Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 19.12.2012, 12:27
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.531
Perusasetus

Mulla oli 98 nelivetohiaste ja kyllä siinä vetii hankisudittelussa kolme rengasta, eli molemmat taka ja toinen etu. Eli takana oli toimiva kitka ja etu ja takapään välillä oli aina yhteys, ei kadonnu etuveto minnekkään. Mut ei sil ollu ajettukaan kuin 560tkm ni ei ollu viel kulunu. Kova laite kaiken kaikkiaan, mut aikansa kutakin.

Yksvedolla ei ois veneraileri noussu tuolta: http://youtu.be/D4qrxI4RzC0
Meikä ajaa, potteri neuvoo ja veneenomistaja haluaa mennä työntämään! :-)

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 19.12.2012, 17:42
nissand22 nissand22 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.10.11
Sijainti: outokumpu
Viestit: 119
Perusasetus

pitää öljyt vaihtaa sinne ja katsoa tapahtuuko mitään muutosta (eipä kai) sillä on ajettu 250 000km.

Lumihangesta piti vetää peräkärry ja silloinkaan ei pyöriny ku toinen taka ja toinen etunen, olihan se vähän nihkeetä liikkumista!
Korostuuko näissä neliveto vehkeissä enenmmän se renkaitten laatu? (taitaa vaikuttaa) tällä hetkellä surkeassa kunnossa olevat pinnoitetut kitkat...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 19.12.2012, 20:25
Rölli Rölli ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 20.11.04
Sijainti: Pöytyä
Viestit: 1.935
Perusasetus

Eiks toi nyt oo toiminut ihan niinkuin sen kuuluukin??

Eihän tollasessa pitäiskään kaikkien neljän renkaan sutia samaan aikaan.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 19.12.2012, 22:38
JJ90:n Avatar
JJ90 JJ90 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 24.09.10
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.200
Perusasetus

Kyl 06 vuotisessa hiasteessa kitka pelaa vähän liiankin äkäseen uusilla öljyillä. Vittu että menee lintassa.
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 20.12.2012, 00:07
KoniJeep:n Avatar
KoniJeep KoniJeep ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.02.10
Sijainti: Halinjälvi / Pohjois-Kaljala
Viestit: 1.904
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JJ90 Näytä viesti
Vittu että menee lintassa.
Pitäskö laittaa lisää lateja jousiin, jos lintassa menee??? Vai onko taka jouset kuoleutuneet???

Vai tarkoititko että menee sladissa?
Sorry OT...
__________________
Jeep


ISORY

Viimeksi muokannut KoniJeep : 20.12.2012 00:51
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 20.12.2012, 22:36
JJ90:n Avatar
JJ90 JJ90 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 24.09.10
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.200
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja KoniJeep Näytä viesti

Vai tarkoititko että menee sladissa?
Sorry OT...

http://urbaanisanakirja.com/word/lintassa/

__________________
Diisselistä voimaa ja silleen.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 21.12.2012, 00:33
KoniJeep:n Avatar
KoniJeep KoniJeep ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.02.10
Sijainti: Halinjälvi / Pohjois-Kaljala
Viestit: 1.904
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JJ90 Näytä viesti
PYH! Nyky etuvetolökäpöksynuorison hömpötys keksintöjä!
"vittu että menee lintassa" tarkoittaa etuvetoa, joka yrittää sutia perse alhaalla käsijarru päällä.
Kyllä LINTTA tarkoittaa linttaa ja SLADI sladia! http://www.youtube.com/watch?v=EmwsCVeXVrU VS http://www.youtube.com/watch?v=xD9rmzLQ9SY
__________________
Jeep


ISORY

Viimeksi muokannut KoniJeep : 21.12.2012 00:38
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 20.12.2012, 08:09
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni on kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.481
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rölli Näytä viesti
Eiks toi nyt oo toiminut ihan niinkuin sen kuuluukin??

Eihän tollasessa pitäiskään kaikkien neljän renkaan sutia samaan aikaan.
Juu, googletapa kuinka tasauspyörästö toimii niin selviää miksi vain kaksi rengasta sutii - ei siinä mitään vikaa kuulosta olevan. Mitsubishin sponsoroima http://www.totuusnelivedosta.com/ss_pages.php?sivu=14 kertoo aiheesta kohtuullisen hyvin.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 20.12.2012, 20:03
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rölli Näytä viesti
Eiks toi nyt oo toiminut ihan niinkuin sen kuuluukin??

Eihän tollasessa pitäiskään kaikkien neljän renkaan sutia samaan aikaan.
Mie luulin, jotta tuommosessa viistokeulahiacessa ei oo alennusvaihteistoa saati edes lukittavaa keskitasauspyörästöä...

Kun kyse on fulltime 4WD:stä, niin toihan toimii liiankin hyvin: jumitilanteessa pitäs pyöriä vain yksi rengas, tosin 4x nopeudella.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 20.12.2012, 20:11
Punanenä:n Avatar
Punanenä Punanenä ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 24.06.07
Sijainti: Lahti
Viestit: 968
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
Mie luulin, jotta tuommosessa viistokeulahiacessa ei oo alennusvaihteistoa saati edes lukittavaa keskitasauspyörästöä...

Kun kyse on fulltime 4WD:stä, niin toihan toimii liiankin hyvin: jumitilanteessa pitäs pyöriä vain yksi rengas, tosin 4x nopeudella.
Olisikohan auton omistaja tyytyväväinen jos auto olisi 100% Fulltime 4WD?
Ne prkl fysiikan lait pilaa aina kaiken
__________________
KEHRUU-RACING
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 20.12.2012, 20:47
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.323
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
jumitilanteessa pitäs pyöriä vain yksi rengas, tosin 4x nopeudella.
Siis mikä ihmeen 4x nopeus
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 20.12.2012, 21:01
Punanenä:n Avatar
Punanenä Punanenä ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 24.06.07
Sijainti: Lahti
Viestit: 968
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Siis mikä ihmeen 4x nopeus
Ensimmäinen X2 = tasauspyörästö vaihdellaatikossa joka tuplaa nopeuden koska partneri ei pyöri, toisen X2 tekee akselin tasauspyörästö koska toinen voiman-ulostin pyörii ja toinen on jumissa.
Yhteensä = X4 nopeus yhdelle pyörälle.
Tämä siis tilanteessa jossa 3 pyörää ei pyöri ja yksi pyörii
__________________
KEHRUU-RACING

Viimeksi muokannut Punanenä : 20.12.2012 21:13
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 20.12.2012, 21:14
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.334
Perusasetus

Mitenkä tasauspyörästö kaksinkertaistaa nopeuden?
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 21.12.2012, 01:14
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.076
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
Mie luulin, jotta tuommosessa viistokeulahiacessa ei oo alennusvaihteistoa saati edes lukittavaa keskitasauspyörästöä...

Kun kyse on fulltime 4WD:stä, niin toihan toimii liiankin hyvin: jumitilanteessa pitäs pyöriä vain yksi rengas, tosin 4x nopeudella.
Ei oo ei, eikä edes minkäänlaista keskitasauspyörästöä eli etukartaani ei voi pyöriä nopeempaa ku takanen. Mutta tyytyväinen saa olla jos se etuakselisto jaksaa tyhjääkin lyödä, niin monta poltetulla viskolla olevaa Hiacee nähny että ei juuri takapotkusta poikkee, tasamaallakin jumissa.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 22.12.2012, 13:11
tapsa86 tapsa86 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 03.04.08
Sijainti: orimattila, Finland.
Viestit: 213
Perusasetus

hiace 4wd


oma 230tkm ajettu lyhyt neliveto hiace on pelannut ainakin ihan hyvin , alla hankuukit 195/75/16
tänäänkin meni viel umpihankeen puskuri työns lunta jo lasille. kytkin on aika kovilla pahemmassa paikassa välitykset on vähän pitkät.
pehmeessä uppoo maan sisään aikahelposti ja kun on tarpeeksi lunta jää sit mahasta kiinni.
eipä se mikään oikea maasturi olekkaan. käyttö on lähinnä huonokuntoisilla mettäteillä rypemistä ja talvisin peurojan ruokinta hommia. Ei mitään moitittavaa mulla, On käynyt mielessä et käviskö hiluxin vaihdelaatikko tohon kuinka helposti, parantais aikapaljon autoa mun käytössä.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 22.12.2012, 14:18
alticity:n Avatar
alticity alticity ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.09.08
Sijainti: suomussalmi
Viestit: 120
Perusasetus

Traktoriin toisen takapyörän alle suksi niin johan pikkuvalmetti kiitää hurjaa kyytiä ja puu liikkuu. Näin ovat 60-luvulla kuulemma puuhastelleet. Siis maantiesiirtoja kun on tehty. Maastossa ei varmaan kovin käytännöllinen.
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 20.12.2012, 01:26
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Siis puurot ja vellit sekaisin? maasturiharrastajillakin?


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nissand22 Näytä viesti
pitää öljyt vaihtaa sinne ja katsoa tapahtuuko mitään muutosta (eipä kai) sillä on ajettu 250 000km.

Lumihangesta piti vetää peräkärry ja silloinkaan ei pyöriny ku toinen taka ja toinen etunen, olihan se vähän nihkeetä liikkumista!
Korostuuko näissä neliveto vehkeissä enenmmän se renkaitten laatu? (taitaa vaikuttaa) tällä hetkellä surkeassa kunnossa olevat pinnoitetut kitkat...
Siis jos autossa on kitkalukko takana, niin se tarkoittaa sitä, että tuon huonommin pitävän renkaan täytyy pystyä kuskaamaan määrätty prosentti voimasta kenttään, ja jos se ei onnistu, niin alkaa sutimaan, lumi sulaa, kaivaa syvemmälle.....
Siis jos rengas pääsee sutasemaan tyhjää, saa kuopan, ja lumesta sulatettua vettä, niin varmasti pyörii tyhjää, kun aletaan ihmettelemään, mitä tapahtui!
-> siis kitkalukolla pitää ajaa siten, että joko molemmat takaset sutii, tai sitten ei kumpikaan

Ja nuo Bittihirmut, siis sähköiset luistonrajoittimet; on juttu sinäänsä....
Tuohon taannoin mainittuun vito 4x4:ään on melkein tehty kaikki korjaukset, saa uudet nastarenkaat huomenna, öö, siis tänään; ehdottelen....
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 21.01.2013, 01:17
Matti- Matti- ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 07.07.11
Sijainti: Lappi, Suomi
Viestit: 26
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Siis jos autossa on kitkalukko takana, niin se tarkoittaa sitä, että tuon huonommin pitävän renkaan täytyy pystyä kuskaamaan määrätty prosentti voimasta kenttään, ja jos se ei onnistu, niin alkaa sutimaan, lumi sulaa, kaivaa syvemmälle.....
Siis jos rengas pääsee sutasemaan tyhjää, saa kuopan, ja lumesta sulatettua vettä, niin varmasti pyörii tyhjää, kun aletaan ihmettelemään, mitä tapahtui!
-> siis kitkalukolla pitää ajaa siten, että joko molemmat takaset sutii, tai sitten ei kumpikaan

Ja nuo Bittihirmut, siis sähköiset luistonrajoittimet; on juttu sinäänsä....
Tuohon taannoin mainittuun vito 4x4:ään on melkein tehty kaikki korjaukset, saa uudet nastarenkaat huomenna, öö, siis tänään; ehdottelen....
Sekin on vähän semmoinen juttu, että noita sähköisiäkin systeemejä on hyviä ja huonoja, mersulla ne ei nähtävästi ole kovin kaksisia. Tai no ainakin keskellä pitäisi olla jotakin mekaanistakin rajoitusta.

Hyvin toteutettuna traction control systeemi on kyllä erittäin hyvä systeemi autonvalmistajalta autoon lisätä, periaattessa mitään lisää se ei maksa ja jos vaihtoehto on se että olisi avoimet perät.

Hyviä toteutuksia tosin harmillisesti löytyy vain maasturipuolelta, land roverilta, toyotalta ja mitsulta, jeepiltä... Oikein tehtynä, paljon parempi kuin pelkkä kitkalukko yhdessä päässä. Oikean lukon voittanutta ei tietysti ole, sehän on selvää.

Viimeksi muokannut Matti- : 21.01.2013 01:21
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 21.01.2013, 01:26
KoniJeep:n Avatar
KoniJeep KoniJeep ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.02.10
Sijainti: Halinjälvi / Pohjois-Kaljala
Viestit: 1.904
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Matti- Näytä viesti
Sekin on vähän semmoinen juttu, että noita sähköisiäkin systeemejä on hyviä ja huonoja, mersulla ne ei nähtävästi ole kovin kaksisia. Tai no ainakin keskellä pitäisi olla jotakin mekaanistakin rajoitusta.

Hyvin toteutettuna traction control systeemi on kyllä erittäin hyvä systeemi autonvalmistajalta autoon lisätä, periaattessa mitään lisää se ei maksa ja jos vaihtoehto on se että olisi avoimet perät, niin eihän se ole kuin plussaa.

Hyviä toteutuksia tosin harmillisesti löytyy vain maasturipuolelta, land roverilta, toyotalta ja mitsulta, jeepiltä... Oikein tehtynä, paljon parempi kuin pelkkä kitkalukko yhdessä päässä. Oikean lukon voittanutta ei tietysti ole, sehän on selvää.
Itselläni oli GEN 3 pajero eikä sitä sutimis systeemiä voi kehua!
Kerran ois ollut pitoja yhdellä renkaalla takana, muttei vetoja sille löytynyt...pikkuisen yritti nykiä ja sitten kuumu se jarrusydeemi ja alkoi kova piip piip piip... ja systeemi meni pois päältä.
Tuollaiset systeemit ovat liikkeelle lähtöavustimia auratulla tiellä!
__________________
Jeep


ISORY
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 21.01.2013, 02:28
Matti- Matti- ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 07.07.11
Sijainti: Lappi, Suomi
Viestit: 26
Red face

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja KoniJeep Näytä viesti
Itselläni oli GEN 3 pajero eikä sitä sutimis systeemiä voi kehua!
Kerran ois ollut pitoja yhdellä renkaalla takana, muttei vetoja sille löytynyt...pikkuisen yritti nykiä ja sitten kuumu se jarrusydeemi ja alkoi kova piip piip piip... ja systeemi meni pois päältä.
Tuollaiset systeemit ovat liikkeelle lähtöavustimia auratulla tiellä!
Joo, totta se on ettei se yksin autuaaksi tee. Se ABS pumpun tuotto siinä ei riitä, siksi se voi sammua vähäksi aikaa jäähtymään.

Nuo systeemit ovat kyllä kehittyneet paljon ensimmäisistä. Taisi olla pajeroissa gen 3 facelift malli vasta ensimmäinen mihin ne tuli. Gen 4 pajeroissa noiden elektronisten systeemien apuna, takana on lisäksi torsen, ja lukko jonka voi lukita kiinteäksi kytkimestä.

Tämä ARB:n mainosvideo aika hyvin demonstroi eroja:
http://youtu.be/YNFacsKnswM

Vihreässä Land Cruiserissa LSD takana, avoin etuperä. Hopeassa luistonesto eli traction control jarruilla toteutettuna, valkoisessa arb:n lukot.

Sitten vielä "elektronisista systeemeistä". Eihän sähköisesti ohjattu systeemi etenemiskyky perspektiivistä välttämättä ole ollenkaan huono asia. Jos ajatellaan vaikkapa aktiivitasauspyörästöä, se pystyy välittämään jatkuvan vedon mille tahansa pyörälle 100%, siellä on täysin mekaaninen systeemi mitä tietokone vain ohjaa. Mutta tottakai, maastoautossa turha koska ei ole niin tarkkaa paljonko vetoa pyörälle menee kunhan menee, mekaaniset lukot ovat halvemmat ja toimintavarmemmat.

Jeepin käyttämässä eLSD lukossa kuitenkin ilmeisesti on tälläistä, vähän aktiivitasauspyörästön tyylistä toiminnallisuutta, harmillisesti tämä systeemi jäi uudesta GC:stä pois. Ilmeisesti se on liian kallis tuottaa, vaikka täydet lukot ovatkin.

Hyvin toteutettu luistonesto on muuten hyvä, ristiriipunnassa ja vastaavissa, mutta esimerkiksi pitkässä ylämäessä, missä pito vaihtelee, ongelmaksi muodostuu juuri se, ettei veto ole jatkuvaa vaan systeemi reagoi aina pienellä viiveellä.

Viimeksi muokannut Matti- : 21.01.2013 02:39
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 22.01.2013, 00:51
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Saako epäillä? kyseenalaistaa?


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Matti- Näytä viesti
Joo, totta se on ettei se yksin autuaaksi tee. Se ABS pumpun tuotto siinä ei riitä, siksi se voi sammua vähäksi aikaa jäähtymään.

Minun KOMMENTIT ISOILLA KIRJAIMILLA

SIIS TUOSSA ABS:N PUMPUSSA ON ENEMMÄN VOIMAA KUIN SINUN JALASSA, SIIS JOS PUHUTAAN ESIM. MINUUTISTA!

JA TUO ABS-PUMPPU VOISI VETÄÄ KAIKKI RENKAAT KUIVALLA ASFALTILLA LUKKOON MUUTAMASSA SEKUNNISSA.

-> SIIS TUO "TALVIKELILLÄ JÄÄTYNEESTÄ RISTEYKSESTÄ" VAATII VAIN PIKKASEN JARRUA, SIIS SILLOIN KUN ISTUTAAN YKKÖSET NISKASSA?

-> SIIS TUON ABS:N OHJAAMA "LUKKOPATTERI" ON JUODUTTU RAJOITTAMAAN "TURVALLISEKSI JARRUILLE, VOIMANSIIRROLLE..."


Sitten vielä "elektronisista systeemeistä". Eihän sähköisesti ohjattu systeemi etenemiskyky perspektiivistä välttämättä ole ollenkaan huono asia. Jos ajatellaan vaikkapa aktiivitasauspyörästöä, se pystyy välittämään jatkuvan vedon mille tahansa pyörälle 100%, siellä on täysin mekaaninen systeemi mitä tietokone vain ohjaa. Mutta tottakai, maastoautossa turha koska ei ole niin tarkkaa paljonko vetoa pyörälle menee kunhan menee, mekaaniset lukot ovat halvemmat ja toimintavarmemmat.

Jeepin käyttämässä eLSD lukossa kuitenkin ilmeisesti on tälläistä, vähän aktiivitasauspyörästön tyylistä toiminnallisuutta, harmillisesti tämä systeemi jäi uudesta GC:stä pois. Ilmeisesti se on liian kallis tuottaa, vaikka täydet lukot ovatkin.

Hyvin toteutettu luistonesto on muuten hyvä, ristiriipunnassa ja vastaavissa, mutta esimerkiksi pitkässä ylämäessä, missä pito vaihtelee, ongelmaksi muodostuu juuri se, ettei veto ole jatkuvaa vaan systeemi reagoi aina pienellä viiveellä.
JA JOS OLET RISTIRIIPUNNASSA, NIIN SILLOIN PITÄISI SAADA JARRUTETTUA ILMASSA PYÖRIVIÄ....

Viimeksi muokannut BJ-40/76 : 22.01.2013 01:01 Perustelu: SIIS MINUN KOMMENTIT ISOILLA KIRJAIMILLA
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Domingo 4wd Rekisteröimätön O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 01.09.2012 19:15
M:Hiace 4wd silver O/M/V Ajoneuvot 0 29.12.2006 13:37
Toyota FullTime 4wd toyovoima Chit-Chat 16 02.11.2006 00:05
O: Hilux 4WD r2ree O/M/V Ajoneuvot 3 16.07.2006 16:54
4wd linkkejä MakeH Linkit 3 15.01.2006 22:05


Sivu luotu: 20:59 (GMT +2).