Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 10.11.2012, 23:04
Heikki L:n Avatar
Heikki L Heikki L ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.09.04
Sijainti: pornainen, Finland.
Viestit: 2.692
Perusasetus

Minkälaisia ohjaustehostimia olette rakentaneet noihin 411-421?
nyt on oma tehostamaton alla, ja joutuu kyllä kohta laittaan kaurapuuroon vähän nnappeja joukkoon jos meinää kikkailla hiljaa

Orbia olen miettinyt, mutta kun se pirulainen ei kelpaa leimalle.
Toyotaakin soviteltu mutta ei käy, sellainen pitsä olla että jouset saa olla orggispaikalla.
Kai siihenkin on joku syy että ne jouset opn siellä akselin etu puolella, ei varmaan rasita ripustusta niin paljoa. Versus että siirtäis ne akselin takapuolelle, silloin kyllä kävis minkä vaan ritsan tehostin.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 10.11.2012, 23:07
HRD:n Avatar
HRD HRD ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.03.07
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.602
Perusasetus

Joku jenkin simpukka vois olla aika tehokas ja niistä useimmiten lähtee varsi taaksepäin. Mulla on joku jeepin simpukka nurkissa jos innostut sovittelemaan.
__________________
Juho Haapakorpi
Kaukas 4x4'n ski
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 10.11.2012, 23:27
MOGGI MOGGI ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 13.05.06
Sijainti: Turku
Viestit: 678
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heikki L Näytä viesti
Minkälaisia ohjaustehostimia olette rakentaneet noihin 411-421?
nyt on oma tehostamaton alla, ja joutuu kyllä kohta laittaan kaurapuuroon vähän nnappeja joukkoon jos meinää kikkailla hiljaa

Orbia olen miettinyt, mutta kun se pirulainen ei kelpaa leimalle.
Toyotaakin soviteltu mutta ei käy, sellainen pitsä olla että jouset saa olla orggispaikalla.
Kai siihenkin on joku syy että ne jouset opn siellä akselin etu puolella, ei varmaan rasita ripustusta niin paljoa. Versus että siirtäis ne akselin takapuolelle, silloin kyllä kävis minkä vaan ritsan tehostin.

G30 simpukka ja jeepin pidempi kääntövarsi tämmöisen itse laitoin
Vakio kääntövarsi ei toiminut lyhyytensä vuoksi.
Tehostimen akseli pitää myöskin olla ns. pitkää mallia
__________________
Harrastajatason autourheilu on 99.9%:sti rakentamista
-mutta kannattaa sen 0.1%:n edestä-
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 11.11.2012, 13:10
Tumi:n Avatar
Tumi Tumi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 15.01.03
Sijainti: Joensuu
Viestit: 1.502
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heikki L Näytä viesti
takapuolelle, silloin kyllä kävis minkä vaan ritsan tehostin.
Mogin oma (tehostettu)simpukka tietysti. Ei ainakaan löyly lopu kesken. Saatavuus saattaa tietysti olla ongelma. Saksasta saa varmasti käytettyjä.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 16.11.2012, 19:04
tuomaritulee:n Avatar
tuomaritulee tuomaritulee ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 28.03.12
Sijainti: Joensuu
Viestit: 644
Perusasetus

Tuli tänään kateltua 421 moggia ja siinä ois raideleveys 1760 eli menis patrolliin leimalle. Patrollin raideleveys 1790. Nyt oiskin tarve tietää löytyykö tommosia osuvia akseleita suomesta ? Jos löytyy niin minkä arvosia ne on ?

Ja onko missään mogissa +-3cm tuosta 1790 ?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 16.11.2012, 19:07
Arska:n Avatar
Arska Arska ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 09.07.04
Sijainti: Valtimo, Finland.
Viestit: 1.707
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tuomaritulee Näytä viesti
Tuli tänään kateltua 421 moggia ja siinä ois raideleveys 1760 eli menis patrolliin leimalle. Patrollin raideleveys 1790. Nyt oiskin tarve tietää löytyykö tommosia osuvia akseleita suomesta ? Jos löytyy niin minkä arvosia ne on ?

Ja onko missään mogissa +-3cm tuosta 1790 ?
Vähän kyllä epäilen tuota patrolin 1790mm raideleveyttä.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 16.11.2012, 19:19
HCK:n Avatar
HCK HCK ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 08.03.08
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 295
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Arska Näytä viesti
Vähän kyllä epäilen tuota patrolin 1790mm raideleveyttä.
Wikipedian mukaan 1,689 mm meinaan tuo 260 ja eikös 160 oo sama, gr sitten pikkusen leveempi.

Linkki
http://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_...2.80.931980.29
__________________
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 16.11.2012, 19:30
Arska:n Avatar
Arska Arska ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 09.07.04
Sijainti: Valtimo, Finland.
Viestit: 1.707
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HCK Näytä viesti
Wikipedian mukaan 1,689 mm meinaan tuo 260 ja eikös 160 oo sama, gr sitten pikkusen leveempi.

Linkki
http://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_...2.80.931980.29
Siis kokonaisleveys on tuo 1689mm. Esim. 2007 mallin Patrolin raideleveys on edessä 1605mm ja takana 1625mm, ja tuskin vanhemmat mallit ainakaan leveämpiä on.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 17.11.2012, 00:44
tuomaritulee:n Avatar
tuomaritulee tuomaritulee ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 28.03.12
Sijainti: Joensuu
Viestit: 644
Perusasetus

jooh, puhun nyt siis oteleveyksistä.

patrolli otteessa tuon levynen ja moggi tuon ?

Onnistuuko vai ei ?
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 18.11.2012, 10:50
ukkonen7:n Avatar
ukkonen7 ukkonen7 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 31.12.08
Sijainti: Heinola
Viestit: 644
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heikki L Näytä viesti
Minkälaisia ohjaustehostimia olette rakentaneet noihin 411-421?
nyt on oma tehostamaton alla, ja joutuu kyllä kohta laittaan kaurapuuroon vähän nnappeja joukkoon jos meinää kikkailla hiljaa

Orbia olen miettinyt, mutta kun se pirulainen ei kelpaa leimalle.
Toyotaakin soviteltu mutta ei käy, sellainen pitsä olla että jouset saa olla orggispaikalla.
Kai siihenkin on joku syy että ne jouset opn siellä akselin etu puolella, ei varmaan rasita ripustusta niin paljoa. Versus että siirtäis ne akselin takapuolelle, silloin kyllä kävis minkä vaan ritsan tehostin.


Tollasta sivustoa selailin ja siellä oli tehostettu simpukka alkupään 406 ja 416 malleihin myynnissä 395,00$. eikös se ole vastaava 421 mutta taitaa olla isompi koneneinen??

http://www.vonsmog.com/unimog_used_parts.html#
__________________
ei surulla rajaa kun suzukilla ajaa
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 01.12.2012, 21:07
chief360:n Avatar
chief360 chief360 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 09.01.04
Sijainti: savolinna, Finland.
Viestit: 340
Perusasetus

nyt ois roska-auto mallin sepsoni hankittu mersuun
kooltaan aikamoinen murikka mut vetoa ei luvata 4000kg enempää.
perus huollon/tarkistuksen yhteydessä ois aikomus hieman syventää rumpua sorvilla ja kokeilla saako siihen rummun vapautuksen tehtyä, päätylaipan valussa on vivun paikka mut en tiiä mitä sisuksissa on ennen kun purkaa tuon.
malli on 62.54-011.
http://www.sepson.se/sepgain-h40/6254-003-40-kn__75
kuvan vinssi on ilmeisesti sama mutta mallinumero on uusi.
nii ja tätä ois tarkotus pyörittää parkerin fi-61 pumpulla. enää ois säiliön teko.
sen tilavuudesta jos olis mielipiteitä ni otan kiitollisena vastaan

Viimeksi muokannut chief360 : 01.12.2012 21:23
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 02.12.2012, 16:06
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

kertokaapa kokeneemmat moGGimiehet, OM 352 (A) koneisen kylmänä, siis alle 0 kelin käynnistyksestä ...

omassa on tuo startpilot pumppu järjestelmä, vaan on tyhjä enkä oo vielä ko. ainetta etsinytkään, mutta tänään -12 asteessa ei luvannutkaan, eli lienee tarpeen ottaa käyttöön - näissähän ei paljon hehkuja taida olla ?

mikä on oikea ja turvallinen tapa ko. systeemin käytössä ? ruåttinkielinen ohjekirja ymmärtääkseni kehottaa kahteen pumpun painallukseen starttauksen aikana ? ennen starttia ei käytetä (kö) ? eli startilla pyörivään suhautetaan ? kaasun asento ?

kuinka pitkiä käynnistyksiä näissä kylmässä tapahtuu, eli käynnistyykö heti vai saattamalla - tuohan käynnistyy normilämmöissä heti, eli ei juuri pyöritystä kaipaa
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 02.12.2012, 17:32
Tumi:n Avatar
Tumi Tumi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 15.01.03
Sijainti: Joensuu
Viestit: 1.502
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ukkonen7 Näytä viesti
Tollasta sivustoa selailin ja siellä oli tehostettu simpukka alkupään 406 ja 416 malleihin myynnissä 395,00$. eikös se ole vastaava 421 mutta taitaa olla isompi koneneinen??

http://www.vonsmog.com/unimog_used_parts.html#

Olihan siellä samalla sivulla joku täydellinen pakettikin 1500€. Halpaa.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
kertokaapa kokeneemmat moGGimiehet, OM 352 (A) koneisen kylmänä, siis alle 0 kelin käynnistyksestä ...

omassa on tuo startpilot pumppu järjestelmä, vaan on tyhjä enkä oo vielä ko. ainetta etsinytkään, mutta tänään -12 asteessa ei luvannutkaan, eli lienee tarpeen ottaa käyttöön - näissähän ei paljon hehkuja taida olla ?

mikä on oikea ja turvallinen tapa ko. systeemin käytössä ? ruåttinkielinen ohjekirja ymmärtääkseni kehottaa kahteen pumpun painallukseen starttauksen aikana ? ennen starttia ei käytetä (kö) ? eli startilla pyörivään suhautetaan ? kaasun asento ?

kuinka pitkiä käynnistyksiä näissä kylmässä tapahtuu, eli käynnistyykö heti vai saattamalla - tuohan käynnistyy normilämmöissä heti, eli ei juuri pyöritystä kaipaa
Ohjeet saksaksi.


1.Pikkusen jalalla kaasua
2. Starttia ja samalla pumppausta
3.Jotain pumppaus liikkeitä ... moottorin kiihtyminen

En ymmärrä sanaakaan saksaa

Viimeksi muokannut Tumi : 02.12.2012 17:59
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 02.12.2012, 22:13
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.334
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
kertokaapa kokeneemmat moGGimiehet, OM 352 (A) koneisen kylmänä, siis alle 0 kelin käynnistyksestä ...

omassa on tuo startpilot pumppu järjestelmä, vaan on tyhjä enkä oo vielä ko. ainetta etsinytkään, mutta tänään -12 asteessa ei luvannutkaan, eli lienee tarpeen ottaa käyttöön - näissähän ei paljon hehkuja taida olla ?

mikä on oikea ja turvallinen tapa ko. systeemin käytössä ? ruåttinkielinen ohjekirja ymmärtääkseni kehottaa kahteen pumpun painallukseen starttauksen aikana ? ennen starttia ei käytetä (kö) ? eli startilla pyörivään suhautetaan ? kaasun asento ?

kuinka pitkiä käynnistyksiä näissä kylmässä tapahtuu, eli käynnistyykö heti vai saattamalla - tuohan käynnistyy normilämmöissä heti, eli ei juuri pyöritystä kaipaa
Tuo on turvallista ainetta. Käynnistää moottorin ilman kilinöitä ja kolinoita. Yleismalliset pilotit ja aasinpotkut ovat ihan eri tavaraa. OM.401 konetta (9.57 litran V6) tuli käynnisteltyä useamman vuoden. Noita pilottipumppuja on myös Sisuissa, esim valmet koneiset SK-mallit.

Pilottipumpulla käynnistettäessä ei äänestä kuule, onko ainetta koneessa. Yleismallisella pilotilla käynnistettäessä varmasti kuulee..!!! Viimeksi mainittua en todellakaan suosittele diesel moottoriin. Bensakoneet sen sijaan käynnistyy ihan mukavasti.



Sinä tarvitset tälläisen pullon, kyljessä lukee Start Pilote F.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 03.12.2012, 00:10
mokkero:n Avatar
mokkero mokkero ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.07.09
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 196
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Pilottipumpulla käynnistettäessä ei äänestä kuule, onko ainetta koneessa. Yleismallisella pilotilla käynnistettäessä varmasti kuulee..!!! Viimeksi mainittua en todellakaan suosittele diesel moottoriin. Bensakoneet sen sijaan käynnistyy ihan mukavasti.
Aih, no kyllähän tuo om363 aikamoista kolinaa pitää kun sen tärskäyttää aasinpotkulla käyntiin. Onko tollasta miedompaa tavaraa kätevästi suihkuputelissa kun ei ole mitään annostelusysteemiä??
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 03.12.2012, 09:09
Tumi:n Avatar
Tumi Tumi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 15.01.03
Sijainti: Joensuu
Viestit: 1.502
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mokkero Näytä viesti
Aih, Onko tollasta miedompaa tavaraa kätevästi suihkuputelissa kun ei ole mitään annostelusysteemiä??
Annostelu systeemistä löytyy kuvia esim http://www.benzworld.org/forums/unim...t-pilot-2.html
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 03.12.2012, 19:36
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.334
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mokkero Näytä viesti
Aih, no kyllähän tuo om363 aikamoista kolinaa pitää kun sen tärskäyttää aasinpotkulla käyntiin. Onko tollasta miedompaa tavaraa kätevästi suihkuputelissa kun ei ole mitään annostelusysteemiä??
Minäkin olen suihke-pilotilla laittanut muutamia jakajapumppu dieseleitä käymään, kun väljä pumppu ei jaksaa työntää ilmaa läpi. Tekee mieli pyytää jumalalta anteeksi.

Käy kuorma-autopurkaamolla tonkimaan mersujen ja SK/SL-sisujen hyttejä. Itse irrottamalla saat varmaan koko systeemin pullakahvin hinnalla. Sitten pääset hienompiin piireihin pilotin kanssa.

Scanioissa oli ennen vanhaan kertakäyttöisiä eetteri-kapseleita. Laitettiin muna (ei oma) säiliöön, kansi kiinni, ja piikki puhkaisi munan jolloin eetteri vapautui koneeseen. On noita ollut muissakin merkeissä.

Mulla on jemmassa V8 mersusta purettu säiliö, pumppu ja letkut. Lisäksi löytyy SK-sisun imusarjan suutin. (en myy...)
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 02.12.2012, 22:53
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja chief360 Näytä viesti
nyt ois roska-auto mallin sepsoni hankittu mersuun
kooltaan aikamoinen murikka mut vetoa ei luvata 4000kg enempää.
perus huollon/tarkistuksen yhteydessä ois aikomus hieman syventää rumpua sorvilla ja kokeilla saako siihen rummun vapautuksen tehtyä, päätylaipan valussa on vivun paikka mut en tiiä mitä sisuksissa on ennen kun purkaa tuon.
malli on 62.54-011.
http://www.sepson.se/sepgain-h40/6254-003-40-kn__75
kuvan vinssi on ilmeisesti sama mutta mallinumero on uusi.
nii ja tätä ois tarkotus pyörittää parkerin fi-61 pumpulla. enää ois säiliön teko.
sen tilavuudesta jos olis mielipiteitä ni otan kiitollisena vastaan
Jos vastaava kuin vaihtolavalaitteen "rumpu" niin pystyy syventämään monta milliä... -> Kokeile valurauta puikolla, että pystyykö hitsaamaan, jos onnistuu "nätinoloisesti" niin uuden rummun ja päätylaipat voi tehdä vaikkapa hytikkasylinterin putkesta ja levystä..... ja putken sisään vanhasta romut.

Ja moottorin vaihto isompitilavuuksiseen lisää voimaa, paine noissa pakkareissa on jo yleensä väh. 140, yleensä enemmän, alkaen 180 kg/cm3

Ja tuohon italialaiseen "navetta":aan, nuo valot taitaa katolla olla sitä varten, että kun alkuperäiset ei näytä jonkin ihme mööpelin ollessa keulassa, siis nuo "vinssipedin" kiinnikkeet on varmaan tarkoitettu lumenpoistoon liittyvään....

Viimeksi muokannut BJ-40/76 : 02.12.2012 22:56
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 03.01.2013, 22:21
tomba83:n Avatar
tomba83 tomba83 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.01.09
Sijainti: isokyrö
Viestit: 155
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ukkonen7 Näytä viesti
Tollasta sivustoa selailin ja siellä oli tehostettu simpukka alkupään 406 ja 416 malleihin myynnissä 395,00$. eikös se ole vastaava 421 mutta taitaa olla isompi koneneinen??

http://www.vonsmog.com/unimog_used_parts.html#
sama simpukka näytti olevan kuin omassa 416 vm 71 orginaalina
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 05.01.2013, 11:28
Heikki L:n Avatar
Heikki L Heikki L ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.09.04
Sijainti: pornainen, Finland.
Viestit: 2.692
Perusasetus

Miten tuo tulee kiinni? Ainakin omassa sekasikiö härvelissä, jossa on 411 runko niin simpukka on kiinni rungossa olevassa reijässä yhdellä n30mm paksulla tangolla.
Tuossa ilmeisesti rungossa poikkiputki missä simpukka on kiinni?
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 05.01.2013, 13:25
tomba83:n Avatar
tomba83 tomba83 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.01.09
Sijainti: isokyrö
Viestit: 155
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heikki L Näytä viesti
Miten tuo tulee kiinni? Ainakin omassa sekasikiö härvelissä, jossa on 411 runko niin simpukka on kiinni rungossa olevassa reijässä yhdellä n30mm paksulla tangolla.
Tuossa ilmeisesti rungossa poikkiputki missä simpukka on kiinni?
omassa 416 menee poikittain putki ala remmipyörän alla jossa simpukka kahdella u pultilla kiinni
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 24.01.2013, 19:43
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Question

406


Törmäsin netissä tuollaiseen:

http://www.nettikone.com/unimog/406/1142956

Tää olisi metsuri-Hilmalle just oiva kaveri. Olisiko minkälainen projekti tuollainen, jos jotain isompaa täytyy remontoida? Saako osia? Kalliita ?

Sanokaa jotain mahdollisimman tyrmäävää etten jatka haaveilua...
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 24.01.2013, 21:00
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Porvoon Hilma Näytä viesti
Törmäsin netissä tuollaiseen:

http://www.nettikone.com/unimog/406/1142956

Tää olisi metsuri-Hilmalle just oiva kaveri. Olisiko minkälainen projekti tuollainen, jos jotain isompaa täytyy remontoida? Saako osia? Kalliita ?

Sanokaa jotain mahdollisimman tyrmäävää etten jatka haaveilua...


jos on tuon verran lompakossa, lopet haaveilu ja pelasta pois

a) ei kaduta
b) saa myydyks jos alkaa kaduttaa
c) pääsee Hilma eläkkeelle kun tuon haet
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 02.02.2013, 23:57
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Yyymn??? Paljonko vaatisi Museorekisteriin? Oliko kuoppurien päällirakenteet ongelma?


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Porvoon Hilma Näytä viesti
Törmäsin netissä tuollaiseen:

http://www.nettikone.com/unimog/406/1142956

Tää olisi metsuri-Hilmalle just oiva kaveri. Olisiko minkälainen projekti tuollainen, jos jotain isompaa täytyy remontoida? Saako osia? Kalliita ?

Sanokaa jotain mahdollisimman tyrmäävää etten jatka haaveilua...
Siis tuo 2000,- on varattu varmaan mm. renkaille ja vanteille, ja sitten toinen puoli? jokaisessa vanhassa autossa oleville vioille/ominaisuuksille: siis kun tuo marsu oli uusi, niin kuplavolkkareihin vaihdettiin kone huoltoasemalla jopa alle 100tkm(olihan max. noin 1970-75?)
Ja nyt huoltoasemalla positiiviseen suoritukseen päästään sillä, että asiakkaalle löytyy OIKEA polttimo palaneen tilalle (kiitos internetin)

Mutta jos Museosekisteriin saa, niin voi "jurrata" (ehkä jopa museokärry perässä karikat täynnä?) jopa moottoritiellä, mutta omimmillaan on liikennetraktorin ohittamiseen pitkällä, autiolla suoralla

Siis enää noiden museoautojen ei tarvi olla parempia kuin uutena, ajan hammas voi jättää jopa jäljiä kriminaalisessa muodossa....

Jos itselläni olisi sähköä, kuin taannoin, niin mikä olis kivempaa, kuin ottaa avattavat umpi moottoripyöräkypärät hf/kypäräpuhelimilla päähän, ja lähteä "vinguttamaan" suuruusluokka 60 km/h esim. Pudasjärvelle (nyt tuolla välillä on suurin piirtein yhtä paljon 100km/h kuin alle, ja sekin jakaantuu suuruusluokkaa puoliksi: siis 80kmh neljäsosa, ja 60/50 kmh neljäsosa

Ja sitten se idea: saat ajaa kokoajan matkavauhtia

Ja dsl pitää ola tankissa.

Mutta max matkanopeuden pudottaminen puoleen, ei tuplaa matka-aikaa!
(ainakaan täältä itään en tiedä sitä 500-600 km etelään tilanneta ruuhka-ajan ulkopuolelle,,,,)
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 04.02.2013, 17:16
hiski hiski ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.10.06
Sijainti: Lahti, .
Viestit: 187
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Porvoon Hilma Näytä viesti
Törmäsin netissä tuollaiseen:

http://www.nettikone.com/unimog/406/1142956

Tää olisi metsuri-Hilmalle just oiva kaveri. Olisiko minkälainen projekti tuollainen, jos jotain isompaa täytyy remontoida? Saako osia? Kalliita ?

Sanokaa jotain mahdollisimman tyrmäävää etten jatka haaveilua...
Niin olikos tiedossa että tää on ollu aiemmin nimimerkillä "Taisto"?.

Ks. http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=23294
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 4 (0 jäsentä and 4 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Jutustelua Elmo Jokes 0 21.08.2006 12:33
Millaisia Unimoggeja siviilissä ja kilpapuolella Tekniikka & Jutustelu 6 28.08.2005 20:23
Mielipide (jutustelua, ei tekniikkaa) IironSika Tekniikka & Jutustelu 6 02.09.2004 20:00
M: Ohi aiheesta, mutta... bj45lava O/M/V Muut 0 22.02.2004 19:30
MM-finaalikuvia, aiheesta ja aiheen vierestä Laskos Jalkapallo 0 01.07.2002 13:33


Sivu luotu: 06:10 (GMT +2).