Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 10.12.2013, 22:59
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja helmapelti Näytä viesti
Pois pitäis lähteä pakko-ohjatutsti vivun pohjaan painamalla. Avaa se pikkukansi missä lukkojen valokatkaisin on niin näet onko vaikka siirtohaarukka poikki tms.
Tai se sama katkennut pultti estää haarukkaa liikkumasta.
Siis eikö siellä ole samanlainen jousi patentti molempiin suuntiin? minusta on, mutta aloin epäilemään, kun noin varmana kerroit.... en ole rassannut noita muutamaan vuoteen.....

Ja jos lukot on herkästi liikkuvat, ja alkuperäisillä vivuilla, niin tuo viimmeisen sentin palautus lienee säätö kysymys? se säätö on muistaakseni lattian läpi menevässä tangossa/pultissa. Toki voihan se 25vuotias vaijerikin olla saanut kipeää....
Ja noihin katkenneisiin haarukan pultteihin; aika harvoilla niitä katkeilee.... voisko olla vika haarukassa/akselissa taikka asennuksessa?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 10.12.2013, 23:24
Sami89:n Avatar
Sami89 Sami89 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.02.11
Sijainti: Kotka
Viestit: 3.343
Perusasetus

Aika harvoilla tuntuu hukkuvan niistä lukoista ne hampaatkin ja miä piirsin kolmannen rastin kylkeen ku hampaat katos.. ja kyllä, lukko oli täysin kytkeytyny ja vetarit oli reilusti kierteellä. Ei vaan taida tojotat kestää oikeeta voimaa..
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 10.12.2013, 23:28
hj 60/61:n Avatar
hj 60/61 hj 60/61 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.12
Sijainti: Ruupanperä
Viestit: 2.684
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sami89 Näytä viesti
Aika harvoilla tuntuu hukkuvan niistä lukoista ne hampaatkin ja miä piirsin kolmannen rastin kylkeen ku hampaat katos.. ja kyllä, lukko oli täysin kytkeytyny ja vetarit oli reilusti kierteellä. Ei vaan taida tojotat kestää oikeeta voimaa..
Hajotetaan vehkeitä tarkoituksella, et pääsee Toyoo haukkumaan... Kyl se nissani on kans raaka peli... Mulla on joskus ollut 1.6 sunny....
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 10.12.2013, 23:37
Sami89:n Avatar
Sami89 Sami89 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.02.11
Sijainti: Kotka
Viestit: 3.343
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hj 60/61 Näytä viesti
Hajotetaan vehkeitä tarkoituksella, et pääsee Toyoo haukkumaan... Kyl se nissani on kans raaka peli... Mulla on joskus ollut 1.6 sunny....
En miä oo mitää tarkotuksella rikkonu.. mut 10 vetaria, 3 lukkoa ja 3 tai 4 pikkupultit sai miut vaihtamaa tojot pois DATSUNIN alta..
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 10.12.2013, 23:54
hj 60/61:n Avatar
hj 60/61 hj 60/61 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.12
Sijainti: Ruupanperä
Viestit: 2.684
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sami89 Näytä viesti
En miä oo mitää tarkotuksella rikkonu.. mut 10 vetaria, 3 lukkoa ja 3 tai 4 pikkupultit sai miut vaihtamaa tojot pois DATSUNIN alta..
Olisko niin, et japanialainen hylkis toista japanialaista...
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 10.12.2013, 23:57
Sami89:n Avatar
Sami89 Sami89 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.02.11
Sijainti: Kotka
Viestit: 3.343
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hj 60/61 Näytä viesti
Olisko niin, et japanialainen hylkis toista japanialaista...
Tai sit tojotat ei vaan kestä käyttöä.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 10.12.2013, 23:58
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sami89 Näytä viesti
En miä oo mitää tarkotuksella rikkonu.. mut 10 vetaria, 3 lukkoa ja 3 tai 4 pikkupultit sai miut vaihtamaa tojot pois DATSUNIN alta..
En ainakaan minä väittänyt, että noita hampaita ei katkeile? ja katkeilee paljon helpommin, jos lukko ei ole kunnolla kiinni.

Kun olen antanut noin paljon sikaa, niin montako lukkohaarukan pulttia sinulla katkesi? (minulla on tiedossa 2-3 tapausta, joista 1-2 on paineilmalla ohjattuna ILMAN jousta)

p.s kerroppa minulle, mikä on se akseli, mikä on 100% lukoilla ja kestää mitä vaan? siis kokoluokkaa max 3500 kg autosta, ja ikää yli 20 vuotta.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 11.12.2013, 00:09
hj 60/61:n Avatar
hj 60/61 hj 60/61 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.12
Sijainti: Ruupanperä
Viestit: 2.684
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
En ainakaan minä väittänyt, että noita hampaita ei katkeile? ja katkeilee paljon helpommin, jos lukko ei ole kunnolla kiinni.

Kun olen antanut noin paljon sikaa, niin montako lukkohaarukan pulttia sinulla katkesi? (minulla on tiedossa 2-3 tapausta, joista 1-2 on paineilmalla ohjattuna ILMAN jousta)

p.s kerroppa minulle, mikä on se akseli, mikä on 100% lukoilla ja kestää mitä vaan? siis kokoluokkaa max 3500 kg autosta, ja ikää yli 20 vuotta.
Onks datsunilla miten kestävät lukkoakselit...

Onhan ne mersuistakin niitä särkeneet....
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 11.12.2013, 03:24
Rotpal GR:n Avatar
Rotpal GR Rotpal GR ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 19.12.10
Sijainti: Siellä jossain metsässä
Viestit: 501
Perusasetus

Kyllä ne GR paten akselit lukollisenakin kestää aika moista sikaa ja happee
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 11.12.2013, 19:48
samppas samppas ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 10.08.09
Sijainti: Helsinki
Viestit: 338
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
En ainakaan minä väittänyt, että noita hampaita ei katkeile? ja katkeilee paljon helpommin, jos lukko ei ole kunnolla kiinni.

Kun olen antanut noin paljon sikaa, niin montako lukkohaarukan pulttia sinulla katkesi? (minulla on tiedossa 2-3 tapausta, joista 1-2 on paineilmalla ohjattuna ILMAN jousta)

p.s kerroppa minulle, mikä on se akseli, mikä on 100% lukoilla ja kestää mitä vaan? siis kokoluokkaa max 3500 kg autosta, ja ikää yli 20 vuotta.
En tiedä mitään mutta Seevun 14 pult on mitoitukseltaan/ulkonäöltään aika vakuuttava. Löytyy militääri pickupeista detroitilla. Saattaa kyllä toi 3500kg kokoluokka käydä kanssa pieneksi.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 13.12.2013, 22:18
axu87 axu87 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 03.07.11
Sijainti: sastamala
Viestit: 792
Perusasetus

Jos joku nyt sattuu tarvitsemaan tuollaisen pultin niin täällä olisi yksi uusi ylimääräisenä.

Tuolta saa 13,90€ http://www.tooloutlet.fi/fi/Tuotteet...ei%27ille/1861
numerolla VÖL39707 oleva kaiketi?
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 10.12.2013, 23:25
hj 60/61:n Avatar
hj 60/61 hj 60/61 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.12
Sijainti: Ruupanperä
Viestit: 2.684
Perusasetus

Jaa, no pitääpäs vilkaista, et mitä säätöjä siellä on... Kun noi purin ja kasasin, ni hetken toimi, mut sit alkoi taas kiukuttelemaan...

Ja joo, tota paineohjausta mietin siks, ettei tarvis mennä aina nyppii sitä vipuu käsin... Välillä tulee jotain mukavuuden haluja... Mut kyl toi vaijeriohjaus on munkin mielestä parempi, vähemmän muuttuvia tekiöitä...
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 11.12.2013, 14:23
helmapelti:n Avatar
helmapelti helmapelti ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 1.195
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Siis eikö siellä ole samanlainen jousi patentti molempiin suuntiin? minusta on, mutta aloin epäilemään, kun noin varmana kerroit.... en ole rassannut noita muutamaan vuoteen.....

Ja jos lukot on herkästi liikkuvat, ja alkuperäisillä vivuilla, niin tuo viimmeisen sentin palautus lienee säätö kysymys? se säätö on muistaakseni lattian läpi menevässä tangossa/pultissa. Toki voihan se 25vuotias vaijerikin olla saanut kipeää....
Ja noihin katkenneisiin haarukan pultteihin; aika harvoilla niitä katkeilee.... voisko olla vika haarukassa/akselissa taikka asennuksessa?
No voi helvata, taas menin puhumaan mututietoa mutta nyt kun tuo kytkentä- akseli on tossa näppäimistön vieressä niin onhan se jousiohjattu molempiin suuntiin. Mun ohjeisiin kannattaa suhtautua suurella varauksella
Sitten toi pultin katkeaminen on vielä omituisempaa, toi pultti kestää 10xjousiohjauksen voiman.
Kyllä noi oli tehtaan jäljitä, tietty jos siellä on jotain väsyttävää värinää niin tunnit saatoi tulla täyteen.

Mulla on haarukalle jo uusi pultti mutta kierre tarvisi fiksata, keltään ei löydy 6x0.75 tappia ja oma maksais 27€.
Mää onn kans joutunut kuulemaan että patukan aksulat kestää kummasti. Toisaalta eikö noi cromomurroksetkin ole pehmeitä eikä säry mutta kuluvat sit orkkiksia nopeammin.
Kompromisseja kaikki, sitkeää ja kovaa ei saa.
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig,
after a couple of hours you realize the pig likes it.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Vitaran takalukko hami O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 11 06.06.2012 21:00
cruiserin takalukko lazze1 Tekniikka & Jutustelu 0 09.10.2008 20:40
HJ61 takalukko probleema puuhapate Tekniikka & Jutustelu 2 13.05.2007 23:57
sj410 takalukko severi Tekniikka & Jutustelu 16 11.04.2007 22:13
HJ:n takalukko??? Nippe Tekniikka & Jutustelu 5 18.05.2004 13:42


Sivu luotu: 23:10 (GMT +2).