Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 08.01.2013, 22:20
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Epro Näytä viesti
Osaisiko kukaan antaa tietoa että mikä olisi 10" x 15" vanteen sopiva ET-luku jos tavoitteena on että renkaat menee vakiolevikkeiden sisään ja vanne ei osu mihinkään sisäreunasta?
Minkä ikäinen hdj? -92/8 ja uudempaan ei taida mennä yleismallin 15" vanne?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 08.01.2013, 22:29
make764:n Avatar
make764 make764 ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 07.02.10
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 575
Perusasetus

vm 90
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 09.01.2013, 06:13
Epro:n Avatar
Epro Epro ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 24.12.10
Sijainti: Hamina
Viestit: 242
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Minkä ikäinen hdj? -92/8 ja uudempaan ei taida mennä yleismallin 15" vanne?
Tää on -92. Ainakin 8"x15" et nollana menee, sellaiset vanteet löytyy itseltä.
__________________
Toyota RJ70 -89
Toyota HDJ80 -92
- Eastcoast Offroad ry -
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 09.01.2013, 22:52
make764:n Avatar
make764 make764 ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 07.02.10
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 575
Perusasetus

Unohtu laittaa että vanteen leveys pitäs olla 10"
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 12.01.2013, 14:14
dirtysalami dirtysalami ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 25.01.08
Sijainti: Etelä-Suomi
Viestit: 212
Perusasetus

Meinasi mennä hermo Milnerin kiinalaisten etujarrulevyjen kanssa. Hoksasin lopulta, että levyn takapuolella on mitoitukset niin perseellään, että ottaa kiinni suojalevyihin semmoiseen olakkeeseen (mitä ne taustalevyt siellä nyt olikaan nimeltään). Pienehköllä hiontatyöllä sai levyn pyörimään myös laakeri kiristettynä.

Kiinalainen olisi kuitenkin voinut tehdä tämän jo tehtaalla kun kerran kyseinen kohta levystä oli muutenkin sorvattu siihen mittaan, missä ne toimitetaan asiakkaalle. prrrrkele. No halpojahan ne on.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 14.01.2013, 09:47
dirtysalami dirtysalami ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 25.01.08
Sijainti: Etelä-Suomi
Viestit: 212
Perusasetus

Jukoliste miten ison eron voi tehdä caster-korjauspuslat. Heti kättelyssä huomaa miten ohjaus palauttaa/keskittää entiseen verrattuna ja nyt rupeaa kaistakin riittämään vaikka tiessä olisi uria.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 15.01.2013, 01:55
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Näinhan se ohjauksen geometria yleensä menee...


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja dirtysalami Näytä viesti
Jukoliste miten ison eron voi tehdä caster-korjauspuslat. Heti kättelyssä huomaa miten ohjaus palauttaa/keskittää entiseen verrattuna ja nyt rupeaa kaistakin riittämään vaikka tiessä olisi uria.
Kun alkaa tuntua siltä, että tuosta(kin) olkatapin takakallistuksestakin jauhaminen menee osittain yli "hyvän tavan tms-": mutta tuo kommenttisi helpotti/"kannusti?" Kiitos!

Niin paljonko sinulla on korotusta edessä/takana jousista?
ja paljonko tuo kitti toi asteita? siis lisää alkuperäiseen?

Minulla itselläni tuo metsälöytö hdj, ja yhtään tukivarren puslaa en ole vaihtanut! ja alkuperäiset puslat? etupäässä, joka on jousista lähes kumeissa kiinni, ja menee kuin "juna", verrattuna noihin korotussarjoihin, missä ei ole noita caster puslia... ja jos puslat pienellä kulmamuutoksella, ja korotus paljon, niin taas tuli tuo "jatkuva hakeminen-"

Ja sitten topiikin ulkopuolelta?

Toki tuo minun matala HDJ on tuon Caster- kulman suhteen ulkona spekseistä, samoin toinen minun modaama vetoratkaisu:

Siis olen ajanut vuosikymmeniä enimmäiseksi takavetoisilla, ja vakiona Hodarissa oleva jatkuva neliveto ei oikein sopinut minulle

Siis tuossa minun hodarissa on nyt edessä manuaaliset napalukot, joten eri veto vaihtoehdot: takaveto; neliveto (50%/50% eteen/taakse); jäykkä nelivetö
siis 0%-100%-0%; ja kaikissa tasauspyörästöissä mekaaniset lukot.
Ja hidas neliveto.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 15.01.2013, 09:14
dirtysalami dirtysalami ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 25.01.08
Sijainti: Etelä-Suomi
Viestit: 212
Perusasetus

Parin tuuman korotusjouset ja Dobinsonin punaiset puslat oli tässä kombinaatio. Lupaus oli ymmärtääkseni parin asteen caster-muutoksesta. Kun puslia pitää kädessä, niin luulisi muutoksen olevan paljon suurempi, niin reunoissa ne sisäholkit on.

Mistä osista olet soveltanut sen napalukkohärdellin ?
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 26.01.2013, 20:00
Furyan Furyan ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.09.12
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 55
Perusasetus

Joulukuusi efekti?


Tänään tuli vaihdettua öljyt ja samalla laturinhihnat, sitten tulikin laturia vähän heiluteltua jotenka ohjaamossa syttyi ilmeisesti tästä syystä muutama varoitus valo, automaattilaatikon lämpötilavalo yms huutomerkki ja pari muuta.
Onko tämä se tunnettu joulukuusi efekti?
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 26.01.2013, 20:57
andy:n Avatar
andy andy ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 07.01.09
Sijainti: joensuu
Viestit: 597
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Furyan Näytä viesti
Onko tämä se tunnettu joulukuusi efekti?
Kyllä se siltä kuulostaa. Omasta hävisi vilkkuefektit kun paranteli juurikin nuo laturin sähköliitännät.
__________________
-ISORY OFFROAD-
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 27.01.2013, 11:10
Furyan Furyan ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.09.12
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 55
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja andy Näytä viesti
Kyllä se siltä kuulostaa. Omasta hävisi vilkkuefektit kun paranteli juurikin nuo laturin sähköliitännät.
Oolraidi, pitääpäs ottaa sitten koko mötikkä irti ja tutkiskella, jospa vaihtaisi samalla hiilet =)
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 27.01.2013, 11:44
Furyan Furyan ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.09.12
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 55
Perusasetus

Asiasta kuudenteen, tässä nyt on tullut 30tkm HDJlla ajettua ja kohta olisi aika vaihtaa renkaita. Nyt alla on pyörinyt 33x12.5x15 Kumhon Venturat ja seuraava koko olisi kyllä 35x12.5x15 mutta mikä merkki?
Rehellisesti sanottuna ajo on 80% maantietä ja 20% sitten lievää metsää.
Olisikos viisaita ehdotuksia?
Halvimmat näyttäisi olevan rengaskontissa COOPER DISCOVERER STT tai sitten tämä BF GOODRICH MUD TERRAIN KM2.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 9 (0 jäsentä and 9 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
4Runnerin omistajat tänne Daddy's Toy Chit-Chat 34 12.10.2022 09:51
Suzukin omistajat tänne Suzukisj410K Chit-Chat 260 17.06.2015 12:01
Pehmolelukoiran omistajat tänne!!! baxxter Chit-Chat 16 24.05.2013 20:27
Jeepin Omistajat Tänne KössiKenguru Chit-Chat 114 03.10.2012 19:02
BULLTERRIERIN omistajat tänne! Urbancityboy Chit-Chat 14 20.09.2009 18:30


Sivu luotu: 23:37 (GMT +2).