![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Ainakaan mäe osta motonetistä enää yhtään akkua. Hj:hin hain joskus uudet 100a bossit,oli käyttöautona.joka päivä se 50-100km eka kerta kun oli -30 toinen akku kyykkäs. vein takas motonettiin, ne mittaili sitä yön yli ja latas. Ei kuulmaniiden mielestä vikaa. Niin vaan se taas kyykkäs kun tuli seuraavat kunnon pakkaset. Paiskasin ne sössit helvettiin ja hain kunnon akut. ei sipannu koskaan enää.
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Entinen oli auton alkuperänen (2000) Eikös nää motonetin akut ookkaa samoja ku muilla liikeillä ![]() ![]()
__________________
Sitä saa mitä tilaa...vai mite se meni!! |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Noista optimoiden herättelyistä niin testattiin vanhaa keltasta kun tuntu ettei oo kaikki enää tallella (ikää noin 7vuotta), no ledityövalolla tyhjennettiin akku ihan nolliin jonka jälkeen bentonin automaatti laturiin. Laturi ei suostunut lataamaan, ei muuta kun kaverin 24v laturiin kiinni ja 24v boostilla vähän aikaa, kas kummaa rupes virta taas kelpaamaan, yön yli oli sitten 12voltilla latuussa.
![]() Tämän jälkeen tehtiin testiä veneen sähkömoottorilla ja noin kolmekertaa enemmän kestää ajaa kuin tavallisella 55ah akulla vaikka ei olekkaan kaikki kotona. Varmaan kenno jotenkin oikkareissa kun lämpiää ladatessa pirusti. ![]() Tällaiset kokeilut sitten täysin omalla vastuulla ![]() Taidampa tilata uuven keltasen tuolta J-mat extremeltä
__________________
Arvaamattoman Synkkämielinen Antiikkikauppias M.O.C Mikkelin Offroad Club ry |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Tuohon edellisen kirjoittajan juttuun sen verran että, ostin itelle mönkijään syksyllä uuden vartan agm akun.
Unohtu sitte kahvalämppärit päälle ja pääs akku tyhjentymään, eikä suostunut bentonin älylaturi lataamaan. Menin akkukauppaan mistä akun ostinkin ja kerroin tilanteen, sanoi sieltä että nämä älylaturit ei välttämättä lähde lataamaan jos akun varaus alle 9v. Kotona sitten mittasin yleismittarilla ja oli tosiaan akun varaus jossakin 7v tienoilla, toisesta akusta apuvirtaa ja VOILA! lähti lataamaan kun oli joku pikkasen yli 9 voltin varaus. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Mites nuo AGM patterit niin ottaako ne virtaa nopeammin vastaan kuin tavan akut?? Tuossa meitsin mönkkärissä kun on ilmentyny semmosta että sähköpumppu osaa kyykätä akun eikä se lataudu tarpeeksi omalla laturilla vaan pitää laittaa yöksi laturiin niin sitten taas pelaa...???
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Ottaa, "erinomainen virran vastaanottokyky", noin 20% parempi mitä normiakussa.
|
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Tiiä sitten mitä tuolle ongelmalle oikein voisi tehdä?
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Bj Andy: tuossa mönkkärin latausongelmassa varmaan yhtä suuri syyllinen on heikko latausteho, kuin akun sähkön vastaanottokyky. Jos säilytät mönkijää pakkasessa, niin silloin tuo jääkylmä akku voi olla se ongelma, mutta ainakin autoissa, joissa sähköhydraulikoneikkoja, niin akut lämpiävät suht äkkiä, kun puretaan ja ladataan jatkuvasti vuoronperään. -> mittaa jännitemittarilla paljonko AKUN navoissa on jännitettä, kun akku on täynnä ja mönkkäri käynnissä; pitäs olla yli 14v? ja sitten tee lumityöt, ja mittaa uudelleen tyhjäkäynnillä, jos reilusti eim. 0,3 v pienempi, niin akku kyllä ottas sähköä, mutta mönkkäri ei anna, tarkista vielä sammuttamalla kaikki valot pois, ja anna kierroksia, niin jännitteen pitäisi nousta suht nopeaa, kun akkuun pistetään enemmän virtaa, jos ei aivan 1/2 tyhjä. |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. |
#11
|
||||
|
||||
![]()
http://www.navimare.fi/product_catalog.php?c=91
"AGM akuilla on erittäin hyvä varauksen vastaanottokyky ja erittäin pieni sisäinen vastus verrattuna tavanomaisiin avoimiin akkuihin." Noin sanotaan monessa paikkaa. |
#12
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Mutta esim. noissa minun c-tekeissä on 13,6 voltin poweritoiminto, mikä on tarkoiteetu esim. kylmälaukkujen käyttöön, niin siinäkin on virranrajoitus, joka rajoittaa maksimivirran luvattuun, mutta työntää virtaa vaikka ei "vastajännitettä", siis lataa myös täysin tyjää akkua. Muista tarkistaa napaisuus! (yrittää kääntää akkua "nurin päin napaiseksi", ja se tuhoaa akun jokseenkin varmasti.) ja kun olet "herättänyt" akun, niin normaalilataukselle, sillä nuo fiksut toiminnot ei käytössä tuossa "poweri"moodissa. Kaikissa c-tekeissäkään tuota "poweri"-toimintaa ei ole |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Läppärin akuista | vepele | Chit-Chat | 9 | 19.05.2008 09:07 |
akuista, taas | -sami- | Tekniikka & Jutustelu | 63 | 19.04.2006 19:15 |