Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 08.02.2013, 13:11
ssuvik:n Avatar
ssuvik ssuvik ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.02.12
Sijainti: Nurmo
Viestit: 2.748
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
Ei, silloissa ne on päissä. Katsokaapa seuraavan kerran kun ajatte isomman sillan alta niin kannen päät ovat rullien varassa.
Joo näin on. Sillan ja maatuen välissä on liikuntasauma. Se on se vittumainen tärähdys aina sillalle ajaessa.

__________________
HJ61
MMC
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 08.02.2013, 14:47
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ssuvik Näytä viesti
Joo näin on. Sillan ja maatuen välissä on liikuntasauma. Se on se vittumainen tärähdys aina sillalle ajaessa.
Voi niitä liikuntasaumoja olla sillassa vaikka kymmeniäkin. Jopa leveyssuunnassa. Nytkin tuossa yksi sellainen projekti menossa, johon on tullut sekaannuttua.

Alkuperäiseen tallin lattiaan. Parashan se olisi purkaa vanha pois ja laittaa eristeet ja valaa se min 100 mm laatta ja raudoittaa asianmukaisesti. Jos vanha laatta ei ole painunut mistään kohdin ja sitä on jo samoilla kuormilla käytetty kuin aiemminkin, niin luultavasti itse olisin niin laiska, että karhentantaisin vanhan betonin ja valaisin uuden päälle, raudoitettuna toki. Silloinkin laittaisin sen 100 mm, jos vaan tilan korkeus antaa myöden. Tietty jos myöhemmässä vaiheessa on tarkoitus pitää tallissa huoneenlämpö, niin kannattaa eristää sitten ja sama juttu jos lattialämmitys suunnitteilla.

Ja vielä toisto siihen, että jos vanhan laatan halkeamissa on pieniäkin korkoeroja, niin sitten se uusikaan ei halkeilematta kestä, kun pohja antaa myöten.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 08.02.2013, 19:53
ssuvik:n Avatar
ssuvik ssuvik ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.02.12
Sijainti: Nurmo
Viestit: 2.748
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vmt Näytä viesti
Voi niitä liikuntasaumoja olla sillassa vaikka kymmeniäkin. Jopa leveyssuunnassa. Nytkin tuossa yksi sellainen projekti menossa, johon on tullut sekaannuttua.
Suurin osa liikuntasaumoista on leveys-suunnassa. Joka tapauksessa rakenteet missä on liikuntasaumat muuallakin kuin kannen ja maatuen välissä, on harvinaisia.
__________________
HJ61
MMC
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 08.02.2013, 20:13
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ssuvik Näytä viesti
Suurin osa liikuntasaumoista on leveys-suunnassa. Joka tapauksessa rakenteet missä on liikuntasaumat muuallakin kuin kannen ja maatuen välissä, on harvinaisia.
Epäselvästi ilmaisin itteeni. Tokihan ne saumat yleensä on poikkisuunnassa, mutta tässä silta on jaettu liikunta-alueisiin poikkisuunnassa, eli tietysti silloin saumat pitkittäin. Vaan harvemminpa tuollaisia 140 m leveitä ja 15 m pitkiä siltoja tehdäänkään.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 08.02.2013, 20:24
ssuvik:n Avatar
ssuvik ssuvik ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.02.12
Sijainti: Nurmo
Viestit: 2.748
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vmt Näytä viesti
Epäselvästi ilmaisin itteeni. Tokihan ne saumat yleensä on poikkisuunnassa, mutta tässä silta on jaettu liikunta-alueisiin poikkisuunnassa, eli tietysti silloin saumat pitkittäin. Vaan harvemminpa tuollaisia 140 m leveitä ja 15 m pitkiä siltoja tehdäänkään.
Minkäs takia siellä tuollaiseen on päädytty? Ei tuo ole mitenkään poikkeuksellisen iso silta. Esim. 7-tie pyyhkäisee Sipoonlahden yli kahta 300x15 metristä pitkin. Ei niissäkään ole ainuttakaan liikuntasaumaa muutakuin päissä.

Vittu, pitäskö perustaa oma ketju betonirakentamiseen liittyen. Tää vähän rönsyilee. Sori aloittajalla
__________________
HJ61
MMC
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 08.02.2013, 21:26
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ssuvik Näytä viesti
Minkäs takia siellä tuollaiseen on päädytty? Ei tuo ole mitenkään poikkeuksellisen iso silta. Esim. 7-tie pyyhkäisee Sipoonlahden yli kahta 300x15 metristä pitkin. Ei niissäkään ole ainuttakaan liikuntasaumaa muutakuin päissä.

Vittu, pitäskö perustaa oma ketju betonirakentamiseen liittyen. Tää vähän rönsyilee. Sori aloittajalla
joo, menee vähän ohi alkuperäisen aiheen, mutta silti...
Eihän tuo tosiaan ole poikkeuksellisen iso tuo silta ja on nuo pitkät sillat tiedossa vaikka tuolla sipoonlahdella. En kuitenkaan kovin montaa noin leveää siltaa tiedä.
Kyseessä on tekeillä oleva oleva ylikulkusilta, jossa moottoritie ja rampit ylittää Kehäradan Keimolassa. Äkkiseltään sitä luulisi tunneliksi, mutta silta se kuulemma on ja mitat tosiaan siten noin päin. Haminan tietämillä samantyyppinen rakenteilla. Siinä pituus luokkaa 20 metriä ja leveys 499 metriä. Jos ois 500 metriä, niin menisi tunneliksi väkisin ja määräykset sen mukaiseksi, mutta nyt sitä voidaan käsitellä siltana, jossa joku tie menee tulevan moottoritien yli.

Jos sitten vähän siihen tallin lattian pinnoittamiseen. Itse varmaan vaan maalaisin betonimaalilla tai sitten epoksilla pinnoittaisin. Maalattu ois helpompi korjaillakin ja estäisi myöskin pölyämistä ja nesteiden imeytymistä betoniin. Nuo hierrettävät pinnoitteetkaan ei ihan mahdottomia kestä kuitenkaan. Toki varmasti kotitallissa kestävät, mutta esim mun työpaikalla tuntuu melkoisesti irtoavan lattiasta pölyä, vaikka on tuollein pinnoitettu. Trukkiliikenne on tosin kotitallia aika lailla raskaampaa ja pyöräkuormat aika suuret välillä. Nastatkaan ei ehkä auta siihen lattioiden kestävyyteen.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 08.02.2013, 23:06
veli-matti:n Avatar
veli-matti veli-matti ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.08.09
Sijainti: Kemi
Viestit: 172
Perusasetus

Miksi huokostettu?
betonissa on aina vähän kosteutta ja siihen tulee jostain vettä
ja varsinkin ulkona olevissa betonilaatoissa oleva vesi jäätyy niin siihen laitetaan lisähuokoistus eli pieniä mikrohuokosia joihin jäätyvä vesi saa laajentua rikkomatta betonia. pitäs toimia
__________________
veli-matti
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 08.02.2013, 23:48
ssuvik:n Avatar
ssuvik ssuvik ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.02.12
Sijainti: Nurmo
Viestit: 2.748
Perusasetus

Katos perhanaa. Se olikin 140 leveä. Pitäis enemmän olla ajatusta mukana kun lukee No nyt ymmärrän miksi rakenne niin erikoinen.
__________________
HJ61
MMC
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Autotallin korotusta mikaelt Chit-Chat 5 22.04.2011 12:12
Myydään Autotallin Hylly Rekisteröimätön O/M/V Muut 2 08.09.2010 18:46
Myyty Autotallin ovet khonkonen O/M/V Muut 1 14.09.2009 20:18
Myyty Autotallin pariovet MakeO O/M/V Muut 12 17.05.2009 09:21
Autotallin ovi Killer-Wo Chit-Chat 5 21.01.2009 17:32


Sivu luotu: 07:08 (GMT +2).