![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Kymmenen sentin valu riittää, mahdollisen nosturin paikalle sitten ainakin 20cm ja kunnon raudoituksella, raudoitusohjeita löytyy googlettamalla. Kymmenen sentin valuun saa verkon lisäksi lisäraudoituksella kynnyksetkin kestäväksi. Pohjatyöt oikeastaan tärkeimmät, jos vanhan betonin päälle tekee valun, kosteussulku , eriste ja betonivalu 10cm, verkotus, lisäraudoitus nosturin paikalle, ei se vanha betoni siellä pohjalla mitään haittaa, jos saa kynnykset asialliseksi ja korkeutta riittää tulevassa tallissa. Ai niin tuohon pinnoittamiseen, kun suorittaa koneellisen hionnan betonille, siitä tulee pölyä sitova ja se ei tarvitse mitään muuta pinnoitetta välttämättä ja vuosien saatossa tulee luonnollinen musta väritys, no voihan siihen tietysti hionnan jälkeen laittaa pintasulkeutuvan pinnoitteen. Epoksi ei ole hyvä tilassa, jossa hitsataan !
__________________
Quot homines, tot sententiae. Ne sutor supra crepidem Koeta välttää halpoja kopioita Viimeksi muokannut sjeeppi : 06.02.2013 08:58 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Korjataanpas nyt taas tuota harhaluuloa että epoksi syttyisi pienestäkin kipinästä. Työurani aikana olen varovaisesti arvioiden 300000kg levittänyt erilaisia epokseja, eri kohteisiin ja käyttötarkoituksiin. Jotakin olen niiden ominaisuuksista oppinut. Ja kuten sanoin, monet kerrat on tullut hitsailtua epoksipinnoitetulla lattialla. Onko nyt niin että monet ovat ennen muinoin epoksia koittaneet, kun niiden ominaisuudet jäivät kauaksi tämän päivän tasosta? Sitten on tullut pettymys, ja unohdettu sekä kirotottu koko aine?
__________________
HJ61 MMC |
#3
|
||||
|
||||
![]()
[QUOTE=ssuvik;968969]Korjataanpas nyt taas tuota harhaluuloa että epoksi syttyisi pienestäkin kipinästä. Työurani aikana olen varovaisesti arvioiden 300000kg levittänyt erilaisia epokseja, eri kohteisiin ja käyttötarkoituksiin. Jotakin olen niiden ominaisuuksista oppinut. Ja kuten sanoin, monet kerrat on tullut hitsailtua epoksipinnoitetulla lattialla. Onko nyt niin että monet ovat ennen muinoin epoksia koittaneet, kun niiden ominaisuudet jäivät kauaksi tämän päivän tasosta? Sitten on tullut pettymys, ja unohdettu sekä kirotottu koko aine?[/QU
meillä on töissä lattiat laitettu epoksilla. muuten hyvää kamaa ja kestää. hitsauskipinätkin kyllä, mutta aika mustaks vetää puolessa vuodessa. polttopilliläki kestää polttaa jotai 70mm paksuu kamaa metrin korkeelta, jos unohtaa laittaa pellin alle. kestää mut rumaks menee tosi nopeesti ja haisee aika pahalle. eniten harmittaa jos tiputtaa jotai vaik 15-20mm levyn vähä kulmallee ni epoksi lohkee, ihan hyvää kamaa mut mä en hitsaamoon valitsis. satunnaiseen auton hitsailuu yms varmaa hyvää. eikös tollanen mastertoppi olis halvempiki. lattiaepoksi on ainaki saatanan kallista. ja mastertoppii ei kyl ainakaa kovi helpolla riko. mastertopin itse valitsisin edit: ei muuten mitää kokemusta mite mastertoppi kestää esim polttoleikkaus kipinöitä |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Joo epoksit yleensä on kalliita. Laitetaan tähän vielä lainaus omasta tekstistä, mikä mun mielipide tohon kotitallin lattian pinnoitteeseen:
__________________
HJ61 MMC |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Autotallin korotusta | mikaelt | Chit-Chat | 5 | 22.04.2011 12:12 |
Myydään Autotallin Hylly | Rekisteröimätön | O/M/V Muut | 2 | 08.09.2010 18:46 |
Myyty Autotallin ovet | khonkonen | O/M/V Muut | 1 | 14.09.2009 20:18 |
Myyty Autotallin pariovet | MakeO | O/M/V Muut | 12 | 17.05.2009 09:21 |
Autotallin ovi | Killer-Wo | Chit-Chat | 5 | 21.01.2009 17:32 |