Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 05.01.2013, 11:28
Heikki L:n Avatar
Heikki L Heikki L ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.09.04
Sijainti: pornainen, Finland.
Viestit: 2.692
Perusasetus

Miten tuo tulee kiinni? Ainakin omassa sekasikiö härvelissä, jossa on 411 runko niin simpukka on kiinni rungossa olevassa reijässä yhdellä n30mm paksulla tangolla.
Tuossa ilmeisesti rungossa poikkiputki missä simpukka on kiinni?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 05.01.2013, 13:25
tomba83:n Avatar
tomba83 tomba83 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.01.09
Sijainti: isokyrö
Viestit: 155
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heikki L Näytä viesti
Miten tuo tulee kiinni? Ainakin omassa sekasikiö härvelissä, jossa on 411 runko niin simpukka on kiinni rungossa olevassa reijässä yhdellä n30mm paksulla tangolla.
Tuossa ilmeisesti rungossa poikkiputki missä simpukka on kiinni?
omassa 416 menee poikittain putki ala remmipyörän alla jossa simpukka kahdella u pultilla kiinni
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 24.01.2013, 19:43
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Question

406


Törmäsin netissä tuollaiseen:

http://www.nettikone.com/unimog/406/1142956

Tää olisi metsuri-Hilmalle just oiva kaveri. Olisiko minkälainen projekti tuollainen, jos jotain isompaa täytyy remontoida? Saako osia? Kalliita ?

Sanokaa jotain mahdollisimman tyrmäävää etten jatka haaveilua...
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 24.01.2013, 21:00
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.913
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Porvoon Hilma Näytä viesti
Törmäsin netissä tuollaiseen:

http://www.nettikone.com/unimog/406/1142956

Tää olisi metsuri-Hilmalle just oiva kaveri. Olisiko minkälainen projekti tuollainen, jos jotain isompaa täytyy remontoida? Saako osia? Kalliita ?

Sanokaa jotain mahdollisimman tyrmäävää etten jatka haaveilua...


jos on tuon verran lompakossa, lopet haaveilu ja pelasta pois

a) ei kaduta
b) saa myydyks jos alkaa kaduttaa
c) pääsee Hilma eläkkeelle kun tuon haet
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 25.01.2013, 18:10
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Question

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
jos on tuon verran lompakossa, lopet haaveilu ja pelasta pois

a) ei kaduta
b) saa myydyks jos alkaa kaduttaa
c) pääsee Hilma eläkkeelle kun tuon haet
Juu, kyllähän ton saisi jos oikeen pinnistelisi ja rikkoisi säästöporsaan. Hilma voisi jäädä eläkkeelle jos tollainen Metsuri-Jorma tulisi taloon. Lähinnä kiinnostaisi tietää kokemukset tämänikäisen universalmotorgerätin huollosta.Onko tuollainen mustapohjakilpinen jo ihan valmis paaliin? Saako siihen mistään osia?

Sit vielä kun on työkone, niin taitaa olla sillai, että ei saa kuskata mitään vaan tuota vois käyttää ainoastaan metsään menoon ja puiden vinssaukseenkin, mutta pöllejä sillä ei voisi yleisellä tiellä ajaa ?
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 25.01.2013, 18:29
mokkero:n Avatar
mokkero mokkero ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.07.09
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 196
Perusasetus

Mitä vanhempi moggi sitä parempi Eli ei todellakaan ole valmis paaliin. Koneet ja tekniikka kestää isältä pojan pojan pojan tytölle. Ainut mikä on katoavaa niin hytti saattaa ruostua.
Käsittääkseni varaosia saa tuohonkin malliin aika hyvin saksasta mutta suomesta ei varmaan kovinkaan helposti.
Aika paljon on myyjä kyllä varannut katsastukseen kun 2000e hinnassa eroa. Jarrut varmaan vaatii oman huomionsa noin pitkän seisotuksen jälkeen.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 26.01.2013, 18:48
tomba83:n Avatar
tomba83 tomba83 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.01.09
Sijainti: isokyrö
Viestit: 155
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mokkero Näytä viesti
Mitä vanhempi moggi sitä parempi Eli ei todellakaan ole valmis paaliin. Koneet ja tekniikka kestää isältä pojan pojan pojan tytölle. Ainut mikä on katoavaa niin hytti saattaa ruostua.
Käsittääkseni varaosia saa tuohonkin malliin aika hyvin saksasta mutta suomesta ei varmaan kovinkaan helposti.
Aika paljon on myyjä kyllä varannut katsastukseen kun 2000e hinnassa eroa. Jarrut varmaan vaatii oman huomionsa noin pitkän seisotuksen jälkeen.
kyllä osia saa kirjottaa ruutupaperille koko runko numeron ja kävelee veholle jos myyjä sanoo että ei saa niin ehdottaa ko hebkilölle alan vaihtoa juuri tänään kävin taas vehon marmoritiskillä ja hyvin oli tullut saksan maalta mersun orginaali laatikossa uusi jarrusyliteri omaan 416 vm 71 olihan se hieman hintava 150e mutta jos nyt vasta alkuperäinen antautui niin en pidä pahana jarruletkut oli omaani muistaakseni noin 100e kpl ja kääntöpään mullin silmälaakeria saa laakerikaupasta max20e kpl kun veholla myyjä sanoi aikoinaan että käy kysymässä aluksi laakerikaupasta koska heidän kautta 60e
eipä ole osaa tullu vielä vastaan mitä merkkiliikkeestä ei saisi tai jos osaa kieliä niin saksanmaalla on ihan erikois liikkeitä mitkä myy ainostaan unimogin osia ja tuunaus tarvikkeita
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 25.01.2013, 18:31
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.256
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Porvoon Hilma Näytä viesti
Juu, kyllähän ton saisi jos oikeen pinnistelisi ja rikkoisi säästöporsaan. Hilma voisi jäädä eläkkeelle jos tollainen Metsuri-Jorma tulisi taloon. Lähinnä kiinnostaisi tietää kokemukset tämänikäisen universalmotorgerätin huollosta.Onko tuollainen mustapohjakilpinen jo ihan valmis paaliin? Saako siihen mistään osia?

Sit vielä kun on työkone, niin taitaa olla sillai, että ei saa kuskata mitään vaan tuota vois käyttää ainoastaan metsään menoon ja puiden vinssaukseenkin, mutta pöllejä sillä ei voisi yleisellä tiellä ajaa ?
Ei ainakaan pööllä. Ja ei kai oikein muutenkaan mutta saahan tuon kuorma-autoksi jos tarve vaatii. Imaran reissuille saa tosin varata vielä enemmin aikaa kun tommonen menee kait sen 60-70 urku auki.

Mutta totta hemmetissä tommonen pitää olla joka talossa vaikka ei käyttöä olisikaan.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 25.01.2013, 18:48
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Smile

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Ei ainakaan pööllä. Ja ei kai oikein muutenkaan mutta saahan tuon kuorma-autoksi jos tarve vaatii. Imaran reissuille saa tosin varata vielä enemmin aikaa kun tommonen menee kait sen 60-70 urku auki.

Mutta totta hemmetissä tommonen pitää olla joka talossa vaikka ei käyttöä olisikaan.
Juu, tuo pitäisi sitten saada kuorma-autoksi jotta sillä tekisi oikein mitään järkevää... Hmmm.... Mitenköhän sekin nyt sitten tässä yhteydessä määriteltäisiin

Palstalle pitäisi sitten lähteä ajelemaan kahdelta yöllä jos meinaa aamukahvia juoda Imatralla eikä Luumäellä

Hauska laitos varmaan, mutta melekoinen projekti- tuo C-korttikin pitäisi ajaa just äsken saadun pikku-e:n lisäksi... Huaveeks jäätkö vain mun...
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 02.02.2013, 23:57
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Yyymn??? Paljonko vaatisi Museorekisteriin? Oliko kuoppurien päällirakenteet ongelma?


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Porvoon Hilma Näytä viesti
Törmäsin netissä tuollaiseen:

http://www.nettikone.com/unimog/406/1142956

Tää olisi metsuri-Hilmalle just oiva kaveri. Olisiko minkälainen projekti tuollainen, jos jotain isompaa täytyy remontoida? Saako osia? Kalliita ?

Sanokaa jotain mahdollisimman tyrmäävää etten jatka haaveilua...
Siis tuo 2000,- on varattu varmaan mm. renkaille ja vanteille, ja sitten toinen puoli? jokaisessa vanhassa autossa oleville vioille/ominaisuuksille: siis kun tuo marsu oli uusi, niin kuplavolkkareihin vaihdettiin kone huoltoasemalla jopa alle 100tkm(olihan max. noin 1970-75?)
Ja nyt huoltoasemalla positiiviseen suoritukseen päästään sillä, että asiakkaalle löytyy OIKEA polttimo palaneen tilalle (kiitos internetin)

Mutta jos Museosekisteriin saa, niin voi "jurrata" (ehkä jopa museokärry perässä karikat täynnä?) jopa moottoritiellä, mutta omimmillaan on liikennetraktorin ohittamiseen pitkällä, autiolla suoralla

Siis enää noiden museoautojen ei tarvi olla parempia kuin uutena, ajan hammas voi jättää jopa jäljiä kriminaalisessa muodossa....

Jos itselläni olisi sähköä, kuin taannoin, niin mikä olis kivempaa, kuin ottaa avattavat umpi moottoripyöräkypärät hf/kypäräpuhelimilla päähän, ja lähteä "vinguttamaan" suuruusluokka 60 km/h esim. Pudasjärvelle (nyt tuolla välillä on suurin piirtein yhtä paljon 100km/h kuin alle, ja sekin jakaantuu suuruusluokkaa puoliksi: siis 80kmh neljäsosa, ja 60/50 kmh neljäsosa

Ja sitten se idea: saat ajaa kokoajan matkavauhtia

Ja dsl pitää ola tankissa.

Mutta max matkanopeuden pudottaminen puoleen, ei tuplaa matka-aikaa!
(ainakaan täältä itään en tiedä sitä 500-600 km etelään tilanneta ruuhka-ajan ulkopuolelle,,,,)
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 04.02.2013, 17:16
hiski hiski ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.10.06
Sijainti: Lahti, .
Viestit: 187
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Porvoon Hilma Näytä viesti
Törmäsin netissä tuollaiseen:

http://www.nettikone.com/unimog/406/1142956

Tää olisi metsuri-Hilmalle just oiva kaveri. Olisiko minkälainen projekti tuollainen, jos jotain isompaa täytyy remontoida? Saako osia? Kalliita ?

Sanokaa jotain mahdollisimman tyrmäävää etten jatka haaveilua...
Niin olikos tiedossa että tää on ollu aiemmin nimimerkillä "Taisto"?.

Ks. http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=23294
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 31.03.2013, 22:21
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.913
Perusasetus

Ruåttissa melkeen kohtuuhintainen ja kuntoinen U1300L:

http://www.blocket.se/vasternorrland...2.htm?ca=2&w=3
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 31.03.2013, 22:22
rigberi rigberi ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.01.12
Sijainti: Askola
Viestit: 56
Perusasetus

Jotakuinkin viikko sitte tuli haettu itselle palstalta bongattu moggi. Sopivaa on tullut etsittyä parisen vuotta ja nyt löyty, naisväen iloksi, sopiva juuri pääsiäis viikolle niin on hyvää aikaa rakennella. Tästä tarkoitus tehdä maatilan yleiskone kaikkeen pikku siirtelyyn jne. sekä tietty metsässä ihan vaan huvikseen ajeluun. Malli on 416 elikkä om352 moottorilla vuosimalli -73.

Ohessa kunto ostohetkellä ja nyt, vaikka on viikon pyörinyt raadon ympärillä näyttää siltä että mitään ei olis tapahtunu Profiilissa lisää kuvia.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG_0590.JPG‎
Views:	977
Size:	2,88 Mt
ID:	35426   Click image for larger version

Name:	IMG_0517.JPG‎
Views:	612
Size:	2,79 Mt
ID:	35425  
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 31.03.2013, 22:30
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.334
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja rigberi Näytä viesti
Ohessa kunto ostohetkellä ja nyt, vaikka on viikon pyörinyt raadon ympärillä näyttää siltä että mitään ei olis tapahtunu Profiilissa lisää kuvia.
Vanhat renkaat olivat takana Nokia MPT 14.5-20, mallia proto-sisu. Mutta mitkä renkaat oli edessä, en tunnista mallia?
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 01.04.2013, 09:15
rigberi rigberi ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.01.12
Sijainti: Askola
Viestit: 56
Perusasetus

14.5-20 loppuun kuluneet dunlopit oli edessä.

-R-
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Jutustelua Elmo Jokes 0 21.08.2006 12:33
Millaisia Unimoggeja siviilissä ja kilpapuolella Tekniikka & Jutustelu 6 28.08.2005 20:23
Mielipide (jutustelua, ei tekniikkaa) IironSika Tekniikka & Jutustelu 6 02.09.2004 20:00
M: Ohi aiheesta, mutta... bj45lava O/M/V Muut 0 22.02.2004 19:30
MM-finaalikuvia, aiheesta ja aiheen vierestä Laskos Jalkapallo 0 01.07.2002 13:33


Sivu luotu: 23:12 (GMT +2).