![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Joo vanha kannattaa poistaa. Isolla rälläkällä päästää uria täyteen, ja piikkaa isolla maakiilalla. Ei ole monimutkainen projekti, pikku hönöissä ja aivot narikassa homma joutuu ![]()
__________________
HJ61 MMC |
#2
|
||||
|
||||
![]()
On sitten koko talli, piikkaajan suu, silmät, ja persreikä täys pölyä.
![]() Jos meinaa laikata sisällä, niin mielummin märkä timanttisaha.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
HJ61 MMC |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Aina pitää raudoittaa jos tehään lattiavalu oli siellä alla mitä tahansa.
Siis se perusverkko sinne korokkeilla noin keskelle. Se estää laatan halkeilun. Pikku railot sinne tulee joka tapauksessa mutta ilman rautoja isot. Jos teet lämmintä lattiaa niin tsekkaa ainakin jostain kohtaa onko siellä eristettä alla yhtään. Voi olla hyvinkin soran päälle suoraan valettu. Niin on tehty aikanaan talojakin eli ei yhtään varmaa eristeistä jos on ikää vähänkin. Varmimman saat jos poistat vanhan laatan kokonaan ja laitat kapilaarikatkot, eristeet jne kerralla kuntoon. Lattilämmitys samalla. Jos pohjat kunnossa niin verkko ja about 50mm kuraa päälle. Pinnoituksessa kannattaa miettiä vakavasti mastertoppia tms hierrettä valun yhteydessä. Hyvän maalin hintainen ja paljon lujempi. Riippuu toki budjetista ja käyttötarkoituksesta projektin laajuus.
__________________
- eskimo kaenuusta |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Autotallin lattia sais olla enemmän kuin 50mm. Itse en tekisi alle 100millin vahvuista. Kotitallin lattia ei pinnoitteitakaan välttämättä tarvitse. Mut jos hyvän haluaa, niin monen tallin lattiat pinnoitettu epoksimaalillalla+hiekalla. Ihan perus siltojen höyrysulku-epoksikin toimisi. Eikä ole sen kalliimpaa kuin maali. Minkä verran aloittajan tallissa neliöitä?
__________________
HJ61 MMC |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Eikö se 80mm ole hyvä minimi, jos uutta lattiaa tekee. On se 50mm liian vähän, jo senkin suhteen että ei täyty raudoitusten vaatimat suojaetäisyydet betonin pinnasta.
Ja jos pinnoitteen haluaa, niin valun yhteydessä hierrettävä pinnoite niin kestää ja pysyy. Rautakaupat noita myy moneen lähtöön eri nimikkeillä, mutta maaleista ei pitkää iloa ole, hierrettävät parempia... |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Mun on pakko olla erimieltä tästä. Betonilattia epoksimaalit ja vaikkapa tuo mainitsemani siltaepoksi ovat kovempia kuin betoni itsessään. Ja maalatun märän pinnan päälle heitetään hiekkaa, mikä vielä lisää lujuutta ja tekee pinnasta pitävän.
__________________
HJ61 MMC |
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Tässä käsittääkseni oltiin tekemässä korjausvalua vanhan päälle niin onhan sillä alla lattia joka kantaa.
__________________
- eskimo kaenuusta |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Ilman muuta se on parempi vaihtoehto. Rälläkkä ny vaan löytyy about joka tallista.
__________________
HJ61 MMC |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Autotallin korotusta | mikaelt | Chit-Chat | 5 | 22.04.2011 12:12 |
Myydään Autotallin Hylly | Rekisteröimätön | O/M/V Muut | 2 | 08.09.2010 18:46 |
Myyty Autotallin ovet | khonkonen | O/M/V Muut | 1 | 14.09.2009 20:18 |
Myyty Autotallin pariovet | MakeO | O/M/V Muut | 12 | 17.05.2009 09:21 |
Autotallin ovi | Killer-Wo | Chit-Chat | 5 | 21.01.2009 17:32 |