeO | O/M/V Muut | 12 | 17.05.2009 09:21 |
Autotallin ovi | Killer-Wo | Chit-Chat | 5 | 21.01.2009 17:32 |