![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Tuolla lienee käyty -> http://www.roverfriends.fi/foorumi/viewforum.php?f=22 Minkäikäistä autoa on haussa ? Land Rovereissa, kuin ehkä muissakin, mallisarjan alku- ja loppupäällä on valitettavan suuri ero, monessa suhteessa. Joka tapauksessa LR DII bensakoneella ei ole vaihtoehto, jos aikoo ajaa vähääkään kaupungissa tai kilometrejä ylipäätään yli 15-20 tkm/v. Mukavahan se on kasin höpinää kuunnella, mutta... Vertailuna RR classic (3.9) selviää 2 litraa pienemmällä keskikulutuksella (l/100km) vastaavalla kaasujalalla ja siltikin palaa 13-16. Nykyverotuksella DII diesel-pakuna olisi messevä, mukava ajaa ja löytyy monenlaista ylellisyyshärpäkettä, jos sellaisia haluaa. Jos oikein aikoo metsässä rymytä kannattaa miettiä mitä tekee takapään ilmajousille...ja kaikki muovipuskurit yms. lentää huisan kuikkaan. EDIT: Tuossa AVRO veikin -jalat suusta-. Lisätään vielä korjaamot Ylöjärvellä, Espoossa, Hollollassa ja kyllä näille ymmärrystä alkaa löytyä kohtuu hyvin muualtakin (eikä tarvitse kuitenkaan saapastella marmoritiskille). Ja jos haluaa jotain hinata, niin Discossa vetokyvyt on useimmiten yli 3000 kg.
Viimeksi muokannut armas : 05.01.2013 16:37 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Itsellä on vasta parisen kuukautta ollut alla Disco ykkönen ja erittäin tyytyväinen olen ollut. Vikojahan kaikissa vanhoissa romuissa on mutta minkäs teet. Aivan käsittämättömän upea auto ajaa maantiellä, kaupungissakin hyvä, osia saa edullisesti maailmalta kotiovelle toimitettuna, kotimaassa huolto pelaa, toimivaa ja yksinkertaista tekniikkaa (ainakin vanhat vuosimallit) jne.
Eli osta vaan, et tule pettymään. Todellinen äijäauto !
__________________
Tumpula Racing Team |
#3
|
||||
|
||||
![]()
http://www.landroverhell.com/ mä avaan tän sivun kun rupee tekee land roveria mieli.
![]() |
#4
|
|||
|
|||
![]()
^
![]() niin haussa olikin DiscoII, ei III. Jos se malli tosta johonkin suuntaan säätyy niin ykköseen päin, mut uudemmaks ei edes aseella uhattuna. Jos noissa sitten jotaan eroa on. ![]() Viimeksi muokannut miksin : 05.01.2013 19:50 |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Juu siis speksiä on sen verran haarukoitu että 2000 tai vanhempi.
Siis sellanen missä todnäk on keskuslukko, mut ei sen käyttövivustoa vakiona. Porsivat ilmajousitukset ja kannet, vuotavat kattoluukut ja tuulilasit, joitaan helposti korjattavai tyyppivikoja johdotuksessa, suht normaalit kiisselin ilmansaantijutut imupuolelta, immu, egr, ecu:n johdot, voimansiirrosta taitaa ristikot olla kuluva osa, ja kardaanit/niitten tuennat. Mut olen pistänyt merkille että voimansiirtopuolelta en ole kuullut oikeen mittään ihmeempää. Onks näissä laatikot, sekä kovat että tomaatit, suht lujatekosia? Oliks muita vakiokohteita, tai meniks näissä jokin pieleen? Ei toi nyt ollenkaan niin kauheen pahalta kuulosta, vuosimalli ja englantialaisuus huomioon ottaen. Eiks näissä ollut sivuovet ja katto peltiä, ja loput päälle näkyvät kopan osat ja takaluukku lelumiinia? Viimeksi muokannut miksin : 05.01.2013 19:46 |
#6
|
|||
|
|||
![]() Karaktääri?
Ihan rehellisesti tunnustaudun Toijjota mieheksi joten minulle ei Rooveri ole mikään vaihtoehto. Jos rooverista tykkää ni sehän ei ole mikään "järki" asia,se on maku asia. Lienee myöskin fakta että suomen suppealla maasturi tarjonnalla ei "huonompaa" maasturi löydä mitä tulee luotettavuuteen ja laatuun mutta maasto ominaisuudet on lantussa hyvät,ei hassumpi ajaa vaikka kaikki ei miellä lantun kaikkia ominaisuuksia hyviksi. Jos kiirettä ei pidä eikä äkkinäisiä ajomanöövereitä ni mikä ettei. Jos tommonen lanttu pitäs jostain syystä ite ostaa ni tarkimman huomion kiinnittäisin moottorin ja laatikon huoltoihin,siellä ne kalliimmat viat piilee. Sen vitos koneen heikkoudet lienee tiedossa,automaatti loota on kai manuaalilootaa huonompi,eräällä omistajalla niiitä vaihdettiin uusiin satun välein. Ykkös koppasessa ei se manuaalikaan häävi ollu. Mut kun et odota kovin huolettomia kilsoja ni oot kiitollinen jokaisesta ajetusta
![]()
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Viispyttysessä saattaa mennä polttoaine öljyn sekaan, vai miten se oli? Ja sitten kone huutaa ittensä kualiaaksi.
![]()
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tyypillinen Toyota miehen kommentti,ei kannata paljoa laske arvoa tuolle ;-) Itsellä ei kokemusta noista TD5 koneisista,mutta 200/300TDi koneisten Discojen (1) kanssa pärjää vielä kotikorjaajakin. |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tuntuu vähän siltä että sulla on harvinaisen hyvä käsitys siitä mihin oot heittäytymässä. Ristikot tosiaan ovat kulutustavaraa, mutta ne maksavatkin pari pähkinää ja banaanin/kpl ja ovat helppoja vaihtaa kotitallissa. Kardaanien tuenta on olematonta, laippojen pultit pitävät niitä perissä ja jakolaatikossa kiinni, eli mitään tukilaakerointia ei ole. Tomaatti on tosiaan ZF ja ainut mitä siitä olen kuullu on ettei oikein sovellu 39"ien ja lämälattiaan-periaatteen kanssa yhteen pöpelikössä. Öljyt ja suodatinvaihdot tiheään tahtiin niin silläkin pärjää pitkään. Manuaali on sitten joko ykköskoppasissa (89-94) LT77 joka kärsii häntäakselin hammaspeikko-ongelmasta ja tuoreemmissa ykkösissä ja kakkoskoppasissa (95-04) R380 josta en tiedä tuon taivaallista! Sähköongelmia on ykkösissä hieman vähemmän kuin kakkosissa, ja jos asialla on yhtään merkitystä niin kakkosen tavaratila on isompi kuin ykkösen, muuten sisätiloiltaan miltei identtiset. Land Roverin ostaminen on vähintäänkin yhtä huono idea kuin minkä tahansa Jeepin tai Japskin hankinta, sen takia mulla onkin niitä kaksi...! Ja vaikka ostaisit mitä tahansa nelikkoa naapurisi kutsuu sitä kuitenkin Jeepiksi, paitsi jos ostat Jeepin, silloin työkaverisi luulevat sitä Kia Sorentoksi tai Suzuki Grand Vitaraksi. Elämä on... Andy
__________________
"Mutiaiset ovat paskat mudassa ja AT't kaikkialla muualla..." L200 -99 tai joku sellainen Land Rover 109" SIIa STW 1971 200Di EX - Land Rover D1 V8 A -96 |
#10
|
||||
|
||||
![]()
ei niillä mitään tee
![]()
__________________
Pitäiskö palata takaisin,kromit sotkeentuu |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ei oo kukaan luullut Kiaksi tai Suzukaks miun Jeeppiä ![]() Kyll mää jättäsin noi sumuisten saarten teenkeittimet rauhaan ja katsoisin jotain muuta merkkiä! Mut jos pitäis valita joko joku sushikippo tai teenkeitin, niin Lipton voittaisi! ![]()
__________________
Jeep ISORY |
#12
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#13
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Käykääs kaikki täällä | Rytari | Chit-Chat | 9 | 03.07.2006 12:09 |
M:DiscoII/P38 Range teräsvanteet 5kpl"MYYTY" | AVRO | O/M/V Renkaat ja vanteet | 1 | 15.03.2006 16:23 |
Minä täällä moi | scarecrowman | Chit-Chat | 7 | 18.03.2005 18:21 |
Haukkukaa (tai jopa kehukaa) Trooperia... | tug3 | Tekniikka & Jutustelu | 23 | 02.11.2004 11:12 |
Kehukaa/haukkukaa tojotaa! | kharju | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 11.10.2004 14:20 |