Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 09.12.2013, 19:51
hj 60/61:n Avatar
hj 60/61 hj 60/61 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.12
Sijainti: Ruupanperä
Viestit: 2.684
Perusasetus

Jumissa se on munkin takalukko. Tuossa ei ollut ees merkkivaloja, ku se mulle tuli, joten asensin siihen sellaiset. Kun takalukon vetää päälle, valo syttyy. Kun takalukon kytkee pois, ni valo sammuu, mut ku ajaa eteen tai taakse päin, ni valo vilkkuu... Yleensä lukotan niin vähän ja vain viimeisenä oljenkortena, että ku jumi on ohi, ni käyn nyppimässä sen viimeisen 0.5-1 sentin liikkeen vipua ulos käsin, renkaan takaa. Ei se oo ees kiree, ja purettu ja rasvattu monesti, mut ei vaan palauta. Tarvii kait hommaa kompura, ja laittaa paineilma ohjaukselle molemmat lukot...

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 10.12.2013, 19:36
helmapelti:n Avatar
helmapelti helmapelti ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 1.195
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hj 60/61 Näytä viesti
Jumissa se on munkin takalukko. Tuossa ei ollut ees merkkivaloja, ku se mulle tuli, joten asensin siihen sellaiset. Kun takalukon vetää päälle, valo syttyy. Kun takalukon kytkee pois, ni valo sammuu, mut ku ajaa eteen tai taakse päin, ni valo vilkkuu... Yleensä lukotan niin vähän ja vain viimeisenä oljenkortena, että ku jumi on ohi, ni käyn nyppimässä sen viimeisen 0.5-1 sentin liikkeen vipua ulos käsin, renkaan takaa. Ei se oo ees kiree, ja purettu ja rasvattu monesti, mut ei vaan palauta. Tarvii kait hommaa kompura, ja laittaa paineilma ohjaukselle molemmat lukot...
Mää en taas vaihtais noita vipuja kun kerran purin kaikki osiks ja voitelin, vivut toimii kuin uutena eikä tarvi miettiä onko paineet karannu vai sylkyt jäässä. Tosin toi haarukan pultti on voinut katketa jos olen esim. painanut lukon kahvan rajusti pohjaan ja lukkoholkki on ollut jännityksessä akselissa. Turvallisempaa kytkeä lukkoja päälle ja pois järkevällä voimalla ja kevyellä akselien liikuttelulla.

En mitenkään ymmärrä sitä vilkkumista, aika toimintavarmoja yksinkertaisia osia jos ovat ehjiä ja oikein koottu.

Tähän lisäyksenä että tuo haarukan pultti on ilmeisesti m6x0.75 eli hienokierre ja maahantuojalta löytyy pulttia n 5,5€ kpl. Katkenneen pultin voin vingutella ulos koska akselin kierre on jotain mystisen kovaa materiaalia. Tilaan noita 6x0.75 kierretappeja jos ne nyt on oikeita ja sit multa saa tarvittaessa sellaisia.
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig,
after a couple of hours you realize the pig likes it.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Vitaran takalukko hami O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 11 06.06.2012 21:00
cruiserin takalukko lazze1 Tekniikka & Jutustelu 0 09.10.2008 20:40
HJ61 takalukko probleema puuhapate Tekniikka & Jutustelu 2 13.05.2007 23:57
sj410 takalukko severi Tekniikka & Jutustelu 16 11.04.2007 22:13
HJ:n takalukko??? Nippe Tekniikka & Jutustelu 5 18.05.2004 13:42


Sivu luotu: 21:24 (GMT +2).