Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 08.11.2012, 22:10
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.443
Perusasetus

Jep, näin se Chryslerin lootissa yleensä menee että kone käynnissä vaihde vapaalla laatikko käyttölämmössä.

Tosin katsoin tuota aiemmassa linkissä postattua 45RFE:n korjausopasta, kuvien mukaan en oikein löytänyt mitään yhteneväisyyksiä sinun kuvasi kanssa. Olisiko tuon 3.1 dieselin perässä vielä joku vanhempi Chryslerin loota, joku 42RE/RH tai 44RE/RH? Veikkaisin jommankumman RE- versiota (sähköohjattu)..

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 08.11.2012, 22:22
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
JOlisiko tuon 3.1 dieselin perässä vielä joku vanhempi Chryslerin loota, joku 42RE/RH tai 44RE/RH? Veikkaisin jommankumman RE- versiota (sähköohjattu)..
Wikipedian mukaan siellä on 45RFE tai 545RFE. Lootat on mekaanisesti samoja, mutta jäljemmässä erilainen ohjelma. Kts. tarkemmin täältä:
http://en.wikipedia.org/wiki/Jeep_Gr...2.80.932004.29

RE42:n kuului 4L kuutosen perään.
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 08.11.2012, 22:33
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Tosiaan, pienellä google kuvahaulla näyttää olevan tuo 42RE ja siinä tosiaan näyttää ainakin tuollainen sojottava pultti kuuluvan olla venttiilirungon kyljessä..! Sen tarkoituksesta ei kyllä mitään tietoa ja niin pitkälle ei jaksa nyt tutkia. Yllätys kyllä, että tuon koneen kanssa on jätetty tuo vanhempi laatikko.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 08.11.2012, 22:34
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.443
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Wikipedian mukaan siellä on 45RFE tai 545RFE. Lootat on mekaanisesti samoja, mutta jäljemmässä erilainen ohjelma. Kts. tarkemmin täältä:
http://en.wikipedia.org/wiki/Jeep_Gr...2.80.932004.29

RE42:n kuului 4L kuutosen perään.
Juu sen tiedän että 45RFE ja 545RFE on samat lootat.

Mutta se vaan kun tuo 3.1TD:n perässä oleva loota mikä alkuperäisen postaajan kuvasta löytyy ei miltään osin muistuta sitä miltä 45RFE/545RFE:n öljypohjan sisällä pitäisi näyttää niiden kuvien mukaan mitä tuossa korjausoppaassa on. Toki voi olla että kuvakulma on sellainen että hämää.

Wikipedia on myös antanut ainakin joskus sellaista "tietoa", että WJ:n 2.7CRD:n perässä olisi 545RFE, vaikka niissä on mersun loota..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 09.11.2012, 08:04
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.071
Perusasetus

Lukkorenkaan pätkä ihan selvästi, varsinkin kun olen sellaisia ennenkin löytänyt noista laatikoista, joka ei ole 45RFE eika 545RFE, vaan ihan sama aski kuin on ZJ:n bensakoneen (olikohan kuutosen perässä myös WJ-mallissa), taitaa vaan olla vähän eri kuorella ja eri suodattimella, kun tossa on sama suodatin kuin on ZJ 360:lla varustetuissa, eli öljypohja vähän syvempi!! Mikä tyyppi se laatikko oikeasti on, niin se on epäselvää, ihan niinkuin kaikki noi saman tyypin laatikot, ei niitä mistään erota, muutenkuin öljynsuodattimet vaihtuu vuosimallin ja moottorin mukaan osin ristiin keskenään... Perustuu tuo laatikko vanhaan Moparin TF-laatikkoon, johon on lisätty OD- ja lukkoturbiini -ominaisuudet lisäksi!!
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 09.11.2012, 08:12
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.443
Perusasetus

Eli 42/44RE se silloin pitäisi olla, niitä ainakin ollut uudempien zj ja wj kuutosen perässä (taisi vielä olla tuo heikommilla sisuskaluilla oleva 42). Eikö 46:ssa (ja 47/ 48) ole eri kuorikin kun on pykälää vahvemmasta mallisarjasta johdettu laatikko, 42/44 samalla kuorella. Sisällä olevat osat tosin silti osittain käypäsiä ristiin niin saa heikompaa laatikkoa vahvistettua..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 09.11.2012 08:19
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 09.11.2012, 09:27
Jeepp Jeepp ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.10
Sijainti: Suomi
Viestit: 506
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT Näytä viesti
Lukkorenkaan pätkä ihan selvästi, varsinkin kun olen sellaisia ennenkin löytänyt noista laatikoista, joka ei ole 45RFE eika 545RFE, vaan ihan sama aski kuin on ZJ:n bensakoneen (olikohan kuutosen perässä myös WJ-mallissa), taitaa vaan olla vähän eri kuorella ja eri suodattimella, kun tossa on sama suodatin kuin on ZJ 360:lla varustetuissa, eli öljypohja vähän syvempi!! Mikä tyyppi se laatikko oikeasti on, niin se on epäselvää, ihan niinkuin kaikki noi saman tyypin laatikot, ei niitä mistään erota, muutenkuin öljynsuodattimet vaihtuu vuosimallin ja moottorin mukaan osin ristiin keskenään... Perustuu tuo laatikko vanhaan Moparin TF-laatikkoon, johon on lisätty OD- ja lukkoturbiini -ominaisuudet lisäksi!!
Kun oot löytäny nuita lukkorenkaa pätkiä niin ootteko korjannu vai onko siitä mitääb haittaa?.
Ties kuinka paljon tuollakin on ajettu että tuo osa on lillunu tuolla, vaihteissa ei ole ollut onkelmaa muutaku lämpeneminen, luulen että sekin johtu nuista vanhoista öljyistä ja sen vähyydestä.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 09.11.2012, 10:12
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.443
Perusasetus

Ei öljyjt vanhuuttaan liiemmin lämpene, vaan ylirasituksesta tai siitä että joku paikka ei toimi oikein (= käytännössä kuitenkin niin että tällöin muuntimesta luistaa liikaa ja öljyt kuumenee).

Kuinkas tummat öljyt laatikosta tuli ulos, ja haisiko palaneelta vai ihan normi atf:n aromi? Jos oli kovinkin ruskeaa ja haisi palaneelta niin voi hyvin olla laatikkoremppa tiedossa. Tosin eipä siellä pitäisi lukkorenkaan pätkiä muutenkaan olla, ei ne niitä huvikseen laatikkoon laita. Ainakin kitkapakkojen kiinnipitämisessä noita käytetään, täytyis ettiä oikean lodjun korjausohje niin voisi vähän tutkailla..

Edit: niinja liiallinen öljyn vähyys yleensä ilmenee lähinnä laatikon outona toimintana, vaihteet ei kytkeydy tjsp..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 09.11.2012 10:15
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 09.11.2012, 10:51
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.443
Perusasetus

Noniin, nyt löytyi ainakin yksi aiheeseen sopivampi manuaali:

http://www.colorado4wheel.com/manual...sel/ewj_21.pdf

Tuolta kattoen näyttäsi juuri tuolla olevan ainakin kitkapaketteja kasassa pitämässä lukkorenkaita, muutamaa eri mallia.

edit:mitä tuohon osittain ulkona olevaan pulttiin tulee, niin ainakin sivulla 21-80 Park/ neutral- position switchin vieressä näkyy tuo ko. pultti ja on kuvassakin vain osittain sisällä. Jos oikein tulkitisin (vaihdelaatikkoa omin silmin näkemättä) niin sanoisin että sivulla 21-93 kuvassa 121 olisi tuo pultti, throttle pressuren säätöruuvi. Siksi siinä on siis nuo siniset lukitteetkin, että ei itsekseen liiku mutta pystyy säätämään

edit2: en äkkipäätään löytänyt muualta laatikon sisältä noita lukkorenkaita kuin kitkapakettien kasassa pitämiseen. Siinä voisi olla ihan järkiperäinen siihen että laatikko ylikuumenee ja liemet menneet ruskeiksi jos toisesta kitkapaketista uupuu lukkorengas ja paketti ei ihan tahdo pysyä kasassa. Tämä nyt on vain spekulaatiota, mutta ainakin valistunut arvaus
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 09.11.2012 11:22
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 09.11.2012, 12:52
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.071
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jeepp Näytä viesti
Kun oot löytäny nuita lukkorenkaa pätkiä niin ootteko korjannu vai onko siitä mitääb haittaa?.
Ties kuinka paljon tuollakin on ajettu että tuo osa on lillunu tuolla, vaihteissa ei ole ollut onkelmaa muutaku lämpeneminen, luulen että sekin johtu nuista vanhoista öljyistä ja sen vähyydestä.
Ei oo tehty mitään, otettu vaan se lukkorenkaanpätkä pois ja suodatin ja öljyt sisään ja kovaa ajoa, asiakashan noi päättää, tehdäänkö sille asialle mitään ennenkuin käytösmuuttuu...
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 09.11.2012, 19:16
Jeepp Jeepp ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.10
Sijainti: Suomi
Viestit: 506
Perusasetus

mikähän tässä mättää kun ensaa autokäynnissä mittatikkua kastumaan kun sieltä täältä vähän. sammulleen taas yli rajan... ja näkyy selvästi raja. onko vieläkin 6 litran lisäyksen jälkeen liian vähän?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
WJ jarru onkelma? Jeepp Tekniikka & Jutustelu 13 27.08.2012 08:34
Wj Jeeppi Jeepp Tekniikka & Jutustelu 2 15.10.2010 10:01
Grand cherokee WJ Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 4 15.03.2010 22:29
wj umpiot _Jone_ Tekniikka & Jutustelu 7 13.01.2010 23:18
WJ's 4x4 sivut ZeiZei Linkit 0 29.03.2006 20:26


Sivu luotu: 21:19 (GMT +2).