![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Tuntuu vähän siltä että sulla on harvinaisen hyvä käsitys siitä mihin oot heittäytymässä. Ristikot tosiaan ovat kulutustavaraa, mutta ne maksavatkin pari pähkinää ja banaanin/kpl ja ovat helppoja vaihtaa kotitallissa. Kardaanien tuenta on olematonta, laippojen pultit pitävät niitä perissä ja jakolaatikossa kiinni, eli mitään tukilaakerointia ei ole. Tomaatti on tosiaan ZF ja ainut mitä siitä olen kuullu on ettei oikein sovellu 39"ien ja lämälattiaan-periaatteen kanssa yhteen pöpelikössä. Öljyt ja suodatinvaihdot tiheään tahtiin niin silläkin pärjää pitkään. Manuaali on sitten joko ykköskoppasissa (89-94) LT77 joka kärsii häntäakselin hammaspeikko-ongelmasta ja tuoreemmissa ykkösissä ja kakkoskoppasissa (95-04) R380 josta en tiedä tuon taivaallista! Sähköongelmia on ykkösissä hieman vähemmän kuin kakkosissa, ja jos asialla on yhtään merkitystä niin kakkosen tavaratila on isompi kuin ykkösen, muuten sisätiloiltaan miltei identtiset. Land Roverin ostaminen on vähintäänkin yhtä huono idea kuin minkä tahansa Jeepin tai Japskin hankinta, sen takia mulla onkin niitä kaksi...! Ja vaikka ostaisit mitä tahansa nelikkoa naapurisi kutsuu sitä kuitenkin Jeepiksi, paitsi jos ostat Jeepin, silloin työkaverisi luulevat sitä Kia Sorentoksi tai Suzuki Grand Vitaraksi. Elämä on... Andy
__________________
"Mutiaiset ovat paskat mudassa ja AT't kaikkialla muualla..." L200 -99 tai joku sellainen Land Rover 109" SIIa STW 1971 200Di EX - Land Rover D1 V8 A -96 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
ei niillä mitään tee
![]()
__________________
Pitäiskö palata takaisin,kromit sotkeentuu |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ei oo kukaan luullut Kiaksi tai Suzukaks miun Jeeppiä ![]() Kyll mää jättäsin noi sumuisten saarten teenkeittimet rauhaan ja katsoisin jotain muuta merkkiä! Mut jos pitäis valita joko joku sushikippo tai teenkeitin, niin Lipton voittaisi! ![]()
__________________
Jeep ISORY |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Tervehdys!
Sivusta olen seurannut yhden TD5 Discon elinkaarta jonkun vuoden ajan, alku oli hankalaa mutta sen jälkeen ei ole ollut mitään murheita. Angelon viestissä on hyvät kommentit, niihin kuitenkin vähän lisäilisin; -D II on 99% eri auto kuin I-koppaiset. Yhteensopivia osia ei ole kuin yhden käden sormiin mahtuva määrä, jotakin pikkunippeleitä nekin (+kojetaulun runko-osa). Onhan D II selvästi pidempi, ainakin takaylityksensä osalta kuin ykkönen ja koriltaan 100% eri auto, kuten teknisestikin. -Alustan mukavuus ei ole Rangen tai muiden vanhempien LR-tuotteiden tasoa. On II-korinen mukava, hyvä ajaa ja jämäkkä, mutta sitä Rangemaista pehmeyttä on turha hakea. Alustakaan ei ole enää sama kuin vanhankansan tuotteissa. Range Classic on selkeästi pehmein ja sillä jättää kuoppaisella tiellä järjestään kaikki Tojotat ja henkilöautotkin perävaloja tuijottelemaan kun takanatulijat ajavat hampaat tai tekarit suussa kolisten. Classicin jousitusta ei moni auto päihitä. Disco I-sarjalaisissa alusta tulee vähän kovemmaksi jo, sekä kallistuksenvakaajat loppupään autoihin. Mutta kun II-sarja tulee, niin penkit ja alusta on selvästi kovempi kuin missään edeltäjässä,,,ellei Serieksistä (tai Defestä) puhuta. -Mikään maastoautohan DII ei enää ole, paljon pitää rakentaa jos metsään mielii. Mutta metsästysautoksi jne. varsin otollinen laite, kun ollaan ajokelpoisilla urilla. -Itseäni hätkähdyttävät vähän sähkömurheet, juurikin öljyyntyvät sähköliitokset, polttoainepumppu, epämiellyttävä eli tyyliin sopimaton kova alusta, ilmajousitus ja hieman arveluttava ja alitehoinen kone auton hintaluokkaan ja tasoon nähden. Polttoainetalous ei ole mielestäni sillä tasolla kuin koneelta odottaisi, sillä kuluttaa enempi kuin TDI300. -Osat on selvästi kalliimpia kuin vanhempiin malleihin ja ikäviä juttuja on mm. kumilaippainen takakardaaniristikko, pyöränlaakerit, jotka vaihdetaan koko navan kanssa,,,jne "nykyautomaisia" juttuja. -Mutta jos aikoo sijoittaa autoon 5-numeroisen summan, tarvitsee tilaa ja nelivetoa sekä tykkää hiukan erottua massasta, niin suosittelen kyllä varauksin. Itse kuitenkin suosin sitä vanhemman sarjan kalustoa, koska tekniikka on harrastajaystävällistä, osat halpoja ja harrastustakin on niiden kanssa riittänyt... ;-), - Täytyy muistaa vielä että LR-tauti ei ole helpoimmasta päästä, koska diagnostisoitu harvinaisen kova autokuume poistuu vain hetkeksi autohankinnan myötä. Harmittomallakin akuuttioireilulla on taipumus uusiutua ja tauti muuttuu monilla lyhyessäkin ajassa krooniseksi. Pahimmillaan tämä tarkoittaa useiden LR-tuotteiden hallitsematonta hankintaa, joita nimetään perheenjäseniksi ja niiden kanssa kulutetaan aikaa aina vain enenevässä määrin syrjäytyen pahimmassa tapauksessa lähes koko yhteiskunnasta. Tauti saattaa myös tarttua perheenjäseniin tai muihin tuttuihin, jos altistusherkkyyttä esiintyy. Hoitomuotoina tautiin on käytetty mm. järjen puhumista muun merkkisten automiesten taholta. Vertaistuen käytöstä on keskusteltu ammattipiireissä, ja on todettu sen vain useinmiten pahentavan tilannetta. Ainoa keino parantua on teettää lobotomia, ja siten muuttua Tojotamieheksi ;-) TT Viimeksi muokannut solihull : 06.01.2013 09:33 |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Mulla pihassa Discojenlisäksi 2 kpl gmeseä,just eilen yks kamu soitteli ja kysyi miksen ajele g mesellä,no-discolla vm 90 pääsee helposti sillee n 9ltr-100km sekalaista ajoa muttei mersulla edes hidasta matkaa,silläkin on merkitystä..Ja nuo toyboiden puheet kannattaa unohtaa kunei niistä kukaan pysty ajamaan vakiolla toyolla mutta vakiolla Discollapa voikin ajaa.Mikäli alun oikein tajusin kyseessä olisi ns monikäyttö ,ei maastoautoilu pelkästään niin panosta mukavuuteen -Siis LR on merkkisi!Meilläpäin tojo on Huonopenkkinen kun ei osata lausua sitä sen paremmin.Ja kysymys!Miksihän Kaikki tojot on niin rakenneltuja,Toyota-suomen rakennetuin maasturi.Vastaus samalla!Niillä paskoilla ei voi mennä maastoon ilman että on rakenneltu!Ja maantie ajokin on kidutusta.Mieluummin safari Suikassa kuin tunti tojotassa!
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() http://www.nettiauto.com/listAdvSear..._find_agent&PN[0]=adv_search&PL[0]=advSearch.php?id=87726299@tb=tmp_find_agent&id_mo del=904 katoppas tosta yli sata rakentamatonta vm.98 uudempaa land cruiseria! myynnissa nyt esim. kolmekymmenta land roveria vm.98 uudempaa ja osa ylirakennettuja ns. YLILUONNOLLISIA landrovereita ![]() http://www.nettiauto.com/listAdvSear..._find_agent&PN[0]=adv_search&PL[0]=advSearch.php?id=87726471@tb=tmp_find_agent&id_mo del=445 |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Sori vaan offtopic ![]() |
#9
|
|||
|
|||
![]() Ketjun aloittaneelle
Vastaus on toyota vaikken ite edes omista semmoista tällä hetkellä mutta pari kertaa omistaneena niin en voisi enään edes kuvitellakkaa mitään muuta autoa kestävyytensä puolesta...
NYT ON SOTA JULISTETTU ![]() |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Jaa...?
__________________
discovery 1 -98 V8 projekti "Fenix" "".......British humour......!" Viimeksi muokannut lacrits68 : 06.01.2013 14:44 |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja... |
#12
|
|||
|
|||
![]()
Eipäkai kukaan ole sanonu että kamalia ajaa,määrätyllä tavalla jopa parempia kuin LRt,mutta kyllä soppaa vie enempi-Meseissä sama ku tojoissa,tojot huonopenkkiseks meil sanottu ja aina ku haisee ni haisee ku vanha mersu...On ihme mese jos sekalaisessa menee alle 10..Mesessä kivaa se jämäkkyys-kyl gyntteri osaa,sitä sitten taas voi jo vakionakin laittaa kiusalle rakennettuj tojoja vastaan-kuten vakio uatsiakin..Siis Uaz vastaan tojo...
|
#13
|
|||
|
|||
![]()
Näyttä noita Disco II saavan n 5000€ halvemmalla kuin noita KZJ 95 sia
Mutta kyllähän nuo TOjot on sellasia jotka ovat säilyttäneen hintansa kokoajan luvattoman hyvin Esim tuo entiseni hj-60 Kakstuhat luvun alussa oli kaupan liikessä 36000 mk jonka jälkeen avk:lta 7000mk lla pari vuotta sitten möin sen 2600€ kuitenkin korjattuna .Ja vuonna 94/95 Anopilan lj-70 88 vaihtu uuteen Unon liekkö sillon n 60000mk tuostakin Lj:stä oli kansi hajonnut heti vaihdon jälkeen autoliikkeessä eikä aiemmin ollut edes oireillut. ja nyt lähes 20v jälkeen hyvät lähes 5000€. Itseänikin tuo Disco II kiinnostais kovasti uudeksi jahtiautoksi ja vaununveturiksi. Halpuus houkuttaa. ![]() |
#14
|
||||
|
||||
![]()
Laitetaas yks "toyboy":n, kuten uokki tuossa ilmaisi, näkökanta aiheeseen. Jos tollanen Disco pitäis hommata, niin kyllä se olis ehdottomasti ilma-alustainen vioistaan huolimatta, pussit kun on halpoja ja tasonsäädön saa hajottuaan tehtyä paljon yksinkertaisemmaksi. Tämä kun on auton parasta antia. Diisselistä kun korjaa jo etukäteen tyyppiviat ja laittaa softalle järkeä lisää, alkaa tienpäälläkin pysyä Toyotan perässä, eikä kulutuskaan nouse.
Plussapuolina näkisin halvat varaosat ja lisävarusteet UK:sta, jätetään ne viat nyt mollaamatta tällä kertaa. ![]() |
#15
|
|||
|
|||
![]()
Täytyy jo tässä vaiheessa kiittää kovasti jokaista tähän mennessä ketjuun osallistuneita.
Mä luulen että tässä alkaa olla jo mahdollisten vastaistenkin kyselijöitten tarpeisiin kohtuullisen kattava "DiscoII for dummies". |
#16
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#17
|
||||
|
||||
![]()
Minkä ikäsiä me verrataan? Esim. KZJ95 on n. 10 sek nopeempi 0-100 km/h ku Disco 200TDI.
|
#18
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
jos discovery 2 :sta kysellään niin puhutaan 98 ja uudemmista autoista, luulen ettei viestin aloittaja etsi mitään 20 vuotta vanhaa land rover discovery projektia ja siihen varaosavehjettä. jos 10000e on bubjetti niin vaihto ehtoja on paljonkin. vaikka sitten kia sorento. Viimeksi muokannut toyota4x4 : 06.01.2013 17:48 |
#19
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Mut tää näyttää nyt pahalta, kun toyomiehetkin sanoo että se on muuten oikeen hyvä paitti että se on LR. Ihan noin mäkin olen ajatellut. ![]() |
#20
|
||||
|
||||
![]()
Tapsan linkit ovat kieltämättä mielenkiintoisia, mutta harhaanjohtavia. Koska topicin aloittajalla on hakusessa Disco vm.2000 tai vanhempi - eli käytännössä 89-00 - niin nettiauton hakukriteeritkin pitää heijastaa varsinaista hakua. Jolloin tilanne ainakin rakennettujen autojen suhteen hieman muuttuu...
Discot: Toyotat: Andy
__________________
"Mutiaiset ovat paskat mudassa ja AT't kaikkialla muualla..." L200 -99 tai joku sellainen Land Rover 109" SIIa STW 1971 200Di EX - Land Rover D1 V8 A -96 |
#21
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Mut tää näyttää nyt pahalta, kun toyomiehetkin sanoo että se on muuten oikeen hyvä paitti että se on LR. Ihan noin mäkin olen ajatellut. ![]() --- Kyllä tässä taitaa olla rima ihan oikeessa piikissä. Tolle on siis tarve ympärivuotisena käyttöautona 5-hengen perheelle. DiscoII:n suuntaan ohjaa 1) isompi tavaratila. Tolle on käyttöä. 2) 7-paikkasuus, unohtu sanoa että toi on aika korkeella listalla. 3) vähän siviilimpi sisustus koska vaimo. 4) I-discojen tarjonta. Jos olis sisältäkin suht siistikuntosta ja ehjää I:ä jossain tarjolla niin mikä jottei vois hyvinkin harkita, mut kun noita ei enää näy olevan. Tai jos jollaan on niin ilmottaa heti. ![]() Kesämökin käyttö vaan on muuttumassa ens talvesta alkaen ympärivuotiseksi, ja se on se pääasiallinen syy edes harkita LR:ää. *ristii sormet* Ysilankku deekun vetokyvyt on kesäaikaan toistaseks olleet mun käyttöön ihan riittävät, mut satunnaista peräkärrin kiskomista hangessa ei sillä enää oikeen viitti. slightly ot mut ysilankku deekun vetokyky ja maasto-ominaisuudet (kuormajousilla) on vajaavetoseksi hämmentävän hyvät. Kukkaan ei usko minkäkuntoista metsäautotietä pitkin sillä kiskoin vanhaa purettua savupiipua ja muuta purkutavaraa naapurin kanalan taakse eikä tehnyt heikkoakaan. Viimeksi muokannut miksin : 06.01.2013 15:00 |
#22
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ihan vaan todetakseni Solihullin kommentteihin, että tosiaan vaikka ykkösdiscossa on sama runko ja akselisto kuin RRC:ssä, niin se on aivan erilainen ajaa (just jäykempi) kuin Range... Ja toi taudin puhkeaminen on sitten tervemenoa (ja jälkipolveen jo tartutettu myös), paraneekohan edes jos pihassa olis värisuora (Series, Range, Disco ja Defe).... EDIT: ja lisätään tähän vielä, että itsellä ollut Pajero ja HJ:llä ja LJ:lläkin on ajettu muutama kerta kokeeksi, ei nekään huonoja ole, mutta toi kuume vei mennessään....
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone Viimeksi muokannut Kaitsu67 : 06.01.2013 20:13 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Käykääs kaikki täällä | Rytari | Chit-Chat | 9 | 03.07.2006 12:09 |
M:DiscoII/P38 Range teräsvanteet 5kpl"MYYTY" | AVRO | O/M/V Renkaat ja vanteet | 1 | 15.03.2006 16:23 |
Minä täällä moi | scarecrowman | Chit-Chat | 7 | 18.03.2005 18:21 |
Haukkukaa (tai jopa kehukaa) Trooperia... | tug3 | Tekniikka & Jutustelu | 23 | 02.11.2004 11:12 |
Kehukaa/haukkukaa tojotaa! | kharju | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 11.10.2004 14:20 |