![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() millasella pumpulla lisätään tuonne järjestelmään sitä nestettä?Nestettä olis mutta pumppu puuttuu? Kuinka alas sen maalämpönesteen paine saa laskea käydessä?
__________________
-MMC- |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Siihen paisuntasäiliöön sitä voi kaattaa ihan putelista tai kannusta, ja pumpulla tai kompuralla pikkuisen painetta perään. En ny muista paljonko sitä saa siellä olla mutta riittää että edes hieman ylipainetta eli vaikka 0.5 bar tms.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Ei siellä välttämättä tarvitse mitattavissa olevaa painetta olla, se maakierron paisuntasäiliö on niin pieni ja ilman välikalvoa, että maakiertonesteen ollessa lämmin tulee ylimääräinen paine varaventtiilistä hiljallen ulos, ja sit kun maakiertoneste on kylmää ei sitä painetta olekkaan. Pääasia on että paisarissa (onhan sulla läpinäkyvä) on aina nestettä ettei pääse horasemaan ilmaa maakiertoon. Jos sulla on normaali (esim patteriverkostossa käytettävä) metallinen iso paisuntasäiliö niin olkoon tämä kirjoitukseni aiheeton. Miks sitä nestettä muuten pitää lisätä ? Jos sulla on uusi järjestelmä niin nesteestä poistuu hiljalleen ilma/happi ja nestepinta vajuu, tämä on Ok. mutta vanhasta kierrosta ei nesteen pitäisi kadota. Eli tarttee tutkia vuodot jos nesteen katoamiselle ei löydy selvää syytä.
__________________
T: Harri Viimeksi muokannut Harriko : 05.02.2013 18:03 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Johan rupesi sähkönkulutus pienenemään kun asetti uudet arvot noille sähkövastuksille, SV viiveaika 2 tuntia ja maksimi käyttöaika 1 tunti.
Ennen oli 30 minuuttia ja 2 tuntia. Ja ne lähtee siis peliin mukaan jos kompura ei saa varaajan keskeltä lämpötilaa nostettua yli 42 asteen (nykyään) kahdessa tunnissa. Helmikuun aikana vastukset ovat olleet käytössä yhteensä kolme tuntia. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
__________________
- eskimo kaenuusta |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Mitenhän mie oon pärjänny, kun vastukset ei oo käytössä ollenkaan? Vai miten pielessä ne säädöt oli?
Edit: Vai oliko vaan toi vastusviive, mikä mätti? Viimeksi muokannut Arska-tehtaalta : 24.02.2013 20:34 |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Viiteen vuoteenhan noi vastukset ei oo ollu käytössä vaikka tuntilukemia antoikin, vastusten pohjassa oli asentajalta unohtunut kytkin nolla-asentoon. ![]() En tiedä oliko sen ansiota että kompura tuli sitten tosiaan uusittua viime keväänä. Tässä vaiheessa helmikuuta vastukset ovat olleet päällä yhteensä 6 tuntia. Edit. Niin ne on 9kWh vastukset. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |