![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Tollasta sivustoa selailin ja siellä oli tehostettu simpukka alkupään 406 ja 416 malleihin myynnissä 395,00$. eikös se ole vastaava 421 mutta taitaa olla isompi koneneinen?? http://www.vonsmog.com/unimog_used_parts.html#
__________________
ei surulla rajaa kun suzukilla ajaa |
#2
|
||||
|
||||
![]()
nyt ois roska-auto mallin sepsoni hankittu mersuun
![]() kooltaan aikamoinen murikka mut vetoa ei luvata 4000kg enempää. perus huollon/tarkistuksen yhteydessä ois aikomus hieman syventää rumpua sorvilla ja kokeilla saako siihen rummun vapautuksen tehtyä, päätylaipan valussa on vivun paikka mut en tiiä mitä sisuksissa on ennen kun purkaa tuon. malli on 62.54-011. http://www.sepson.se/sepgain-h40/6254-003-40-kn__75 kuvan vinssi on ilmeisesti sama mutta mallinumero on uusi. nii ja tätä ois tarkotus pyörittää parkerin fi-61 pumpulla. enää ois säiliön teko. sen tilavuudesta jos olis mielipiteitä ni otan kiitollisena vastaan ![]() Viimeksi muokannut chief360 : 01.12.2012 21:23 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
kertokaapa kokeneemmat moGGimiehet, OM 352 (A) koneisen kylmänä, siis alle 0 kelin käynnistyksestä ...
omassa on tuo startpilot pumppu järjestelmä, vaan on tyhjä enkä oo vielä ko. ainetta etsinytkään, mutta tänään -12 asteessa ei luvannutkaan, eli lienee tarpeen ottaa käyttöön - näissähän ei paljon hehkuja taida olla ? mikä on oikea ja turvallinen tapa ko. systeemin käytössä ? ruåttinkielinen ohjekirja ymmärtääkseni kehottaa kahteen pumpun painallukseen starttauksen aikana ? ennen starttia ei käytetä (kö) ? eli startilla pyörivään suhautetaan ? kaasun asento ? kuinka pitkiä käynnistyksiä näissä kylmässä tapahtuu, eli käynnistyykö heti vai saattamalla - tuohan käynnistyy normilämmöissä heti, eli ei juuri pyöritystä kaipaa
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Olihan siellä samalla sivulla joku täydellinen pakettikin 1500€. Halpaa. Lainaus:
1.Pikkusen jalalla kaasua 2. Starttia ja samalla pumppausta 3.Jotain pumppaus liikkeitä ... moottorin kiihtyminen En ymmärrä sanaakaan saksaa Viimeksi muokannut Tumi : 02.12.2012 17:59 |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Pilottipumpulla käynnistettäessä ei äänestä kuule, onko ainetta koneessa. Yleismallisella pilotilla käynnistettäessä varmasti kuulee..!!! Viimeksi mainittua en todellakaan suosittele diesel moottoriin. Bensakoneet sen sijaan käynnistyy ihan mukavasti. ![]() Sinä tarvitset tälläisen pullon, kyljessä lukee Start Pilote F.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Käy kuorma-autopurkaamolla tonkimaan mersujen ja SK/SL-sisujen hyttejä. Itse irrottamalla saat varmaan koko systeemin pullakahvin hinnalla. Sitten pääset hienompiin piireihin pilotin kanssa. ![]() Scanioissa oli ennen vanhaan kertakäyttöisiä eetteri-kapseleita. Laitettiin muna (ei oma) säiliöön, kansi kiinni, ja piikki puhkaisi munan jolloin eetteri vapautui koneeseen. On noita ollut muissakin merkeissä. Mulla on jemmassa V8 mersusta purettu säiliö, pumppu ja letkut. Lisäksi löytyy SK-sisun imusarjan suutin. (en myy... ![]()
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Eipä oo tiedossa yhtään kuormuripurkaamoa täältäpäin. Taidan vedellä suihketta suoneen sen minkä on tarvis, sähkön äärellä voip avittaa kuumailmapuhaltimella.
Lohkolämmitintä oon kyllä tuumaillut mutta miten sais samalla vaihdelaatikkoonkin lämmityksen. Pakkasilla tuntuu kaikki 35 heppaa häviävän välityksiin ![]() |
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ja moottorin vaihto isompitilavuuksiseen lisää voimaa, paine noissa pakkareissa on jo yleensä väh. 140, yleensä enemmän, alkaen 180 kg/cm3 Ja tuohon italialaiseen "navetta":aan, nuo valot taitaa katolla olla sitä varten, että kun alkuperäiset ei näytä jonkin ihme mööpelin ollessa keulassa, siis nuo "vinssipedin" kiinnikkeet on varmaan tarkoitettu lumenpoistoon liittyvään.... Viimeksi muokannut BJ-40/76 : 02.12.2012 22:56 |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#12
|
||||
|
||||
![]()
Miten tuo tulee kiinni? Ainakin omassa sekasikiö härvelissä, jossa on 411 runko niin simpukka on kiinni rungossa olevassa reijässä yhdellä n30mm paksulla tangolla.
Tuossa ilmeisesti rungossa poikkiputki missä simpukka on kiinni? |
#13
|
||||
|
||||
![]()
omassa 416 menee poikittain putki ala remmipyörän alla jossa simpukka kahdella u pultilla kiinni
|
#14
|
|||
|
|||
![]() 406
Törmäsin netissä tuollaiseen:
http://www.nettikone.com/unimog/406/1142956 Tää olisi metsuri-Hilmalle just oiva kaveri. Olisiko minkälainen projekti tuollainen, jos jotain isompaa täytyy remontoida? Saako osia? Kalliita ? Sanokaa jotain mahdollisimman tyrmäävää etten jatka haaveilua... ![]()
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. |
#15
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
jos on tuon verran lompakossa, lopet haaveilu ja pelasta pois ![]() a) ei kaduta b) saa myydyks jos alkaa kaduttaa c) pääsee Hilma eläkkeelle kun tuon haet
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#16
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Sit vielä kun on työkone, niin taitaa olla sillai, että ei saa kuskata mitään vaan tuota vois käyttää ainoastaan metsään menoon ja puiden vinssaukseenkin, mutta pöllejä sillä ei voisi yleisellä tiellä ajaa ?
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. |
#17
|
|||
|
|||
![]() Yyymn??? Paljonko vaatisi Museorekisteriin? Oliko kuoppurien päällirakenteet ongelma?Lainaus:
![]() Ja nyt huoltoasemalla positiiviseen suoritukseen päästään sillä, että asiakkaalle löytyy OIKEA polttimo palaneen tilalle (kiitos internetin) Mutta jos Museosekisteriin saa, niin voi "jurrata" (ehkä jopa museokärry perässä karikat täynnä?) jopa moottoritiellä, mutta omimmillaan on liikennetraktorin ohittamiseen pitkällä, autiolla suoralla ![]() Siis enää noiden museoautojen ei tarvi olla parempia kuin uutena, ajan hammas voi jättää jopa jäljiä kriminaalisessa muodossa.... Jos itselläni olisi sähköä, kuin taannoin, niin mikä olis kivempaa, kuin ottaa avattavat umpi moottoripyöräkypärät hf/kypäräpuhelimilla päähän, ja lähteä "vinguttamaan" suuruusluokka 60 km/h esim. Pudasjärvelle (nyt tuolla välillä on suurin piirtein yhtä paljon 100km/h kuin alle, ja sekin jakaantuu suuruusluokkaa puoliksi: siis 80kmh neljäsosa, ja 60/50 kmh neljäsosa ![]() Ja sitten se idea: saat ajaa kokoajan matkavauhtia ![]() Ja dsl pitää ola tankissa. Mutta max matkanopeuden pudottaminen puoleen, ei tuplaa matka-aikaa! (ainakaan täältä itään ![]() ![]() |
#18
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ks. http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=23294 |
#19
|
||||
|
||||
![]()
Ruåttissa melkeen kohtuuhintainen ja kuntoinen U1300L:
http://www.blocket.se/vasternorrland...2.htm?ca=2&w=3
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#20
|
|||
|
|||
![]()
Jotakuinkin viikko sitte tuli haettu itselle palstalta bongattu moggi. Sopivaa on tullut etsittyä parisen vuotta ja nyt löyty, naisväen iloksi, sopiva juuri pääsiäis viikolle niin on hyvää aikaa rakennella. Tästä tarkoitus tehdä maatilan yleiskone kaikkeen pikku siirtelyyn jne. sekä tietty metsässä ihan vaan huvikseen ajeluun. Malli on 416 elikkä om352 moottorilla vuosimalli -73.
Ohessa kunto ostohetkellä ja nyt, vaikka on viikon pyörinyt raadon ympärillä näyttää siltä että mitään ei olis tapahtunu ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Jutustelua | Elmo | Jokes | 0 | 21.08.2006 12:33 |
Millaisia Unimoggeja siviilissä ja kilpapuolella | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 28.08.2005 20:23 | |
Mielipide (jutustelua, ei tekniikkaa) | IironSika | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 02.09.2004 20:00 |
M: Ohi aiheesta, mutta... | bj45lava | O/M/V Muut | 0 | 22.02.2004 19:30 |
MM-finaalikuvia, aiheesta ja aiheen vierestä | Laskos | Jalkapallo | 0 | 01.07.2002 13:33 |