![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Karaktääri?Ihan rehellisesti tunnustaudun Toijjota mieheksi joten minulle ei Rooveri ole mikään vaihtoehto. Jos rooverista tykkää ni sehän ei ole mikään "järki" asia,se on maku asia. Lienee myöskin fakta että suomen suppealla maasturi tarjonnalla ei "huonompaa" maasturi löydä mitä tulee luotettavuuteen ja laatuun mutta maasto ominaisuudet on lantussa hyvät,ei hassumpi ajaa vaikka kaikki ei miellä lantun kaikkia ominaisuuksia hyviksi. Jos kiirettä ei pidä eikä äkkinäisiä ajomanöövereitä ni mikä ettei. Jos tommonen lanttu pitäs jostain syystä ite ostaa ni tarkimman huomion kiinnittäisin moottorin ja laatikon huoltoihin,siellä ne kalliimmat viat piilee. Sen vitos koneen heikkoudet lienee tiedossa,automaatti loota on kai manuaalilootaa huonompi,eräällä omistajalla niiitä vaihdettiin uusiin satun välein. Ykkös koppasessa ei se manuaalikaan häävi ollu. Mut kun et odota kovin huolettomia kilsoja ni oot kiitollinen jokaisesta ajetusta ![]()
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä. |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Viispyttysessä saattaa mennä polttoaine öljyn sekaan, vai miten se oli? Ja sitten kone huutaa ittensä kualiaaksi.
![]()
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]() onnellisen käyttäjän kertomus
NIGHTMARE TD5
I stupidly sold my faithful Isuzu Trooper and bought a Td5 18 months ago. Whilst with any 2nd hand car you can expect to encounter problems - I was not ready for this ! So far here are are some of the problems we have /are experiencing ...... 1) The back brake discs went - Just as we were on our way in the morning to take my friend to the airport as she was emigrating to Australia. 2)The alarm persistantly started going off - so much so I was scared to lock it and thought I would rather take a chance that no one would steal it 3) When it rains the sun roof leaks UNBELIEVEABLY -It pours in. 4)The wind caught the back door (our fault) - Door had to be replaced 5)Steering started feeling dodgy - New power steering replaced 6)Radiator went - new one replaced 7)We were advised the turbo on its way out - too bad it can wait! 8)Key snapped in the ignition - was quite pleased tho as you could still put other half in and it would work - but then ... 9)...The immobiliser went so car undriveable and had to be towed away for 2nd time (first when on way to take mate to airport) 10)Went to put a small amount of turf in the boot and the car went down and didn't pump back up until engine on - hole in the suspension 11) Brake lights permanently on 12)Back seats in boot now won't go into the sitting position 13)ahhh the latest one the gear stick a bit sticky but clutch seems fine will wait and see as in garage again at the mo. Wish I'd steered well clear of theses amazingly crap vehicles - believe the rumors they are total rubbish - avoid like the plague and buy Japanese!!!!!!!!!!! |
#5
|
||||
|
||||
![]() Käytetty auto so what,suurin osa kulutusosien vikoja joille tuli tunnit täyteen? Noitahan listoja on maailma pullollaan ja varmaan löytyy Toyotastakin vastaavia kun hieman netissä surffailee ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
ZF:n automaatti ei mielestäni ole kuitenkaan kaikkein huonoimmasta päästä, olkoonkin että on käsittääkseni hieman kranttu käsittelylle. Mikä automaatti ei olisi?
"Keinuvat" ajo-ominaisuudet vaan ovat seurausta suht pehmeästä alustasta, toinen vaihtoehto olisi ne hevoskärrin jouset. Toi keinuminen on tottumiskysymys, ja siihen kun tottuu niin ei sitä huomaa. Kunnossa oleva alusta ei kuitenkaan ole mikään hyytelö. En kyllä ole Discolla ikinä ajanut mutta alustahan on perustaltaan sama kuin Rangessa. Pehmeä alusta maksaa sitten itsensä takaisin kun joutuu ajelemaan huonoilla teillä, tai ihan vaan vaikka pääkaupunkiseudun "talvihoidetuilla" kaduilla. Mutta kuitenkin, näissä on kuitenkin "yksilöitä" joten sen mukaan kuin kattelee ja silti varautuu ainakin henkisesti jonkinasteisiin ominaisuuksiin. Se näissä melko yleisissä maasturimerkeissä on hyvää että ongelmien kanssa ei jää yksin. LR-Tojo-Nipsun-Jeep... Aktiivista harrasteporukkaa on, tuntevat autonsa paremmin kuin korjaamot ja apuja (vinoilua) saa netistä ihan tarpeeksi. ![]()
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
moi!
Mulla ollu/on SIII, Defe 30ootdi, DII Td5 -99 ja nyt alla D1 V8 ![]() Kyllä kun on ne kriittiset osat hyllyssä niin niillä pärjää! DII hajos 340tkm aikana kansipahvi, molemmat ilmapussit, molemmat takajarrusatulat, startti, 1 pyöränlaakeri, 1 jousitus ( pussit vaihtu korottaviin jousiin), etu kardaani niin siinähän ne kalleimmat 8v aikana! D1 on taival vassa alussa! Ollut vuoden verran! On ihan sairaan mukava ajaa se V8 ja automaatti! ![]() ![]() enemmän tuo Toyota Yaris verso on xittuillu vuoden aikana ku LR tuotteet vaikka onvain reiulu 100tkm lasissa ja VM 2001.....! Toyo saa kenkää ku sopiva LR tuote löytyy! //Janne
__________________
discovery 1 -98 V8 projekti "Fenix" "".......British humour......!" Viimeksi muokannut lacrits68 : 06.01.2013 02:08 |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Tuollasta löyty tuolta toiselta foorumilta Toyota miesten riemuksi
"Kaksi vuotta tuli tapeltua Disco kakkosen kanssa erinäisin pikkuvioin ja päätin nyt, että haen Land Cruiserin rajan toiselta puolelta ja hieman modailen sitä omaan käyttööni kannattavaksi. Aluksi olin hakemssa autoa Pohjois-Italiasta, mutta sattuneista syistä päädyin tällaiseen ajatukseen: " http://forum.eralle.net/viewtopic.ph...er=asc&start=0 |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Edelleenkin tuolta ->http://www.roverfriends.fi/foorumi/viewforum.php?f=22
on setä Ahonen kirjoitellut kipupisteitä, mihin kannattaa keskittyä. Land Rovereissa on paljon asioita, joita jotkut kutsuvat ominaisuuksiksi. Edelleen, hyvin huollettu Td5 manuaalina hyvä ratkaisu (jos vielä pakettiautoksi rekattu) Viimeksi muokannut armas : 05.01.2013 22:51 |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Meinasin lähtee tohon eipäs juupas Toyota juttuuun..
Mulla on ollu ajossa vm2000 TD5 defe kohta 4 vuotta, eikä mitään kammo koneremonttia ym. sähkö hässäkkää. TEMÄHIK |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Eipä noissa mitään ihmeellisiä ole mitä muissakaan. Hyvä auto ajaa ja kärryä saa lastata sen 3,5tkg. Harvassa autossa enää löytyy.
Ominaisuuksia mitä kannattaa kysellä autoa ostaessa ja mihin varautua. -öljyä Ecun johdoissa (puhdistaminen auttaa, suuttimien johtosarja vaihdettava) -vettä sisällä(helppo korjata huoltamalla se mitä joku ei ole huoltanut) -takailmajouset (kummasti alkaa vuotaa vuosien saatossa, korjattavissa jos haluaa. moni laittaa rauta vieterit kun ei jaksa haarukoida vikaa) -suuttimien o-renkaat (saa öljyn pinnan nousemaan ja kone ryyntää) -naftan siirto pumppu (tankissa ja yleensä jättää tielle kun hajoo. Kannattaa tilata Briteistä yksi varastoon ja vaihdattaa ongelmien sattuessa liikkeessä jos ei itse jaksa vaihtaa) Kaikki hommat huollettavissa ja ei aiheuta sen suurempia ongelmia kuin muillakaan merkeillä. Pienenä kommenttina auton merkkiin sinänsä puuttumatta, oli se Saab tai BMW tai Land Rover. Huomannut vaan et toi nuoremmilla ihmisillä on aika hienoja autoja. Itse ajelin vanhempien autolla tai dx corollalla kun sai kortin. Sitten kun on parinkympin auto ja jotain hajoo niin itketään netissä et miksi niin kallis auto hajoaa, se on ihan pask*. Onko se auton vika jos kaikki taatelit on jo käytetty autoon ja huoltoon ei jää varoja. Juu, of topic. Tiedän. Mut ei mulla ole lantikoiden kanssa ollut mitään vikaa kun niitä on huoltanut. Kuten ei muidenkaan merkkien kanssa. Kyllä ne välillä keksii jonkun "oireen" mistä ei ollut koskaan kuullutkaan ja aiheuttaa pään raapimista. Mut sellaista se elämä on, kaikkea ei voi tietää. |
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tyypillinen Toyota miehen kommentti,ei kannata paljoa laske arvoa tuolle ;-) Itsellä ei kokemusta noista TD5 koneisista,mutta 200/300TDi koneisten Discojen (1) kanssa pärjää vielä kotikorjaajakin. |
#14
|
|||
|
|||
![]() Vertailua...Lainaus:
![]()
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä. |
#15
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() ![]() Tää on yks syy miks yhtään tätä uudemmat ei oikeen hotsita. Intel outside, DiscoII saattaa olla ihan hiinä ja hiinä vielä hyväksyttävissä. Kai. nimimerkillä: ilman akkua 300 kilsaa omin avuin kotiin ajellut- that's a "limp back home"- mode in my books. |
#16
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mitään muuta omistamaani maastoautoa en ole joutunut hitsaamaan niin paljon kuin Toyotaa.Kolme senmerkkistä on ollut ja yhtään ei enää tule ![]() Ja omistuksessa on ollut kumminkin melkeinpä kaikkia 80-90 luvulla suomessa myynnissä olleita maastureita valmistaneet merkit.(poislukien UAZ).Mitsu Pajero oli ennakkoluuloista huolimatta kaikkein huolettomin,mutta kait niissäkin on yksilöitä |
#17
|
|||
|
|||
![]() Eli kumpi?Lainaus:
![]()
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä. |
#18
|
||||
|
||||
![]()
En minä sitä ole sanonut että Land Rover paras olisi.
Niitä (90"/110") vaan pari tallissa sattuu tässä elämänvaiheessa olemaan. |
#19
|
|||
|
|||
![]()
Ripax sen laitto,ei mieltymyksiä tarvi järjellä selittää!Mulla huonoimpia maastureita on ollu mitsut-3kpl ja kaikki söi vettä öljyä ja muutenkin teknisiä leluja,toki tiellä n 50 %parempia ajaa kun samanikäset Tojot tahi Patrollit.
Mulla kun on omistuksessa ollu idästä ja lännestä näitä leluja niinkaiketi vain Tojot olen diilannu muille puuttumatta itse omistukseen.Kun Tojo on vahva niin se on myös painava,tai sitten jotain helvetin tyhmää kuten roikkuvat laatikonosat jotka vie kannot mukanaan...Näistä pienistä asioista olen huomaavinani mikä on kelpo aihio maastoon..Siis jos suoralla pohjapanssarilla voi tekniikan suojata niin siinähän on ideaa-Gmese-tekniikka on runkoaisojen yläpuolella eli suorapohjalevy panssariksi..HJ-61 vaakalla ns tyhjänä rakentamattomana 2700kg-Volvo 303 3000kg venäjänreisu varustuksella ja 100kg kuskia mukana..Uaz 1550 vinssillä ja ajossa..Disco painoi leimalla karvan alle 2000kg-siis lj toyon luokkaa..Ja kaikkihan tietää vakio ljn etenemiskyvyn..NÖY!Niin,Mikäs se kysymys olikaan..Joo kysyjän käyttötarpeisiin se Disco 2 varmaan ihan oiva vaihtoehto,sillä kun tulee niin huomataan positiivisesti ja jos samanhintaisella esim tojolla niin ei kovin positiivisesti,LR tuotteella saa ansaitsematonta arvon nousua merkki on jo legenda-arvo sekin sinänsä joillekin. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Käykääs kaikki täällä | Rytari | Chit-Chat | 9 | 03.07.2006 12:09 |
M:DiscoII/P38 Range teräsvanteet 5kpl"MYYTY" | AVRO | O/M/V Renkaat ja vanteet | 1 | 15.03.2006 16:23 |
Minä täällä moi | scarecrowman | Chit-Chat | 7 | 18.03.2005 18:21 |
Haukkukaa (tai jopa kehukaa) Trooperia... | tug3 | Tekniikka & Jutustelu | 23 | 02.11.2004 11:12 |
Kehukaa/haukkukaa tojotaa! | kharju | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 11.10.2004 14:20 |