Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 06.01.2013, 22:31
dirtysalami dirtysalami ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 25.01.08
Sijainti: Etelä-Suomi
Viestit: 212
Perusasetus

Onko muilla ollut lämmityslaitteen tehon kanssa robleemia ? On meinaan kylmä kaappi. Taitaa olla kenno tukossa ja/tai kotelo lehtiä täynnä. Onko paha vaihtaa ?

Ilmeisesti takamatkustajillekin on kenno, kun on puhallinkin. Missähän tuo sijaitsee ?

Kohta pääsee raportoimaan caster-korjauspuslien vaikutuksia ajo-omituisuuksiin. Melko lujassa on alkuperäiset puslat. 15 tonnin kohdalla rupesi prässin mäntä vasta liikkumaan.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 07.01.2013, 19:41
sampel sampel ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.10.12
Sijainti: Jyväskylä, Suomi
Viestit: 38
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja dirtysalami Näytä viesti
Onko muilla ollut lämmityslaitteen tehon kanssa robleemia ? On meinaan kylmä kaappi. Taitaa olla kenno tukossa ja/tai kotelo lehtiä täynnä. Onko paha vaihtaa ?

Ilmeisesti takamatkustajillekin on kenno, kun on puhallinkin. Missähän tuo sijaitsee ?

Kohta pääsee raportoimaan caster-korjauspuslien vaikutuksia ajo-omituisuuksiin. Melko lujassa on alkuperäiset puslat. 15 tonnin kohdalla rupesi prässin mäntä vasta liikkumaan.
Kyllähän tuossa tarkenee vaikka koneen lämmöt ei meinaa pysyä normaaleissa jostain syystä. Maantieajossa nousee lähelle puoltaväliä, mutta kaupunkiajossa on lähellä alaviivaa..

Takamatkustajan kenno taitaa löytyä apukuskin penkin alta.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 07.01.2013, 20:05
hj 60/61:n Avatar
hj 60/61 hj 60/61 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.12
Sijainti: Ruupanperä
Viestit: 2.684
Perusasetus

Eipä kyllä meidänkään hodarissa tarvitse hikoilla. Vipu saa olla jatkuvasti punaisella tapissa. Lisälämppäristä tulee hieman "kuumempaa" ilmaa, kun päälämmittimestä. Moottorinlämmöt on kuitenkin puolivälin tietämillä... Olisko kanssa kennostossa jotain matoja...? Mut kyl se kuumempaa puhaltaa, kun HJ...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 07.01.2013, 21:31
make764:n Avatar
make764 make764 ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 07.02.10
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 575
Perusasetus

Hei hulinaa mitäs porukka on mieltä hdj:n alustasta. Ajatus olis korottaa joko 2" eteen+200kg,taakse 2"+400kg vai 3" korotus jossa joustoja 36cm. Jos jäykempi niin mieli tekis ottaa kallistuksen vakaajat pois molemmista päistä.
Enimmäkseen tie ajoa välillä ja maastossa vähemmän.Tarkoitus olis kumminkin saada näköä. Alle tulee 35" renkaat
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 07.01.2013, 21:56
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja make764 Näytä viesti
Hei hulinaa mitäs porukka on mieltä hdj:n alustasta. Ajatus olis korottaa joko 2" eteen+200kg,taakse 2"+400kg vai 3" korotus jossa joustoja 36cm. Jos jäykempi niin mieli tekis ottaa kallistuksen vakaajat pois molemmista päistä.
Enimmäkseen tie ajoa välillä ja maastossa vähemmän.Tarkoitus olis kumminkin saada näköä. Alle tulee 35" renkaat
Jos haluat vaakatasoon, niin melkeempä eteen enemmän, siis jos enimmäkseen ajelet "tyhjänä" siis eteen 3" ja taakse 2"
Ja sitten ne kasterpuslat, jos ajo-ominaisuudet kiinnostaa yhtään.... (minulla hodarissa kasterkulma alkuperäistä enemmän takakallistuksella, ja alustan kunnosta päätellen tekee hyvää suuntavakavuudelle...)
ja sitten akselit ovat "puolessa", joten säädettävät panhardit....
Ja jos poistat kallistuksenvakaajat, niin heitä ne roskiin! Minulla on yksi pari ylimääräisenä, kunhan konttorilla huomaavat siis katsastus voi tökätä puuttuvaan kallistuksen vakaajaan!
Ja jos korotat n.3" tai enemmän, niin jatka kallistuksenvakaajan ja rungon välisiä tankoja.
ja iskarit pitää uusia ja jarruletkujen kiinnitykset kannattaa tarkistaa....

Ja jos ajelet pääasiassa tiellä, niin 2" on ehkä se reja, mistä ongelmat alkaa kertaantumaan toisessa potenssissa.....
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 07.01.2013, 21:59
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Ja ai niin: mitä tarkoittaa takana +400kg?


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja make764 Näytä viesti
Hei hulinaa mitäs porukka on mieltä hdj:n alustasta. Ajatus olis korottaa joko 2" eteen+200kg,taakse 2"+400kg vai 3" korotus jossa joustoja 36cm. Jos jäykempi niin mieli tekis ottaa kallistuksen vakaajat pois molemmista päistä.
Enimmäkseen tie ajoa välillä ja maastossa vähemmän.Tarkoitus olis kumminkin saada näköä. Alle tulee 35" renkaat
Normaali täyttä farmariautokuormaa vastaavalla kuormalla ainakin minun hodarissa käytetään pienen kuormituksen ilmanpaineita takarenkaissa, kun 2+2 henkilöä ja 200 kg matkatavaroita

Viimeksi muokannut BJ-40/76 : 07.01.2013 22:04
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 07.01.2013, 22:59
make764:n Avatar
make764 make764 ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 07.02.10
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 575
Perusasetus

3" korotus on normi jäykkyydellä ja jos laitan 2" niin ehkä mukavampi ajaa kaarteissa jos ei ole vakaajia ei olis niin kerkkä kallisteluissa.
3" kyllä kiinnostaa joustojen takia. Autolla kun ajelen metsästys matkoja huonoilla teille ja kaiken lisäksi kun asuu korvessa niit tiet on auki silloin tällöin.
Tänä vuonna vois vaikka lähteä safarille rajan taakse (näin ollaan suunniteltu).
Auto on liian siisti ja hyväkuntoinen jatkuvaan rypemiseen ,puita kylläkin ajan mettästä kun on tuo tukkikärry tehtynä.(niin puita ajaessa taas jäykemmät jouset olis +:saa)
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 07.01.2013, 23:36
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Ehkä ei kannattais kommentoida....


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja make764 Näytä viesti
3" korotus on normi jäykkyydellä ja jos laitan 2" niin ehkä mukavampi ajaa kaarteissa jos ei ole vakaajia ei olis niin kerkkä kallisteluissa.
3" kyllä kiinnostaa joustojen takia. Autolla kun ajelen metsästys matkoja huonoilla teille ja kaiken lisäksi kun asuu korvessa niit tiet on auki silloin tällöin.
Tänä vuonna vois vaikka lähteä safarille rajan taakse (näin ollaan suunniteltu).
Auto on liian siisti ja hyväkuntoinen jatkuvaan rypemiseen ,puita kylläkin ajan mettästä kun on tuo tukkikärry tehtynä.(niin puita ajaessa taas jäykemmät jouset olis +:saa)
"""ja jos laitan 2" niin ehkä mukavampi ajaa kaarteissa jos ei ole vakaajia ei olis niin kerkkä kallisteluissa.""""
Uusi kommentti aiheesta, siis tarkoitatko sitä että ajat niin lujaa mutkaan mutkaan, että keskipakovoima merkittävästi vakauttaa menoa? """"

ja

"3" kyllä kiinnostaa joustojen takia. Autolla kun ajelen metsästys matkoja huonoilla teille ja kaiken lisäksi kun asuu korvessa niit tiet on auki silloin tällöin.

noihin joustoihin: hyvä kysymys? kumpi pääsee paremmin läpi sika kallistuksia, 2" vai 3" meni pikkuisen ulos...

Ja jos asut niin korvessa, että hdj, ja 2" korotus ei riitä, niin olisko moottorikelkka jotain?

ja tuo "rajan taakse safari" ja "liian siisti" muodostaa loppusilauksen?

Siis "Ehkä ei kannattais kommentoida.... " kuten alussa



Sorry
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 5 (0 jäsentä and 5 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
4Runnerin omistajat tänne Daddy's Toy Chit-Chat 34 12.10.2022 09:51
Suzukin omistajat tänne Suzukisj410K Chit-Chat 260 17.06.2015 12:01
Pehmolelukoiran omistajat tänne!!! baxxter Chit-Chat 16 24.05.2013 20:27
Jeepin Omistajat Tänne KössiKenguru Chit-Chat 114 03.10.2012 19:02
BULLTERRIERIN omistajat tänne! Urbancityboy Chit-Chat 14 20.09.2009 18:30


Sivu luotu: 22:10 (GMT +2).