![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Mulla ollu Bannerin AGM akkuja ja ihan tyytyväinen ollu hintalaatusuhteeseen. Yks pari vaihtu vuoden ikäsenä takuuseen ja nekin tais päästä jäihin tyhjinä eli ymmärtääkseni kyl nää jäätyy. Erohan on vain että neste on imeytettynä lasikuitumattoon eikä vapaana.
__________________
- Levannon We(l)ho - |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Mittailin merssun akkua ja 7.4v näytti virtaa. Tyrkkäsin apukaapelit kiinni ja täräytin käymään. Puolen tunninkäynnin jälkeen näytti 12v mittari. Luultavasti akku ei ottanut siipeen pakkasista.
Kaivinkoneessa oli joskus tuollaset shneiderit. Söi kuukaudessa 2 paria akkuja ihmeteltiin että mikä vikana kun aina toinen akku sökö. Vika oli ilmeisesti edellisen omistajan kytkennöissä , radion virta otettu toisesta akusta(24v) 3 pari kestikin sitten vuoden (6800h) autossa tuo tuntimäärä taitaa tarkoittaa vähän pidempää aikaa. Huomattavasti pidempikestoset mitä ikh:n crx:ät.
__________________
Sitä saa mitä tilaa...vai mite se meni!! |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Lainaus:
|
|
#4
|
|||
|
|||
|
Niin mäkin eilen netistä kattelin että vähän pitkä hinta toi 400€ kahdesta akusta, täytyy nyt vähän miettiä mitä tekis. Noita Bilteman kököstyksiä nyt ei ainakaan rahan takia kannata ostaa, takuu ja isompi kapasiteetti tietty olis eduksi.
Minkähänlainen takuu noissa Motonetin akuissa on, mistään nopeella ettimisellä ei selvinnyt. Siis lähinnä noissa Sznajderin AGM-pattereissa? |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Ainakaan mäe osta motonetistä enää yhtään akkua.
Hj:hin hain joskus uudet 100a bossit,oli käyttöautona.joka päivä se 50-100km eka kerta kun oli -30 toinen akku kyykkäs. vein takas motonettiin, ne mittaili sitä yön yli ja latas. Ei kuulmaniiden mielestä vikaa. Niin vaan se taas kyykkäs kun tuli seuraavat kunnon pakkaset. Paiskasin ne sössit helvettiin ja hain kunnon akut. ei sipannu koskaan enää. |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Entinen oli auton alkuperänen (2000) Eikös nää motonetin akut ookkaa samoja ku muilla liikeillä ![]()
__________________
Sitä saa mitä tilaa...vai mite se meni!! |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Noista optimoiden herättelyistä niin testattiin vanhaa keltasta kun tuntu ettei oo kaikki enää tallella (ikää noin 7vuotta), no ledityövalolla tyhjennettiin akku ihan nolliin jonka jälkeen bentonin automaatti laturiin. Laturi ei suostunut lataamaan, ei muuta kun kaverin 24v laturiin kiinni ja 24v boostilla vähän aikaa, kas kummaa rupes virta taas kelpaamaan, yön yli oli sitten 12voltilla latuussa.
![]() Tämän jälkeen tehtiin testiä veneen sähkömoottorilla ja noin kolmekertaa enemmän kestää ajaa kuin tavallisella 55ah akulla vaikka ei olekkaan kaikki kotona. Varmaan kenno jotenkin oikkareissa kun lämpiää ladatessa pirusti. ![]() Tällaiset kokeilut sitten täysin omalla vastuulla ![]() Taidampa tilata uuven keltasen tuolta J-mat extremeltä
__________________
Arvaamattoman Synkkämielinen Antiikkikauppias M.O.C Mikkelin Offroad Club ry |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Tuohon edellisen kirjoittajan juttuun sen verran että, ostin itelle mönkijään syksyllä uuden vartan agm akun.
Unohtu sitte kahvalämppärit päälle ja pääs akku tyhjentymään, eikä suostunut bentonin älylaturi lataamaan. Menin akkukauppaan mistä akun ostinkin ja kerroin tilanteen, sanoi sieltä että nämä älylaturit ei välttämättä lähde lataamaan jos akun varaus alle 9v. Kotona sitten mittasin yleismittarilla ja oli tosiaan akun varaus jossakin 7v tienoilla, toisesta akusta apuvirtaa ja VOILA! lähti lataamaan kun oli joku pikkasen yli 9 voltin varaus. |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Läppärin akuista | vepele | Chit-Chat | 9 | 19.05.2008 09:07 |
| akuista, taas | -sami- | Tekniikka & Jutustelu | 63 | 19.04.2006 19:15 |