![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() kiitos vastauksista! koitin valon sytyttyä heti seuraavalla pysäkillä n 200m ajoa. ohjekirjakin sano normaaliksi lämpötilaksi 82c ja ei edes tuntunut niin lämpimältä. ehkä jotakin 50c. sato vielä lunta ja oli -3pakkasta. ootko käyttäny tuota motoneti öljyä? halvempaa ois kun mopari maksaa 4L 71e ja joutus ostaa 8L. nuo on sentään litran purkkeja.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Eikä oo edes 4 litran astia, vaan gallona, eli 3.785 litraa...
__________________
Killing time is not murder |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Mie ruuttasin omaan tommoset http://www.liqui-moly.de/liquimoly/p...cument&land=DE jos se lauhdutin on siirretty sielt alta pois ni voisko tehä semmosen et valuu tyhjäks ja tikus näytääs olevan öljyy tarpeeks, mut kun laittaa tulille niin lauhdutin taas täyttyy ja öljyt vähissä ? Ei kyl mitään hajua muuta kun itellä loota vaivat korjaantu suodattimen ja öljynvaihdolla, ja loota se mersun tekele.
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
nonniii mistä oli tämä pala on? makas vaihteiston pohjalla magneetisssa kiinni!
öljy oli vähän tummaa mutta muuta metalli tomua ei ollut. Jännä sinäsä kun noin iso pala n,8cm pitkä eikä vaihteistossa mitäää toiminta ongelmaa. Ja mikä mystisintä mistä tullut sinne kun ei oo oikeen paikkaa mistä mahtua ja kohtaa mistä seo irronnut... näyttää että katkennut kummastakin päästä. ![]() entä kuuluuko tuon pultin olla näin? kuskin puolella laatikkoa, ei ainakaan sormivoimilla liikkunut ja näyttää että aina on ollutkin noin. ![]() Viimeksi muokannut Jeepp : 08.11.2012 17:42 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
En kyllä usko että tuon pultin kuuluu olla noin,siinähän on kierrelukitettakin näkösällä. Olisko jo jäänyt tehtaalla kiristämättä??
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla. LaMaas ry www.lamaas.fi www.lamaas.1g.fi https://www.facebook.com/LaMaasRy |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Kuva lootasta on vissiin otettu alhaalta ylöspäin? Uskoisin myös ettei tuo lukitteella varustettu pultti tosiaankaan pitäisi olla löysällä.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
TEMÄHIK |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Ai katos, toi magneettiosuus jäi huomaamatta.
Tosin tuossahan on mersun kone ja laatikko, jos saksalaiset ingenjöörit on tehny uusia keksintöjä? ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#9
|
|||
|
|||
![]() En ole koskaan jeepin automaattia rassannut....Lainaus:
Ja tuo mystinen 8cm pitkä metallikappale: jos pituus on 80mm ja tuo kaarevuus esim. n.7mm, niin silloin lukkorenkaan? vapaa halkaisija olisi noin 25cm, ja asennuttana pikkasen pienempi. Ja tuo reilu 20cm halkaisija, mikä pohjautuu tuohon 7mm oletettuun kaarevaisuuteen, viittaa siihen, että olisi isohko/liian iso??? sekä pakkojen, että mäntien lukkorenkaaksi? (siis arvaus) ja kun vielä molemmissa päissä murtuma, niin olisko mahdollista, että ei tästä laatikosta? Ja tuo laatikon lämpeneminen; itse olen hipelöinyt ohjekirjan mukaan n. 150 asteessa merkkivalon sytyttänyttä automaatin öljyistä öljypohjaa, ja poltin sormenpään sekunnissa-parissa. -> siis poltin sormenpään "kovaksi", koska sormenpäihini ei enää helpolla tule vesikelloja, koska palaneet muutaman kerran ![]() ![]() Siis jos öljypohjassa kestää pitää "normaalin ihmisen" kättä muutama sekuntti, niin lämpötila ei ole 150 astetta. |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Öljyn määrä pitää mitata kone käynnissa (tyhjäkäynnillä=IDLE) ja vaihteenvalitsin joko vapaalla (=NEUTRAL) tai P-asennossa (=PARK), sen mukaan mitä tikussa lukee, siellä lukee joko IDLE IN NETRAL tai IDLE IN PARK!!! Kun kone on sammuksissa, öljyn määrä lisääntyy öljypohjassa!!
Ja jos öljypohja ei polta sormia, on lämpötila silloin yli 37°, mutta alle 50°, jo vesijohtovesi suoraan hanasta tulee kuumimillaan ulos yli 65°:sena ja se polttaa varmasti!!
__________________
Killing time is not murder |
#11
|
|||
|
|||
![]()
onnistuhan se öljyn tason mittaus. tikussa muuten se luki idle neutral.
Tuola aikasemmin oli puhetta siitä irronneesta lukkorenkaan palasta, mittailin sen avulla paljonko sen renkaan halkaisija kuuluis olla niin sain mitaksi n.190mm.. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
WJ jarru onkelma? | Jeepp | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 27.08.2012 08:34 |
Wj Jeeppi | Jeepp | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 15.10.2010 10:01 |
Grand cherokee WJ | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 15.03.2010 22:29 |
wj umpiot | _Jone_ | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 13.01.2010 23:18 |
WJ's 4x4 sivut | ZeiZei | Linkit | 0 | 29.03.2006 20:26 |