![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Anturin johtojen välille tulee yhteys ku lukko päällä Tuossapa minun aikaan saanoksia asian tiimoilta ![]() http://i67.photobucket.com/albums/h2...ps75c23f58.jpg http://i67.photobucket.com/albums/h2...ps8b804e13.jpg Viimeksi muokannut wilba : 30.12.2012 08:27 |
|
#3
|
||||
|
||||
Haarukan pultti kans poikki
Olin näköjään tännekkin ketjuun jo aiemmin huudellu mutta enpäs muistanu tuota siirtohaarukan pulttia.
Se on nyt poikki ja se akseli toisiaan hullun kovaa, kieretapit naksuu kun koiran kairata uusia vanhan pultin poraukseen. Kateaako näitä useamminkin ja kannattaisko laittaa kovempi pultti vaikka 8mm holkkiin tilalle? Huomenna pitäis lähteä etsimään pulttia tilalle eikä alkuperäinen oikein vakuuta kestävyydellään.
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig, after a couple of hours you realize the pig likes it. |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Mikähän miun hoojissa mahtaa olla vikana, kun takalukko kyllä kytkeytyy vivusta vetämällä päälle, mutta ei lähde pois vaikka se perässä sisälle menevä tappi liikkuukiin ulospäin kun vivun painaa takas pohjaan?
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
Pois pitäis lähteä pakko-ohjatutsti vivun pohjaan painamalla. Avaa se pikkukansi missä lukkojen valokatkaisin on niin näet onko vaikka siirtohaarukka poikki tms.
Tai se sama katkennut pultti estää haarukkaa liikkumasta.
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig, after a couple of hours you realize the pig likes it. |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Jumissa se on munkin takalukko. Tuossa ei ollut ees merkkivaloja, ku se mulle tuli, joten asensin siihen sellaiset. Kun takalukon vetää päälle, valo syttyy. Kun takalukon kytkee pois, ni valo sammuu, mut ku ajaa eteen tai taakse päin, ni valo vilkkuu...
![]() ![]() Yleensä lukotan niin vähän ja vain viimeisenä oljenkortena, että ku jumi on ohi, ni käyn nyppimässä sen viimeisen 0.5-1 sentin liikkeen vipua ulos käsin, renkaan takaa. Ei se oo ees kiree, ja purettu ja rasvattu monesti, mut ei vaan palauta. Tarvii kait hommaa kompura, ja laittaa paineilma ohjaukselle molemmat lukot...
__________________
NIIN OONKIN RYYPÄNNYT, MITÄ SITTE!!! ![]() EN SE MINÄ OLLUT, SE OLI PIRKKA... ![]() https://instagram.com/offroadteamruu...d=ZDdkNTZiNTM= http://www.slck.net http://www.mansenmaasturiclub.com http://forums.offipalsta.com/group.php?groupid=32 |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
En mitenkään ymmärrä sitä vilkkumista, aika toimintavarmoja yksinkertaisia osia jos ovat ehjiä ja oikein koottu. Tähän lisäyksenä että tuo haarukan pultti on ilmeisesti m6x0.75 eli hienokierre ja maahantuojalta löytyy pulttia n 5,5€ kpl. Katkenneen pultin voin vingutella ulos koska akselin kierre on jotain mystisen kovaa materiaalia. Tilaan noita 6x0.75 kierretappeja jos ne nyt on oikeita ja sit multa saa tarvittaessa sellaisia.
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig, after a couple of hours you realize the pig likes it. |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Ja jos lukot on herkästi liikkuvat, ja alkuperäisillä vivuilla, niin tuo viimmeisen sentin palautus lienee säätö kysymys? se säätö on muistaakseni lattian läpi menevässä tangossa/pultissa. Toki voihan se 25vuotias vaijerikin olla saanut kipeää.... Ja noihin katkenneisiin haarukan pultteihin; aika harvoilla niitä katkeilee.... voisko olla vika haarukassa/akselissa taikka asennuksessa? |
|
#9
|
||||
|
||||
|
Aika harvoilla tuntuu hukkuvan niistä lukoista ne hampaatkin ja miä piirsin kolmannen rastin kylkeen ku hampaat katos..
ja kyllä, lukko oli täysin kytkeytyny ja vetarit oli reilusti kierteellä. Ei vaan taida tojotat kestää oikeeta voimaa..
|
|
#10
|
||||
|
||||
|
Jaa, no pitääpäs vilkaista, et mitä säätöjä siellä on... Kun noi purin ja kasasin, ni hetken toimi, mut sit alkoi taas kiukuttelemaan...
Ja joo, tota paineohjausta mietin siks, ettei tarvis mennä aina nyppii sitä vipuu käsin... Välillä tulee jotain mukavuuden haluja...![]() ![]() ![]() Mut kyl toi vaijeriohjaus on munkin mielestä parempi, vähemmän muuttuvia tekiöitä...![]()
__________________
NIIN OONKIN RYYPÄNNYT, MITÄ SITTE!!! ![]() EN SE MINÄ OLLUT, SE OLI PIRKKA... ![]() https://instagram.com/offroadteamruu...d=ZDdkNTZiNTM= http://www.slck.net http://www.mansenmaasturiclub.com http://forums.offipalsta.com/group.php?groupid=32 |
|
#11
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
![]() Sitten toi pultin katkeaminen on vielä omituisempaa, toi pultti kestää 10xjousiohjauksen voiman. Kyllä noi oli tehtaan jäljitä, tietty jos siellä on jotain väsyttävää värinää niin tunnit saatoi tulla täyteen. Mulla on haarukalle jo uusi pultti mutta kierre tarvisi fiksata, keltään ei löydy 6x0.75 tappia ja oma maksais 27€. Mää onn kans joutunut kuulemaan että patukan aksulat kestää kummasti. Toisaalta eikö noi cromomurroksetkin ole pehmeitä eikä säry mutta kuluvat sit orkkiksia nopeammin. Kompromisseja kaikki, sitkeää ja kovaa ei saa.
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig, after a couple of hours you realize the pig likes it. |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Myyty Vitaran takalukko | hami | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 11 | 06.06.2012 21:00 |
| cruiserin takalukko | lazze1 | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 09.10.2008 20:40 |
| HJ61 takalukko probleema | puuhapate | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 13.05.2007 23:57 |
| sj410 takalukko | severi | Tekniikka & Jutustelu | 16 | 11.04.2007 22:13 |
| HJ:n takalukko??? | Nippe | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 18.05.2004 13:42 |