![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#476
|
|||
|
|||
![]()
Tuossa firman palomoggiin (404 s -68) jarruja etsiskelin ja jo alkoi löytyäkkin. Paitsi toiseen etupyörään. Takarummut auoin ja säädin kenkiä niistä säätörattaista iholle. Toisen eturummun aukasin myös, mutta sielläpä ei ollutkaan säätöratasta, mistä säätää.
Toiseltapuolen en ehtiny vielä rumpua avatakkaan, joten en oo varma, kuuluuko edessä olla tällaista säätöratasta, kun mikä takarummuissa on? Niin, siis onko? Ja jos on, niin mistähän kannattaisi kysellä, vai häätyykö rustata ite siihen joku säätöpultti? Muuten alkaisi moggi olla leimakunnossa.. ![]() |
#477
|
|||
|
|||
![]() Ai niin ja
Nii, ja tässä pikku videon pätkä tosta palomogista. Alkuun ei käyny juuri lainkaan, mutta kun saatiin uudet bensat tankkiik, niin jopa laulaa kirkkaasti.
![]() http://www.youtube.com/watch?v=9b5Oz...e_gdata_player Toivottavasti tää linkki toimii, kun oonn näissä vähän tumpelo... ![]() |
#478
|
||||
|
||||
![]()
ei oo 404 stä kokemusta, mutta tuolla kuvaa...
http://www.expedition-imports.com/ca..._parts.brakes/ eli onhan siellä, tosin eri numerolla kuin takaset ...
__________________
- Levannon We(l)ho - Viimeksi muokannut pee : 21.12.2012 20:31 |
#479
|
||||
|
||||
![]()
Eikait niissä etujarruissa säätöratasta ole vaan epäkeskot. Ne on kätevät kun ottaa vaan katsastukseen sopivan avaimen mukaan
![]() |
#480
|
|||
|
|||
![]()
Ai, se onkin vähän eri tsydeemi tuolla edessä. Jonkin sortin säätöprikka. No sellanen siellä näky olevanki. Tämä selvensi paljon!
![]() Suur kiitos!! ![]() |
#481
|
||||
|
||||
![]()
pitkästä aikaa sain tehtyä moggiin jokanurkka remppaa jarrut melkeen valmiit vielä kun veholta saa 1kpl uusia jarru sylinteria a150e ja aura valot kiinni vanhat hehkulanka valot korvasin h4 joka nurkkaan laitoin "uudet" jouset joissa lisäjouset mukana keulakin noise mukavasti noin n7cm ylemmäksi ja ohjaustehostimen öljy vuodon korjaus oli noin 25e hain hydrauliikka kaupasta uuden stefan pari o rengasta ja laakeri kaupasta uuden laakerin nyt rupeaa taas tuntumaan että pian voi mennä konttorille näyttämään kylän komeinta 416 mersua
|
#482
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#483
|
||||
|
||||
![]()
Miten tuo tulee kiinni? Ainakin omassa sekasikiö härvelissä, jossa on 411 runko niin simpukka on kiinni rungossa olevassa reijässä yhdellä n30mm paksulla tangolla.
Tuossa ilmeisesti rungossa poikkiputki missä simpukka on kiinni? |
#484
|
||||
|
||||
![]()
omassa 416 menee poikittain putki ala remmipyörän alla jossa simpukka kahdella u pultilla kiinni
|
#485
|
|||
|
|||
![]() 406
Törmäsin netissä tuollaiseen:
http://www.nettikone.com/unimog/406/1142956 Tää olisi metsuri-Hilmalle just oiva kaveri. Olisiko minkälainen projekti tuollainen, jos jotain isompaa täytyy remontoida? Saako osia? Kalliita ? Sanokaa jotain mahdollisimman tyrmäävää etten jatka haaveilua... ![]()
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. |
#486
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
jos on tuon verran lompakossa, lopet haaveilu ja pelasta pois ![]() a) ei kaduta b) saa myydyks jos alkaa kaduttaa c) pääsee Hilma eläkkeelle kun tuon haet
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#487
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Sit vielä kun on työkone, niin taitaa olla sillai, että ei saa kuskata mitään vaan tuota vois käyttää ainoastaan metsään menoon ja puiden vinssaukseenkin, mutta pöllejä sillä ei voisi yleisellä tiellä ajaa ?
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. |
#488
|
||||
|
||||
![]()
Mitä vanhempi moggi sitä parempi
![]() Käsittääkseni varaosia saa tuohonkin malliin aika hyvin saksasta mutta suomesta ei varmaan kovinkaan helposti. Aika paljon on myyjä kyllä varannut katsastukseen kun 2000e hinnassa eroa. Jarrut varmaan vaatii oman huomionsa noin pitkän seisotuksen jälkeen. |
#489
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mutta totta hemmetissä tommonen pitää olla joka talossa vaikka ei käyttöä olisikaan.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#490
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Palstalle pitäisi sitten lähteä ajelemaan kahdelta yöllä jos meinaa aamukahvia juoda Imatralla eikä Luumäellä ![]() Hauska laitos varmaan, mutta melekoinen projekti- tuo C-korttikin pitäisi ajaa just äsken saadun pikku-e:n lisäksi... Huaveeks jäätkö vain mun...
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. |
#491
|
||||
|
||||
![]()
Työkoneella ei kuljeteta mitään. Ainoastaan koneeseen liittyviä työkaluja yms. Ja käsittääkseni kuorma-auto pohjaisessa työkoneessa ei saa olla lavaa.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#492
|
||||
|
||||
![]()
Kyl noita auravehkeitä on lavallakin, mut päältä pellitetty umpeen ettei vaan vahingossakaan voi mitään lavalle laittaa. Ja nimenomaan kuorma-auton alustalle rakennettu työkone.
__________________
*Cuisvis hominis est errare,nullius nisi insipientis in errore perseverare.* |
#493
|
||||
|
||||
![]()
Niin ne taitaa lähinnä painona olla siellä lavalla.
Perkele jos olis painetta takataskussa hakisin tuon heti tontille ![]() |
#494
|
|||
|
|||
![]()
eikä ne verotkaan nii kauheita ole verrattuna esim. henkilö tai paku maasturiin. Sitäpaitsi työkoneeneena sitä ei saa seisomaan eli vakuutus pyörii jatkuvasti.
|
#495
|
|||
|
|||
![]()
Tuosta härvelistä menisi kokonaismassan ja kuorma-auton käyttövoimaverotaulukon mukaan n. 650 e veroja. Sitten tietenkin liikennevakuutus päälle. Ei ole ihan ilmaista pitää ajossa...
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. |
#496
|
|||
|
|||
![]()
ei kai vero ole ku satasen korvilla? mulla on 416 mokki kuorma autona
|
#497
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
http://www.trafi.fi/tieliikenne/vero...voverolaskurit Kuorma-autosta ei kai sitten makseta perusveroa?
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. |
#498
|
||||
|
||||
![]()
Ei makseta, noi alle 12t on melko halpoja pitää. Itellä 7500 ja verot just 120 luokkaa/vuosi.
Veikkaampa ettei ton mogin vakuutuksetkaan päätä huimaa. Ei taida olla onnettomuus tilastoissa kovin korkeella ![]() Perkele kun olis pätäkkää, pitäs varmaan mennä pankkitädin juttusille ![]() |
#499
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. |
#500
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
eipä ole osaa tullu vielä vastaan mitä merkkiliikkeestä ei saisi tai jos osaa kieliä niin saksanmaalla on ihan erikois liikkeitä mitkä myy ainostaan unimogin osia ja tuunaus tarvikkeita ![]() |
![]() |
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Jutustelua | Elmo | Jokes | 0 | 21.08.2006 12:33 |
Millaisia Unimoggeja siviilissä ja kilpapuolella | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 28.08.2005 20:23 | |
Mielipide (jutustelua, ei tekniikkaa) | IironSika | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 02.09.2004 20:00 |
M: Ohi aiheesta, mutta... | bj45lava | O/M/V Muut | 0 | 22.02.2004 19:30 |
MM-finaalikuvia, aiheesta ja aiheen vierestä | Laskos | Jalkapallo | 0 | 01.07.2002 13:33 |